abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15037310
Binnekort moet ik een profiel werkstuk inleveren, dit deed ik samen met nog iemand, oa. over het stoppen met roken (wat de verslaving met je doet) sinds ik zelf, en mensen in mijn vrienden kring, eigenlijk nooit hebben gerookt (en dus ook nog nooit hebben kunnen proberen om te stoppen ) dacht ik, laat ik het n's op Fok! vragen.

Als eerste wouden we aan mensen vragen die al ns gestopt zijn, maar die het niet vol konden houden. voor hun hebben we de volgende vragen:

1. Wat was de grootste reden om te stoppen met roken?
2. Heb je hulp middelen gebruikt om te stoppen, zo ja, wat voor middelen/manieren.
3. Wat waren de "afkickverschijnsellen" na korte tijd, en wat na langere tijd?
4. Hoe lang heb je het stoppen kunnen volhouden?
5. Wat was de voornaamste reden dat je toch weer bent begonnen.

Nou wouden we ook kijken wat er gebeurd, als rokers gewoon 1 dag stoppen, nou weet ik dat dat veel gevraagd is voor sommige rokers, maar, je kunt het ook zien als een soort van test, hoe hard je nicotine nodig hebt, en hoe afhankelijk je er van bent. Ik zou het enorm waarderen als mensen dat zouden willen doen. Voor hun hebben we de volgende vragen:

1. Voelde je die dag al afkickverschijnsellen, en zo ja, hoe lang duurde het voordat je die voelde?
2. Beschrijf wat je precies voor een afkickverschijnsellen voelde.
3. Gingen de verschijnsellen meteen weg nadat je een cigaret/shag had gerookt.
4. Voelde je ook positieve dingen (meer lucht oid).

Ik wou iedereen alvast heel erg bedanken , en succes allemaal!

pi_15037358
k rook en heb nog geen reden gevonden om te stoppen maar na een dag niet roken heb k echt nergens last van

voor info kijk anders eens op www.stivoro.nl

If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_15037479
quote:
Op zondag 30 november 2003 15:02 schreef Demon-X het volgende:
k rook en heb nog geen reden gevonden om te stoppen maar na een dag niet roken heb k echt nergens last van

voor info kijk anders eens op www.stivoro.nl

't zit dan ook tussen je oortjes.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_15037892

Mijn vriendin en ik willen gezinsuitbreiding, ze is inmiddels zwanger.

2. Heb je hulp middelen gebruikt om te stoppen, zo ja, wat voor middelen/manieren.

Nauwlijks, ik heb alleen een grote zak pepermunt gekocht, snoepen ipv paffen.

Veel tijd over, geen rookpauzes meer Geen rokerhoestje meer, verder niks gemerkt.

8+ maanden and counting

Zie ook Fok!kers stoppen met roken Deel 15

No Dukes of Hazzard in the classroom
  zondag 30 november 2003 @ 15:39:07 #5
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_15037959
Kost veel geld en kwam in een klas zonder rokende mensen en had geen zin om alleen buiten te gaan staan (kreeg andere pauzes dan me vrienden die rookte)

Nope.

Agressief ofzo Weet niet. Ben wel meer gaan eten .

Tot nu en ben niet van plan weer te beginnen.

5. Wat was de voornaamste reden dat je toch weer bent begonnen
In mijn rokerstijd was de verleiding te groot om te stoppen aangezien bijna al me vrienden toendertijd rookte.

Ff voor de duidelijkheid ik ben dus gestopt met roken.

... hier geweest te zijn!!!!
pi_15038455
quote:
Op zondag 30 november 2003 14:59 schreef flappiewappie het volgende:
Binnekort moet ik een profiel werkstuk inleveren, dit deed ik samen met nog iemand, oa. over het stoppen met roken (wat de verslaving met je doet) sinds ik zelf, en mensen in mijn vrienden kring, eigenlijk nooit hebben gerookt (en dus ook nog nooit hebben kunnen proberen om te stoppen ) dacht ik, laat ik het n's op Fok! vragen.

Als eerste wouden we aan mensen vragen die al ns gestopt zijn, maar die het niet vol konden houden. voor hun hebben we de volgende vragen:

1. Het is ongezond
2. Nee, cold turkey
3.Lichamelijk eiegenlijk haast niets, maar wel een sociaal gemis, vooral na het eten
4. Tot nu toe, hou ik het nog vol!

Nou wouden we ook kijken wat er gebeurd, als rokers gewoon 1 dag stoppen, nou weet ik dat dat veel gevraagd is voor sommige rokers, maar, je kunt het ook zien als een soort van test, hoe hard je nicotine nodig hebt, en hoe afhankelijk je er van bent. Ik zou het enorm waarderen als mensen dat zouden willen doen. Voor hun hebben we de volgende vragen:

1. Voelde je die dag al afkickverschijnsellen, en zo ja, hoe lang duurde het voordat je die voelde?
2. Beschrijf wat je precies voor een afkickverschijnsellen voelde.
3. Gingen de verschijnsellen meteen weg nadat je een cigaret/shag had gerookt.
4. Voelde je ook positieve dingen (meer lucht oid).

Ik wou iedereen alvast heel erg bedanken , en succes allemaal!

geniet nooit met mate
pi_15040142
tot nu toe allemaal bedankt keep up the good work!

kom op mensen

[Dit bericht is gewijzigd door flappiewappie op 30-11-2003 18:56]

Moderator / Miss SHO zondag 30 november 2003 @ 22:25:05 #8
22592 crew  Ole
pi_15047573
[1. Wat was de grootste reden om te stoppen met roken?

gezondheid

-pleisters
-edit- en natuurlijk lurken/posten in het stoppen met roken topic op Fok! - /edit-

niet zo goed slapen, verder is het meer de gewoonte..

vorige keer 1 mnd
nu gestopt nog steeds (1 week al )

(oorzaak)
-stom zwak moment en toegegeven , ook had ik wellicht langer vol moeten houden met de pleisters

Succes met je onderzoek!

[Dit bericht is gewijzigd door Ole op 01-12-2003 13:33]

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15074550
quote:
Op zondag 30 november 2003 22:25 schreef Ole het volgende:
[1. Wat was de grootste reden om te stoppen met roken?

gezondheid

-pleisters
-edit- en natuurlijk lurken/posten in het stoppen met roken topic op Fok! - /edit-

niet zo goed slapen, verder is het meer de gewoonte..

vorige keer 1 mnd
nu gestopt nog steeds (1 week al )

(oorzaak)
-stom zwak moment en toegegeven , ook had ik wellicht langer vol moeten houden met de pleisters

Succes met je onderzoek!

dank u

kom op mensen!

Moderator / Miss SHO dinsdag 2 december 2003 @ 01:14:52 #10
22592 crew  Ole
pi_15078970
quote:
Op maandag 1 december 2003 22:37 schreef flappiewappie het volgende:

[..]

dank u

kom op mensen!

graag gedaan!
weird gewoon dat zoiets zo verslavend is, vind je niet? Ook al heb je dan zelf nooit gerookt...
Misschien kun je ff elke 4 dagen of zo dit topic posten in het stoppen met roken topic...

Ik kan je nog wel wat xtra vragen geven hoor, als je daar belangstelling voor hebt!
Ben tenslotte een ervaren (op weg naar) ex-roker

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_15079181

1. 2 goede vrienden van me besloten te stoppen en een vriendin vond me zo stinken.
2. Nee.
3. Op korte termijn het gevoel dat je iets mist in je handen na bijv. het eten of bij een biertje. Maar dat was binnen 3 dagen over, nu helemaal nergens last van.
4. Ben ruim een maand gestopt pas, maar kostte me totaal geen moeite en begin dus niet meer.

Ter info: Ik heb zo'n 4 jaar lang 5 pakjes in de week gerookt.
Stoppen met roken is volgens mij een kwestie van echt willen. En geen kwestie van echte verslaving.

pi_15089286
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 01:29 schreef Tomaz het volgende:

1. 2 goede vrienden van me besloten te stoppen en een vriendin vond me zo stinken.
2. Nee.
3. Op korte termijn het gevoel dat je iets mist in je handen na bijv. het eten of bij een biertje. Maar dat was binnen 3 dagen over, nu helemaal nergens last van.
4. Ben ruim een maand gestopt pas, maar kostte me totaal geen moeite en begin dus niet meer.

Ter info: Ik heb zo'n 4 jaar lang 5 pakjes in de week gerookt.
Stoppen met roken is volgens mij een kwestie van echt willen. En geen kwestie van echte verslaving.

bij jou zat het dus echt "tussen de oren" (psygisch) ook wel interresant om mee te nemen

En Ole, ik zal nog kijken of wie iets nodig hebben, qua mensen met "ervaring" iig hartstikke bedankt

pi_15093883

Erg dure hobby, merkte dat ik kortademiger werd (ook rochelend wakker worden kan ik niet romantiseren) oftewel gezondheid, en op aandringen van vriendje

Nope, van de een op de andere dag (hoewel het niet de eerste poging was). Wel veel kauwgom gekauwd.

Niks om handen hebben, vooral op vaste momenten. Geen fysieke afkickverschijnselen, alleen mentaal. Roken was echt een vaste gewoonte geworden, daardoor wil je (ik dan) zo graag. Het was niet met nadruk de nicotine/teer zelf. Vooral na het eten en tijdens het uitgaan werd het lastig.

Vanaf maart en ben nog steeds gestopt.

Nouja niet dus, maar bij vorige pogingen had ik gewoon niet genoeg wilskracht. "Nog eentje" of "alleen met uitgaan" worden er altijd meer en voor je het weet rook je weer fulltime.

Plaats hier uw quasi-diepe quote, bij voorkeur in een vreemde taal.
pi_15122465
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 17:06 schreef maajo het volgende:

Erg dure hobby, merkte dat ik kortademiger werd (ook rochelend wakker worden kan ik niet romantiseren) oftewel gezondheid, en op aandringen van vriendje

Nope, van de een op de andere dag (hoewel het niet de eerste poging was). Wel veel kauwgom gekauwd.

Niks om handen hebben, vooral op vaste momenten. Geen fysieke afkickverschijnselen, alleen mentaal. Roken was echt een vaste gewoonte geworden, daardoor wil je (ik dan) zo graag. Het was niet met nadruk de nicotine/teer zelf. Vooral na het eten en tijdens het uitgaan werd het lastig.

Vanaf maart en ben nog steeds gestopt.

Nouja niet dus, maar bij vorige pogingen had ik gewoon niet genoeg wilskracht. "Nog eentje" of "alleen met uitgaan" worden er altijd meer en voor je het weet rook je weer fulltime.

ah kijk aan, er word me echt zo een boel duidelijker als niet-roker

kom op mensen, post je ervaringen

vrijdag 5 december 2003 @ 14:57:11 #15
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_15176031
Ik ben nu al ongeveer 1 maand gestopt "cold turkey" ik heb zelfs nog een pakje in de kast liggen. Ik rookte een pakje per dag en ik had zoiets van de één op de andere dag, waarom?...........

Dus ben gewoon gestopt, eerst dacht ik dat het heel makkelijk zou zijn maar dat viel tegen. Ik heb de heledag met een elastiekje om mijn rook vingertjes gelopen zodat ik er geen kon aanpakken of opsteken. tevens veel water drinken ging het honger gevoel weg zodat ik geen tonnetje zou worden. Verder moest ik iets in mijn mond hebben om op te kouwen. Heb toen zoet hout geprobeerd dit was echt ranzig, tevens allemaal stukjes tussen mijn tanden. Toen heb ik van die naturel honde kluifjes gekocht, echt perfect smaakt naar niks, ruikt naar niks. En als je ze in 2 zaagt ziet niemand waar je op kouwd en kan niemand zeuren van oooo bah wat vies, en........................ maar het werkt wel.

Het moeilijkste was voor mij de eerste keer in de kroeg, maar dat is goed gelukt, de peukies 'smorgens bij de bus halte en na het eten die warne ook lastig. Maar ik heb er nu echt geen behoefte meer aan.

Nu moet ik weer van die andere verslaving afkomen............F*ckin kluifjes $@$@#$@#$

Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_15200558
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 14:57 schreef Dwan het volgende:
Ik ben nu al ongeveer 1 maand gestopt "cold turkey" ik heb zelfs nog een pakje in de kast liggen. Ik rookte een pakje per dag en ik had zoiets van de één op de andere dag, waarom?...........

Dus ben gewoon gestopt, eerst dacht ik dat het heel makkelijk zou zijn maar dat viel tegen. Ik heb de heledag met een elastiekje om mijn rook vingertjes gelopen zodat ik er geen kon aanpakken of opsteken. tevens veel water drinken ging het honger gevoel weg zodat ik geen tonnetje zou worden. Verder moest ik iets in mijn mond hebben om op te kouwen. Heb toen zoet hout geprobeerd dit was echt ranzig, tevens allemaal stukjes tussen mijn tanden. Toen heb ik van die naturel honde kluifjes gekocht, echt perfect smaakt naar niks, ruikt naar niks. En als je ze in 2 zaagt ziet niemand waar je op kouwd en kan niemand zeuren van oooo bah wat vies, en........................ maar het werkt wel.

Het moeilijkste was voor mij de eerste keer in de kroeg, maar dat is goed gelukt, de peukies 'smorgens bij de bus halte en na het eten die warne ook lastig. Maar ik heb er nu echt geen behoefte meer aan.

Nu moet ik weer van die andere verslaving afkomen............F*ckin kluifjes $@$@#$@#$

hmm, ons profielwerk stuk word steeds interresanter, om te maken, en om te lezen. Het stoppen met het roken zit dus veel meer tussen de hersens dan de verslaving aan nicotine zelf

kom op mensen, nog een paar ervaringen, en dan weet ik genoeg

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')