abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:36:45 #1
989 Jeromar
Trots op NL (Bijna altijd)
pi_1031241
Moslimjongeren hebben via een internetsite ruim 1100 steunbetuigingen verzameld voor de omstreden Rotterdamse imam el-Moumni.Volgens de opstellers van de petitie zijn diens uitspraken over homo's verkeerd vertaald uit het Arabisch en uit hun verband gehaald.

Is er een manier om al die 1100 jongeren en de Imam allemaal terug te sturen naar waar ze vandaan komen

Sorry hoor als dit racistisch klinkt maar ik kan me hier zo kwaad om maken ....

[Dit bericht is gewijzigd door Jeromar op 14-06-2001 11:43]

Je moet niks!
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:38:38 #2
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1031257
Waarom zouden ze weggestuurd moeten worden?

Wegens hun mening?

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:39:49 #3
989 Jeromar
pi_1031262
Ja, omdat ze zich niet willen aanpassen aan de regels en wetten van dit land...
Je moet niks!
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:40:19 #4
10090 waspman
life is sweet
pi_1031264
in alle topics over de imam werd geroepen dat jongeren er niet naar luisteren..

nu blijkt dat dat wel zo is, is het 'gewoon een mening'

donderdag 14 juni 2001 @ 11:41:03 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1031274
ik neem aan dat jij hetzelf ook vertaald hebt, naar aanzien heeft NOVA bepaalde dingen verkeerd vertaald cq weggelaten zodat er een zeer eenzijdig stukje journalistiek werd gemaakt.

Dat wil niet zeggen dat deze man geen stigmatiserende opmerkingen heeft gemaakt

~edit..dubbele ontkenning~

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:41:42 #6
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1031277
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 11:38 schreef links234 het volgende:

Wegens hun mening?

Vanwege het WEDEROM 100% dwarszitten van de Nederlandse moraal

Deze man heeft gewoon stinkende uitspraken gedaan die in Nederland niet geaccepteerd worden

Daarom moet zo iemand geen steun krijgen

Als Janmaat steun krijgt ga jij ook op je achterpoten staan, en ik zie geen verschil tussen een Imam die zegt dat homosexualiteit een besmettelijke ziekte is, en een Janmaat die zegt dat alle bruinen op moeten rotten

Allebei moeten ze oppleuren

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:42:21 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1031280
Waar staat dat het over 100 jongeren gaat
-edit- voor dat Jeromar zijn eerste post aanpaste stond dat er namelijk-edit-

Ik weet wel dat een clubje op Internet geprobeerd heeft handtekeningen/steunbetuigingen te verzamelen en dat dat er uiteindelijk 1100 heeft opgeleverd, die ze vandaag in de vorm van een petitie aan Van Boxtel willen overhandigen.

Niets mis toch mee?

In een democratie mag je handtekeningen en petities overhandigen aan de bestuurders van een land, net zoals jij het democratische recht hebt om hier op een forum jouw mening te verkondigen, zonder weggestuurd te worden.

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 14-06-2001 11:52]

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:43:05 #8
10077 karmel
vroeger was ie nog lief
pi_1031286
ik kan begrijpen dat je kwaad word als iemand zegt dat homos geestelijk gehandicapt zijn. Maar als El Moumni's woorden verkeerd vertaald zijn, dan mag daar toch wel een petitie ondertekend worden? Ik bedoel, dat ALS El M. iets anders gezegd heeft, maar dat verkeerd vertaald wordt, heeft hij recht op rehabilitatie. Ik doe hier geen uitspraken over OF hij verkeerd vertaald is. Mijn Arabisch is niet echt goed namelijk. Als mijn woorden verdraaid worden laat ik jullie ook een petitie onder tekenen
Of heb ik nou net een domme opmerking gemaakt?[br]gelukkig hebben we de [url=http://fotoboek.fok.nl/karmel]fotos[/url] nog.
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:43:21 #9
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1031287
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 11:41 schreef X-Ray het volgende:
Allebei moeten ze oppleuren
Hear! Hear!
The Internets, I needs it..
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:43:42 #10
10188 links234
pi_1031288
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 11:39 schreef Jeromar het volgende:
Ja, omdat ze zich niet willen aanpassen aan de regels en wetten van dit land...
quote:
Boete geëist tegen dominee wegens belediging homo's
Uitgegeven: 12-6-2001 16:20

ARNHEM- Advocaat-generaal mr. J. Wiarda heeft dinsdag voor het gerechtshof te Arnhem een voorwaardelijke geldboete van 500 gulden geëist tegen de 69-jarige dominee E.H. uit Hengelo. Volgens de aanklager heeft de dominee zich onnodig grievend uitgelaten over homoseksuelen.

H. deed zijn uitlatingen in een ingezonden brief in de Twentse Courant Tubantia. Volgens het OM plaatst de dominee homofilie in dezelfde categorie als "vieze en vuile zonden".

De dominee ontkende dat hij met opzet homoseksuelen heeft willen beledigen. Hij voerde aan dat hij niets heeft tegen homofielen, maar dat hij zich in zijn brief louter heeft gebaseerd op bijbelse waarden en normen.

Doordraven

H. werd eind 1999 vrijgesproken door de politierechter in Almelo. Het OM ging hiertegen in beroep. De advocaat van H., mr. W. Hendriks, vindt dat justitie doordraaft.

"H. heeft in zijn brief slechts een religieuze visie gegeven. De bijbel is normatief voor hem. Daarin wordt praktizerende homoseksualiteit als een gruwelijke zonde aangemerkt. En gruwelijk is nog erger dan vies en vuil", aldus de raadsman.

Vrijspraak

Hendriks eiste vrijspraak. Hij wees de rechters op de vrijspraak van RPF-Tweede-Kamerlid Van Dijke. Deze werd begin dit jaar door de Hoge Raad vrijgesproken van belediging van homoseksuelen omdat de uitlatingen waren gebaseerd op zijn geloofsovertuiging.

Volgens aanklager Wiarda zijn de zaken niet vergelijkbaar omdat de dominee de kwetsende brief schreef op eigen initiatief, terwijl de gewraakte uitspraken van Van Dijke werden opgetekend tijdens een interview. De rechtbank doet op 26 juni uitspraak.

Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:45:14 #11
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1031290
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 11:38 schreef links234 het volgende:

Wegens hun mening?

Het is natuurlijk wel meten met 2 maten.
Voorbeeld: er zijn mensen die op basis van het oude testament een rechtvaardiging van 'slavernij' vinden. Ik ben niet zo bijbelvast meer, maar ergens is iemand door God vanwege een zonde verbannen (edomieten of ezaunieten of zo) en dat volk, staat in de bijbe,l is veroordeeld tot slavernij en dient dienstbaar te zijn aan andere bevolkingsgroepen. Nu zijn er theorien dat het over 'negers' gaat, dat wordt tenminste door bijv. KKK/white power geroepen.

Dus als ik zeg: negers dienen gehoorzaam te zijn aan mij (blanke), want dat staat in de bijbel en dat geloof ik.
Vind je dan dat dat ook moet kunnen? Het is immers mijn mening, godsdienstvrijheid, etc.

Oftewel, waar leg je de grens?

wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:45:26 #12
989 Jeromar
pi_1031295
Waarom geven we al die fascisten/rascisten etc geen landje ergens in Siberie ofzo.... kennen ze daar lekker hun gang gaan.....
Je moet niks!
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:47:10 #13
10188 links234
pi_1031306
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 11:45 schreef Jeromar het volgende:
Waarom geven we al die fascisten/rascisten etc geen landje ergens in Siberie ofzo....
Omdat Nederland dan eerst oorlog moet gaan voeren met de russen.
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:48:59 #14
989 Jeromar
pi_1031312
Ze kunnen toch een deal sluiten met de Russen?
Je moet niks!
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:49:49 #15
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1031319
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 11:45 schreef Jeromar het volgende:
Waarom geven we al die fascisten/rascisten etc geen landje ergens in Siberie ofzo.... kennen ze daar lekker hun gang gaan.....
In Afghanistan is al zo'n landje
Kunnen ze daarheen

Vriendelijke, tolerante inlandse bevolking

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:53:52 #16
10077 karmel
vroeger was ie nog lief
pi_1031337
okay, uit het kranteartikel hier net boven maak ik op dat ik niet tegen en homo mag zeggen: ik vindt dat practiserende homo's vies doen cq zijn, en dat het zondig is. Maar als iemand ander miuj vraagt wat ik van homos vindt mag ik het wel zeggen. hmmz. Trouwens wil ik nog even bijvoegen dat de Bijbel stelt dat je Homos moet steunen, maar dat HET PRACTISEREN van je homoseksualiteit niet kan/mag.
Of heb ik nou net een domme opmerking gemaakt?[br]gelukkig hebben we de [url=http://fotoboek.fok.nl/karmel]fotos[/url] nog.
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:54:32 #17
989 Jeromar
pi_1031340
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 11:49 schreef X-Ray het volgende:

[..]

In Afghanistan is al zo'n landje
Kunnen ze daarheen

Vriendelijke, tolerante inlandse bevolking

Ja precies..... En in Zuid Africa heb je toch nog steeds Oranje Vrijstaat??? stuur je daar de blanke rascisten lekker heen...
Je moet niks!
  donderdag 14 juni 2001 @ 11:58:08 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1031361
Kunnen we proberen een beetje ontopic te blijven?

Het ging om het aanbieden van een petitie, de orginele el-Moumni discussie over zijn uitspraken, is hier al uitgebreid gevoerd.

Dank u.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1031371
http://www.omroep.nl/nps/tv/nova/imam.html

kijk met realplayer en oordeel zelf...
wat nou verkeerd vertaald?

die uitspraak mbt. Van Dijke heeft helaas tot gevolg dat je alles mag zeggen zolang je maar gelovig bent...

donderdag 14 juni 2001 @ 12:02:03 #20
10188 links234
pi_1031383
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 11:41 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Vanwege het WEDEROM 100% dwarszitten van de Nederlandse moraal

Deze man heeft gewoon stinkende uitspraken gedaan die in Nederland niet geaccepteerd worden

Daarom moet zo iemand geen steun krijgen

De nederlandse moraal. Yeah right. Alsof die bestaat.

Uitspraken die niet geaccepteerd worden? So what? Hij mag die uitspraken doen. Er wordt eventueel naar gekeken of die uispraken in strijd zijn met artikel 1 van de grondwet. Dat mag. Dat kan. Je kunt echter mensen niet van te voren hun mond snoeren. We leven niet in de voormalige sovjet unie.

En dat hij steun krijgt mag. So what? D'r zijn wel meer leipo's die steun krijgen voor idiote uitspraken. Dit figuur dus ook.

donderdag 14 juni 2001 @ 12:04:21 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1031399
In plaats van meteen te gaan blaten, is het misschien slim om van een echte kenner van het Arabisch EN het Nederlands, te horen wat meneer de imam nu echt gezegd heeft. Die moslim-jongeren houden niet voor niets zo'n handtekeningenactie, ik vind het een heel beschaafde manier om je onvrede te uiten, geheel in lijn met onze nette democratie, dus ik begrijp niet waarom je daar zo pertinent tegen moet zijn. Ik heb op geen enkele manier uit deze actie kunnen destilleren dat deze moslim-jongeren op een gewelddadige manier tegen homo's zijn; het enige dat zij zeggen dat de journalistiek de woorden van de imam niet goed heeft vertaald, wellicht misbruikt. Ik ga de journalistiek niet op zo'n voetstuk plaatsen door bij voorbaat te ontkennen dat zoiets gebeurd zou kunnen zijn. genoeg primeur-jagers, ook bij de serieuze media, die het niet zo nauw met nuances nemen.

Wat dus niet wil zeggen dat ik 123 geloof dat imam El Mouni edele waarheden heeft gezegd, maar in deze democratie kunnen we het toch wel aan beide kanten van het verhaal te horen?

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 14 juni 2001 @ 12:38:23 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_1031574
Die marokkanen komen toch altijd voor elkaar op? Waarom zijn we daarom verrast??
The truth was in here.
  donderdag 14 juni 2001 @ 12:41:17 #23
10188 links234
pi_1031583
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 12:38 schreef Bastard het volgende:
Die marokkanen komen toch altijd voor elkaar op? Waarom zijn we daarom verrast??
Dus zijn er 1101 marokkanen in Nederland? Wat the fuck maakt iedereen zich dan druk, zeg.
  donderdag 14 juni 2001 @ 13:03:14 #24
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1031676
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 12:02 schreef links234 het volgende:

[..]

De nederlandse moraal. Yeah right. Alsof die bestaat.

Jij hebt zo'n onwijze hekel aan Nederland he?
Nou wat doe je hier dan nog?
Gaat lekker weg, niemand zal je missen hoor
quote:
Uitspraken die niet geaccepteerd worden? So what? Hij mag die uitspraken doen. Er wordt eventueel naar gekeken of die uispraken in strijd zijn met artikel 1 van de grondwet. Dat mag. Dat kan. Je kunt echter mensen niet van te voren hun mond snoeren. We leven niet in de voormalige sovjet unie.
Artikel 1 uit de grondwet: Niemand mag op grond van geloof, ras, SEXUELE GEAARDHEID etc. gediscrimineerd worden.
Hij mag die uitspraken dus NIET doen
Is is daarvoor gestraft, weg ermee!
quote:
En dat hij steun krijgt mag. So what? D'r zijn wel meer leipo's die steun krijgen voor idiote uitspraken. Dit figuur dus ook.
Helaas wel ja
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  donderdag 14 juni 2001 @ 13:04:59 #25
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_1031681
quote:
Op donderdag 14 juni 2001 11:54 schreef Jeromar het volgende:

[..]

Ja precies..... En in Zuid Africa heb je toch nog steeds Oranje Vrijstaat??? stuur je daar de blanke rascisten lekker heen...

Nee, die bestaat al langer dan 10 jaar niet meer
Dus...wel wat beter je huiswerk doen hoor
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')