Donderdag 27 November, 18:00.
SELECTIE FEYENOORD:
Doel: Edwin Zoetebier en Patrick Lodewijks
Verdediging: Chris Gyan, Peter van den Berg, Ramon van Haaren, Kees van Wonderen, Patrick Paauwe, Ferne Snoyl en Reinhard Breinburg.
Middenveld: Alfred Schreuder, Shinji Ono, Sebastián Pardo, Hossam Ghaly en Chong-Gug Song
Aanval: Dirk Kuyt, Anthony Lurling, Mariano Bombarda, Ebi Smolarek, Thomas Buffel en Robin van Persie
quote:
VAN MARWIJK GELOOFT ER NOG IN
De uitgangspositie, een 2-0 nederlaag goed maken in een uitwedstrijd, is verre van ideaal. Desondanks toonde Bert van Marwijk zich aan de vooravond van de return tegen Teplice strijdbaar. Logisch, zei de coach voorafgaand aan de avondtraining in Tsjechië, als ik er niet meer in zou geloven, had ik beter thuis kunnen blijven.
Het zal heel moeilijk gaan worden morgen, maar aan de andere kant zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Als wij vroeg weten te scoren, zijn we in elk geval een heel eind in de goede richting.
Het gematigd optimisme dat ook binnen de Rotterdamse selectie waarneembaar is, werd afgelopen zaterdag gevoed door de 3-0 overwinning op Vitesse. Van Marwijk voelde dat in aanloop naar de return ook. Hoewel ik al eerder het idee had dat de ploeg steeds iets beter ging spelen, heeft de manier waarop we tegen Vitesse speelden ons inderdaad goed gedaan. En dan doel ik met name op het zelfvertrouwen van mijn selectie. Het team heeft aan zichzelf bewezen goed te kunnen voetballen. En niet een kwartiertje, maar eigenlijk de gehele wedstrijd. Dat kan, in aanloop naar een belangrijke wedstrijd als die van morgen, een behoorlijke steun in de rug zijn voor deze ploeg.
Toch wilde Van Marwijk de realiteit niet uit het oog verliezen. Teplice heeft meer kansen op de volgende ronde dan wij. Zij zullen minder druk voelen, kennen een comfortabele voorsprong en spelen thuis. Bovendien lijkt mij dit een ploeg die zich er niet voor zal schamen om zich morgen negentig minuten lang in te graven, ook al spelen ze dan thuis. Het zal dus een hele klus worden, maar onmogelijk is het natuurlijk niet.
Het scoreverloop zal daarbij van doorslaggevende betekenis zijn, meende de coach. Als wij er in slagen vroeg een goal te maken, dan wil ik het nog weleens zien. Ik denk dat Teplice daar toch knap nerveus van zal worden. Als het zo ver komt, zullen we daar van moeten profiteren.
In de eigen competitie draait Teplice stroef. Ook het afgelopen weekeinde werd weer verloren. Desondanks neemt Feyenoord de tegenstander zeer serieus en liet het zich ook over de afgelopen competitiewedstrijd nog uitgebreid informeren. Toch is het moeilijk in te schatten hoe Feyenoord zich nu werkelijk tot de Tsjechen verhoudt, al was het alleen maar omdat de Rotterdammers in de heenwedstrijd al binnen drie minuten met tien man kwamen te staan en kort daarna tegen een achterstand aankeken.
Zij hebben het echte Feyenoord nog niet gezien, meende Van Marwijk ook. Het team dat drie weken geleden speelde, was nog niet in staat om die rode kaart en die vroege tegengoal te verwerken. Met name die goal is daarin cruciaal geweest. Was die niet gevallen, dan waren er na de rode kaart van Swerts misschien juist extra krachten vrijgekomen binnen de ploeg. Nu gebeurde dat niet, omdat die tegengoal de doodsteek was voor ons.
[Dit bericht is gewijzigd door Viper-X op 26-11-2003 23:26]
Bibberen in Teplice!
quote:Verwacht eigenlijk ook dat Feyenoord absoluut nog kansen heeft. Ik verwacht een 0-2, waarna in blessuretijd invaller V.Haaren na zijn lange blessure, de beslissende maakt
Op woensdag 26 november 2003 23:26 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Gek genoeg denk ik dat Feyenoord best een kans heeft morgen. Het centrum Paauwe - Van Wonderen is degelijk en de aanvallers van Feyenoord kunnen voor het nodige gevaar zorgen. En in de toto had ik het tot nu toe steeds goed mbt de Nederlandse clubs en ik had hier 0-3 gezegt
quote:Ik gok op een ongeinspireerd Feyenoord wat 1 goaltje erin prikt, maar in de laatste 20 minuten een definitieve tik op de neus krijgt en 't 1-1 wordt.
Op woensdag 26 november 2003 23:42 schreef Afunados het volgende:[..]
Verwacht eigenlijk ook dat Feyenoord absoluut nog kansen heeft. Ik verwacht een 0-2, waarna in blessuretijd invaller V.Haaren na zijn lange blessure, de beslissende maakt
Als Teplice het weg kan geven tegen dit Feyenoord, dan weet ik het niet meer hoor.
Voorspel een 2-1 verlies voor Feyenoord.
quote:D'r zijn best een aantal vrienden van me die nu in Teplice zitten
Op donderdag 27 november 2003 13:43 schreef Doc het volgende:
Leeft deze wedstrijd niet bij de fans?
Mbt de mensen hier: Geen idee, maar het topic stroomt nog niet vol iig.
Maar ze vliegen eruit denk ik. Kansloos.
Mischien met het team van het vorig jaar was het te doen...
Ik spreek mezelf in 1 zin compleet tegen, best knap.
Voor de poule: 2-0 rust en eind 3-1 1e verlenging F. door
quote:bij feyenoord-3 teplice-1 toch geen verlenging? of heb ik het nu mis
[b]Op donderdag 27 november 2003 14:24 schreef DivineJester
Voor de poule: 2-0 rust en eind 3-1 1e verlenging F. door
quote:Nee, 1-3 na 1e verlening, eindstand 0-2
Op donderdag 27 november 2003 14:55 schreef mart1984 het volgende:[..]
bij feyenoord-3 teplice-1 toch geen verlenging? of heb ik het nu mis
rust: 0-2
eind: 0-2
1e v: 1-2, dan 1-3
Of hebben ze geen silver goal?
dan wordt het gewoon 0-3
[Dit bericht is gewijzigd door DivineJester op 27-11-2003 15:29]
Het kan echt wel!
Enige nadeel is dat een goal in de verlening niet dubbel telt!
quote:Tuurlijk leeft het wel...heb alleen geen zin om hier allerlei analyses los te laten over vanavond..
Op donderdag 27 november 2003 13:43 schreef Doc het volgende:
Leeft deze wedstrijd niet bij de fans?
quote:Ik wil best helpen
Op donderdag 27 november 2003 13:45 schreef DIGGER het volgende:[..]
Mbt de mensen hier: Geen idee, maar het topic stroomt nog niet vol iig.
Maar eigenlijk sluit ik me bij Popolon aan, ze scoren niet zo even tegen Teplice ben ik bang. Maar we zullen zien
Ik denk zelf dat het vanavond een 0-3 overwinning word.
Kuyt, v Persie en Lurling scoren.
Spannend is het wel.. want die 0-2 nederlaag thuis ben ik nog niet vergeten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |