Mijn vraag: Wie letver eigenlijk op de filmmuziek wat in de film door op allerlei momenten te horen is.
Zijn er mensen die die filmmuziek aandachtig beluisteren en/of zelfs verzamelen in de vorm van soundtracks (CD's /MP3's)
En zo ja: Wat is je favoriete filmmuziek??
dan zie ik wel es een clip voorbij komen wat de soundtrack van een film blijkt te zijn, en dat heb je dan echt niet gemerkt tijden het zien van die film (oa scary movie)
Ohja de Batman Theme van Danny Elfman roelt ook zwaar, met name de laatste anderhalve minuut en Matrix - Clubbed to Death is ook erg gaaf.
James Horner maakt imo de meest ellendige filmmuziek van allemaal. Neem Deep Impact, dat was al een afschuwelijke film, en daar gooit die man dan ook nog eens een hele bak violen leeg om nog meer tranen op te wekken. Bweurgh. Titanic was ook al zo'n ramp.
Zelf let ik ook wel op film muziek, aangezien het eigenlijk een hardstikke belangrijk onderdeel van de film is, stel je maar eens een film voor zonder muziek.
Echt verzamelen doe ik niet, al heb ik wel aardig wat muziek op mp3 van films.
quote:Rob D ja
Op dinsdag 12 juni 2001 21:40 schreef Herald het volgende:
en Matrix - Clubbed to Death is ook erg gaaf.
MEESTERLIJK nummer.. Favo allertijden
-Gladiator
-The Matrix
-Braveheart
-The Beach
-Hackers
Ik moet zeggen ik heb aardig wat soundtracks......
moet weer is even m'n CD verzameling bekijken
Mirwais - Disco Science
Massive Attack - Angel
verder heb ik eigenlijk alleen de X-files en Austin Powers soundtrack en die heb ik beide maar voor 1 nummer...
Film & TV themes volume 1
1. James Bond Suite (medley) (Norman/Barry/Bart)
2. Lawrence of Arabia (Jarre)
3. The Great Escape (E. Bernstein)
4. The Bridge over () the River Kwai (Alford/Arnold)
5. Around the World in 80 Days (Young/Adamson)
6. The Great Race (Mancini)
7. The Sea Hawk (Korngold)
8. Patton (Goldsmith)
9. Stage Coach (Steiner/Black)
10. The Guns of Navarone (Tiomkin/Webster)
11. Superman (Williams)
12. Tom Jones (Addison)
ook verzamelalbums van hem zoals The Spielberg/Williams Collaboration en Filmworks staan hier in de kast
OMG, ik was bijna zijn mooiste vergeten: Schindler's List
en dan vooral de nummers met violist Itzhak Perlman
Mooiste filmmuziek vond ik toch die van Jurrasic Park. Ik was toen nog maar een jongetje van, ff denken, 10 ofzo. En dan kan die muziek nog best wel imponerend werken. Nog steeds eigenlijk, als ik erbij nadenk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |