abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1019092
Dit is nu mijn derde dag Prozac en ik voel me superklote.
Sinds vrijdag ben ik gaan afbouwen met de Efexor (slikte ik sinds december 2000) en gaan opbouwen met de Prozac. Dit valt me erg zwaar, heel erg zwaar. Het is dat ik niet alleen hier ben anders was ik misschien wel van het balkon gesprongen. Tjeeses wat voel ik me klote, het lijkt wel of de zon nooit meer gaat schijnen voor mij.
Het zal wel komen door ontwenningsverschijnselen (Efexor) en gewenningsverschijnselen (Prozac) dat ik me zo superwaardeloos voel. Ik voel me vaak depressief maar dit slaat echt alles. Ik balanceer op de afgrond, als ik naar de verkeerde kant doorsla kom ik er niet meer uit, tenminste zo voelt het. Denken valt me zwaar, alles bedrukt me en ik heb alweer menige huilbui achter de rug. Ik kom geen wijs uit mijn gevoelens, weet niet meer wie ik zelf ben en wie ik moet zijn, hoe ik moet doen en wat ik wil. Het leven is momenteel zó enorm zwaar voor mij...
En dan alle instanties met hun gezeik en geblaat die niet willen meewerken het groeit me helemaal boven mijn hoofd.
Daarbij heb ik anti-biotica gekregen omdat ik een voorhoofdsholte-, keel- en oorontsteking heb. Van die troep voel ik me ook nog es lichamelijk een wrak.
Wanneer zal ik me weer helemaal happy voelen? Wat is dat, gelukkig zijn, je geen zorgen hoeven maken, jezelf geen vragen hoeven stellen, niet te hoeven twijfelen aan jezelf en aan de dingen die je doet, niet meer onzeker zijn, weer helder kunnen denken, geen onrust meer in mijn lijf waarmee ik gen kant op kan? Geen gevoelens meer die ik niet onder woorden kan brengen. Geen heftige emoties meer. Geen pijn meer, geen drang meer om mezelf van het leven te beroven of mezelf op een andere wijze pijn te doen. Ik weet überhaupt niet eens waarom ik die neigingen heb maar ik HAAT mezelf soms zó enorm intens... Waar komt het vandaan? Ik heb zat dingen om trots op te zijn, dat is het niet...ik snap helemaal niks van mezelf en mijn leven, ik dacht alles zo netjes op orde te hebben...HBO-diploma, leuke, goedbetaalde baan, lieve vrienden, familie en collega's, maatschappelijk gezien best heel wat bereikt, kan best trots op mezelf zijn...en toch...het leven valt me zo zwaar...en ik weet heus dat er aanwijsbare oorzaken in het verleden liggen maar toch, ik dacht dat ik sterk genoeg was...dat was ik ook altijd...en nu...

Nah jah...even mijn hart gelucht bij jullie. Ik zit met zoveel vragen en gevoelens, zoveel emoties, en ik kan de antwoorden op die vragen niet vinden, kan die gevoelens niet plaatsen en/of onder woorden brengen...ik ben zo verward...

#geen
  dinsdag 12 juni 2001 @ 14:37:35 #2
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_1019143
Tsja, ik heb totaal geen ervaring met dit soort dingen, maar ik wil toch proberen je (als een doorsnee Fok!user) wat steun in de rug te bieden door het posten van een berichtje.

Wat er precies in moet staan weet ik niet, maar ik weet wel dat ik je niet ken als een depressieve meid. Ik bedoel, ik zie je altijd als een vrolijke, lekker in love zijnde meid op het forum. Dus dit is dan wel even schrikken.

Het enige wat ik (als leek op dit gebied) kan adviseren is dat je toch moet gaan proberen te genieten van leuke dingen. Al zijn ze nog zo klein, het gevoel dat je ergens van kán genieten betekent vaak al ontzettend veel.
Kijk ook eens in het topic Ik ben trots op....

Suc6 meis en hopefully heb je iets aan mijn bijdrage...

dinsdag 12 juni 2001 @ 14:40:49 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1019166
Duch... Prozac heeft een aanlooptijd van ongeveer twee weken, maar ondertussen ben je wel iets anders aan het afbouwen.

Daarnaast kan het zijn dat die mengeling niet lekker is.

Waarom je jezelf haat? Omdat jij nu eenmaal een bepaalde stof tekort komt die je anders zou helpen een goed gevoel te hebben. Anderen maken te weinig insuline aan, of teveel maagzuur. Jij hebt dit.

Hou vol, binnen afzienbare tijd gaat het beter, bloofd

voor DuchessX

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 12 juni 2001 @ 14:40:52 #4
11682 Moonah
Jolie femme
pi_1019167
Sterkte DuchessX...
Ik hoop voor je dat je nieuwe medicatie snel aanslaat.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_1019185
Ik weet hoe je je voelt. Gelukkig ben je niet alleen en ga iets leuks doen misschien helpt het. Je hebt in ieder geval je hart kunnen luchten dat is al heel wat, meestal helpt je hart luchten wel.

Succes en denk aan de goede dingen in je leven

Redactie Frontpage dinsdag 12 juni 2001 @ 14:43:16 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1019188
Zal ik een mop vertellen?
  dinsdag 12 juni 2001 @ 14:44:28 #7
3498 Barb
Graduated Fool
pi_1019194
Lieve Duch, ik kan je niet helpen en weet ook niet wat ik moet zeggen om je op te beuren. Wil alleen even kwijt dat ik bewondering heb voor de manier waarop jij je hier durft te uiten. Hang in there!
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_1019200
Weetje ,lieve DuchessX,het heeft allemaal niets te maken met die dingen die jij opnoemt.
Lieve vrienden en familie,dat is heel goed,en dat heb je ook nodig,maar volgens mij is het puur een chemisch proces in je hoofd dat maakt dat je dingen heftiger of somberder voelt.
En dat is ook niet iets waar jij iets aan kan doen(dat afschuwelijke "kop op" gedoe bijv.)de boel moet gewoon weer in balans,desnoods met pillen.
Ik kan me goed voorstellen dat je er doodziek van wordt om daarvan afhankelijk te zijn,natuurlijk wil je net als iedereen(nou,bijna iedereen dan) gewoon dat het vanzelf gaat.
Helaas gaat dat op dit moment niet,en heb je een duwtje in de rug nodig met medicijnen,zodat je je iig weer wat beter kunt voelen.
Heeft de huisarts je niet verteld van de bijwerkingen van het overstappen op andere anti-depressiva?
Want die overgang kan heel vervelend zijn heb ik begrepen.
Hoe lang het duurt weet ik niet,dat is ook bij iedereen verschillend.
Probeer alsjeblieft voor ogen te houden dat dit van tijdelijke aard is,hoe moeilijk ook.
En misschien nog belangrijker,reken het jezelf niet aan,want dit is niet iets waar je zelf voor kiest.
Heel veel sterkte meid,hou nog effe vol.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_1019208
Is opeens enorm aan het knuffen met dutchessx. Als Juup dat maar niet ziet. Hey sterkte meid.
Roland is lief xxx Ro van mij hahaha.
pi_1019224
Wat ik altijd deed (en nog wel eens doe, maar veel minder) was gewoon achter de puter internetten, fokken, gewoon afleiding dus. Aangezien ik niks kon met die gevoelens. Ze waren te heftig om er uberhaupt iets mee te kunnen en was bang dat ik mezelf iets ging aandoen als ik geen afleiding zocht.

Sterkte Dutchess, ik hoop maar dat de AD snel aanslaat.

Redactie Frontpage dinsdag 12 juni 2001 @ 14:48:09 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1019227
Natuurlijk hoop ik dat je er snel bovenop komt. Maar gezien je noodkreet, hou je er rekening mee dat geen een Fok!ker je echt kan helpen (als in: niemand heeft er voor doorgeleerd) en dat bij echte moeilijkheden je niet moet aarzelen professionele hulp in te schakelen.
pi_1019252
Hallo DuchessX,

Ik ken je alleen uit je posts op dit forum. Je komt op mij over als iemand die heel erg de moeite waard is en die ook voor haar dierbaren altijd klaar staat. Zet hem op, meissie!

pi_1019261
Bedankt bedankt bedankt bedankt snif snif, ik schiet weer helemaal vol! Je kan zeggen wat je wilt, maar ik ben echt blij dat FOK! bestaat. Ik voel me erg gesteund door al die lieve FOK!kers die op een bepaalde manier toch geen vreemden meer voor mij zijn en van de andere kant toch ook weer wel. Gek is dat.

Duch.

*Snift verder*

#geen
pi_1019262
Agg meisje meisje toch, ik vind dit heel naar voor je! Probleer wel te onthouden dat je op de weg bent van herstel, en dat die weg helaas soms heel moeilijk kan zijn. Maar aan het eind van die weg staat het geluk op je te wachten, en neem maar van mij aan dat je daar veeeel meer van kunt genieten dan anderen

Voor nu zou ik zeggen, zorg dat je gezelschap om je heen hebt: vrienden, kennissen, familie. Dat helpt echt als je mensen om je heen hebt, dan voel je je tenminste niet meer zo alleen btw als je dr behoefte aan mag je me wel een icq-tje sturen hoor. Maar: KOP OP! het gaat nu ff kut, maar het komt wel weer goed joh! Let maar op!

dinsdag 12 juni 2001 @ 14:59:38 #15
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1019315
Het komt allemaal goed.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 12 juni 2001 @ 15:02:22 #16
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_1019348
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 14:51 schreef DuchessX het volgende:
Bedankt bedankt bedankt bedankt snif snif, ik schiet weer helemaal vol! Je kan zeggen wat je wilt, maar ik ben echt blij dat FOK! bestaat. Ik voel me erg gesteund door al die lieve FOK!kers die op een bepaalde manier toch geen vreemden meer voor mij zijn en van de andere kant toch ook weer wel. Gek is dat.

Duch.

*Snift verder*

Dat gevoel heb ik nou ook. Ik heb ook steun gehad aan dit forum, maar op ander gebied (m'n geweldige relatie was uit ). En door veel te posten en te lezen lijken sommige mensen ineens heel dichtbij je te staan!
  dinsdag 12 juni 2001 @ 15:07:39 #17
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_1019380
Ik zou je alleen maar willen adviseren niet te SNEL af te bouwen, want dat is idd een serieuze hel. Doe het langzaam en niet te gehaast. Wat betreft de bijverschijnselen en bijwerkingen: daar moet je doorheen en daar kan denk ik niemand je bij helpen
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_1019399
Ik heb ook heel veel aan jou verhaal, ik herken dingen erin. Ik praat er nooit met iemand over maar doordat er hier dingen over gezegd worden helpt het mij ook.

Bedankt

pi_1019413
quote:
Op dinsdag 12 juni 2001 14:45 schreef shmoopy het volgende:
maar volgens mij is het puur een chemisch proces in je hoofd dat maakt dat je dingen heftiger of somberder voelt.
En dat is ook niet iets waar jij iets aan kan doen(dat afschuwelijke "kop op" gedoe bijv.)de boel moet gewoon weer in balans,desnoods met pillen.

Probeer alsjeblieft voor ogen te houden dat dit van tijdelijke aard is,hoe moeilijk ook.
En misschien nog belangrijker,reken het jezelf niet aan,want dit is niet iets waar je zelf voor kiest.
Heel veel sterkte meid,hou nog effe vol.

Alles wat ik wilde zeggen is door schmoopy al gezegd. Ik kwoot het hier nog even omdat het geen kwaad kan je er een tweede keer op te wijzen.

Heel veel sterkte!

dinsdag 12 juni 2001 @ 15:26:35 #20
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_1019523
Ik heb gelukkig geen idee wat je precies doormaakt, maar als ik het zo lees wens ik dit zelfs mijn ergste vijand niet toe.

Probeer te denken aan mensen die om je geven, je vrienden, je familie en menig FOK!ker, ik weet het wij hebben makkelijk praten....

heel veel sterkte en suc6 de komende tijd

Hard, gemeen en snel
pi_1019564
DuchessX, heel veel sterkte in deze voor jou zo moeilijke tijd.
Zoek steun waar je dat krijgen kan en gun jezelf de tijd om erbovenop te komen.
Je komt er wel!
Freestyle
pi_1019573
Hardstikke veel sterkte. Ik kan me geen voorstelling maken van wat je nu allemaal voelt, en ik hoop ook dat het snel allemaal weer gaat. Moeilijk om iets zinnigs te zeggen, dus ik zeg maar niets meer, dan dat ik je alle sterkte van de wereld toewens, en het komt vast wel weer goed en je wereld zal snel weer mooi zijn en bloeien!
  dinsdag 12 juni 2001 @ 15:39:08 #23
7955 Kielef
cave canem
pi_1019614
Lieve Duchess, nu zeg ik gewoon hard wat ik je zou aanraden als je hier op bezoek zou zijn.
Hou op met die medicijnen.

Het doet inderdaad pijn om jezelf weer te vinden, je hebt een flinke knauw gehad.
Maar DURF, meiske, durf in godsnaam weer te voelen, pijn en vreugde. Ben gewoon eerlijk tegen jezelf. Zoek een shrink als je het niet alleen kunt, maar bedenk wel, als het puntje bij het paaltje komt, de kern dus, dat we allemaal ZELF moeten leven. Laat toch medicijnen het werk niet voor je doen. Als we in een andere tijd , onder ondere omstandigheden leefden, waar die pillen niet direkt bij de hand zouden zijn, dan zou het je OOK lukken.
Lieverd, jij weet dat je het kunt.

Ik bedoel het niet zó hard als ik het zeg. Of nee wacht effe, ik meen dit wel, ik haat pillen en spullen die mensen kunnen manipuleren. Maar dat is dus iets persoonlijks.
ALS je die rommel echt denkt nodig te hebben, dan vraag aan die mensen, die je dit geven ook tegelijkertijd hoe je er ook weer van af kunt komen.

eigenlijk ben ik een straathond
  dinsdag 12 juni 2001 @ 15:40:31 #24
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_1019624
*KNUF*

Meer kan ik niet zeggen meis... sterkte

Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_1019629
Oeioei dat vind ik wel een risicovol advies hoor Kielef!
Het is ongetwijfeld goed bedoeld, maar er zijn gewoon mensen die die medicijnen echt nodig hebben, vanwege een afwijking in de hersenen. Ik weet niet of dat voor DuchessX geldt, maar ALS het voor haar geldt, dan heeft ze het er waarschijnlijk al moeilijk genoeg mee om te accepteren dat ze die medicijnen nodig heeft, en dan helpt zo'n posting daar niet echt bij.
Hoe goed bedoeld ook!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')