abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14858194
nav Waar was jij toen J.F. Kennedy vermoord werd? om te zorgen dat het daar niet teveel offtopic gaat.

Ik was op ongever 500/750 meter van de ontploffing af. Ik was met een vriend van mij aan het winkelen, we moesten boodschappen hebben.

Het was een hele mooie warme zaterdag, onbewolkt, behalve 1 rookpluim. We grapten dat er een groot fikkie was. We liepen door de stad en hoorden toen de harde knal en schrokken ons kapot. Ik nam dekking in een winkel en overal om ons heen sneuvelde glas.

Iedereen om ons heen riep oorlog, maar daar waren wij te nuchter voor, we gingen van een ongeluk bij de Grolsch uit. We zijn toen snel naar een cafe gehaast (Crash) en hebben beiden een halve liter Grolsch besteld, aangezien we dachten dat het wel eens de laatste kon zijn.

Toen ik 's middags laat thuiskwam beseften we pas wat er werkelijk aan de hand was.

En ik hoorde toen ook nog dat mijn opa was overleden.

† In Memoriam † zondag 23 november 2003 @ 10:17:58 #2
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14858204
13 mei kwam ik terug van het voetbalveld en Merel had het op #Fok gehoord.. digger deed bijna live-verslag, kippenvel als ik daaraan terugdenk
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_14858211
quote:
Op zondag 23 november 2003 10:16 schreef ToBe het volgende:

En ik hoorde toen ook nog dat mijn opa was overleden.

door die vuurwerkramp?
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_14858216
quote:
Op zondag 23 november 2003 10:19 schreef mat_herben het volgende:

[..]

door die vuurwerkramp?

Nee, gebeurde op dezelfde dag (in Rdam)... Hoorde het toen ik mijn ouders belde om te zeggen dat alles ok met mij was.
  zondag 23 november 2003 @ 10:21:26 #5
74194 eitsohG
Comfortably Numb
pi_14858223
Ik hoorde het rond een uur of 6, toen zei m'n moeder dat ik de TV es aan moest zetten, of er nog nieuws was over de vuurwerkramp, waarop ik antwoorde "welke vuurwerkramp?".
Any of you fuckin' pricks move, and I'll execute every motherfuckin' last one of ya!
  zondag 23 november 2003 @ 10:22:15 #6
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14858232
Ik zat het songfestival te kijken. (Weet eigenlijk niet waarom.) En toen het van de TV gehaald werd heb ik op de BRT verder gekeken.
[KNE]-Mod
pi_14858249
Thuis. We hadden visite en zaten in de tuin. Op een gegeven moment riep mijn vader ons naar binnen. Hij vertelde dat er een ernstig ongeluk was gebeurd.

Meteen de televisie aan en 't eerste wat ik zag was een enorme rookpluim boven de stad Enschede. Ik weet nog dat we toen niet precies wisten hoe erg het was. Langzaam aan kwamen de beelden binnen en toen zagen we huilende mensen en ontzettend veel puin. 't Leek een beetje op een oorlogsgebied.

Meen dat het Songfestival ook rond die tijd gehouden werd. Deze werd toen onderbroken vanwege de vuurwerkramp.

(Un)masking for the greater good.
  zondag 23 november 2003 @ 10:25:30 #8
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14858256
quote:
Op zondag 23 november 2003 10:24 schreef Natalie het volgende:
Meen dat het Songfestival ook rond die tijd gehouden werd. Deze werd toen onderbroken vanwege de vuurwerkramp.
Nee, de TV uitzending via de NOS werd onderbroken.
[KNE]-Mod
  zondag 23 november 2003 @ 10:25:52 #9
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_14858257
Ik was tbh me vriendin aan het kietelen, met songfestival op de achtergrond. Toen kwam t nieuws met de ramp.
pi_14858259
Ik woonde nog thuis. Op dat moment stond ik achter de bar in het dorpshuis. Ik kwam er de volgende ochtend achter wat er gebeurd was. Op dat moment vreesde ik wel dat er heel wat minder woningen zouden zijn voor studenten. Maar gelukkig had ik al een kamergarantie van de SSHD.
pi_14858260
Ik weet het niet meer precies als je het zo vraagt, maar redenerend dat ik zaterdag vrijwel altijd in de supermarkt stond, zou dat toen ook wel het geval geweest zijn.

Verder is het geen moment van 'Waar was jij toen....', dat is wel bij 11 september, de aardbeving in 1992 (duh, mijn verjaardag), de aanslag op Bali vorig jaar Oktober e.d.

zondag 23 november 2003 @ 10:28:22 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14858275
quote:
Op zondag 23 november 2003 10:25 schreef ThE_ED het volgende:

Nee, de TV uitzending via de NOS werd onderbroken.

'k Lees je reply boven die van mij.
Die stond er nog niet toen ik begon te typen. Maar ik heb het dus inderdaad ook over die uitzending op de NOS

[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 23-11-2003 10:29]

pi_14858281
quote:
Op zondag 23 november 2003 10:26 schreef indahnesia.com het volgende:
Verder is het geen moment van 'Waar was jij toen....', dat is wel bij 11 september, de aardbeving in 1992 (duh, mijn verjaardag), de aanslag op Bali vorig jaar Oktober e.d.
Kan ik mij goed voorstellen, ik woonde en studeerde toen in Enschede, dus het heeft op mij zeker wel een grote indruk achter gelaten.

Persoonlijk doet Volendam mij ook niet veel (buiten dat ik het verschrikkelijk voor de mensen vind), omdat het niet zo'n enorme inpact als bv 6 mei en 11 sept hebben. Ik zou van Volendam de datum niet eens weten

=Dankzij mijn vriendin besef ik dat ik iets heel doms zeg hier, uiteraard was het op 31 dec / 1 jan=

[Dit bericht is gewijzigd door ToBe op 23-11-2003 10:30]

zondag 23 november 2003 @ 10:30:40 #14
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_14858291
quote:
Op zondag 23 november 2003 10:28 schreef Natalie het volgende:

[..]

'k Lees je reply boven die van mij.
Die stond er nog niet toen ik begon te typen. Maar je begrijpt me wel

Ja Maar in de dagen erna ontstond bij somige mensen het beeld dat de halve wereld aan de buist gekluisterd naar Enschede zat te kijken omdat zelfs het Songfestival plat lag. (Wat dus niet zo was.)

Ik heb (ontopic) naderhand nog een tijdje zitten kijken naar 1001 herhalingen, ik dacht echt steeds van "Wtf!" eigenlijk nooit gedacht dat er zo veel weggevaagd kon zijn.

[KNE]-Mod
pi_14858292
quote:
Op zondag 23 november 2003 10:29 schreef ToBe het volgende:

[..]

Kan ik mij goed voorstellen, ik woonde en studeerde toen in Enschede, dus het heeft op mij zeker wel een grote indruk achter gelaten.

Persoonlijk doet Volendam mij ook niet veel (buiten dat ik het verschrikkelijk voor de mensen vind), omdat het niet zo'n enorme inpact als bv 6 mei en 11 sept hebben. Ik zou van Volendam de datum niet eens weten

Precies, Volendam bij mij ook niet, maar inderdaad wel verschrikkelijk voor de direct betrokkenen.

Volendam was trouwens de 'nieuwjaarsbrand', dus ik heb een flauw vermoeden dat het 1 januari is geweest, maar het jaartal? 2002?

zondag 23 november 2003 @ 10:32:20 #16
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_14858297
Ik had die dag op het strand gelegen. Dat weet ik nog want dat was zo'n beetje het vroegst in het jaar dat ik op het strand heb gelegen en nog de ijskoude zee in ben gegaan ook.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zondag 23 november 2003 @ 10:32:46 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_14858299
Ik was net aangekomen in Arizona... En daar was het wel 15 seconden op CNN...
censuur :O
  zondag 23 november 2003 @ 10:33:29 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14858304
quote:
Op zondag 23 november 2003 10:30 schreef ThE_ED het volgende:

Ik heb (ontopic) naderhand nog een tijdje zitten kijken naar 1001 herhalingen, ik dacht echt steeds van "Wtf!" eigenlijk nooit gedacht dat er zo veel weggevaagd kon zijn.

Weet het. 't Was verschrikkelijk...
Begin dit jaar ben ik ben ik met mijn vriend (ToBe) een dagje naar Enschede geweest. Ik kom daar zelden. 't Was de eerste keer dat ik daar was na die ramp.
Mijn vriend wees toen aan waar de ramp ongeveer plaats had gevonden. Weet nog dat ik diep onder de indruk was toen hij erover vertelde.
pi_14858319
Ik was toen in de binnenstad zelf en zagen wel rookpluimen. Totdat ineens echt die explosie kwam en er gewoon een vette drukgolf door de straat ging. Alle ruiten trillen en de personen op straat moesten gewoon druk tegen zetten om te blijven staan, echt dat is zo'n rare ervaring. Meteen iedereen naar buiten toen en ik een paar anderen zijn toen richting de klap gerend..

Leek net een oorlogszone, allemaal brandende huizen, en auto's en overal lag zwaar vuurwerk op de grond. Echt gevaarlijk was het daar.
Auto's reden op en neer met gewonden enzo.. was echt raar, reed een auto met de deur open, vent erin voet uit de auto, waarvan de voet open lag.. :S Echt zo onrealistisch als je dat meemaakt.

pi_14858334
Ik was op Ameland, het was ongelooflijk geweldig weer. Kwam 's avonds laat terug en zette de tv op m'n hotelkamer aan en was verbijsterd. Het drong eigelijk pas heel laat bij me door dat het in Nederland was.
pi_14858448
Ik was aan het oppassen op 2 kinderen (van 3 en 11 jaar oud) en samen met de oudste keek ik naar het Songfestival. Toen werd het onderbroken vanwege die vuurwerkramp... we hebben toen een beetje gezapt tussen de BRT en de NOS om het allebei nog te kunnen volgen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_14858462
zat achter de computer (te fokken ) toen er opeens een harde knal klonk in de verte, en evenlater nog 1. Toen even voor het raam gestaan om te kijken of er wat te zien viel. Maarja, staan wat bomen voor zag pas vrij laat dat er een nogal grote rookwolk in de lucht hing
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
  zondag 23 november 2003 @ 10:57:31 #23
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_14858464
quote:
Op zondag 23 november 2003 10:22 schreef ThE_ED het volgende:
Ik zat het songfestival te kijken. (Weet eigenlijk niet waarom.) En toen het van de TV gehaald werd heb ik op de BRT verder gekeken.
bijna hetzelfde, maar ik schakelde af en toe naar ned. 2...
  zondag 23 november 2003 @ 10:57:48 #24
42741 Decoy
Have you met my girlfriend Bob
pi_14858469
Ik was in Parijs, ik keek erna op tv en had geen idee wat het was.(spreek geen frans)

Dus toen ik de volgende dag naar huis ging, snapte ik het pas.

"Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte."
pi_14858619
Ik was aan het zwemmen bij een meer. We zagen een grote zwarte wolk en werden weggestuurd omdat ze dachten dat het onweer zou zijn. Toen ik thuis kwam zaten m`n ouders en zus al voor de tv en wist ik wat er aan de hand was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')