quote:
GENT - Een Belgische politieman zal een pikante internetchat met een meisje van twaalf jaar niet gauw vergeten. De man is in Gent veroordeeld tot een jaar cel, 5000 euro boete en hij mag tien jaar geen lid worden van verenigingen met kinderen.De 31-jarige agent had met het kind pikante gesprekken gevoerd via een chatbox op internet. Hij had haar leren kennen tijdens een vakantie op Kreta. Zijn advocaat vindt de straf te zwaar, omdat de agent het kind nooit heeft aangeraakt, aldus de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws donderdag.
Het moet niet gekker worden.
quote:Kan -ie missen hoor.
Op vrijdag 21 november 2003 08:08 schreef Tha_Ramsush het volgende:
Tjah ook weer zoiets, net als m.jackson die gaat beetje 3 mil betalen....
quote:Er is nog wel een subtiel verschil tussen "in de buurt van een kind komen" en "een sexueel getint gesprek voeren met een kind"...... Kinderen van 12 jaar horen helemaal nog niet met dat soort dingen in aanraking te komen. En al helemaal niet via de Politie!
Op vrijdag 21 november 2003 08:06 schreef Tha.Gnome het volgende:
Tegenwoordig kun je maar beter uit de buurt blijven van kinderen anders ben je meteen een dikke pedo.
Hoe kun je nou iemand straffen met een jaar voor het voeren van "een gesprek"?
Regelrechte bullshit, waar gaat het heen met de wereld...
quote:Wie ben jij om daar iets over te zeggen, er zijn meisjes zat die op hun 13e al sex hebben. Geef me 1 reden waarom ze er dan op hun 12e niet mee in aanraking mogen komen.
Kinderen van 12 jaar horen helemaal nog niet met dat soort dingen in aanraking te komen. En al helemaal niet via de Politie!
Als die man het alleen bij gesprekken houd, en het meisje heeft er geen problemen mee, dan is er niks aan de hand.
En NEE ik neem het niet op voor pedofili, wat de man doet is wel wat vreemd.. Ik vind alleen dat ze hem niet kunnen straffen om niks.
[Dit bericht is gewijzigd door xMpRzT op 21-11-2003 08:25]
quote:En wat denk jij dat kinderen van 12 'tegenwoordig' met elkaar bespreken en uitproberen , en waarom ze zich steeds meer als een volwassen verkleden en er maar proberen 'sexy' uit te zien op 12 jaar
Op vrijdag 21 november 2003 08:10 schreef Croga het volgende:[..]
Er is nog wel een subtiel verschil tussen "in de buurt van een kind komen" en "een sexueel getint gesprek voeren met een kind"...... Kinderen van 12 jaar horen helemaal nog niet met dat soort dingen in aanraking te komen. En al helemaal niet via de Politie!
Kinderen zijn tegenwoordig veel te veel met 'volwassen' dingen bezig!
iedereen die dit een te zware straf vindt;
als het bericht was geweest:
"een man die al eerder sexuele gesprekken met een minderjarige had is opgepakt wegens het verkrachten van een 10-jarig jongetje" dan had iedereen geroepen: waarom hebben ze die vent niet eerder gepakt!!!!!
pedo's zijn sicko's en daar heeft de maatschappij geen behoefte aan, daarom zijn dit soort maatregelen correct en ook maatschappelijk gewenst!!!
quote:Jah dat is ook zo, maar kvind ook terecht ook eigenlijk....
Op vrijdag 21 november 2003 08:09 schreef Jarno2004 het volgende:Kan -ie missen hoor.
In deze tijd zal de sint het moeilijk hebben in belgie... "Kom jij maar eens bij de sint op schoot en vertel maar eens wat je graag zou willen van de goeie sint". BOEM, veroordeling aan je broek vanwege pikant gesprek .
Ik praat absoluut niets goed, maar er is een beetje te eenzijdig en onvolledige info. Speculeren kan iedereen.
Tuurlijk moet pedofilie worden aangepakt, maar mensen opsluiten op grond van een pikant gesprek gaat mij echt te ver.
Dit gaat zelfs verder dan bijv. de VS waar ze mensen die seks willen met een hoer oppakken nadat ze een mondelinge afspraak hebben gemaakt. Iets waar ik persoonlijk tegen ben, maar in zo'n geval is het tenminste duidelijk wanneer iemand fout zit en wanneer niet. Afspraak tot seks is fout, geen afspraak is niet fout. In dit geval is er (tenminste uit wat ik interpreteer uit het sumiere nieuwsbericht) geen afspraak gemaakt, maar heeft alleen een pikant gesprek plaatsgevonden. En wie bepaalt wat pikant is?
Zou het bij deze politieagent en de 12 jarige dus gaan om een seks-afspraak, zou ik me er nog enigszins wat bij kunnen voorstellen. Maar ook in zo'n geval vind ik het dan al ver gaan, het is wel via de chat waardoor je iemands non-verbale taal niet kan zien en het een stuk moeilijker is in te schatten hoe serieus iemand is. Wacht dan de potentiele dader in zo'n geval op de afgesproken locatie op met een arrestateteam.
[nerdmode]
Wel leuk om zo iemand te naaien, hack je z'n computer met een trojan om vanuit zijn computer uit te chatten met allemaal 12 jarigen, hupla hij de bak in
Of je kan natuurlijk een 'leuke' grap uithalen met een bekende als je toevallig bij 'm thuis bent. Of als kind je vervelende vader de bak in krijgen
[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 21-11-2003 10:38]
Echter, de bewaking wist ervan. De ouders van het kind wisten ervan. Collega gevangenen wisten ervan, etc.!
Het is toch te gek voor woorden dat een 31 jarige man het leuk vindt om dit soort gesprekken met kleine meisjes te hebben. Die kerel is gewoon ziekelijk bezig en moet daarvoor gestraft worden.
Het argument meisjes van 12 zijn sexueel bewust vind ik echt onzin. Alsof een meisje van 12 enig idee heeft wat dat allemaal inhoud. Dat hoeft ze zeker niet te leren van een pedofile 31-jarige man.
quote:op een ouwe fiets moet je het leren...
Op vrijdag 21 november 2003 11:05 schreef Menyo het volgende:
Ik vind het terect dat deze man in opgepakt. Het zou wat anders zijn als de man niet op de hoogte was geweest van haar leeftijd. Maar sommige dingen doe je gewoon niet.Het is toch te gek voor woorden dat een 31 jarige man het leuk vindt om dit soort gesprekken met kleine meisjes te hebben. Die kerel is gewoon ziekelijk bezig en moet daarvoor gestraft worden.
Het argument meisjes van 12 zijn sexueel bewust vind ik echt onzin. Alsof een meisje van 12 enig idee heeft wat dat allemaal inhoud. Dat hoeft ze zeker niet te leren van een pedofile 31-jarige man.
ik mis ook het stukje waarin die man haar gedwongen heeft om over sex te praten trouwens..
quote:Nou dat meisjes zo jong sex hebben tja
Op vrijdag 21 november 2003 08:17 schreef xMpRzT het volgende:
Dit vind ik dus echt compleet absurd, hij heeft haar niks misdaan.. Althans dat kan ik niet uit het bericht opmakenHoe kun je nou iemand straffen met een jaar voor het voeren van "een gesprek"?
Regelrechte bullshit, waar gaat het heen met de wereld...
[..]Wie ben jij om daar iets over te zeggen, er zijn meisjes zat die op hun 13e al sex hebben. Geef me 1 reden waarom ze er dan op hun 12e niet mee in aanraking mogen komen.
En dat die man politieman is heeft geen invloed op de stafbaarheid van het feit, dat is alleen zijn beroep.Als die man het alleen bij gesprekken houd, en het meisje heeft er geen problemen mee, dan is er niks aan de hand.
En NEE ik neem het niet op voor pedofili, wat de man doet is wel wat vreemd.. Ik vind alleen dat ze hem niet kunnen straffen om niks.
[Dit bericht is gewijzigd door appelsientje op 21-11-2003 11:17]
quote:Het is helemaal niet intressant of hij haar gedwongen heeft. Als ik naar mijn buurmeisje toeloop en ik zeg "wil je mijn piemel FF lekker likken" dan ben ik toch een ranzige klootzak of niet? Ongeacht of het meisje het doet ja/nee. Ongeacht of ik haar dwing ja/nee
Op vrijdag 21 november 2003 11:10 schreef extreme het volgende:[..]
op een ouwe fiets moet je het leren...
ik mis ook het stukje waarin die man haar gedwongen heeft om over sex te praten trouwens..
quote:ah, je bent op de hoogte van de inhoud van het gesprek? deel het even met de rest van ons, zodat we een mening kunnen vormen aan de hand van de feiten
Op vrijdag 21 november 2003 11:12 schreef Menyo het volgende:[..]
Het is helemaal niet intressant of hij haar gedwongen heeft. Als ik naar mijn buurmeisje toeloop en ik zeg "wil je mijn piemel FF lekker likken" dan ben ik toch een ranzige klootzak of niet? Ongeacht of het meisje het doet ja/nee. Ongeacht of ik haar dwing ja/nee
je baseert je betoog op aannames m'n beste, je hebt, net als de rest, geen idee wat er voorgevallen is, en hoe ranzig het mag lijken in jouw denkraam, dan een volwassen man het met een puber over 'pikante' zaken heeft gehad, het blijft een overtrokken strafmaat.
quote:Het gaat niet om een puber, het gaat om een 12 jarig kind. Ik kan me niks bedenken dat onder de kop pikant zal vallen volgens een rechter waarvan ik het goed zou keuren.
Op vrijdag 21 november 2003 11:30 schreef extreme het volgende:[..]
ah, je bent op de hoogte van de inhoud van het gesprek? deel het even met de rest van ons, zodat we een mening kunnen vormen aan de hand van de feiten
je baseert je betoog op aannames m'n beste, je hebt, net als de rest, geen idee wat er voorgevallen is, en hoe ranzig het mag lijken in jouw denkraam, dan een volwassen man het met een puber over 'pikante' zaken heeft gehad, het blijft een overtrokken strafmaat.
Je voert gewoon geen pikante gesprekken met 12 jarige meisjes. Klaar, het maakt verder niet veel uit wat er gezegd is en waarom het gezegd is. Het kan gewoon niet, het is ranzig.
Ook al heeft hij alleen maar gezegd "ik zou je graag naakt willen zien" ik noem maar wat. Dat zegt die man dan met sexuele gevoelens. Die man heeft dus sexuele gevoelens voor een klein kind en brengt dat ook nog tot uiting door gesprekken met haar erover te hebben. Ik zou meer pleiten voor de huidige straf + verplichte psychische behandeling.
quote:enig nuance verschil is je ook totaal vreemd, past alles en iedereen volgens jou in een hokje?
Op vrijdag 21 november 2003 11:37 schreef Menyo het volgende:
Het gaat niet om een puber, het gaat om een 12 jarig kind. Ik kan me niks bedenken dat onder de kop pikant zal vallen volgens een rechter waarvan ik het goed zou keuren.
quote:pffffrt.. nee, en dit forum is ook geheel ontoegankelijk voor meisjes onder de zestien, laat ze niet meelezen, en al helemaal niet deelnemen aan discussies over iets anders dan barbies.. wake up dude, we leven niet meer in de 18e eeuw.
Je voert gewoon geen pikante gesprekken met 12 jarige meisjes. Klaar, het maakt verder niet veel uit wat er gezegd is en waarom het gezegd is. Het kan gewoon niet, het is ranzig.
quote:ik zeg nergens dat ik het goed keur, ik zeg alleen dat mensen zoals jij, die denken dat ze weten hoe de maatschappij in elkaar zit en denken dat ze weten wat goed is voor een ander de oorzaak zijn van dit soort overtrokken reacties.
Ook al heeft hij alleen maar gezegd "ik zou je graag naakt willen zien" ik noem maar wat. Dat zegt die man dan met sexuele gevoelens. Die man heeft dus sexuele gevoelens voor een klein kind en brengt dat ook nog tot uiting door gesprekken met haar erover te hebben. Ik zou meer pleiten voor de huidige straf + verplichte psychische behandeling.
Of het nou het meisje zelf was of een ander maakt natuurlijk niet uit. Want als een 12-jarige echt sex heeft, vrijwillig, met een 31-jarige man, dan is die man net zo goed fout.
Ben het dus helemaal eens met de straf. Een pikant gesprek is een pikant gesprek. En zoals iemand al eerder zei, de inhoud is niet echt van belang, je hebt geen pikant chatgesprek met een 12-jarige.
En wat ze onderling doen, doet er ook geen bal toe. Da's normaal gedrag. Kinderen ontwikkelen hun sexualiteit door hier met leeftijdgenootjes over te praten en te experimenteren. Hier gaat het om een man van 31, die heeft zich te beheersen en zich op dat gebied alleen met volwassenen bezig te houden.
quote:Dat doet er niet toe. Het gaat erom dat die man wist dat zij 12 was.
Op vrijdag 21 november 2003 11:48 schreef extreme het volgende:pffffrt.. nee, en dit forum is ook geheel ontoegankelijk voor meisjes onder de zestien, laat ze niet meelezen, en al helemaal niet deelnemen aan discussies over iets anders dan barbies.. wake up dude, we leven niet meer in de 18e eeuw.
quote:ja, en als ik als man van 31 reageer op een pikante post van een 12 jarige puber dan verdien ik ook een jaar celstraf en opname in een psychiatrische kliniek..
Op vrijdag 21 november 2003 11:52 schreef Gia het volgende:[..]
Dat doet er niet toe. Het gaat erom dat die man wist dat zij 12 was.
Als een kind van 12 op fok meeleest en ranzige dingen ziet, dan is dat de verantwoordelijkheid van de ouders zelf, niet van de fokkers.
ik denk dat we een beetje om het punt heenlullen hier, het gaat om de verhouding feit - strafmaat, en dat is gewoon zwaar overtrokken hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |