Deze keer is het de beurt aan Frits Wester.
Wat zou jij hem willen vragen?
Wie is Frits Wester?
Een korte bio en enkele foto's.
quote:En remember:
Frits Wester is sinds 1994 politiek verslaggever en commentator voor RTL Nieuws. Vanuit dien hoofde treedt hij ook regelmatig op in andere programma's. Zo is hij onder andere wekelijks te zien bij 'Barend en van Dorp'.Na de middelbare school studeerde Frits Wester een blauwe maandag Bedrijfskunde om zich vervolgens naast een parttime baan op een reclamebureau geheel aan zijn grote hobby, de politiek, te wijden.
Frits begon zijn carrière op het Binnenhof begon als chauffeur van Bert de Vries.
Daarna had hij tal van bestuursfuncties binnen en buiten het CDA. In 1985 trad Wester als voorlichter in dienst bij de CDA-Tweede Kamerfractie. In 1990 werd hij bij deze fractie Hoofd Voorlichting. Frits Wester was in deze periode tevens woordvoerder en adviseur van fractieleider Eelco Brinkman.In het land is hij onder andere te zien als dagvoorzitter en discussieleider op symposia en congressen.
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 00:36 schreef static het volgende:
[dienstmededeling]Puberale kutonzinposts die vanaf nu in de [betreffende] topics geplaatst worden worden onherroepelijk verwijdert.
Op recidivisme staat de bekende sanctie.
[/dienstmededeling]
Hoe komt het dat hij een subjectieve verslaggever geworden is of was hij dat altijd al?
Dit naar aanleiding van zijn commentaar met betrekking tot de opmerkingen die gemaakt zijn door hem richting 1) Pim Fortuyn 2) balkenende I en II
3) Het niet aanleveren van argumentatie waarom Links het beter zou doen
[Dit bericht is gewijzigd door killer_mac op 19-11-2003 16:29]
Ook zou ik willen weten of hij ooit nog een functie in de politiek ziet zitten.
Is er nog sprake van een concrete band met zijn vroegere fractiegenoten en ontstaat er daardoor nooit een conflict of interest?
[Dit bericht is gewijzigd door Herostratos op 19-11-2003 16:40]
quote:Stiekem mijn vraag jatten.
Op woensdag 19 november 2003 16:29 schreef Sidekick het volgende:
Ik wil wel graag weten in hoeverre hij denkt aan zijn objectiviteit als journalist aangezien hij bij het CDA heeft gezeten.
Wil ik écht weten.
quote:Volgens mij is hij een 'natural bold', ik vroeg het me ook af.
Op woensdag 19 november 2003 16:57 schreef APK het volgende:
Of hij zijn hoofd nat of droog scheert en of hij dat elke dag doet.Wil ik écht weten.
quote:Ik denk eigenlijk dat hij die vraag standaard krijgt in elk interview dat hij geeft.
Op woensdag 19 november 2003 16:52 schreef static het volgende:[..]
Stiekem mijn vraag jatten.
Hij zegt er zelf over:
quote:bron
"Ik ben nu een zwevende kiezer geworden en stem dus niet alleen maar CDA. Overstappen van de journalistiek naar de politiek hebben in het verleden wel vaker gedoe gegeven. En andersom ook.
quote:Aangezien het ook mijn voorland is: Ik ook
Op woensdag 19 november 2003 16:57 schreef APK het volgende:
Of hij zijn hoofd nat of droog scheert en of hij dat elke dag doet.Wil ik écht weten.
quote:bald
Op woensdag 19 november 2003 17:00 schreef shmoopy het volgende:[..]
Volgens mij is hij een 'natural bold',
V.
Zo ja, kan dat als politiek onafhankelijke journalist.
Heeft het fiasco met Brinkman je eigen politieke ambities geschaad ?
Wie had jou moeten persifleren, van Kooten of de Bie ?
[Dit bericht is gewijzigd door Furby op 19-11-2003 17:28]
quote:Dat is toch al eens gebeurd, dacht ik?
Op woensdag 19 november 2003 17:27 schreef pekel het volgende:
2) Zou je het vervelend vinden als je door bijv. Kopspijkers wordt geimmiteerd? Zo ja, zou je er dan stappen tegen ondernemen?
V.
Wat voor invloed denkt u dat de vergrijzing zal hebben op het politieke spectrum? Zullen er meer partijen voor ouderen komen, of zullen de bestaande partijen hun ouderenstandpunten aanpassen en er meer nadruk op leggen?
quote:Nee hoor?
Op woensdag 19 november 2003 17:28 schreef Verbal het volgende:[..]
Dat is toch al eens gebeurd, dacht ik?
V.
quote:Jawel.
Op woensdag 19 november 2003 17:31 schreef pekel het volgende:[..]
Nee hoor?
quote:Volgens mij wel.
Nee hoor?
quote:OE ! Die moet je voorzichtig brengen ...
Op woensdag 19 november 2003 17:30 schreef mbn het volgende:
de vergrijzing
Waarom heb je de tendens om Links altijd positiever dan rechts in beeld te brengen?
Waarom zit je zo vaak bij het Linkse Praatprogramma Barend&vanDorp?
Heb je ooit overwogen om kamerlid voor GroenLinks of de SP te worden?
Waarom heb je niet een diepgravende reportage over RARA kamerlid Duyvendak gemaakt?
quote:Jawel. Ze hebben aan het eind van vorig seizoen heel Barend en Van Dorp nagedaan.
Nee hoor?
http://members.lycos.nl/paulgrootonline/paulfrits.jpg
Ow, oud nieuws zie ik
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 19-11-2003 20:52]
Wordt hij ook niet strontziek van dat linkse gedram bij Barend & Van Dorp?
Kan hij nog normaal met Jop Frieszo communiceren na het "CD Pamflet" item in het NOS journaal?
Zijn mening over de discussies momenteel over het NOS journaal en de te subjectieve berichtgeving.
Probeert hij in zijn items zo objectief en pluriform mogelijk te zijn?
Wanneer verwacht hij de eerste allochtone burgemeester in Rotterdam (uitgaande van gekozen burgemeester)
Hoe was het bijvoorbeeld om voor de eerste keer een interview te moeten doen met een 'grootheid' , als Wim Kok.
Of waren er andere personen waar je erg van onder de indruk was, waar je zenuwachtig voor was? En hoe ging je daar mee om?
Uhm vragen.... moet ik even over nadenken..
Hoe moeilijk is het om objectief verslag te geven?
[Dit bericht is gewijzigd door B op 20-11-2003 00:02]
Meer haren op je ballen dan op je schedel.
Hoelang nog tot rassenrellen en vechtpartijen in de 2de kamer over de immigranten? (kortom: escalatie?)
Als de VS Iran of N. Korea (of die landen provoceren) binnen valt zal de Ned. regering de VS denkt u steunen?
(2) Heeft hij wel eens iemand in de Kamer gezien met een flinke kater, waarvan hij wist waar die vandaan kwam?
Voelt Frits Wester soms zelf aan dat sommige opmerkingen die hij zelf maakt , soms echt niet door de beugel kunnen?
Maar stelt hij die vragen toch om mensen uit hun tent te lokken en zo antwoord op vraagstelling te forceren?
Voor de rest mag ik de man wel , zelden iemand gezien die weinig blad voor de mond neemt
Frits,
Waarom zie ik je de laatste tijd niet meer bij Exercise in Voorburg; komt dat omdat je een andere tijd traint of heb je een andere sportschool opgezocht.
Bruinekanarie
Tevens profileerde juist Wester Brinkman op een negatieve een aanvallende manier, zeker tegenover journalisten.
Hoe kijkt Wester naar de profilering van Pim Fortuyn, is deze gelijk aan zijn ideeen met Brinkman in '94?
zo nee, in welke zin is er verschil, en zo ja, waarin lag het succes van Fortuyn en het falen van Brinkman (waarbij het verschil in Charisma tussen de personen het liefst eventjes buiten beschouwing dient te worden gelaten)
Beste Frits,
Vraag 1:
Denk of verwacht jij dat de amerikaanse grondwet binnenkort zo gewijzigd gaat worden zodat Arnie (geen Amerikaan van oorsprong) van republikeinse senator naar President gekozen kan worden na Bush? (De ene acteur met de andere vervangen, zodat het congres verzekerd is van een glorieuze republikeinse overwinning? En ze hun buitenlandse "politiek" door kunnen zetten?)
Vraag 2:
Denk je dat het hele Nederlandse onveiligheidscomplex veroorzaakt of op zijn minst 100% opgeblazen is door de media en politieke partijen om stemmen te winnen in de voorgaande verkiezingen en politiek in het nieuws te brengen? Waardoor dezelfde partijen nu in de problemen zitten omdat ze dit veel te ver hebben doorgedraaft, en er een boel mensen met een flink probleem bij zijn gekomen?
Naar mijn mening was het een politieke publiciteitsstunt om maar een vast punt te hebben waar mensen op zouden stemmen, omdat ze grotendeels niet geintereseerd waren in andere politieke issues... Waardoor er als gevolg niet meer wordt nagedacht over dat je veiligheidsgevoel grotendeels uit je eigen belevingswereld moet komen maar door een leger agenten op straat, het liefst in rel-outfit en gewapend met machinegeweren...
Vraag 3:
Hoe vind jij de contradictische uitspraken en granny-politics van JP? bijvoorbeeld, eerst zeggen meer eigen verantwoordelijkheden krijgen, en dan op allerlei manieren de Nederlandse vrijheden waar we zelf zo trots op zijn in dammen...
verder succes met het voortzetten van je goede werk!
Flip
Stel je zou ondanks andere principes toch voor hem werken, wat zou je hem willen adviseren om veel stemmen binnen te gaan halen met zijn nieuwe Partij?
Wie is het best debaterende kamer lid?
Welke functie zou je het meest aanspreken in de kamer, back-bencher, partijleider, of voorzitter?
Als je nu zou stoppen bij RTL 4, wie zou dan het stokje moeten overnemen van jou?
[Dit bericht is gewijzigd door Patron op 20-11-2003 23:53]
Hoe heeft de dagen tussen het moment van de moord en de begrafenis van Pim Fortuyn ervaren?
Is de sfeer op en rond het binnenhof veel veranderd sinds 6 mei en heeft dit invloed gehad met het uitvoeren van uw werkzaamheden?
Stelling: Balkende of Bush? Waarom die persoon of die andere juist niet.
Wat is uw visie op al die miljardenbezuinigingen?
Zou je ooit weer een carriere in de politiek willen bekleden of ga je voor de late-night-show op Nederland2?
Dit waren mijn vraagjes, succes met beantwoorden.
1b.
Welke karaktereigenschappen die u zelf heeft zouden u een goede politicus maken?
2. Wat zijn uw ambities voor uw verdere carriere?
3. Welk 'nieuws' over een parlementarier of een ministere/staatsecretaris zou u niet wereldkundig maken. Waarom niet?
4. Welke weg zou ik kunnen bewandelen om parlementair verslaggever te worden? Ik heb de school voor journalistiek afgerond.
Het op deze manier informeren van het publiek en het sturen van de publieke opinie. Schuilt daarin niet een groot gevaar voor de stabiliteit van onze democratie?
quote:Notabene in de eerste post: Het Fok! BN interview: de spelregels en verzoekjes
Op woensdag 26 november 2003 06:49 schreef Merde het volgende:
Wanneer is dat interview eigenlijk?
Je ziet momenteel meerdere mediums opkomen die eerder los staan van de traditionele journalistieke vormen, geen duidelijk redactiestatuut kennen.
Fok! is een duidelijk voorbeeld van zulk een medium, eerder een geruchtenpot, waar de meningen zelf bepalend zijn, geen 'sturende' rol van redacteuren is.
De discussie hierin is leidend, er is weinig controle over de 'waarheid' van geruchten, en juist extremistische of polariserende meningen kunnen veel meer de voorgrond betreden.
Hoe ziet Wester deze situatie, moeten de traditionele media gaan concureren hiermee en hoe dienen zij dit te doen?
Moet de traditionele media juist meer met inspraak, en 'de stem van het volk' werken, een spreekbuis zijn voor 'de mening in het land',
of moet zij zich eerder terugtrekken in de redactiekamer, juist de redactionele invloed en controle versterken, meer nadruk leggen op controleerbaarheid van feiten en geruchten?
Naja, iig tot Ajax speelt.
quote:Das nog eens een nette en goed gestelde vraag!!!!
Op woensdag 26 november 2003 17:20 schreef RM-rf het volgende:
In dat geval heb ik nog een vraag waar ik Frits Westers visie wel interessant op vind,
deze gaat niet zozeer in op zijn persoon, maar juist op Fok! zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |