quote:Klasse jongens, het EK gaat toch nergens over
AMSTERDAM - Een groot deel van de selectie van het Nederlands elftal heeft de nederlaag in het playoffduel met Schotland zaterdagnacht met een feest verwerkt. Volgens columnist Henk Spaan dinsdag in Het Parool stapte een aantal internationals zondagochtend om drie uur de Amsterdamse Passengers Terminal binnen waar een feest aan de gang was.De spelers zouden de 1200 euro kostende tienpersoonstafel in de VIP-ruimte bij het feest al maanden van tevoren gereserveerd hebben. Onder de 'feestgangers' was ook Andy van der Meyde. Hij viel maandag tijdens een interview voor de camera van TV Noord-Holland flauw.
De woordvoerder van KNVB liet dinsdag weten dat het feest niet bij de bond bekend is. De spelers hadden na het duel met Schotland tot zondagavond vrijaf gekregen.
Edit:
Het bericht is aangepast:
quote:
AMSTERDAM - Een groot deel van de selectie van het Nederlands elftal heeft de nederlaag in het play-offduel tegen Schotland zaterdagnacht met een feest verwerkt. Volgens columnist Henk Spaan dinsdag in Het Parool stapte een aantal internationals zondagochtend om drie uur de Amsterdamse Passengers Terminal binnen waar een feest aan de gang was.Spaan meldt in zijn column dat ook Andy van der Meyde onder de feestgangers was. Spaan heeft dinsdagmiddag laten weten dat hem gedurende de dag is gebleken dat de speler van Inter, die maandag tijdens een interview met TV Noord-Holland flauw viel, niet bij het feest is geweest.
"Woensdag volgt een rectificatie in het Parool", aldus Spaan. "Ik zal dan ook het een en ander uitleggen. Het spijt me bijzonder dat ik de naam Van der Meyde heb genoemd."
Van der Meyde heeft via zijn zaakwaarnemer in een reactie laten weten zich met klem van de suggestie te distantiëren dat hij in de nacht van zaterdag op zondag op een feest is geweest. Hij beschouwt deze leugen als uitermatie grievend en is stomverbaasd dat dit als feit is terug te vinden in de publicatie. Van der Meyde besluit na het duel met Schotland welke jurdische stappen hij tegen Het Parool zal ondernemen.
De organisator, entertainment & mediabedrijf ID&T, werd dinsdag overstelpt met vragen over het feest. ID&T heeft echter het beleid nimmer informatie over de bezoekers van zijn evenementen te verstrekken. ID&T ontkent overigens dat de spelers van Oranje een tafel hadden gereserveerd, zoals de columnist beweerde. Het bedrijf heeft geen informatie aan Spaan gegeven. Op Radio 3 werd dinsdag een oproep gedaan aan feestgangers om bekend te maken welke spelers wel op het feest waren.
KNVB
De woordvoerder van de KNVB liet dinsdag weten dat het feest niet bij de bond bekend is. De spelers hadden na het duel met Schotland tot zondagavond vrijaf gekregen.
[Dit bericht is gewijzigd door ChillyWilly op 18-11-2003 16:55]
quote:Wat een kutvolk is dat zeg.. Het interesseert ze gewoon niet.
Op dinsdag 18 november 2003 12:45 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
Klasse jongens, het EK gaat toch nergens over
Ik ga ook (bijna) elke zaterdagavond uit en mijn prestaties op zondagochtend stijgen ook tot grote hoogten.
quote:Fuck you.
Op dinsdag 18 november 2003 12:48 schreef zjroentje het volgende:
Ophef om niks.Ik ga ook (bijna) elke zaterdagavond uit en mijn prestaties op zondagochtend stijgen ook tot grote hoogten.
Als Advocaat Van Nistelrooy schorst voor het gooien van een bidon en Ricksen voor een dronken bui, dan mag hij hiertegen ook wel optreden.
quote:Er vervolgens thuis met 4-0 verliezen...
Op dinsdag 18 november 2003 12:52 schreef babysmurf het volgende:
Als je uit "slechts" met maar 1-0 verliest, is dat natuurlijk een "heel goed" resultaat voor het Nederlands Elftal, en daar hoort een feestje bij.
quote:Als ze morgen maar winnen, de rest interesseert me niks. Zouden ze verliezen dat mag je dit wel aanvoeren.
Op dinsdag 18 november 2003 12:50 schreef Frenkie het volgende:[..]
Fuck you.
Sex voor de wedstrijd prima, feesten er voor ook, maar na zo;n wanprestatie zoiets doen, dat schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat.
quote:Eens.
Als Advocaat Van Nistelrooy schorst voor het gooien van een bidon en Ricksen voor een dronken bui, dan mag hij hiertegen ook wel optreden.
Als je een kutdag op je werk hebt gehad gaan jullie dan tot de volgende keer dat je moet werken treuren om die ene kutdag?
Die spelers kunnen maar beter lol hebben en lekker met elkaar een beetje feesten dat is goed voor het groepsgevoel... Ze hadden natuurlijk ook met zijn allen iemand in elkaar kunnen slaan ja, maar ik denk dat dat ook weer niet goed was geweest.
Woensdag wordt het gewoon 4-0
PS: Andy, ik zei nog neem niet meer dan 1 pilletje!
quote:Dat is ook waar
Op dinsdag 18 november 2003 12:56 schreef Careca het volgende:
Die spelers kunnen maar beter lol hebben en lekker met elkaar een beetje feesten dat is goed voor het groepsgevoel... Ze hadden natuurlijk ook met zijn allen iemand in elkaar kunnen slaan ja, maar ik denk dat dat ook weer niet goed was geweest.
quote:
Andy mocht mee, nachtje doorzakken
HENK SPAAN
Andy van der Meyde viel gisteren flauw tijdens een interview met TV-Noord Holland. Hij had veel gegeven zaterdagmiddag in Glasgow. Moet een getraind sportman daarvan veertig uur later niet zijn uitgerust? Wat het herstel vermoedelijk niet heeft bevorderd, was het bezoeken van een feest op zaterdagnacht dat het ochtendgloren met gemak heeft gehaald.
Wat moeten de party-gangers in de Amsterdamse Passengers Terminal niet hebben gedacht toen daar op zaterdagnacht rond een uur of drie een flink deel van de selectie van het Nederlands elftal binnenwandelde? Een opvallende manier om een nederlaag te verwerken, zal een van de conclusies zijn geweest. Er was een verzachtende omstandigheid. De twaalfhonderd euro kostende tienpersoonstafel in de VIP-ruimte was al maanden tevoren door de spelers gereserveerd, aldus de organisatie van 'Convertible', met drieduizend bezoekers 'een van de intiemere feesten van ID&T', zoals de woordvoerster het uitdrukte. En ach, nederlaag of niet, 'je moet als voetballer toch ook gewoon iets kunnen drinken?'Dus: champagne! De 0-1 tegen de Schotten was immers alweer een kleine tien uur oud, lang genoeg geleden om de psychische schade te hebben verwerkt. En die tafel was nou eenmaal betaald. Die ga je natuurlijk niet afzeggen.
Wat moeten we nu weer denken van deze episode? Ten eerste dat het 'laten vieren van de teugels' door Dick Advocaat alleen maar tot gevolg heeft gehad dat de stappertjes hun kans hebben gegrepen. Zou een Italiaanse of Spaanse bondscoach het in zijn hoofd halen om de spelers na een nederlaag, drie dagen voor de beslissende wedstrijd van een tijdperk, een dag vrij te geven? Hellenio Herrera, de uitvinder van het trainingskamp, draait zich om in zijn graf. Advocaat heeft de kat op het spek gebonden en Van der Meyde valt flauw.
Het ergste vind ik dat Andy niet de enige jongere was die zaterdag op sleeptouw is genomen door de vrijwel gepensioneerde, in sportief opzicht gecorrumpeerde, gevestigde orde. Zo wordt ook die jongere garde opgevoed in een cultuur die met topsport niets te maken heeft.
Dat zou je schandalig kunnen noemen. Het is niet de enige reden voor een hardhandige schoonmaak. Advocaat kan het niet. Wie wel?
2. Je kan ook met een paar medespelers afspreken om de volgende ochtend bijv. dode spel momenten te gaan oefenen. Zorgen dat je in ieder geval alles gedaan hebt om woensdag zo voorbereid mogelijk in de Arena te verschijnen.
quote:Nee, maar als ik op m'n werk ergens gefaald zou hebben terwijl ik van te voren zou gezegd heb dat ik zoveel kwalitiet heb dat ik dat klusje wel klaar, zou ik er 100% zeker van zijn dat ik het klusje van 4 dagen later absoluut niety verpest, en daar alles op alles voor zetten. Onder andere door te zorgen dat ik in topconditie ben, waar een goede nachtrust bij hoort...
Als je een kutdag op je werk hebt gehad gaan jullie dan tot de volgende keer dat je moet werken treuren om die ene kutdag?
quote:Als ze nou ook nog eens zouden winnen ...
Die spelers kunnen maar beter lol hebben en lekker met elkaar een beetje feesten dat is goed voor het groepsgevoel...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |