abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14726071
quote:
Belgische jeugd wil remlicht voorop auto

BRUSSEL - De Belgische jeugdbeweging voor veilig verkeer wil dat auto's ook aan de voorkant een remlicht krijgen. Bij een zebrapad of kruispunt is dan te zien of de naderende auto aan het remmen is.

Het extra remlicht kan ook nuttig zijn in files en voor agenten die het verkeer regelen, vinden de Responsible Young Drivers (RYD). De beweging heeft nu een speciale vergunning gekregen voor een test.

Een jaar lang rijden er zes auto's rond met de lamp, die groen oplicht. Dat groeit uit naar tweehonderd wagens in alle Belgische provincies. De RYD zal steeds tussentijds bekijken of het zogeheten hoffelijkheidslicht doeltreffend is, aldus de Gazet van Antwerpen dinsdag.

Goede zaak!
Ik las ergens een keer dat Giugiaro (dacht ik) ooit een keer in de jaren 80 een groen remlicht voorop een conceptcar had geintroduceerd. Dat idee haalde de markt niet.
Opzich vind ik dit een erg goede zaak, omdat je als potentiele zebrapad beloper niet heel duidelijk kan zien of een auto remt of niet.

Ik ben benieuwd of dit zal worden doorgevoerd op auto's.

dinsdag 18 november 2003 @ 12:39:04 #2
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_14726111
Ik hoop het niet. Al dat gedoe op je auto... Leer maar gewoon eens uitkijken.
pi_14726133
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:39 schreef Kresj het volgende:
Mwa, onzin.
Zo kun je de waarde van elk veiligheidsaspect teniet doen.
pi_14726137
typisch belgisch

voor mij hoeft het niet iig

Trotse mamma :)
  dinsdag 18 november 2003 @ 12:40:29 #6
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_14726154
Grappig idee. Wordt de auto wellicht minder mooi door, maar het lijkt me wel makkelijker voor voetgangers en dergelijken inderdaad...
Ach...
Your uppance will come!
pi_14726156
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:39 schreef Kresj het volgende:
Veiligheid boven alles.....daar doe jij blijkbaar niet aan?
pi_14726159
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:39 schreef Faithz het volgende:
typisch belgisch

voor mij hoeft het niet iig

Het is geen typisch belgische vinding.
Voor zover ik weet, is het een italiaanse vinding. En een erg goede ook.
pi_14726199
ja en als we dan ook nog een snelheids begrenzer op de auto zetten dat ie niet meer boven 10Km/u kan dan zullen er geen ongelukken meer gebeuren
  dinsdag 18 november 2003 @ 12:42:27 #10
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_14726218
zullen we gelijk complete disco's van onze auto's gaan maken, hier een lampie, daar een lampie, nog ff en ze lijken op de ghostbusters auto ofzo
pi_14726221
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:41 schreef Foxx2k3 het volgende:
ja en als we dan ook nog een snelheids begrenzer op de auto zetten dat ie niet meer boven 10Km/u kan dan zullen er geen ongelukken meer gebeuren
Lekker bekrompen zeg...
pi_14726224
Goed idee.. iig.. maar idd ook het 'excuus' dat mensen maar eens moeten opletten geldt ook.

Bijna 90+% van alle ongelukken gebeuren omdat mensen niet aan het opletten waren, voorbeelden als 'ff sigaretje uitdrukken, cd'tje pakken op de achterbank, van 3FM naar 538 verzetten, stukje boterham wat valt en wat je probeert op te pakken..)

De andere procenten zijn ongelukken die meestal komen door weersomstandigheden; ijzel op de weg, etc.

Cheerz,
pi_14726225
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:41 schreef Foxx2k3 het volgende:
bestaan al
pi_14726236
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:42 schreef HPoi het volgende:
Dubbel! hoffelijksheids(rem)licht
Kut, daar had ik op moeten zoeken.
Thx!!
pi_14726274
Kan indd. veel ongelukken voorkomen!

Bijv. als je op een twee baans weg bij het stoptlicht naar links moet (op de derde baan) terwijl auto's rechts langs je heen zoefen, kijk altijd goed in mn spiegel of iedereen wel ziet dat ik stil sta, voor hetzelfde geld knalt er iemand frontaal achterop je!.

Met dat groene licht kan je het zien gebeuren en dus nog de berm inschieten.

pi_14726302
Goed plan, net als het derde remlicht aan de achterkant. Nu alleen nog het verplichtstellen van rijden met licht overdag.

En daarna een geluidsbegrenser voor audio-apparatuur in je auto, met een decibel meter ofzo.

Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
pi_14726438
Is al een topic over, is ook al gezegd.

Deze kan dus dicht

M'n signature, wat doe je :{
pi_14726446
Dan gaan de mensen dus al oversteken zodra ze een groen remlicht zien oplichten. Voetgangers moeten pas oversteken zodra de auto (bijna) stilstaat, niet zodra er een groen lichtje gaat branden. Slechte zaak lijkt me. Steeds meer auto's hebben cruise-control en die schakel je ook uit door even op de rem te tikken= groen licht =is voetganger denkt :há, die remt voor mij= boem.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_14726466
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:46 schreef ABC-tje het volgende:
Goed plan, net als het derde remlicht aan de achterkant. Nu alleen nog het verplichtstellen van rijden met licht overdag.

En daarna een geluidsbegrenser voor audio-apparatuur in je auto, met een decibel meter ofzo.

wanneer ga jij naar het bejaardentehuis?
  dinsdag 18 november 2003 @ 12:56:59 #21
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_14726623
Mijn mening:
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid.

Ik hoef geen lelijke groene lampen op mijn auto omdat
voetgangers te lui zijn om uit te kijken tijdens het oversteken.
Bovendien is het al helemaal een onzinnig idee omdat je zelf
heel goed kunt herkennen of een auto afremt of niet.

Ik zou haast zeggen: echte een 'belgisch' idee!

An open mind is a joy forever!
  dinsdag 18 november 2003 @ 13:01:09 #22
74163 Tha_Ramsush
Beter wel, dan niet
pi_14726766
dubbele kosten:
ten eerste licht laten inbouwen
ten tweede weer iets waar je bekeuring voor kan krijgen: je dubbele remlicht doet het niet...
laat ze opzouten met die onzin...
straks komt er nog een mistremlicht en moet je ook zeker weer een derde dubbel remlicht hebben...
Soms is er zoveel wat we voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen... ©
  dinsdag 18 november 2003 @ 13:38:49 #23
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_14727821
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 12:46 schreef ABC-tje het volgende:

Prima idee , niets is zo irritant als tijdens een A1 rit achter een golfje ofzo met keiharde boem boem muziek hangen die mijn treafoon niet hoord.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_14727987
overal van die duffe lampen, en neonlicht bijv mag niet?!? eikeltjes
  dinsdag 18 november 2003 @ 13:54:56 #25
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_14728293
Neonlicht als remlicht!

Of nog beter: van die mooie nieuwe undercarLED set!

Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')