de beelden (video) en de foto's van dit voorval zijn gepubliceerd door de politie om de daders te pakken te krijgen.
nu zijn er vast behoorlijk sterke meningen hierover, zoals dat de politie hiermee te ver gaat ofzo.
wat is de grens die we willen stellen aan de methoden van de politie?
ik vindt persoonlijk dat dit soort media gewoon gebruikt kunnen worden. die lui hebben behoorlijk wat misdaan en het argument dat ze nu "gebrandmerkt" zijn zie ik daarom eerder als een positief bijverschijnsel!
Alleen je kop op TV is dan denk ik de minste manier om iemand te straffen.
Dat soort tuig opsporen, opsluiten en permanente station verboden geven ~:-)
Bovendien zie ik het probleem niet van het op TV vertonen, verkrachters, overvallers ed. komen ook met hun kop op TV als ze gezocht worden.
quote:IDD als ze nou eens beginnen met hun handen thuis te houden en ''gewoon'' een voetbal wedstrijd kijken. Zou voor veel mensen , veel problemen besparen!
Op dinsdag 18 november 2003 09:35 schreef Kraai het volgende:
tja, moet je het in de eerste plaats ook gewoon nie doen. Dan loop je ook geen "risico"
quote:Onzin.
Op dinsdag 18 november 2003 09:39 schreef MALLENS het volgende:
de beelden zijn gemaakt op een openbare plek: ergo die mogen vertoond worden.
beelden die binnenshuis gemaakt worden niet.
quote:primeur?!? het is al wel vaker gebeurd dat opsporing verzocht foto's van hooligan liet zien.
Op dinsdag 18 november 2003 09:39 schreef pekel het volgende:
Het mag vind ik, gisteren had Opsporing Verzocht de primeur.
Hooligans maken simpelweg het voetbal kapot.
quote:moet je maar geen hooligan worden . .
Hooligans op tv, mag dat?
quote:Mee eens.
Op dinsdag 18 november 2003 09:30 schreef ixion het volgende:
...
ik vindt persoonlijk dat dit soort media gewoon gebruikt kunnen worden. die lui hebben behoorlijk wat misdaan en het argument dat ze nu "gebrandmerkt" zijn zie ik daarom eerder als een positief bijverschijnsel!
quote:Heerlijk he, dat generaliseren. Degenen die te ver gaan moeten idd uit het stadion geweerd worden, maar niet iedere wedstrijd bezoeker is een crimineel. Maar in de meeste stadions worden de raddraaiers er met behulp van camera's al uitgepikt, zoals je waarschijnlijk had kunnen weten als je wel eens in een stadion komt
Op dinsdag 18 november 2003 09:39 schreef Misanthroopia het volgende:
Ik vind het zo'n butt-argumenten als zou de politie te ver gaan. We hebben het hier doodgewoon over criminelen die keer op keer rotzooi uithalen en er steeds mee weg komen.
quote:laat ik het anders zeggen: Beelden gemaakt in openbare gelegenheden mogen ALTIJD vertoond worden. Of er nu criminele acties op staan of fietsende bejaarden.
Op dinsdag 18 november 2003 09:42 schreef BladE-l----- het volgende:[..]
Onzin.
Als het gaat om criminele activiteiten mogen de beelden altijd gebruikt worden.
Het gebruiken van die beelden valt onder opsporingsbevoegdheid, niet onder privacywetgeving.
quote:Nadeel is dat die kaffers niet eens komen voor het voetbal, maar om te rellen. En niet zo'n beetje ook.
Op dinsdag 18 november 2003 09:38 schreef Blommie-Junior het volgende:[..]
IDD als ze nou eens beginnen met hun handen thuis te houden en ''gewoon'' een voetbal wedstrijd kijken. Zou voor veel mensen , veel problemen besparen!
Tuurlijk mag dat, wat mij betreft met elke crimineel waarvan duidelijk op de video is te zien dat hij criminele activiteiten doet!
quote:Generaliseren? Le-zen. Het gaat hier over hooligans, niet over bezoekers. De term hooligan is behoorlijk eenduidig voor uitleg lijkt mij. Of stel je dat er verschillende categorien hooligans zijn?
Op dinsdag 18 november 2003 09:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Heerlijk he, dat generaliseren. Degenen die te ver gaan moeten idd uit het stadion geweerd worden, maar niet iedere wedstrijd bezoeker is een crimineel. Maar in de meeste stadions worden de raddraaiers er met behulp van camera's al uitgepikt, zoals je waarschijnlijk had kunnen weten als je wel eens in een stadion komt
De camera's in stadions hebben zeker gewerkt, maar er blijven zich nog steeds vechtpartijen en vandalisme voordoen.
Dat is gewoon pure criminaliteit! En alleen omdat het voetbalsupporters zijn moeten we rustig aan gaan doen?
Aanpakken die handel! Het liefst, zoals door iemand eerder genoemd werd, op het schavot zodat de hele samenleving hen met rotte eieren en tomaten kan bekogelen.
quote:nee, ik reageerde op de volgende woorden
Op dinsdag 18 november 2003 10:26 schreef Misanthroopia het volgende:Generaliseren? Le-zen. Het gaat hier over hooligans, niet over bezoekers. De term hooligan is behoorlijk eenduidig voor uitleg lijkt mij. Of stel je dat er verschillende categorien hooligans zijn?
quote:Als je één keer rotzooi uithaalt op de tribunes dan heb je al (terecht) een stadionverbod aan je broek hangen. Of wou jij beweren dat je week in, week uit lekker kon gaan matten en dingen vernielen op de tribune zonder dat ze je pakken?
We hebben het hier doodgewoon over criminelen die keer op keer rotzooi uithalen en er steeds mee weg komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |