Ik heb een probleempje met mijn Power Color Ati Radeon 9600 Pro in combinatie met een Giga-Byte GA-7VM400MF moederbord. Ik krijg helemaal geen beeld
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd,
1. Updaten BIOS geen verbetering
2. Andere voeding (350 Watt) nog steeds geen verbetering
De grafische kaart onboard werkt ook en als ik mijn oude GeForce 2 mx er weer in zet werkt deze ook...
Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen Ik heb Giga - Byte ondertussen al gemaild maar daar krijg ik niets fatsoenlijks van te horen
quote:Dit gebeurd automatisch zodra er een videokaart in het AGP slot wordt geplaatst. Er is geen jumper of instelling in de Bios voor het uitschakelen ervan.
Op vrijdag 14 november 2003 20:29 schreef Burner2000 het volgende:
Schakel je onboard videokaart eerst eens uit.
Wat ik ben vergeten te zeggen is dat de videokaart het wel op mijn 2e pc doet (ook een Giga-Byte moederbord maar een oudere)
quote:Waarom zou die andere kaart dan wel werken
Op vrijdag 14 november 2003 20:34 schreef Burner2000 het volgende:
Controlleer de voltage van je AGP slot.
quote:Leg het dan ook uit, ezel
Op vrijdag 14 november 2003 22:05 schreef Blanche_Fantasy het volgende:
-dom-
quote:nee m'n eigen post was dom, want ik zei erin dat je de driver misschien eens moest installeren, maar dat gaat lastig zonder beeld.
Op vrijdag 14 november 2003 22:07 schreef Utmenke het volgende:[..]
Leg het dan ook uit, ezel
quote:Daar heb je gelijk in...
Op vrijdag 14 november 2003 22:08 schreef Blanche_Fantasy het volgende:[..]
nee m'n eigen post was dom, want ik zei erin dat je de driver misschien eens moest installeren, maar dat gaat lastig zonder beeld.
Word er helemaal gestoord van...
quote:Omdat die oude kaart waarschijnlijk op een lagere voltage het wel blijft doen. Kijk in de bios als de voltage van je AGP omhoog kunt stellen.
Op vrijdag 14 november 2003 22:04 schreef Utmenke het volgende:[..]
Waarom zou die andere kaart dan wel werken
quote:Ik ga ff kijken, nergens heen gaan he!
Op vrijdag 14 november 2003 22:17 schreef Burner2000 het volgende:[..]
Omdat die oude kaart waarschijnlijk op een lagere voltage het wel blijft doen. Kijk in de bios als de voltage van je AGP omhoog kunt stellen.
quote:Dat gaat dus ook niet....
Op vrijdag 14 november 2003 22:17 schreef Burner2000 het volgende:[..]
Omdat die oude kaart waarschijnlijk op een lagere voltage het wel blijft doen. Kijk in de bios als de voltage van je AGP omhoog kunt stellen.
quote:Heb er voor de rest niets in zitten... Alleen die AGP kaart
Op vrijdag 14 november 2003 22:42 schreef Burner2000 het volgende:
Haal alle pci sloten leeg. Het kan zijn dat er een IRQ conflict is met een ander hardware onderdeel. Stop dan de videokaart er in en kijk wat er gebeurt.
http://nl.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-7VM400MF.htm
quote:Ja, absoluut!
Op vrijdag 14 november 2003 22:43 schreef flappiewappie het volgende:
wel goed aangedrukt? klinkt lullig.., maar je moet die dingen flink aan stampen soms...
quote:VIA KM400 Chipset
Op vrijdag 14 november 2003 22:44 schreef Burner2000 het volgende:
Welk chipset heeft joun moederbord?
quote:Er zijn geen conflicten... Daarbij is er niets maar dan ook niets wat kan conflicteren met het kaartje... Er zit alleen die kaart in, een moederbord, processor, floppydrive en harddisk...
Op vrijdag 14 november 2003 22:46 schreef Burner2000 het volgende:
Probeer eens handmatig alle IRQ's in te stellen.
En het gaat een beetje moeilijk als je nix krijgt dan zwart beeld
Controleer daarnaast alle contacten van je agp slot als die allemaal goed zijn. Kijk naar je videokaart als ook alle contact punten goed schoon zijn.
quote:Ik ga dat dan morgen even proberen, nu eerst even aan bier e.d. denken
Op vrijdag 14 november 2003 22:52 schreef Burner2000 het volgende:
Als ik jou was zou ik toch maar alle IRQ's handmatig instellen. Niet alle IRQ conflicten zijn zichtbaar. Je moederbord heeft van alles onboard. Alle onboard onderdelen hebben IRQ's. Er hoeft maar 1 conflict ergens te zitten. Ik vermoed in dit geval joun videokaart en een andere hardware onderdeel op je moederbord.Controleer daarnaast alle contacten van je agp slot als die allemaal goed zijn. Kijk naar je videokaart als ook alle contact punten goed schoon zijn.
In ieder geval bedankt!
Alles apart geconfigureerd, nog steeds niets.... Nog iemand met goede ideeën
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |