quote:wat de fok is nou een jaar en 99 euri's?
Op donderdag 13 november 2003 17:18 schreef RaymanNL het volgende:
eind 2004 klomt er een nieuwe console van nintendo.dit zal betekenen dat als je nu een gamecube haalt je waarschijnlijk er maar een jaar mee kan doendit brengt me in de twijfel of ik nog wel een gamecube moet halen
heb m volgens mij al bijna uitgespeeld
quote:Pure speculatie
dit zal betekenen dat als je nu een gamecube haalt je waarschijnlijk er maar een jaar mee kan doen.
quote:Dan koop je hem toch 2ehands?
dit brengt me in de twijfel of ik nog wel een gamecube moet halen
Anyway, eerlijk gezegd denk ik dat Nintendo met een nieuwe handheld uit gaat komen. Een vette handheld dus, of een soort combinatie handheld/console. Nintendo vindt multiplayer al heel lang belangrijk en ook steeds meer games kun je gelinked spelen (eindelijk, mag ik wel zeggen). Dat portable gaming de toekomst is, vindt Nintendo ook al heel lang, maar ze onderkennen ook dat een TV met een groot scherm veel makkelijker te spelen is. Voor elke console hebben ze wel een 'GameBoy Player' uitgebracht.
Al met al ligt een combinatie van een handheld en een console nogal voor de hand. Maar of het haalbaar is, is een tweede. Je wil eigenlijk niet games in twee uitvoeringen uitbrengen, maar je zit natuurlijk wel met het probleem dat je draagbare CPU power nog steeds beperkt is. Breng je een combinatieconsole uit die gebaseerd is op de power van de handheld, dan streeft de concurrentie je vliegend voorbij. Hoe ga je een game maken die op een handheld loopt EN op een full-blown console? Geen idee . Maar het zou wel een revolutie zijn waarmee Nintendo weer een heleboel miljoentjes binnen zou gaan slepen.
Ach, dit is allemaal speculatie hoor, en het zou net zo goed voor Sony en voor Microsoft kunnen gelden. Alleen denk ik dat bovenstaand meer bij de filosofie van Nintendo past dan bij die andere twee. Microsoft is makkelijk: bigger, faster, more buzzwords, en Sony heeft al een groot gedeelte van zijn plannen bekend gemaakt.
quote:ik ook.. ondertussen vermaak ik me wel met Mario Kart
Op donderdag 13 november 2003 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tja, ik wacht wel op officieel nieuws
quote:Een jaar? Dan istie uit in Japan ja. Dan kun je nog zeker een jaar wachten voordat hij naar Europa komt, en nog wel een paar maanden voordat de eerste prijsverlaging komt. IK zou me dus niet te ongerist maken
eind 2004 klomt er een nieuwe console van nintendo.dit zal betekenen dat als je nu een gamecube haalt je waarschijnlijk er maar een jaar mee kan doendit brengt me in de twijfel of ik nog wel een gamecube moet halen
Een N64 in een Xbox controller
quote:was is die controller lelijk
Op donderdag 13 november 2003 17:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ondertussen is er wel DEZE console gereleased in China:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:
De IQue moet de Chinese markt openen voor Nintendo, al was tot dusverre nog niet bekend wat we ons daarbij voor moesten stellen. Lik-Sang brengt daar nu wat duidelijkheid in.Lik-Sang, een van de grootste, bekendste en meest betrouwbare hard- en software inmporteur, heeft wat nieuwe, concrete informatie van Nintendo weten los te peuteren over de IQue. Nintendo doet met de IQue een poging de Chinese markt te veroveren. De IQue herbergt alle mogelijkheden van de Nintendo 64 , maar door de gevorderde techniek is Nintendo erin geslaagd alle chips uit de N64 te vervangen door een enkele, kleine chip. Bovendien worden de spellen voor de IQue niet geleverd op die grijze cartridges, maar kun je bij speciale Nintendo dealers nieuwe spellen downloaden op de geintegreerde 64MB Flash Card. Daardoor is een losse console overbodig geworden en dient de controller tevens als spelsysteem.
De IQue wordt voorlopig uitgeleverd in twee verschillende varianten. Allereerst is daar de IQue met een volledige versies van Super Mario 64 en Doctor Mario en demos (op tijdslimiet) van The Legend of Zelda: Ocarina of Time (10 uur), Wave Race 64 (1 uur) en Starfox (1 uur) voor een prijs van 99 dollar. Voor 30 dollar meer krijg je de IQue met de volledige versies van die 5 games.
Tenslotte weet Lik-Sang nog te melden dat het besturingssysteem up te daten is, wat waarschijnlijk gebeurt als de Chinezen een nieuw spel downloaden op hun Flash Card. Xbox2 zal volgens de geruchten ook iets dergelijks hebben.
quote:Uh... in volle eerlijkheid... toen de gamecube net nieuw was was al bekend dat nintendo met een nieuwe console bezig is. Nu is alleen maar bekend geworden wanneer dat ding ongeveer op de markt komt.
Maar,in de traditie van nintendo, ga ik even van uit, blijven er games ontwikkeld worden voor de 'oude' spelcomputers, dus je hoeft je nergens druk om te maken.
Het zal trouwens geen handheld worden, maar echt een nieuwe console... Reden hiervan.... Nintendo heeft al de gameboy advance, en de gameboy advance SP. De SP is nieuwer dan de camecube, en heeft nog behoorlijk wat potentieel.
Zie het zo, een pc verdubbelt ongeveer elk jaar in capaciteit en mogelijkheid.... maar je kan ook nog best een tijd met een 'oudje' vooruit. Dat is met een console ook zo. Als voorbeeld: De playstation 1 word ook nog steeds verkocht, en komen ook nog steeds games voor uit, zij het niet veel meer.
Echter NOA heeft gezegd dat het geen van beide zou zijn maar iets anders.
quote:
Op donderdag 13 november 2003 17:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ondertussen is er wel DEZE console gereleased in China:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
verschijnt die ook in Nederland ?
quote:Oh? Kun jij dan nog ergens N64 games kopen? Die waren uit de winkels een paar weken nadat de GameCube uit kwam hoor. Nergens meer een game te krijgen, alle winkeliers hebben ze terug moeten sturen naar Nintendo. Een enkeling heeft er nog een paar. En zo ging het ook met de SNES toen de N64 uit kwam. Dus die traditie waar jij het over hebt bestaat niet.
Op donderdag 13 november 2003 17:51 schreef Deadl0ck het volgende:
Maar,in de traditie van nintendo, ga ik even van uit, blijven er games ontwikkeld worden voor de 'oude' spelcomputers, dus je hoeft je nergens druk om te maken.
quote:De GBA SP heeft helemaal niet behoorlijk wat potentieel. De GBA SP is gewoon een GBA in een andere behuizing en met een ander display. De GBA is al weer 2.5 jaar oud. De GBA SP is wel een nieuwe versie, maar het ontwerp is net zo goed 2.5 jaar oud.
Het zal trouwens geen handheld worden, maar echt een nieuwe console... Reden hiervan.... Nintendo heeft al de gameboy advance, en de gameboy advance SP. De SP is nieuwer dan de camecube, en heeft nog behoorlijk wat potentieel.
De GBA is gereleased op 11 juni 2001 (zie hier).
De GameCube is 2 maanden later geintroduceerd (zie hier).
quote:Het zou me zeer verbazen als het de opvolger van de cube is. Het is waarschijnlijk een handheld om de concurentie met de sony psp en de n cage aan te gaan.
Op donderdag 13 november 2003 17:51 schreef Deadl0ck het volgende:[..]
Maar als deze niet hiernaartoe komt dan importeer ik m wel!
Deze lijkt me wel gaaf eigenlijk
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:41 schreef dj_ko het volgende:
Nintende neeej das toch nix Doe Mij maar eenPlaystation 2
Weet je hoeveel meer "echt" Mooie Gameszzz
Vond toch de codenamen van de Cube en N64 leuker
quote:Beste tijd gehad
Op donderdag 13 november 2003 22:48 schreef Georges het volgende:
Was wel leuk geweest als de TS wat info uit de links had geplaatst, maar ben benieuwd. Zijn er specs, release date?
Ik denk dat de Cube wel z'n beste tijd gehad heeft ondanks dat het een goede console is.
Met spellen als Metroid Prime, Zelda: The Wind Waker, Super Monkey Ball? En de nieuwe toppers als Mario Kart: Double Dask en F-Zero GX?
I don't think so
quote:E_Motion wat vind jij?
Op donderdag 13 november 2003 22:53 schreef E_Motion het volgende:[..]
Beste tijd gehad
Met spellen als Metroid Prime, Zelda: The Wind Waker, Super Monkey Ball? En de nieuwe toppers als Mario Kart: Double Dask en F-Zero GX?
I don't think so
Playstation 2 Of Gamecube
Wat zou je kiezen als je er een moest kiezen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |