Dit ivm een opdracht, waarbij we een plan moeten schrijven voor een bedrijf die een product (rookworst dus) in een ander land dan Nederland wil introduceren.
Nu ben ik al een tijdje op internet aan het zoeken, maar het lukt me niet om iets te vinden.
Wie kan mij helpen??
misschien is dat perongeluk ook een heel goedkope merknaam
[Dit bericht is gewijzigd door Joachim op 13-11-2003 15:59]
quote:korv o.i.d
Op donderdag 13 november 2003 16:04 schreef Christine het volgende:
Wow, al meer gevonden dan ikWat is het noorse woord voor worst?
quote:rookworsten zoals wij die kennen, kennen ze in Noorwegen niet.
Op donderdag 13 november 2003 15:54 schreef Christine het volgende:
Mensen, ik ben voor school op zoek naar Noorse merknamen, en wel van merken die (rook)worst verkopen.Dit ivm een opdracht, waarbij we een plan moeten schrijven voor een bedrijf die een product (rookworst dus) in een ander land dan Nederland wil introduceren.
Nu ben ik al een tijdje op internet aan het zoeken, maar het lukt me niet om iets te vinden.
Wie kan mij helpen??
ze hebben er alleen bv. Frankfurter
Nog meer suggesties??
ChrisJX: we moeten een bedrijf kiezen (wij hebben gekozen voor Unox) en dat bedrijf gaat dus een product in het buitenland op de markt plaatsen. Om een goede situatieschets te hebben, moeten wij dus o.a. weten wat de concurrenten zijn van unox worsten in Noorwegen.
quote:De meest bekende producenten zijn Gilde, Nordfjord, Ringstad en Spis. (Gilde wordt overigens gerekend als de beste door velen) Ik kom zo gauw niet op andere producenten, maar ik zal straks wel eens in de supermarkt opletten.
Op donderdag 13 november 2003 15:54 schreef Christine het volgende:
Mensen, ik ben voor school op zoek naar Noorse merknamen, en wel van merken die (rook)worst verkopen.Dit ivm een opdracht, waarbij we een plan moeten schrijven voor een bedrijf die een product (rookworst dus) in een ander land dan Nederland wil introduceren.
Wie kan mij helpen??
We hebben hier wel iets was op rookworst lijkt (Røkt Kjøttpølse), maar het zegt waarschijnlijk genoeg dat ik altijd Unox rookworst meenemeen als ik in Nederland ben (ik woon dus in Noorwegen).
Ik weet niet zeker of mijn mailadres in mijn profiel staat, zoja, stuur me maar een mailtje als je meer wil weten.
quote:Je mailadres staat er niet (rood kruisje). Misschien kun je mij mailen op *tralala*
Op vrijdag 14 november 2003 17:43 schreef Fogel het volgende:
Ik weet niet zeker of mijn mailadres in mijn profiel staat, zoja, stuur me maar een mailtje als je meer wil weten.
[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 23-11-2003 19:36]
quote:Bestaat er van Nordfjord en Ringstad eigenlijk een website?? Ik kan ze niet vinden, omdat de namen kennelijk ook gebieden/steden zijn.
Op vrijdag 14 november 2003 17:43 schreef Fogel het volgende:
De meest bekende producenten zijn Gilde, Nordfjord, Ringstad en Spis. (Gilde wordt overigens gerekend als de beste door velen)
quote:Op http://www.kjottbransjen.no/Modules/SOI_News/MemberList.asp staan alle leden van de Noorse Landvereniging van de Vleesindustrie.
Op zaterdag 22 november 2003 14:33 schreef Christine het volgende:[..]
Bestaat er van Nordfjord en Ringstad eigenlijk een website?? Ik kan ze niet vinden, omdat de namen kennelijk ook gebieden/steden zijn.
quote:Heb je zelf Noorwegen als nieuwe buitenlandse markt gekozen? Misschien kun je de volgende keer beter een land kiezen waarvan je de taal kunt spreken, dat zoekt wat makkelijker!
Op donderdag 13 november 2003 19:46 schreef Christine het volgende:
we moeten een bedrijf kiezen (wij hebben gekozen voor Unox) en dat bedrijf gaat dus een product in het buitenland op de markt plaatsen. Om een goede situatieschets te hebben, moeten wij dus o.a. weten wat de concurrenten zijn van unox worsten in Noorwegen.
quote:Ja we hebben zelf Noorwegen gekozen, en hebben in eerste instantie niet gelet op de taal. Maar ik merk dat ik de meeste websites inmiddels al aardig kan ontcijferen, ik spreek namelijk ook een klein woordje zweeds (en vind talen ontcijferen erg leuk).
Op zondag 23 november 2003 18:05 schreef Fling het volgende:
Heb je zelf Noorwegen als nieuwe buitenlandse markt gekozen? Misschien kun je de volgende keer beter een land kiezen waarvan je de taal kunt spreken, dat zoekt wat makkelijker!
Fogel, bedankt voor het linkje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |