abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2003 @ 12:25:45 #1
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_14601225
Vreemd dat hier nog geen topic over is. In ieder geval zijn er nu ook Prommayon en Ramzi, plus nog een louche figuur bij betrokken en ze geven elkaar de schuld (zal de schaamtecultuur wel weer wezen).

Over voorbeeldfuncties gesproken. Twee ex-internationals zelfs.
Ik heb A. trouwens altijd al een kut-etter gevonden.

Uit AD van vandaag:
-----------------------------------------------------------------------------
Verdachten wijzen naar elkaar

Iedereen voelt zich erin geluisd in zaak-Abdellaoui
Door Christiaan Kooman

De voetballers Yassine Abdellaoui, Adil Ramzi en Geoffrey Prommayon, die justitie verdenkt van witwassen en xtc-handel, ontkennen elke verantwoordelijkheid. De drie, die elkaar nog kennen uit de tijd dat ze samen bij Willem II speelden, wijzen naar elkaar. Een reconstructie.

Een tip uit Amerika zet de politie halverwege dit jaar op het spoor van Yassine Abdellaoui. Toezichthouders op het internationale geldverkeer melden dat van februari tot en met juni meer dan 350 keer geld wordt overgemaakt naar Jamaica uit naam van de Marokkaanse Nederlander. In totaal wordt pakweg een miljoen euro overgeboekt. De Amerikanen vermoeden een verband met terrorisme. Er worden steeds kleine bedragen overgemaakt, die niet hoeven te worden aangegeven bij het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties van justitie. Deze manier van witwassen wordt smurfen genoemd.

De rechercheurs die de zaak onderzoeken, krijgen ook een rapport van de Criminele Inlichtingen Eenheid waarin staat dat Abdellaoui, Ramzi en Prommayon tot voor kort xtc-pillen smokkelden en verhandelden. Het onderzoek naar Abdellaoui begint 20 juni. De recherche luistert zijn telefoon af en observeert hem voortdurend. Drie maanden later, 22 september, heeft de politie kennelijk voldoende bewijs van witwassen in handen en arresteert zij Abdellaoui in zijn appartement in Enschede. De 28-jarige voetballer woont dan bij collega Adil Ramzi, FC Twente-speler en Marokkaans international. Hem laat de politie ongemoeid.

Wel wordt diezelfde dag nog de boezemvriend en oud-huisgenoot van Abdellaoui opgepakt, Abderrazaq F. Deze F. (33) is eigenaar van het postagentschap in Breda van waaruit alle overboekingen naar Jamaica hebben plaatsgevonden. De politie doorzoekt de woningen van Ramzi en F. en het postagentschap. Daar neemt zij behalve administratie voor ongeveer 50.000 euro aan Engelse ponden in beslag. De recherche vindt ook een aantal brieven van Augustin Suriyani L. Deze 28-jarige vrouw is samen met een andere Nederlandse vrouw in Miami gepakt voor xtc-handel. L. is veroordeeld tot 90 maanden gevangenisstraf, de andere vrouw, Chantal W, heeft 71 maanden gekregen.

Augustin L. is de ex-vriendin van Geoffrey Prommayon en de moeder van diens kind. De brieven zijn geschreven vanuit de gevangenis, de meeste zijn gericht aan Abdellaoui en Prommayon. De politie vindt de inhoud verdacht. Zo schrijft ze aan Abdellaoui: 'Laat mij jou echt vertrouwen en vooral met zoveel geld'. In een andere brief schrijft ze: 'Met dit alles poppie, wil ik jou vragen om het geld te organiseren en ik weet dat jij daar intelligent genoeg voor bent'. En: 'Ik wil dat niemand het weet van het geld'. In een andere brief: 'Ik wil dat jij het geld gaat beheren, totdat ik weer terug ben, dan moeten we vergaderen'. Ook gaat ze in haar brieven in op de xtc-handel waarbij ze is betrokken: 'Het zit namelijk zo, toen Trevor pillen had laten maken, waren wij even proefkonijnen'. En in een andere brief: 'In Miami had ik een BMW cadeau gekregen van Trevor en reed ik rond met 1000 snoepjes op South Beach'.

De politie legt een verband tussen de brieven, de witwaszaak en de xtc-handel. Het geld dat Abdellaoui zou hebben witgewassen is volgens justitie mogelijk afkomstig van drugshandel. Abdellaoui ontkent dat ten stelligste. Hij is erin geluisd door Abderrazaq F., zegt hij. De postagentschaphouder zou zijn naam en paspoort hebben misbruikt voor de overboekingen. De brieven van L. zegt hij nooit te hebben gelezen. F. zegt op zijn beurt dat hij de transacties heeft uitgevoerd in opdracht van Abdellaoui. Hij dacht dat het zwart geld was uit de voetbalwereld. Ook hij voelt zich misbruikt. Vorige week woensdag arresteerde de politie Eindhoven-speler Prommayon (32) in verband met de affaire. Justitie wil geen reden geven voor de arrestatie. In de voetbalwereld is bekend dat de speler, die eerder uitkwam voor Willem II en PSV, in grote financiėle nood verkeert.

Ook de rol van Twente-speler Adil Ramzi in deze zaak is onduidelijk. Hij is een goede vriend van zowel Abdellaoui als Abderrazaq F. Ook hij kwam in het postagentschap in Breda, waar de laatste jaren opvallend vaak grote sommen buitenlands geld werden gewisseld. Abdellaoui heeft verklaard dat Ramzi een fictieve lening van zo'n 40.000 euro heeft verstrekt aan F., hoewel hij volgens dezelfde verklaring juist een fikse schuld zou hebben bij F. Het afsluiten van fictieve leningen is een bekende manier om geld wit te wassen. Ramzi kende ook de ex van Prommayon. Een van haar brieven is ook aan Ramzi gericht. De 26-jarige Marokkaanse international ontkent alle betrokkenheid bij de zaak en zegt dat ook hij er is ingeluisd.
-------------------------------------------------

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_14602413
Lastig he? Zo'n zoekfunktie is er niet voor niets.

Verder in Voetballers en de politie

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 13 november 2003 @ 13:17:35 #3
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_14602439
Je vergeet wat.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 13 november 2003 @ 13:19:29 #4
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_14602496
Ik heb op Abdellaoui gezocht, en er kwam geen topic boven drijven.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_14602514
quote:
Op donderdag 13 november 2003 13:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Ik heb op Abdellaoui gezocht, en er kwam geen topic boven drijven.
Dat komt door de soortelijke massa van dat topic (ivm de tralies en handboeien).
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_14602656
Alsnog dus dicht.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')