quote:Thanks
Op woensdag 12 november 2003 20:34 schreef HRR het volgende:
ik houw zelf niet van trance. ... maar DIT LIEDJE (zeker na het midden) OWND !! echt !! heeel goed ,lijkt trouwens wel beetje bach !!!
quote:* ChiPMaN is nu aan het luisteren, vind het begin wel een beetje saai
Op woensdag 12 november 2003 20:31 schreef Tha.Gnome het volgende:
Gemaakt met Reason 2.0, flinke zooi refills en een masterkeyboard (Evolution 361C).
Ongeveer een dikke 12 uur aan gewerkt, moet hem alleen nog afmixen/masteren.http://thagnome.myownmusic.de/
quote:Je kan streamen zonder in te loggen
Op woensdag 12 november 2003 21:14 schreef HenkieSpankie het volgende:
Moet ik me helemaal registeren om te kunnen luisteren?
Waarom geen directe link?
quote:Je hoeft je niet te registeren hoor.
Op woensdag 12 november 2003 21:14 schreef HenkieSpankie het volgende:
Moet ik me helemaal registeren om te kunnen luisteren?
Waarom geen directe link?
Zit goed in elkaar en klinkt op geen enkel moment amateuristisch!
quote:ik bedoel beethoven
Op woensdag 12 november 2003 20:34 schreef HRR het volgende:
ik houw zelf niet van trance. ... maar DIT LIEDJE (zeker na het midden) OWND !! echt !! heeel goed ,lijkt trouwens wel beetje bach !!!
Het 2e gedeelte van het nummer (wat na 2/3 ofzo begint) klinkt ook wel goed.
Als je er nog ff een vette climax inbouwt ben ik helemaal tevreden, maar dat moet je voor jezelf bepalen (dan wordt het ook meer geschikt om in een kroeg/disco te draaien).
Omdat het liedje goed is beperk ik me tot de minpunten. (voorzover ik die had kunnen vinden).
- het liedje is niet duidelijk. Ik bedoel, ik heb 'm nu 3x gehoord en ik kan het melodietje niet na-neurien. Ik weet niet of je dit nummer ooit commercieel wil laten worden, maar dan is simpliciteit vereist.
- het instrument wat wordt gebruikt na de "climax" klinkt veel te software-achtig. Probeer wat te spelen met reverbs (voor zover nog niet gedaan) en maak de sounds wat rauwer/echter. Nu klinkt het soms alsof ik een Jean Michelle Jarre plaat luister (wat op zich niet erg is, maar dit is natuurlijk een trance track, geen synthersizer-nummer).
- ik hoor dat je aandacht heb besteed aan een gadget, een geluidje wat herkenbaar is en terugkomt, (je gebruikt er wellicht meerdere zelfs). Misschien is het handig die nog wat meer naarvoren te komen, zodat als je nummer gemixed wordt de mensen kunnen horen dat je nummer "eraan komt".
- een overdaad aan sounds kan geen kwaad, hierdoor klinkt het allemaal wat voller als je dat doet. Zorg er wel voor dat het geen rommeltje wordt . Meerdere lagen voor dezelfde melodie is een must (een da's een tip van Airbase die ik zelf nooit vergeten ben
).
- eenmaal af, draai het nummertje overal: in de autoradio, in het jaren 80 cdspelertje van je oma. Het zal niet overal even mooi klinken, maar de essentie moet hetzelfde blijven. Merk je dat op bepaalde geluidssystemen sommige partijen niet goed (of nauwelijks) te horen zijn, dan moet je deze beter masteren.
Good luck .
quote:Thanks, hier heb ik wat aan.
Op donderdag 13 november 2003 20:42 schreef MarkzMan_X het volgende:
Thumbs up.Omdat het liedje goed is beperk ik me tot de minpunten. (voorzover ik die had kunnen vinden).
- het liedje is niet duidelijk. Ik bedoel, ik heb 'm nu 3x gehoord en ik kan het melodietje niet na-neurien. Ik weet niet of je dit nummer ooit commercieel wil laten worden, maar dan is simpliciteit vereist.
- het instrument wat wordt gebruikt na de "climax" klinkt veel te software-achtig. Probeer wat te spelen met reverbs (voor zover nog niet gedaan) en maak de sounds wat rauwer/echter. Nu klinkt het soms alsof ik een Jean Michelle Jarre plaat luister (wat op zich niet erg is, maar dit is natuurlijk een trance track, geen synthersizer-nummer).
- ik hoor dat je aandacht heb besteed aan een gadget, een geluidje wat herkenbaar is en terugkomt, (je gebruikt er wellicht meerdere zelfs). Misschien is het handig die nog wat meer naarvoren te komen, zodat als je nummer gemixed wordt de mensen kunnen horen dat je nummer "eraan komt".
- een overdaad aan sounds kan geen kwaad, hierdoor klinkt het allemaal wat voller als je dat doet. Zorg er wel voor dat het geen rommeltje wordt
. Meerdere lagen voor dezelfde melodie is een must (een da's een tip van Airbase die ik zelf nooit vergeten ben
).
- eenmaal af, draai het nummertje overal: in de autoradio, in het jaren 80 cdspelertje van je oma. Het zal niet overal even mooi klinken, maar de essentie moet hetzelfde blijven. Merk je dat op bepaalde geluidssystemen sommige partijen niet goed (of nauwelijks) te horen zijn, dan moet je deze beter masteren.
Good luck
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |