abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14670986
T was gewoon weer totaal niet leuk. Vooral die opgefokte interpretatie van Bassie niet.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zondag 16 november 2003 @ 09:09:42 #102
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_14671116
Ik hoorde Jack Spijkerman toch anders piepen in Kopspijkers toen hij vertelde dat Johan Stekelenburg (burgermeester Tilburg) overleden was aan kanker. Zie hem nog staan met zijn stakke gezichtje terwijl hij een melo-dramatisch nummer aankondigde ter nagedachtenis van Stekelenburg. Wat een sukkel om daar nu dan de spot mee te drijven.

En dan van die Robert Jensen-gezichten trekken bij de helderziende vrouw als hij ziet dat de camera op hem gericht staat.... zonder te weten wat zij nou precies gezegd heeft!
Inderdaad, een week lang het maximale aan aandacht gehad voor Kopspijkers en we krijgen werkelijk de slechtste uitzending ooit. De fragmenten maakten enigszins nog wat goed. Morgen eens naast de (voorspelbare) hoge kijkcijfers eens kijken hoe de mensen dit programma beoordeeld hebben. Ik verwacht niet al te hoog.

In ieder geval, mocht Jensen een keer ziek (...) zijn, dan kan Jack hem met dit niveau makkelijk vervangen.

[Dit bericht is gewijzigd door DJMarcel.nl op 16-11-2003 09:18]

pi_14671512
Beste Marcel,

Ik kan begrijpen dat bepaalde uitspraken kwetsend overkwamen, maar het doel van deze uitzending was juist om een hak te zetten naar andere programma's die nog veel erger zijn als de programma's die satire maken.

Deze uitzending is zeer weloverwogen gemaakt en uitgezonden. De reacties die het moest ontlokken zijn er gekomen. Men heeft nu een punt van wat toelaatbaar is en wat niet laten zien en een signaal afgegeven aan andere programmamakers en presentatoren die het vaak niet zo nauw nemen met satire en denken dat je alles maar onder die noemer kunt scharen.

Rob

zondag 16 november 2003 @ 10:13:00 #104
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_14671516
quote:
Op zondag 16 november 2003 09:09 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Ik hoorde Jack Spijkerman toch anders piepen in Kopspijkers toen hij vertelde dat Johan Stekelenburg (burgermeester Tilburg) overleden was aan kanker. Zie hem nog staan met zijn stakke gezichtje terwijl hij een melo-dramatisch nummer aankondigde ter nagedachtenis van Stekelenburg. Wat een sukkel om daar nu dan de spot mee te drijven.
Idd.
  zondag 16 november 2003 @ 10:46:40 #105
12666 starbuck
prepare to eject the warpcore
pi_14671744
Als fan van het eerste uur moet ik nu toch ook bekennen dat kopspijkers niet meer is wat het geweest is, het concept begint echt grote scheuren te vertonen.

Mischien moet de frequentie naar eens in de twee weken, zodat er wat sterkere items verzonnen kunnen worden. Tevens heb je meer keuze aan fragmenten.
Dat meneer Spijkerman me begint te irriteren is natuurlijk mijn probleem, maar ik hoor het steeds meer en meer, zijn "leuke" interviewtechniek is niet leuk meer en wordt zelfs uiterst voorspelbaar.
Jammer, mischien wordt het tijd voor een sabbatical voor meneer Spijkerman.

Ik ben dan ook erg blij dat "dit was het nieuws" weer begonnen is, dat is echte goede satire en belangrijker, ze zeuren niet te lang door over een onderwerp, er zijn namelijk nog veel meer leuke onderwerpen om grappen en satire over te maken.

pi_14672399
quote:
Op zondag 16 november 2003 10:12 schreef Casanova1973 het volgende:
Beste Marcel,

Deze uitzending is zeer weloverwogen gemaakt en uitgezonden. De reacties die het moest ontlokken zijn er gekomen.

Precies. Het cabaret bestond niet voor niets uit 3 'niet bestaande' personen.
Den Haag wordt bevolkt door echte mensen en het moet gezegd: de fragmenten uit het 2e kamerdebat waren bedroevend... wat een treurigheid...

En dan maakt het cabaret precies de grappen die niet kunnen namelijk smakeloos en bot... dus zeker niet de subtielere satire zoals we gewend zijn (mag nl. niet meer van JP B en PH Donner) en dan is er helemaal niemand die het snapt....

Zo heeft JP B toch zijn zin??? Er wordt geen politicus meer gepersifleerd, we houden het bij typetjes en clowns.

Als de staat gaat bepalen wat wel en niet mag dan krijg je dus dit.

[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  zondag 16 november 2003 @ 11:40:07 #107
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_14672406
Vond er niet zoveel aan gisteravond, en de grappen van Bassie vond ik ronduit smakeloos.
Free Your Mind
pi_14672453
Ik denk dat die grappen die bassie maakte juist te ver moesten gaan. Zo waren ze bedoeld. Om te laten zien hoe bassie eigenlijk is en dat zulke uitspraken alleen door een clown kunnen worden gedaan. (terugrefererend naar o.a. Mat Herben)
pi_14672789
Precies...

Zo is het en niet anders!

Rob

pi_14672842
Het gaat erom dat mensen inderdaad het verschil tussen fictie en werkelijkheid niet zien...

Kijk voor de gein eens in het gastenboek van de kopspijkers.nl site.

Om je te bescheuren!

Rob

pi_14672850
Maar het is dat het hier staat en uitgelegd wordt, volgens mij zijn er niet veel die dat doorhebben. Het had misschien dus wel wat subtieler door kunnen laten schemeren dat het zo bedoeld was...
  zondag 16 november 2003 @ 12:08:44 #112
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_14672883
Bassie zonder schmink doet me altijd denken aan die pinguin van Batman Returns.
  zondag 16 november 2003 @ 12:14:12 #113
64256 Demol
Lucid Dreamer
pi_14672985
quote:
Daar heb je helemaal gelijk in!
Free Your Mind
  zondag 16 november 2003 @ 12:41:58 #114
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_14673477
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 21:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Jan Jaap van der Wal Dat is tenminste echte humor.

Hopelijk is Kopspijkers verleden tijd na de uitzending van Dit Was Het Nieuws

Die Dominee: Linksboven is een kip met kop en rechtsonder......
Era Vulgaris
  zondag 16 november 2003 @ 12:46:19 #115
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_14673580
quote:

En dan van die Robert Jensen-gezichten trekken bij de helderziende vrouw als hij ziet dat de camera op hem gericht staat.... zonder te weten wat zij nou precies gezegd heeft!
Inderdaad, een week lang het maximale aan aandacht gehad voor Kopspijkers en we krijgen werkelijk de slechtste uitzending ooit. De fragmenten maakten enigszins nog wat goed. Morgen eens naast de (voorspelbare) hoge kijkcijfers eens kijken hoe de mensen dit programma beoordeeld hebben. Ik verwacht niet al te hoog.

In ieder geval, mocht Jensen een keer ziek (...) zijn, dan kan Jack hem met dit niveau makkelijk vervangen.

Waar kun je die cijfers bekijken ? niet op teletekst, want zo snel staan ze daar nog niet op
Era Vulgaris
  zondag 16 november 2003 @ 12:55:04 #117
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_14673749
quote:
Op zondag 16 november 2003 12:49 schreef Remzz het volgende:
www.kijkonderzoek.nl
ah Schon
Era Vulgaris
pi_14673855
Kopspijkers: 3.097.000 kijkers!!!
Voetbal: 3.942.000 kijkers

Volgens mij een recordscore voor Kopspijkers gisteravond.

Waar vinden we de waarderingen?

pi_14674079
Kopspijkers

De vieze man was erg goed gedaan! Dat ie dat biertje van Jack opdronk vond ik echt super. Overigens valt het mij op dat Jack nooit zijn bier opdrinkt?! Er staat altijd een bijna vol glas bij hem de hele uitzending.

pi_14674109
*Heb net de reacties gelezen op Kopspijkers, ben benieuwd of er volgende week wat over gezegd gaat worden...*

[Dit bericht is gewijzigd door Diorchanel op 16-11-2003 13:24]

pi_14674637
quote:
Op zondag 16 november 2003 11:39 schreef dolfg het volgende:

[..]

Den Haag wordt bevolkt door echte mensen en het moet gezegd: de fragmenten uit het 2e kamerdebat waren bedroevend... wat een treurigheid...

En dan maakt het cabaret precies de grappen die niet kunnen namelijk smakeloos en bot... dus zeker niet de subtielere satire zoals we gewend zijn (mag nl. niet meer van JP B en PH Donner) en dan is er helemaal niemand die het snapt....

Zo heeft JP B toch zijn zin??? Er wordt geen politicus meer gepersifleerd, we houden het bij typetjes en clowns.

trouwens waarom krijgt Jack er de schuld van als hij niet eens het cabaret bedenkt...

pi_14675031
quote:
Op zondag 16 november 2003 13:14 schreef Echoes het volgende:
Kopspijkers

De vieze man was erg goed gedaan! Dat ie dat biertje van Jack opdronk vond ik echt super. Overigens valt het mij op dat Jack nooit zijn bier opdrinkt?! Er staat altijd een bijna vol glas bij hem de hele uitzending.

Vieze man was het enige leuke vond ik!

Maar vanavond komt de enige echte op tv! NED 3 20.25 uur!

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zondag 16 november 2003 @ 14:02:01 #123
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_14675058
quote:
Op zondag 16 november 2003 11:39 schreef dolfg het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je niet gelijk. Ze maakten grappen over de kanker van Aad van Toor, niet over het typetje Adriaan.
pi_14675288
Het lijkt wel dat sommigen mensen hier Kopspijkers enkel nog kijken zodat ze er later over kunnen zeiken op het forum. Want er is altijd wel weer wat verkeerd; dan wordt dat weer aangedikt, dan mag dat niet...
Het programma is nog altijd wat het oorspronkelijk was; Zaterdagavond-entertainment. Da's dus TV om lekker op de bank met een bak chips te ontspannen. Alles hoeft dus niet per definitie grappig te zijn. Vind je het niet leuk, kijk dan niet. Het is zo simpel...
  zondag 16 november 2003 @ 14:14:59 #125
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_14675322
quote:
Op zondag 16 november 2003 14:13 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Vind je het niet leuk, kijk dan niet. Het is zo simpel...
Dus vaste kijkers van het programma mogen geen kritiek geven wanneer het iets minder gaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')