quote:Specs:
Swapping a high horsepower V-8 engine into a classic 1965 Mustang Fastback is a fairly common occurrence - unless, of course, you're talking about a modern Ford Racing Performance Parts (FRPP) 5.0-liter Cammer crate engine.So that's precisely what FRPP engineered to wow show goers at this years Specialty Equipment Market Association (SEMA) show: a fully restored 1965 Mustang 2+2 powered by a special version of FRPPs hot new 5.0-liter, four-valve Cammer crate engine producing 420 horsepower. It's the perfect marriage of Ford's Mustang performance heritage and the very latest in advanced modular V-8 engine technology.
After the introduction of the 5.0L Cammer at last year's SEMA show in the FR100 pickup truck, many hot rod enthusiasts were not looking forward to dealing with the modern-day electronic fuel injection system, so Ford Racing engineers took note, and this year's Mustang Cammer crate engine features a classic downdraft carburetor setup, with four, two-barrel Webers sitting atop a custom Ford Racing intake. Using the carburetors also necessitated a switch from a fully electronic to an MSD distributor ignition system.
Ford Racing didn't just pay attention to the engine compartment, so the donor 1965 Mustang was totally disassembled and rebuilt from the ground up. National Parts Depot Convertible Chassis Components were installed in place of the stock running gear, and a Heidt's Double A-Arm front suspension was employed to provide some modern handling ability. Helping to put the Cammer's power to the pavement is a Ford Racing / Centerforce Clutch Kit and a Heavy Duty Tremec five-speed manual transmission. Handling the tire-churning duties out back is a Strange-equipped Ford Racing nine-inch Ford rear axle with a 3.75:1 ring and pinion gearset. Ford Racing supplied a prototype anti-roll bar and a set of traction bars to complete the upgrades. It all rides on a set of 15-inch BBS wheels wearing BFGoodrich Radial T/A P205/55-R15's up front and P235/60-R15s in the rear.
While much of the project's appeal rides in the fact it's all cloaked in classic Mustang sheet metal, Ford Racing custom-crafted a prototype cold-air induction hood to help funnel fresh air to the Webers, as well as to signal that there's some seriously modern technology lurking underneath. The masterfully massaged bodywork is finished in PPG Gloss Black and buffed to a mirror finish. Special 5.0-liter Cammer badges complete the look.
Inside, all the stock trim was replaced with a complete National Parts Depot Reproduction 1965 Mustang interior. Naturally, no Mustang restoration upgrade would be complete without a set of Rally Pack gauges, as well as a thoroughly modern A/C system supplied by Vintage Air.
Story by Ford Motor Corporation
Position Front Longitudinal Drive Wheels RWD
Configuration Aluminum Cammer V8 Curb
Valvetrain DOHC 4 Valves per Cyl
Displacement 5000 cc / 305.1 cu
Power 313.2 kw / 420 bhp @ 6700 rpm
Torque 501.65 nm / 370 ft lbs @ 5000 rpm
Bore 94 mm / 3.7
Verder niets over bekend...dus geen topsnelheid e.d.
Groetjes,
Kreator. . (ik kon niet wachten)
Jammer dat ze niet gewoon een nieuwe wagen maken met het oude model. Ik weet wel zeker dat het nog goed zou verkopen.
quote:Nu ja, dat retro heb ik erachter gezet. Eigenlijk is het geen retro, maar een bijna exacte kopie qua uiterlijk...retro heeft alleen een paar looks van het origineel, zoals de ford gt40.
Op dinsdag 11 november 2003 12:02 schreef Mobster273 het volgende:
ge-retro-design....
quote:hij ziet er gedateerd uit (zolang de motorkap niet open doet
Op dinsdag 11 november 2003 12:09 schreef DePollMongool het volgende:[..]
Nu ja, dat retro heb ik erachter gezet. Eigenlijk is het geen retro, maar een bijna exacte kopie qua uiterlijk...retro heeft alleen een paar looks van het origineel, zoals de ford gt40.
quote:re·tro·stijl (de ~ (m.))
Op dinsdag 11 november 2003 12:11 schreef Mobster273 het volgende:[..]
hij ziet er gedateerd uit (zolang de motorkap niet open doet
) dus is het retro....
Nou vooruit dan. .
quote:verstandige keus
Op dinsdag 11 november 2003 12:13 schreef DePollMongool het volgende:[..]
re·tro·stijl (de ~ (m.))
1 kunst- of modestijl die teruggrijpt op een stijl die al eens eerder populair wasNou vooruit dan.
.
quote:Ga er maar vanuit dat het uiterlijk ook een boost heeft gehad.
Op dinsdag 11 november 2003 12:17 schreef Najra het volgende:
Eh het is dus gewoon een wagen uit 1965 waarin een aantal nieuwe onderdelen zijn geplaatst.
quote:Dat klopt
Op dinsdag 11 november 2003 12:19 schreef DePollMongool het volgende:[..]
Ga er maar vanuit dat het uiterlijk ook een boost heeft gehad.
quote:
While much of the project's appeal rides in the fact it's all cloaked in classic Mustang sheet metal, Ford Racing custom-crafted a prototype cold-air induction hood to help funnel fresh air to the Webers, as well as to signal that there's some seriously modern technology lurking underneath. The masterfully massaged bodywork is finished in PPG Gloss Black and buffed to a mirror finish. Special 5.0-liter Cammer badges complete the look
Wat een auto
Om meer te zien over de echte nieuwe mustang (2005) kijk op www.bradbarnett.net en tjek effe het forum hier staan ook info over de focus en van allerlei andere mustang info
quote:Nee enige wat er aangedaan is zijn andere wielen en een andere motorkap. De rest is origineel 65'r mustang fastback. zelfs de 289 badge zit nog op het voorspatbord. Terwijk iedere V8 kenner weet dat een 5.0 een 302Ci is....
Op dinsdag 11 november 2003 12:19 schreef DePollMongool het volgende:[..]
Ga er maar vanuit dat het uiterlijk ook een boost heeft gehad.
maar ach ik moet zelf ook goed lezen
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 13:22 schreef Mustang_driver het volgende:maar ach ik moet zelf ook goed lezen
quote:Volgens mij zit iem de FA's uit te dagen niet? Vraag me af hoeveel klone je eigenlijk hebt (aangemaakt terwijl je Zelf mod was)
Op dinsdag 11 november 2003 13:28 schreef DePollMongool het volgende:[..]
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |