abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14491165
ook bekend als:

Ehrenkreuz des Weltkrieges 1914-1918
Hindenburg kreuz

foto is een voorbeeld

Deze medaille werd in 1934 ingesteld voor duitse soldaten die mee hebben gevochten in de eerste wereld oorlog.

nr 1 is gemerkt met w.k.
nr 2 met w.d.
nr 3 met st.&l.

vraagprijs 15 euro per stuk incl verzendkosten,

weinig geld voor een stukje echte geschiedenis.

[Dit bericht is gewijzigd door _The_General_ op 08-11-2003 23:27]

zaterdag 8 november 2003 @ 22:55:25 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_14491751
shit, dit zou het perfecte cadeau zijn voor een vriend van me.

heb alleen geen geld

je accepteert vast geen credit-card?

We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_14491901
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 22:55 schreef Flurry het volgende:
shit, dit zou het perfecte cadeau zijn voor een vriend van me.

heb alleen geen geld

je accepteert vast geen credit-card?

haha, nee die kan ik nergens laten
pi_14492349
Wat betekenen die drie afkortingen eigenlijk?
Ook het woord 'cent' spreken wij eerbiedig uit - DD
pi_14492373
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 23:29 schreef Rieuwert het volgende:
dat zijn de "handtekeningen" van de bedrijven die ze geproduceert hebben.
pi_14492531
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 23:29 schreef Rieuwert het volgende:
st.&l. = Steinhauer & Lück uit de plaats Lüdenscheid

de andere heb ik nog niet verder onderzocht.

pi_14492853
Ah okee, ik heb denk ik wel interesse in 1 of 2 maar daar weet ik morgen meer over. Een kennis van me is helemaal gek op de wereldoorlogen dus moet hem even vragen wat 'ie wil.
pi_14492915
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 23:53 schreef Rieuwert het volgende:
Ah okee, ik heb denk ik wel interesse in 1 of 2 maar daar weet ik morgen meer over. Een kennis van me is helemaal gek op de wereldoorlogen dus moet hem even vragen wat 'ie wil.
oke, als je googled op die firma die ik noemde dan zie je trouwens dat ze nog steeds medailles maken voor de bundeswehr.
pi_14503528
deze medaille werd trouwens uitgereikt tot 1944 en er bestaat ook een weduwe, en een burger versie van.
pi_14545398
niemand geintresseerd in echte geschiedenis?
pi_14659953
Ben ik weer, diegene eindelijk gesproken (heeft even geduurd maar dan heb je ook wat). Vraagje, weet je zeker dat het geen kopieen zijn? Want daarvan zijn er schijnbaar nogal veel van. Als het nou geen kopie is bestaat er zeker interesse.
pi_14660395
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 18:06 schreef Rieuwert het volgende:
Ben ik weer, diegene eindelijk gesproken (heeft even geduurd maar dan heb je ook wat). Vraagje, weet je zeker dat het geen kopieen zijn? Want daarvan zijn er schijnbaar nogal veel van. Als het nou geen kopie is bestaat er zeker interesse.
ik weet zeker dat het geen kopie is, en mocht het ooit zo blijken te zijn dan krijg je uiteraard je geld terug.

er zijn inderdaad veel vervalsingen op de markt, echter niet van deze medaille. dit komt omdat deze medaille het namaken niet waard is. de medailles die doorgaans worden nagemaakt zijn zeer zeldzaam en duur en dus de moeite van het namaken waard. van deze medaille zijn er destijds meer dan 6.202.883 uitgereikt en dus nog voldoende van in de omloop. verder maken de namakers doorgaans geen woI medailles na, waarom zou je dat doen als je met de zelfde moeite een ss 8 jarige dienst medaille kon maken die 100 euro opbrengt?

pi_14665488
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 18:22 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

ik weet zeker dat het geen kopie is, en mocht het ooit zo blijken te zijn dan krijg je uiteraard je geld terug.

er zijn inderdaad veel vervalsingen op de markt, echter niet van deze medaille. dit komt omdat deze medaille het namaken niet waard is. de medailles die doorgaans worden nagemaakt zijn zeer zeldzaam en duur en dus de moeite van het namaken waard. van deze medaille zijn er destijds meer dan 6.202.883 uitgereikt en dus nog voldoende van in de omloop. verder maken de namakers doorgaans geen woI medailles na, waarom zou je dat doen als je met de zelfde moeite een ss 8 jarige dienst medaille kon maken die 100 euro opbrengt?

Goed punt maar ik doelde niet zozeer op vervalsing als wel op replica's
Maar goed, ik zal eens even eea mailen.
pi_14665535
Alleen zie ik geen emailadres maar een rood kruisje waar dat hoort te staan in je profiel.
pi_14665606
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 21:58 schreef Rieuwert het volgende:

[..]

Goed punt maar ik doelde niet zozeer op vervalsing als wel op replica's
Maar goed, ik zal eens even eea mailen.

wel, voor de echte verzamelaar is dat het zelfde er zijn altijd mensen die eerlijk zijn en die replica's als replica aanbieden, maar veel mensen vergeten dat te vermelden
pi_14665617
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 22:01 schreef Rieuwert het volgende:
Alleen zie ik geen emailadres maar een rood kruisje waar dat hoort te staan in je profiel.
owja

r_rijks@hotmail.com

pi_14672510
heb wel interesse in eentje heb je er nog ?
pi_14673646
er is er nog eentje over ja, net zoals de andere 15 euro incl verzending via gewone post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')