En verder.
je verheugen op The Matrix zonder spoilers kan hier.
Verheug je hier op The Matrix 3 (geen spoilers!)
Hier vind je spoilers. Tags gebruiken hoeft niet.
quote:Naar mijn mening hoeft Neo niet dood te zijn. En met te dramatisch bedoel ik bv een volledige overwinning van de mensen of de machines.
Op vrijdag 7 november 2003 00:00 schreef Astronaut_Jones het volgende:[..]
niet te dramatisch? de twee hoofdpersonen sterven!
[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 07-11-2003 00:14]
quote:De delen meerdere malen gezien...hype weg, alles bezonken en uitgelegd
Op donderdag 6 november 2003 23:59 schreef SunChaser het volgende:[..]
Tsss, waarom?
Dat stuk al gaan ze naar Machine City met die gunships
Gruwelijk!
quote:Juist
Op vrijdag 7 november 2003 00:03 schreef Astronaut_Jones het volgende:
ik denk dat ie bedoelde dat over een jaar alles wat gezakt is en je de film met nieuwe ogen bekijkt, de hype is gezakt, de verwachtingen gelijk gebracht met de werkelijkheid en bij de tweede of derde viewing zie pas echt wat voor film het is
quote:hoeft ook niet, maar dit verhaal is ten einde. neo leek niet meer te leven en als dit het eind is van het verhaal is het logisch er vanuit te gaan dat hij terug is gekeerd naar de bron.
Op vrijdag 7 november 2003 00:03 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Naar mijn mening hoeft Neo niet doot te zijn. En met te dramatisch bedoel ik bv een volledige overwinning van de mensen of de machines.
Over een jaar nog steeds.
V.
quote:my bad idd..
Op donderdag 6 november 2003 22:40 schreef SunChaser het volgende:[..]
je had zelf beter moeten opletten, want die kids bij The Oracle in deel 1 woonden daar niet maar waren kandidaten voor The One.
Ze waren The Potentials.
quote:James Cameron?
Op vrijdag 7 november 2003 00:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Een film zoals cameron die maakt, overdonderende special effect, maar geen greintje intellect.
Ik vind in T1 en T2 en The Abyss behoorlijk wat intelect zitten.
Maar nog eens de special effects enzo waren TOPPIE
quote:Sorry zeg, maak ook eens een typfout...
Op vrijdag 7 november 2003 00:12 schreef GreenEyes het volgende:
Naar mijn mening hoeft Neo niet doot te zijndamn!!
doot???
quote:De score vond ik ook zeer goed, ik hoop dat ik die ergens volledig kan vinden.
Op vrijdag 7 november 2003 00:18 schreef Ker_Plunk het volgende:
http://home.planet.nl/~essen577/navras.mp3
quote:Rare zicht heb je op de films dan
Op vrijdag 7 november 2003 00:12 schreef Sjammie het volgende:
Ben der gisteren heen geweest en ik moet zeggen dat de special effect enzo SUPER was... alleen het verhaal was echt KLOTE !! (Misschien niet leuk voor de mensen die het nog niet hebben gezien) Maar als ik het goed begrijp is Neo dus weg... en wordt hij dus herboren... dat komt er dus op neer dat alles weer opnieuw begint... ofwel de keuze die hij moest nemen in deel 2....(Daar mocht hij toch een keuze maken of doorgaan of alles opnieuw beginnen) Nou volgens mij begint alles in zekere zin weer opnieuw... Wordt dus weer wachten op een nieuwe messias..... Dus kort gezegd ze konden beter stoppen bij deel 1 en niet zover moeten uitmelken met het verhaal...Want nu kan er ook wel een deel 4,5 etc komenMaar nog eens de special effects enzo waren TOPPIE
[Dit bericht is gewijzigd door Ker_Plunk op 07-11-2003 00:22]
quote:Ik heb hem
Op vrijdag 7 november 2003 00:19 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
De score vond ik ook zeer goed, ik hoop dat ik die ergens volledig kan vinden.
quote:Ik geloof nog steeds in The Matix in a Matrix. Dat gele, dat was ook een laag.
Op vrijdag 7 november 2003 00:21 schreef Ker_Plunk het volgende:
Misschien wilde W-Bro's een open einde zodat mensen zoasl wij er eindeloos over discuseren...
quote:probeer de free record shop..
Op vrijdag 7 november 2003 00:19 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
De score vond ik ook zeer goed, ik hoop dat ik die ergens volledig kan vinden.
quote:Denk dat het gewoon iets is wat Neo zag, als The One...
Op vrijdag 7 november 2003 00:26 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik geloof nog steeds in The Matix in a Matrix. Dat gele, dat was ook een laag.
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:30 schreef Astronaut_Jones het volgende:
[afbeelding]
"The program Smith has grown beyond your control."
"No, it's not."
"I can stop him."
"Hey, it's all going according to plan. We don't need your help. Do you think we need your help? Do you know how inteligent i am?"
"Not intelligent enough to spell correctly."
"What? Quick, what's twelvethousandfifty times twelve?"
"144.600"
"Well, I gave even numbers, that's easy. But how about this one? What's the .."
"Look, do you want my help or not?"
"Yes please, how fast can you have your bags packed for Milan?
quote:Toen hij zijn ogen verbrandde, 'zag' Neo Bane pas als wie hij echt was. Smith dus. Met dat hele verhaal in Mobil Ave. Station erbij, denk ik dat het gele gezien moet worden als Karma.
Op vrijdag 7 november 2003 00:28 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Denk dat het gewoon iets is wat Neo zag, als The One...
De ziel van de Matrix?
Overigens vond ik de prestatie van Bane acteur Ian Bliss helemaal geweldig. Vooral z'n stem en intonatie. Met m'n ogen dicht zou ik zweren dat Elrond errrm, Hugo Weaving daar stond te praten
quote:Zoals ik hier al liet blijken, ben ik het er helemaal mee eens.
Op vrijdag 7 november 2003 10:12 schreef Gabberhead het volgende:Overigens vond ik de prestatie van Bane acteur Ian Bliss helemaal geweldig. Vooral z'n stem en intonatie. Met m'n ogen dicht zou ik zweren dat Elrond errrm, Hugo Weaving daar stond te praten
Een van de echte pluspunten uit TM:R
V.
In een eerder topic schreef iemand die de voorpremière had gezien dat ze maar twee dingen wilde zeggen:
"Everything that has a beginning has an end", da's logisch.
"Je moet in het begin heel goed op Neo letten", maar hier snap ik dus niet wat bedoelt wordt; ik als een gek op Neo letten in het begin, maar ik heb niks bijzonders gezien. Weet iemand wat die persoon toen bedoelde???
O, en de film was natuurlijk geweldig.
I Repent. Ik had het mis, ik nam dit idd aan dat dit echt was... op de thread waar ik dit vond was dit de opinie tenminste. Het schijnt echter fanfiction te zijn.
Neemt echter niet weg dat ik dit einde passender vind dan wat de Wachowski's me woensdag getoond hebben!
[Dit bericht is gewijzigd door MightyV op 07-11-2003 12:10]
quote:het klinkt een beetje silly nu ik dit lees na de film
Op vrijdag 7 november 2003 10:33 schreef MightyV het volgende:
Hier en link naar een post (naja 4 posts) op een ander forum.Het is en spoilerpost, gemaakt op 22 oktober 2003, dus VOOR de film uitkwam. Het is een soort van samenvatting van het originele script voor Revolutions. Er zitten enorm veel overeenkomsten in (die je schier onmogelijk kon weten als je niet ECHT dat script gelezen had), maar er zit extra uitleg in en een soortgelijk, maar BETER einde.
Als de film zo was geweest was hij denk ik VEEL beter geweest, een goed einde van de trilogie imho. Het lijkt er echter op dat, vanwege onbekende redenen, de Wachowski's het verandert hebben. Wat een gemiste kans!
Maar goed, judge for yourself. Voor mij iig werpt dit een ander ligt op Revolutions, een film die mij teleurstelde (en nog steeds doet): maar ik ben blij te weten hoe de film had MOETEN zijn.
quote:Redelijke fanfiction maar je meent toch niet serieus dat je echt denkt dat ooit een origineel revolutions script was hè? Ik heb het helemaal gelezen, maar het is veel te lang en doet te veel afbreuk aan het verhaal tot nu toe. Zo is dat hele "love" motief van de machines echt niet te verantwoorden. En morpheus die met Locke vecht om Niobe? Come on....daar is Morpheus veel te cool voor. En The Kid met zo'n grote rol, da's duidelijk de wens van één of andere fan.
Op vrijdag 7 november 2003 10:33 schreef MightyV het volgende:
Hier en link naar een post (naja 4 posts) op een ander forum.Het is en spoilerpost, gemaakt op 22 oktober 2003, dus VOOR de film uitkwam. Het is een soort van samenvatting van het originele script voor Revolutions. Er zitten enorm veel overeenkomsten in (die je schier onmogelijk kon weten als je niet ECHT dat script gelezen had), maar er zit extra uitleg in en een soortgelijk, maar BETER einde.
Als de film zo was geweest was hij denk ik VEEL beter geweest, een goed einde van de trilogie imho. Het lijkt er echter op dat, vanwege onbekende redenen, de Wachowski's het verandert hebben. Wat een gemiste kans!
Maar goed, judge for yourself. Voor mij iig werpt dit een ander ligt op Revolutions, een film die mij teleurstelde (en nog steeds doet): maar ik ben blij te weten hoe de film had MOETEN zijn.
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 10:17 schreef Verbal het volgende:[..]
Zoals ik hier al liet blijken, ben ik het er helemaal mee eens.
Een van de echte pluspunten uit TM:R
V.
Overigens had Hugo zelf ook een aantal briljante momenten.
Als ie zichzelf in Oracle kloont en merkt dat hij haar orakelkrachten ook heeft overgenomen. Dat lachje... Iedere keer als ik dat beeld voor me zie, schiet ik zelf ook in de lach
En de monoloog in de krater.
'Wait wait, I've seen this before'
'You were lying there, and now I'm going to say something'
'I say; Everything that has a beginning, has an end'
'No, that's not right'
(of iets in die richting)
quote:Hugo is sowieso The Man
Op vrijdag 7 november 2003 11:56 schreef Gabberhead het volgende:
Overigens had Hugo zelf ook een aantal briljante momenten.
Smith heerst en ik betreur het matige eind van zijn personage. Hij had meer spektakel verdiend.
V.
quote:Hij heeft zoveel juist, dat hij volgens mij best een vroege uitgave van het script gelezen kan hebben. Er is waarschijnlijk gewoon flink in gesneden, en dat love motief was ook in de film te zien (Sati)
Op vrijdag 7 november 2003 11:14 schreef Strong_Bad het volgende:[..]
Redelijke fanfiction maar je meent toch niet serieus dat je echt denkt dat ooit een origineel revolutions script was hè? Ik heb het helemaal gelezen, maar het is veel te lang en doet te veel afbreuk aan het verhaal tot nu toe. Zo is dat hele "love" motief van de machines echt niet te verantwoorden. En morpheus die met Locke vecht om Niobe? Come on....daar is Morpheus veel te cool voor. En The Kid met zo'n grote rol, da's duidelijk de wens van één of andere fan.
quote:Ik denk dat ze samen erg veel lol hebben gehad
Op vrijdag 7 november 2003 12:07 schreef Evil_Jur het volgende:
Over het matige acteerwerk, Ian Bliss (Bane) deed het naar mijn mening wel er goed. Hij heeft denk ik flink moeten samenwerken Hugo Weaving om die rol onder de knie te krijgen.
V.
quote:meer spektakel?? Hun gevecht was de climax van de hele trilogie!
Op vrijdag 7 november 2003 12:09 schreef Verbal het volgende:[..]
Hugo is sowieso The Man
Smith heerst en ik betreur het matige eind van zijn personage. Hij had meer spektakel verdiend.
V.
quote:Zie edit en:
Op vrijdag 7 november 2003 11:14 schreef Strong_Bad het volgende:Redelijke fanfiction maar je meent toch niet serieus dat je echt denkt dat ooit een origineel revolutions script was hè? Ik heb het helemaal gelezen, maar het is veel te lang en doet te veel afbreuk aan het verhaal tot nu toe. Zo is dat hele "love" motief van de machines echt niet te verantwoorden. En morpheus die met Locke vecht om Niobe? Come on....daar is Morpheus veel te cool voor. En The Kid met zo'n grote rol, da's duidelijk de wens van één of andere fan.
quote:Welke climax bedoel je precies? Die duizenden Smiths die aan de kant bleven staan? Het onploffende watereffect dat we een paar keer voorgeschoteld kregen omdat ze het zelf zo mooi vonden?
Op vrijdag 7 november 2003 12:12 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
meer spektakel?? Hun gevecht was de climax van de hele trilogie!
V.
quote:Ja, dat viel idd erg tegen. Dat watereffect was leuk, maar dat vliegen had niet gehoeven. En dat lachje van Smith na het klonen van The Oracle vond ik echt beschamend slecht.
Op vrijdag 7 november 2003 12:14 schreef Verbal het volgende:
Dat gevecht deed riant onder voor menig ander gevecht uit alledrie de delen.V.
quote:Dat ze aan de kant bleven staan had wel een goede verklaring.
Op vrijdag 7 november 2003 12:14 schreef Verbal het volgende:[..]
Die duizenden Smiths die aan de kant bleven staan?
Vandaar dat hij zo arrogant was om te denken dat 1 Smith genoeg was.
quote:Die verklaring snap ik heus wel. Alleen visueel heb je er verder geen reet aan.
Op vrijdag 7 november 2003 12:45 schreef Gabberhead het volgende:[..]
Dat ze aan de kant bleven staan had wel een goede verklaring.
'Ongeïnspireerd' is a word that leaps to mind... Sorry.
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 07-11-2003 13:20]
quote:Afbreuk? Dat verhaal is veel beter dan we nu te zien krijgen in deel 3.
Op vrijdag 7 november 2003 11:14 schreef Strong_Bad het volgende:Ik heb het helemaal gelezen, maar het is veel te lang en doet te veel afbreuk aan het verhaal tot nu toe.
quote:Hey komop, nou ff serieus.
Op vrijdag 7 november 2003 13:26 schreef SunChaser het volgende:[..]
Afbreuk? Dat verhaal is veel beter dan we nu te zien krijgen in deel 3.
quote:Waarom? Ik vind het einde nu kitcherig. Dat bombastische gedoe met God/Matrix dat hij zegt "Het is Volbracht" en dat Neo als een soort Lazerus wordt weggedragen.
Op vrijdag 7 november 2003 13:40 schreef Ker_Plunk het volgende:
SC wil denk wat provocerend zijn
Deed me denken aan het einde van Batman Returns, dat The Pinguin werd weggedragen.
quote:Ja, dat viel me ook meteen op.
Op vrijdag 7 november 2003 13:44 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Wat is heel erg leuk vond was een kleine easter egg die ik tussendoor zag.
Ergens in het metrostation in het begin zie je een poster hangen voor het product Tastee Wheat. (geen typo, zo stond het er letterlijk)
Hier heeft Mouse het over in deel 1.
quote:kitsch? noem eens een film waarin de vriendin van de held van de trilogie sterft, zijn aartsvijand wordt uitgeschakelt via hem en hij uiteindelijk daardoor ook overlijdt..
Op vrijdag 7 november 2003 13:45 schreef SunChaser het volgende:[..]
Waarom? Ik vind het einde nu kitcherig. Dat bombastische gedoe met God/Matrix dat hij zegt "Het is Volbracht" en dat Neo als een soort Lazerus wordt weggedragen.
Deed me denken aan het einde van Batman Returns, dat The Pinguin werd weggedragen.
quote:Ja, maar ik denk dat dat juist het slechte is van deel drie: in deel een en twee van The Matrix lijkt het net alsof het allemaal harstikke ingewikkeld en vaag is en dat in deel drie alle antwoorden op je vragen komen. Je verwachtingen zijn dus ook hoog. Maar deel drie blijkt een schiet-en-vecht film te zijn (wat overigens ontzettend mooi gemaakt is hoor) en je krijgt geen antwoord op alle vragen die je hebt...
Op vrijdag 7 november 2003 13:50 schreef Ker_Plunk het volgende:
Misschien waren je verwachtingen (te hoog) en anders dan jezelf wou..
Ik vond Agent Smith weer helemaal goed in dit deel, alleen Jada Pickett Smith (Niobe) acteerde echt ontzettend slecht...
quote:Gladiator, Braveheart, Legends of the Fall, ze hebben allemaal precies dezelfde verloop. Echtgenoot/vriendin gaat dood, held neemt wraak en sterft zelf alsnog.
Op vrijdag 7 november 2003 13:48 schreef Astronaut_Jones het volgende:[..]
kitsch? noem eens een film waarin de vriendin van de held van de trilogie sterft, zijn aartsvijand wordt uitgeschakelt via hem en hij uiteindelijk daardoor ook overlijdt..
Kitch zit hem ook in de uitwerking, de compleet debiele teksten, de manier waarop de personages met de situatie omgaan.
quote:dat zijn geen trilogieen, maar deels heb je gelijk. maar ben het verder absoluut niet met je eens.
Op vrijdag 7 november 2003 14:13 schreef SunChaser het volgende:[..]
Gladiator, Braveheart, Legends of the Fall, ze hebben allemaal precies dezelfde verloop. Echtgenoot/vriendin gaat dood, held neemt wraak en sterft zelf alsnog.
Kitch zit hem ook in de uitwerking, de compleet debiele teksten, de manier waarop de personages met de situatie omgaan.
quote:ik vond het idd wel wat dragon ball Z achtig worden die knokpartij, maar niet minder indrukwekkend...
Op vrijdag 7 november 2003 13:12 schreef Verbal het volgende:[..]
Die verklaring snap ik heus wel. Alleen visueel heb je er verder geen reet aan.
Na de Burly Brawl had ik echt wat meer verwacht van de 'Super' Brawl dan 1 Agent Smith, wat gevlieg in irritante over the top-regen, een paar waterexplosies en diverse uitgemolken varianten op het thema 'steeds harder slaan, steeds verder weggeslagen worden, grotere aanloop en nog harder slaan'.'Ongeïnspireerd' is a word that leaps to mind... Sorry.
V.
aan de andere kant, dit is wel DE ultieme manier om aan te geven in het verhaal dat slaan, slaan en nog harder slaan geen oplossing is om het conflict te overwinnen, uiteindelijk verslaat Neo Smith door zichzelf simpelweg op te offeren
toch wel een doordenkertje
quote:1) Nee
Op vrijdag 7 november 2003 14:55 schreef SlimShady het volgende:
Kan iemand alsjeblieft deze vragen beantwoorden?
Want nadat ik de spoiler-topics heb gelezen is het nog niet duidelijk...
1) Is Neo dood?
2) Waarom is Neo wel/niet dood?
Maar dat is nog niet zo vaak gezegd in het topic hoor
Dat zijn de Matrix ook: het is volbracht.
Dus Neo is dood.
quote:Zal de EO de tv-rechten verwerven?
Op vrijdag 7 november 2003 14:06 schreef FlowDesign het volgende:
Het flauwe is gewoon dat het te veel een Bijbelverhaal is geworden.
Neo is Jezus. Dat verklaart alles.
quote:Dat is nu juist de kern van het christelijke geloof. Neo (Jezus) die zich opoffert voor de mensheid. Maar net zoals Jezus is Neo allesbehalve dood. Zoals hierboven geschreven, Neo is opgenomen in de Source zoals Jezus naast God in de Hemel is.
Op vrijdag 7 november 2003 15:32 schreef SunChaser het volgende:
Neo is wel dood. Het is namelijk een verwijzing naar de kruisiging van Jezus. Hij spreidt zijn armen, net als in de kruisinging. En op het moment dat Jezus stierf zei God: Het is volbracht.Dat zijn de Matrix ook: het is volbracht.
Dus Neo is dood.
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 15:38 schreef TomBombadil het volgende:[..]
Neo is opgenomen in de Source zoals Jezus naast God in de Hemel is.
Kijk, jij snapt het tenminste
Jezus stierf eerst aan het kruis, kwam terug tot leven en steeg vervolgens op naar de hemel.
quote:dan nu de wederopstanding
Op vrijdag 7 november 2003 15:32 schreef SunChaser het volgende:
Neo is wel dood. Het is namelijk een verwijzing naar de kruisiging van Jezus. Hij spreidt zijn armen, net als in de kruisinging. En op het moment dat Jezus stierf zei God: Het is volbracht.Dat zijn de Matrix ook: het is volbracht.
Dus Neo is dood.
quote:Deel 4 5 en 6
Op vrijdag 7 november 2003 15:56 schreef Nyrem het volgende:[..]
dan nu de wederopstanding
En als Keanu te duur is wordt The Kid the nieuwe One
quote:Filosofie van de koude grond met de diepgang van een regenplas
Op vrijdag 7 november 2003 14:56 schreef Ener-G het volgende:
aan de andere kant, dit is wel DE ultieme manier om aan te geven in het verhaal dat slaan, slaan en nog harder slaan geen oplossing is om het conflict te overwinnen, uiteindelijk verslaat Neo Smith door zichzelf simpelweg op te offerentoch wel een doordenkertje
Heb je de trilogie bekeken? Aan de hand van het geweld waarop deze films zijn gebaseerd vind ik jouw conclusie magerder dan een WeightWatchers-junk...
V.
quote:Waarom The Kid? Denk nog eerder dat meisje bij de Oracle.
Op vrijdag 7 november 2003 15:58 schreef SunChaser het volgende:[..]
Deel 4 5 en 6
quote:Hebben we al gehad.
Op vrijdag 7 november 2003 15:56 schreef Nyrem het volgende:[..]
dan nu de wederopstanding
quote:Sati is een programma en heeft geen lichaam buiten de Matrix. Kid wel.
Op vrijdag 7 november 2003 16:34 schreef Sheepcidus het volgende:[..]
Waarom The Kid? Denk nog eerder dat meisje bij de Oracle.
quote:en verklaar je nader
Op vrijdag 7 november 2003 16:02 schreef Verbal het volgende:[..]
Filosofie van de koude grond met de diepgang van een regenplas
Heb je de trilogie bekeken? Aan de hand van het geweld waarop deze films zijn gebaseerd vind ik jouw conclusie magerder dan een WeightWatchers-junk...
V.
ik doelde dus op het gevecht Neo vs. Smith op het eind van Revolutions, niet de trilogy battle in z'n geheel
laten we het even anders stellen, als JIJ de regisseur was hoe zou je dat visueel beter kunnen brengen dan?
quote:je bent echt een naar persoon
Op vrijdag 7 november 2003 15:58 schreef SunChaser het volgende:[..]
Deel 4 5 en 6
quote:Als conclusie dat geweld niets oplost, na drie films hakken... vind ik vreemd.
Op vrijdag 7 november 2003 16:44 schreef Ener-G het volgende:[..]
en verklaar je nader
quote:Ja, maar die battle is het eind van de trilogie. Duh.
ik doelde dus op het gevecht Neo vs. Smith op het eind van Revolutions, niet de trilogy battle in z'n geheel
quote:Ik ben de regisseur niet. Maar als kijker ben ik er van overtuigd dat de heren Wachowski beter kunnen. De Burly Brawl vond ik veeeeel beter en spectaculairder ogen dan deze battle. Dat vind ik erg jammer.
laten we het even anders stellen, als JIJ de regisseur was hoe zou je dat visueel beter kunnen brengen dan?
V.
Maar bij de 2de en 3de film maken ze het gewoon belachelijk complex. En niet complex zoals "Complex, maar het zit toch wel goed in mekaar", maar complex zoals "Ze weten het zelf niet meer, scripts zijn niet hun sterkste punt en dan spreek ik nog niet over de belachelijke dialogen waarvan ze denken dat ze zeer diepzinnig zijn."
Qua special effects een mijlpaal, maar over de rest spreken ze binnen 10 jaar niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |