abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2003 @ 00:00:29 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14447189
Matrix Revolutions: Oke, vond je hem goed of kut?
Nabeschouwing Matrix Revolutions: PAS OP SPOILERS!

En verder.

je verheugen op The Matrix zonder spoilers kan hier.
Verheug je hier op The Matrix 3 (geen spoilers!)

Hier vind je spoilers. Tags gebruiken hoeft niet.

pi_14447255
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:00 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

niet te dramatisch? de twee hoofdpersonen sterven!

Naar mijn mening hoeft Neo niet dood te zijn. En met te dramatisch bedoel ik bv een volledige overwinning van de mensen of de machines.

[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Jur op 07-11-2003 00:14]

pi_14447262
ik denk dat ie bedoelde dat over een jaar alles wat gezakt is en je de film met nieuwe ogen bekijkt, de hype is gezakt, de verwachtingen gelijk gebracht met de werkelijkheid en bij de tweede of derde viewing zie pas echt wat voor film het is
pi_14447274
quote:
Op donderdag 6 november 2003 23:59 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Tsss, waarom?

De delen meerdere malen gezien...hype weg, alles bezonken en uitgelegd

Dat stuk al gaan ze naar Machine City met die gunships

Gruwelijk!

α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_14447300
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:03 schreef Astronaut_Jones het volgende:
ik denk dat ie bedoelde dat over een jaar alles wat gezakt is en je de film met nieuwe ogen bekijkt, de hype is gezakt, de verwachtingen gelijk gebracht met de werkelijkheid en bij de tweede of derde viewing zie pas echt wat voor film het is
Juist
Zelfde had ik met LotR, dan kan ik een lange en uitgebreide mening geven
α & Ω
pi_14447310
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:03 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Naar mijn mening hoeft Neo niet doot te zijn. En met te dramatisch bedoel ik bv een volledige overwinning van de mensen of de machines.

hoeft ook niet, maar dit verhaal is ten einde. neo leek niet meer te leven en als dit het eind is van het verhaal is het logisch er vanuit te gaan dat hij terug is gekeerd naar de bron.
pi_14447350
Daar kan ik me wel in vinden, er was ook geen doel meer voor 'the one'.
  vrijdag 7 november 2003 @ 00:07:14 #8
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_14447373
Ik blijf erbij dat onderdelen van deze film bedroevend zijn.

Over een jaar nog steeds.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 7 november 2003 @ 00:07:47 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14447389
Stond gisteren een goeie kritiek in de NRC.
Om kort te gaan, de eerste was een geweldige film, met het derde deel is men op het nivo van een computerspelletje gekomen, en Neo speelt het. Een film zoals cameron die maakt, overdonderende special effect, maar geen greintje intellect.
En ik vond twee al zo slecht..
*zucht*
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14447396
Neo leefft niet meer. Logisch. Smith en hij zijn tegenpolen en die hebben elkaar opgeheven.
pi_14447468
quote:
Op donderdag 6 november 2003 22:40 schreef SunChaser het volgende:

[..]

je had zelf beter moeten opletten, want die kids bij The Oracle in deel 1 woonden daar niet maar waren kandidaten voor The One.

Ze waren The Potentials.

my bad idd..
magoed.. ze ging wel bij the oracle wonen.. mischien een potential voor de volgende war?
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2003 @ 00:10:51 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14447473
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Een film zoals cameron die maakt, overdonderende special effect, maar geen greintje intellect.
James Cameron?

Ik vind in T1 en T2 en The Abyss behoorlijk wat intelect zitten.

pi_14447504
Ben der gisteren heen geweest en ik moet zeggen dat de special effect enzo SUPER was... alleen het verhaal was echt KLOTE !! (Misschien niet leuk voor de mensen die het nog niet hebben gezien) Maar als ik het goed begrijp is Neo dus weg... en wordt hij dus herboren... dat komt er dus op neer dat alles weer opnieuw begint... ofwel de keuze die hij moest nemen in deel 2....(Daar mocht hij toch een keuze maken of doorgaan of alles opnieuw beginnen) Nou volgens mij begint alles in zekere zin weer opnieuw... Wordt dus weer wachten op een nieuwe messias..... Dus kort gezegd ze konden beter stoppen bij deel 1 en niet zover moeten uitmelken met het verhaal...Want nu kan er ook wel een deel 4,5 etc komen

Maar nog eens de special effects enzo waren TOPPIE

vrijdag 7 november 2003 @ 00:12:58 #14
62087 GreenEyes
http://irmaportfolio.blogspot.
pi_14447527
Naar mijn mening hoeft Neo niet doot te zijn

damn!!

doot???

pi_14447551
Ik denk dat 'potentials' niet alleen op 'the one' zijn sloeg. Het zouden zowel unieke programma's als mensen kunnen zijn, die op een of andere manier een rol zouden kunnen spelen in de strijd.
pi_14447558
ik miste joda in die film...en waar had neo zijn ring ? o nee shit dat zijn weer andere trilogie's...
moraal van deze post.... er zijn al genoeg topics over matrix dus kap eens een keer
With or without religion, you would have good people doing good things and bad people doing bad things. But for good people to do bad things, that takes religion.
pi_14447579
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:12 schreef GreenEyes het volgende:
Naar mijn mening hoeft Neo niet doot te zijn

damn!!

doot???

Sorry zeg, maak ook eens een typfout...
pi_14447648
α & Ω
pi_14447687
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:18 schreef Ker_Plunk het volgende:
http://home.planet.nl/~essen577/navras.mp3

De score vond ik ook zeer goed, ik hoop dat ik die ergens volledig kan vinden.
pi_14447732
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:12 schreef Sjammie het volgende:
Ben der gisteren heen geweest en ik moet zeggen dat de special effect enzo SUPER was... alleen het verhaal was echt KLOTE !! (Misschien niet leuk voor de mensen die het nog niet hebben gezien) Maar als ik het goed begrijp is Neo dus weg... en wordt hij dus herboren... dat komt er dus op neer dat alles weer opnieuw begint... ofwel de keuze die hij moest nemen in deel 2....(Daar mocht hij toch een keuze maken of doorgaan of alles opnieuw beginnen) Nou volgens mij begint alles in zekere zin weer opnieuw... Wordt dus weer wachten op een nieuwe messias..... Dus kort gezegd ze konden beter stoppen bij deel 1 en niet zover moeten uitmelken met het verhaal...Want nu kan er ook wel een deel 4,5 etc komen

Maar nog eens de special effects enzo waren TOPPIE

Rare zicht heb je op de films dan
Hij gaat gewoon dood, denk dat ze hem weer terug zien meer een hemel wordt bedoeld (geloof zoasl Oracle zei....)
Misschien wilde W-Bro's een open einde zodat mensen zoasl wij er eindeloos over discuseren...

[Dit bericht is gewijzigd door Ker_Plunk op 07-11-2003 00:22]

α & Ω
pi_14447746
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:19 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik heb hem
α & Ω
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2003 @ 00:26:51 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14447837
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:21 schreef Ker_Plunk het volgende:
Misschien wilde W-Bro's een open einde zodat mensen zoasl wij er eindeloos over discuseren...
Ik geloof nog steeds in The Matix in a Matrix. Dat gele, dat was ook een laag.
pi_14447860
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:19 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

probeer de free record shop..
pi_14447871
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:26 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik geloof nog steeds in The Matix in a Matrix. Dat gele, dat was ook een laag.

Denk dat het gewoon iets is wat Neo zag, als The One...
De ziel van de Matrix?
α & Ω
pi_14447908

"The program Smith has grown beyond your control."
"No, it's not."
"I can stop him."
"Hey, it's all going according to plan. We don't need your help. Do you think we need your help? Do you know how inteligent i am?"
"Not intelligent enough to spell correctly."
"What? Quick, what's twelvethousandfifty times twelve?"
"144.600"
"Well, I gave even numbers, that's easy. But how about this one? What's the .."
"Look, do you want my help or not?"
"Yes please, how fast can you have your bags packed for Milan?
pi_14448111
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:30 schreef Astronaut_Jones het volgende:
[afbeelding]
"The program Smith has grown beyond your control."
"No, it's not."
"I can stop him."
"Hey, it's all going according to plan. We don't need your help. Do you think we need your help? Do you know how inteligent i am?"
"Not intelligent enough to spell correctly."
"What? Quick, what's twelvethousandfifty times twelve?"
"144.600"
"Well, I gave even numbers, that's easy. But how about this one? What's the .."
"Look, do you want my help or not?"
"Yes please, how fast can you have your bags packed for Milan?
  vrijdag 7 november 2003 @ 10:12:00 #27
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_14452272
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 00:28 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Denk dat het gewoon iets is wat Neo zag, als The One...
De ziel van de Matrix?

Toen hij zijn ogen verbrandde, 'zag' Neo Bane pas als wie hij echt was. Smith dus. Met dat hele verhaal in Mobil Ave. Station erbij, denk ik dat het gele gezien moet worden als Karma.
Karma kun je zien als de 'programmacode' van de mens.
Neo kan dus zowel binnen en buiten de Matrix de programmacode zien.

Overigens vond ik de prestatie van Bane acteur Ian Bliss helemaal geweldig. Vooral z'n stem en intonatie. Met m'n ogen dicht zou ik zweren dat Elrond errrm, Hugo Weaving daar stond te praten

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  vrijdag 7 november 2003 @ 10:17:38 #28
136 V.
pi_14452389
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 10:12 schreef Gabberhead het volgende:

Overigens vond ik de prestatie van Bane acteur Ian Bliss helemaal geweldig. Vooral z'n stem en intonatie. Met m'n ogen dicht zou ik zweren dat Elrond errrm, Hugo Weaving daar stond te praten

Zoals ik hier al liet blijken, ben ik het er helemaal mee eens.

Een van de echte pluspunten uit TM:R

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_14452661
Met zoveel gesloten matrix topics kan ik ff geen quote vinden maar,

In een eerder topic schreef iemand die de voorpremière had gezien dat ze maar twee dingen wilde zeggen:

"Everything that has a beginning has an end", da's logisch.

"Je moet in het begin heel goed op Neo letten", maar hier snap ik dus niet wat bedoelt wordt; ik als een gek op Neo letten in het begin, maar ik heb niks bijzonders gezien. Weet iemand wat die persoon toen bedoelde???

O, en de film was natuurlijk geweldig.

Ladies, form a line to my left for makeouts. Dudes, form a line to my right for high-fives.
I envision a future where the brains of briliant men can be kept alive in the bodies of dumb people.
  vrijdag 7 november 2003 @ 10:33:06 #30
3604 MightyV
Just Breathe
pi_14452675
Hier en link naar een post (naja 4 posts) op een ander forum. Interesting.

I Repent. Ik had het mis, ik nam dit idd aan dat dit echt was... op de thread waar ik dit vond was dit de opinie tenminste. Het schijnt echter fanfiction te zijn.
Neemt echter niet weg dat ik dit einde passender vind dan wat de Wachowski's me woensdag getoond hebben!

[Dit bericht is gewijzigd door MightyV op 07-11-2003 12:10]

pi_14453039
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 10:33 schreef MightyV het volgende:
Hier en link naar een post (naja 4 posts) op een ander forum.

Het is en spoilerpost, gemaakt op 22 oktober 2003, dus VOOR de film uitkwam. Het is een soort van samenvatting van het originele script voor Revolutions. Er zitten enorm veel overeenkomsten in (die je schier onmogelijk kon weten als je niet ECHT dat script gelezen had), maar er zit extra uitleg in en een soortgelijk, maar BETER einde.
Als de film zo was geweest was hij denk ik VEEL beter geweest, een goed einde van de trilogie imho. Het lijkt er echter op dat, vanwege onbekende redenen, de Wachowski's het verandert hebben. Wat een gemiste kans!
Maar goed, judge for yourself. Voor mij iig werpt dit een ander ligt op Revolutions, een film die mij teleurstelde (en nog steeds doet): maar ik ben blij te weten hoe de film had MOETEN zijn.

het klinkt een beetje silly nu ik dit lees na de film
  vrijdag 7 november 2003 @ 11:13:56 #32
3604 MightyV
Just Breathe
pi_14453616
Silly?
Hoezo silly? Lees je wel goed?
pi_14453620
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 10:33 schreef MightyV het volgende:
Hier en link naar een post (naja 4 posts) op een ander forum.

Het is en spoilerpost, gemaakt op 22 oktober 2003, dus VOOR de film uitkwam. Het is een soort van samenvatting van het originele script voor Revolutions. Er zitten enorm veel overeenkomsten in (die je schier onmogelijk kon weten als je niet ECHT dat script gelezen had), maar er zit extra uitleg in en een soortgelijk, maar BETER einde.
Als de film zo was geweest was hij denk ik VEEL beter geweest, een goed einde van de trilogie imho. Het lijkt er echter op dat, vanwege onbekende redenen, de Wachowski's het verandert hebben. Wat een gemiste kans!
Maar goed, judge for yourself. Voor mij iig werpt dit een ander ligt op Revolutions, een film die mij teleurstelde (en nog steeds doet): maar ik ben blij te weten hoe de film had MOETEN zijn.

Redelijke fanfiction maar je meent toch niet serieus dat je echt denkt dat ooit een origineel revolutions script was hè? Ik heb het helemaal gelezen, maar het is veel te lang en doet te veel afbreuk aan het verhaal tot nu toe. Zo is dat hele "love" motief van de machines echt niet te verantwoorden. En morpheus die met Locke vecht om Niobe? Come on....daar is Morpheus veel te cool voor. En The Kid met zo'n grote rol, da's duidelijk de wens van één of andere fan.
Ladies, form a line to my left for makeouts. Dudes, form a line to my right for high-fives.
I envision a future where the brains of briliant men can be kept alive in the bodies of dumb people.
pi_14454743
Zo maar de animatrix kopen, legt denk erg veel uit
α & Ω
  vrijdag 7 november 2003 @ 11:56:35 #35
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_14454824
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 10:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zoals ik hier al liet blijken, ben ik het er helemaal mee eens.

Een van de echte pluspunten uit TM:R

V.

Overigens had Hugo zelf ook een aantal briljante momenten.
Als ie zichzelf in Oracle kloont en merkt dat hij haar orakelkrachten ook heeft overgenomen. Dat lachje... Iedere keer als ik dat beeld voor me zie, schiet ik zelf ook in de lach

En de monoloog in de krater.
'Wait wait, I've seen this before'
'You were lying there, and now I'm going to say something'
'I say; Everything that has a beginning, has an end'
'No, that's not right'
(of iets in die richting)

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
pi_14455124
Over het matige acteerwerk, Ian Bliss (Bane) deed het naar mijn mening wel er goed. Hij heeft denk ik flink moeten samenwerken Hugo Weaving om die rol onder de knie te krijgen.
  vrijdag 7 november 2003 @ 12:09:09 #37
136 V.
pi_14455161
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 11:56 schreef Gabberhead het volgende:
Overigens had Hugo zelf ook een aantal briljante momenten.
Hugo is sowieso The Man

Smith heerst en ik betreur het matige eind van zijn personage. Hij had meer spektakel verdiend.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_14455186
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 11:14 schreef Strong_Bad het volgende:

[..]

Redelijke fanfiction maar je meent toch niet serieus dat je echt denkt dat ooit een origineel revolutions script was hè? Ik heb het helemaal gelezen, maar het is veel te lang en doet te veel afbreuk aan het verhaal tot nu toe. Zo is dat hele "love" motief van de machines echt niet te verantwoorden. En morpheus die met Locke vecht om Niobe? Come on....daar is Morpheus veel te cool voor. En The Kid met zo'n grote rol, da's duidelijk de wens van één of andere fan.

Hij heeft zoveel juist, dat hij volgens mij best een vroege uitgave van het script gelezen kan hebben. Er is waarschijnlijk gewoon flink in gesneden, en dat love motief was ook in de film te zien (Sati)
  vrijdag 7 november 2003 @ 12:10:51 #39
136 V.
pi_14455222
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:07 schreef Evil_Jur het volgende:
Over het matige acteerwerk, Ian Bliss (Bane) deed het naar mijn mening wel er goed. Hij heeft denk ik flink moeten samenwerken Hugo Weaving om die rol onder de knie te krijgen.
Ik denk dat ze samen erg veel lol hebben gehad
Weaving heeft Smiths manier van praten ook gebaseerd op de luie drawl van de broers Wachowski zelf, dus op de set liepen er uiteindelijk 4 rond met dezelfde manier van praten...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_14455253
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:09 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hugo is sowieso The Man

Smith heerst en ik betreur het matige eind van zijn personage. Hij had meer spektakel verdiend.

V.

meer spektakel?? Hun gevecht was de climax van de hele trilogie!
  vrijdag 7 november 2003 @ 12:14:14 #41
3604 MightyV
Just Breathe
pi_14455316
quote:

Zie edit en:
In Revolutions zat Morpheus er verder echt bij als een zoutzak. Sorry hoor maar hij was dus echt wasted in deze film.
En The Kid heeft een grote rol in Revolutions. Weet niet of je opgelet hebt, maar hij opent dus Gate 3.
En het love motief niet te verantwoorden? Het einde van Revolutions is net zo onverantwoordelijk imho.
  vrijdag 7 november 2003 @ 12:14:28 #42
136 V.
pi_14455326
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:12 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

meer spektakel?? Hun gevecht was de climax van de hele trilogie!

Welke climax bedoel je precies? Die duizenden Smiths die aan de kant bleven staan? Het onploffende watereffect dat we een paar keer voorgeschoteld kregen omdat ze het zelf zo mooi vonden?
Dat gevecht deed riant onder voor menig ander gevecht uit alledrie de delen.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2003 @ 12:19:42 #43
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14455474
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:14 schreef Verbal het volgende:
Dat gevecht deed riant onder voor menig ander gevecht uit alledrie de delen.

V.

Ja, dat viel idd erg tegen. Dat watereffect was leuk, maar dat vliegen had niet gehoeven. En dat lachje van Smith na het klonen van The Oracle vond ik echt beschamend slecht.
pi_14455508
Tsja dat is een kwestie van smaak, maar ik vond het geweldig, van de slomo vuistslag tot het knallen in de lucht. Ook toen ze even binnen vochten, dat was zeer mooi in beeld gebracht. Ik denk dat jij zoiets wou als de burly brawl in deel 2, met alle klonen. Maar dan was de symboliek vak de 2 uiterste tegen elkaar niet zo sterk geweest.
  vrijdag 7 november 2003 @ 12:45:41 #45
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_14456323
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:14 schreef Verbal het volgende:

[..]

Die duizenden Smiths die aan de kant bleven staan?

Dat ze aan de kant bleven staan had wel een goede verklaring.
Smith had gezien dat hij Neo zou verslaan door een keuze die hij zou maken in het gevecht. Tenminste daar ging hij vanuit.
Maar omdat hij die keuze niet begreep zag hij niet verder dan het moment waarop hij dacht dat Neo verslagen was.
"'You cannot look past the choice you don't understand".

Vandaar dat hij zo arrogant was om te denken dat 1 Smith genoeg was.

vrijdag 7 november 2003 @ 13:12:42 #46
136 V.
pi_14457047
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 12:45 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Dat ze aan de kant bleven staan had wel een goede verklaring.

Die verklaring snap ik heus wel. Alleen visueel heb je er verder geen reet aan.
Na de Burly Brawl had ik echt wat meer verwacht van de 'Super' Brawl dan 1 Agent Smith, wat gevlieg in irritante over the top-regen, een paar waterexplosies en diverse uitgemolken varianten op het thema 'steeds harder slaan, steeds verder weggeslagen worden, grotere aanloop en nog harder slaan'.

'Ongeïnspireerd' is a word that leaps to mind... Sorry.

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 07-11-2003 13:20]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_14457189
Nou, ik vond deel 2 al slecht, maar nu met die belabberde dialogen erbij en dat suffe eind is het helemaal te triest voor woorden. Het is net zoals bij Attack of the Clones; veel CGI spektakel, maar niet echt meer. Veel geschreeuw en weinig wol, ofzoiets.
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2003 @ 13:26:12 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14457479
quote:

Ik heb het helemaal gelezen, maar het is veel te lang en doet te veel afbreuk aan het verhaal tot nu toe.

Afbreuk? Dat verhaal is veel beter dan we nu te zien krijgen in deel 3.
pi_14457817
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 13:26 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Afbreuk? Dat verhaal is veel beter dan we nu te zien krijgen in deel 3.

Hey komop, nou ff serieus.
pi_14457949
SC wil denk wat provocerend zijn
α & Ω
pi_14458117
Wat is heel erg leuk vond was een kleine easter egg die ik tussendoor zag.
Ergens in het metrostation in het begin zie je een poster hangen voor het product Tastee Wheat. (geen typo, zo stond het er letterlijk)
Hier heeft Mouse het over in deel 1.
TA! RA! NIS!
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2003 @ 13:45:06 #52
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14458127
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 13:40 schreef Ker_Plunk het volgende:
SC wil denk wat provocerend zijn
Waarom? Ik vind het einde nu kitcherig. Dat bombastische gedoe met God/Matrix dat hij zegt "Het is Volbracht" en dat Neo als een soort Lazerus wordt weggedragen.

Deed me denken aan het einde van Batman Returns, dat The Pinguin werd weggedragen.

vrijdag 7 november 2003 @ 13:45:45 #53
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_14458145
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 13:44 schreef Herne_the_Hunter het volgende:
Wat is heel erg leuk vond was een kleine easter egg die ik tussendoor zag.
Ergens in het metrostation in het begin zie je een poster hangen voor het product Tastee Wheat. (geen typo, zo stond het er letterlijk)
Hier heeft Mouse het over in deel 1.
Ja, dat viel me ook meteen op.
For great justice!
pi_14458236
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 13:45 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Waarom? Ik vind het einde nu kitcherig. Dat bombastische gedoe met God/Matrix dat hij zegt "Het is Volbracht" en dat Neo als een soort Lazerus wordt weggedragen.

Deed me denken aan het einde van Batman Returns, dat The Pinguin werd weggedragen.

kitsch? noem eens een film waarin de vriendin van de held van de trilogie sterft, zijn aartsvijand wordt uitgeschakelt via hem en hij uiteindelijk daardoor ook overlijdt..
pi_14458276
Misschien waren je verwachtingen (te hoog) en anders dan jezelf wou..
α & Ω
pi_14458766
Het flauwe is gewoon dat het te veel een Bijbelverhaal is geworden.
Neo is Jezus. Dat verklaart alles.
Age of fruity enlightenment!
pi_14458919
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 13:50 schreef Ker_Plunk het volgende:
Misschien waren je verwachtingen (te hoog) en anders dan jezelf wou..
Ja, maar ik denk dat dat juist het slechte is van deel drie: in deel een en twee van The Matrix lijkt het net alsof het allemaal harstikke ingewikkeld en vaag is en dat in deel drie alle antwoorden op je vragen komen. Je verwachtingen zijn dus ook hoog. Maar deel drie blijkt een schiet-en-vecht film te zijn (wat overigens ontzettend mooi gemaakt is hoor) en je krijgt geen antwoord op alle vragen die je hebt... Erg jammer dus.

Ik vond Agent Smith weer helemaal goed in dit deel, alleen Jada Pickett Smith (Niobe) acteerde echt ontzettend slecht...

Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2003 @ 14:13:28 #58
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14459042
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 13:48 schreef Astronaut_Jones het volgende:

[..]

kitsch? noem eens een film waarin de vriendin van de held van de trilogie sterft, zijn aartsvijand wordt uitgeschakelt via hem en hij uiteindelijk daardoor ook overlijdt..

Gladiator, Braveheart, Legends of the Fall, ze hebben allemaal precies dezelfde verloop. Echtgenoot/vriendin gaat dood, held neemt wraak en sterft zelf alsnog.

Kitch zit hem ook in de uitwerking, de compleet debiele teksten, de manier waarop de personages met de situatie omgaan.

pi_14459452
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 14:13 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Gladiator, Braveheart, Legends of the Fall, ze hebben allemaal precies dezelfde verloop. Echtgenoot/vriendin gaat dood, held neemt wraak en sterft zelf alsnog.

Kitch zit hem ook in de uitwerking, de compleet debiele teksten, de manier waarop de personages met de situatie omgaan.

dat zijn geen trilogieen, maar deels heb je gelijk. maar ben het verder absoluut niet met je eens.
pi_14460539
Kan iemand alsjeblieft deze vragen beantwoorden?
Want nadat ik de spoiler-topics heb gelezen is het nog niet duidelijk...
1) Is Neo dood?
2) Waarom is Neo wel/niet dood?
pi_14460585
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 13:12 schreef Verbal het volgende:

[..]

Die verklaring snap ik heus wel. Alleen visueel heb je er verder geen reet aan.
Na de Burly Brawl had ik echt wat meer verwacht van de 'Super' Brawl dan 1 Agent Smith, wat gevlieg in irritante over the top-regen, een paar waterexplosies en diverse uitgemolken varianten op het thema 'steeds harder slaan, steeds verder weggeslagen worden, grotere aanloop en nog harder slaan'.

'Ongeïnspireerd' is a word that leaps to mind... Sorry.

V.

ik vond het idd wel wat dragon ball Z achtig worden die knokpartij, maar niet minder indrukwekkend...

aan de andere kant, dit is wel DE ultieme manier om aan te geven in het verhaal dat slaan, slaan en nog harder slaan geen oplossing is om het conflict te overwinnen, uiteindelijk verslaat Neo Smith door zichzelf simpelweg op te offeren

toch wel een doordenkertje

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  vrijdag 7 november 2003 @ 15:28:37 #62
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_14461624
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 14:55 schreef SlimShady het volgende:
Kan iemand alsjeblieft deze vragen beantwoorden?
Want nadat ik de spoiler-topics heb gelezen is het nog niet duidelijk...
1) Is Neo dood?
2) Waarom is Neo wel/niet dood?
1) Nee
2) Hij is opgenomen in de Source

Maar dat is nog niet zo vaak gezegd in het topic hoor

Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2003 @ 15:32:41 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14461738
Neo is wel dood. Het is namelijk een verwijzing naar de kruisiging van Jezus. Hij spreidt zijn armen, net als in de kruisinging. En op het moment dat Jezus stierf zei God: Het is volbracht.

Dat zijn de Matrix ook: het is volbracht.

Dus Neo is dood.

pi_14461829
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 14:06 schreef FlowDesign het volgende:
Het flauwe is gewoon dat het te veel een Bijbelverhaal is geworden.
Neo is Jezus. Dat verklaart alles.
Zal de EO de tv-rechten verwerven?
gratis en voor niet
pi_14461911
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 15:32 schreef SunChaser het volgende:
Neo is wel dood. Het is namelijk een verwijzing naar de kruisiging van Jezus. Hij spreidt zijn armen, net als in de kruisinging. En op het moment dat Jezus stierf zei God: Het is volbracht.

Dus Neo is dood.

Dat is nu juist de kern van het christelijke geloof. Neo (Jezus) die zich opoffert voor de mensheid. Maar net zoals Jezus is Neo allesbehalve dood. Zoals hierboven geschreven, Neo is opgenomen in de Source zoals Jezus naast God in de Hemel is.
gratis en voor niet
  vrijdag 7 november 2003 @ 15:43:46 #66
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_14462066
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 15:38 schreef TomBombadil het volgende:

[..]
Neo is opgenomen in de Source zoals Jezus naast God in de Hemel is.

Kijk, jij snapt het tenminste

Jezus stierf eerst aan het kruis, kwam terug tot leven en steeg vervolgens op naar de hemel.

vrijdag 7 november 2003 @ 15:56:38 #67
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_14462480
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 15:32 schreef SunChaser het volgende:

Dus Neo is dood.

dan nu de wederopstanding
  Redactie Frontpage vrijdag 7 november 2003 @ 15:58:11 #68
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14462527
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 15:56 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Deel 4 5 en 6

En als Keanu te duur is wordt The Kid the nieuwe One

vrijdag 7 november 2003 @ 16:02:22 #69
136 V.
pi_14462645
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 14:56 schreef Ener-G het volgende:
aan de andere kant, dit is wel DE ultieme manier om aan te geven in het verhaal dat slaan, slaan en nog harder slaan geen oplossing is om het conflict te overwinnen, uiteindelijk verslaat Neo Smith door zichzelf simpelweg op te offeren

toch wel een doordenkertje

Filosofie van de koude grond met de diepgang van een regenplas

Heb je de trilogie bekeken? Aan de hand van het geweld waarop deze films zijn gebaseerd vind ik jouw conclusie magerder dan een WeightWatchers-junk...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 7 november 2003 @ 16:34:27 #70
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_14463549
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 15:58 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Deel 4 5 en 6

Waarom The Kid? Denk nog eerder dat meisje bij de Oracle.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
  vrijdag 7 november 2003 @ 16:40:41 #71
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_14463709
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 15:56 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Hebben we al gehad.
Matrix: Neo gaat dood en staat weer op.
Matrix Revolutions: Hemelvaart
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 16:34 schreef Sheepcidus het volgende:

[..]

Waarom The Kid? Denk nog eerder dat meisje bij de Oracle.

Sati is een programma en heeft geen lichaam buiten de Matrix. Kid wel.
Maar dat zou wel een zwaktebod zijn... Maar goed, daar zitten er meer van in Matrix
pi_14463791
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 16:02 schreef Verbal het volgende:

[..]

Filosofie van de koude grond met de diepgang van een regenplas

Heb je de trilogie bekeken? Aan de hand van het geweld waarop deze films zijn gebaseerd vind ik jouw conclusie magerder dan een WeightWatchers-junk...

V.

en verklaar je nader

ik doelde dus op het gevecht Neo vs. Smith op het eind van Revolutions, niet de trilogy battle in z'n geheel

laten we het even anders stellen, als JIJ de regisseur was hoe zou je dat visueel beter kunnen brengen dan?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_14463885
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 15:58 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Deel 4 5 en 6

je bent echt een naar persoon
  vrijdag 7 november 2003 @ 16:49:57 #74
136 V.
pi_14463948
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 16:44 schreef Ener-G het volgende:

[..]

en verklaar je nader

Als conclusie dat geweld niets oplost, na drie films hakken... vind ik vreemd.
quote:
ik doelde dus op het gevecht Neo vs. Smith op het eind van Revolutions, niet de trilogy battle in z'n geheel
Ja, maar die battle is het eind van de trilogie. Duh.
quote:
laten we het even anders stellen, als JIJ de regisseur was hoe zou je dat visueel beter kunnen brengen dan?
Ik ben de regisseur niet. Maar als kijker ben ik er van overtuigd dat de heren Wachowski beter kunnen. De Burly Brawl vond ik veeeeel beter en spectaculairder ogen dan deze battle. Dat vind ik erg jammer.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 7 november 2003 @ 16:57:28 #75
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_14464143
De eerste viel nog goed mee, het was een vrij goed idee (al was het niet erg origineel).

Maar bij de 2de en 3de film maken ze het gewoon belachelijk complex. En niet complex zoals "Complex, maar het zit toch wel goed in mekaar", maar complex zoals "Ze weten het zelf niet meer, scripts zijn niet hun sterkste punt en dan spreek ik nog niet over de belachelijke dialogen waarvan ze denken dat ze zeer diepzinnig zijn."

Qua special effects een mijlpaal, maar over de rest spreken ze binnen 10 jaar niet meer.

The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')