quote:Ik heb nooit gemerkt dat de weg overhelt, maar zelfs als dat waar is, is dat dan niet nog gevaarlijker?
Op donderdag 6 november 2003 16:04 schreef Spotmatic het volgende:
De wegenbouwers zijn slim: ze zorgen ervoor dat de weg overhelt in de richting van de bocht. Dus de middelpuntvliedende kracht wordt dan als het ware meer naar beneden gericht.
quote:Nee, racebanen zijn ook zo gebouwd. Kijk maar eens naar indianapolis. Door de schuine bochten kun je inderdaad harder dooordat je ook gebruik maakt van de zwaartekracht, naast de grip van je banden.
Op donderdag 6 november 2003 16:06 schreef Alicey het volgende:[..]
Ik heb nooit gemerkt dat de weg overhelt, maar zelfs als dat waar is, is dat dan niet nog gevaarlijker?
Maar dat je de bocht niet uitvliegt komt toch echt door de wrijving tussen de banden en het wegdek. Met slechte banden, of een gladde weg zal je dan ook eerder een ongeluk krijgen.
quote:Zie hierboven
Op donderdag 6 november 2003 16:02 schreef Alicey het volgende:
ik bedacht me opeens iets interessants. wanneer je met een auto op de snelweg bijvoorbeeld 160 kilometer per uur rijdt en een bocht ingaat, gaat dat probleemloos. waar is in dat geval de middelpuntvliegende kracht die ervoor zou moeten zorgen dat de auto tegen de vangrail aanrijdt?
592 posts op 1 dag... Doe je goed...
quote:Dude, vliedendekracht? Maak er maar weer gewoon vliegende kracht van...
Op donderdag 6 november 2003 16:04 schreef Spotmatic het volgende:
De wegenbouwers zijn slim: ze zorgen ervoor dat de weg overhelt in de richting van de bocht. Dus de middelpuntvliedende kracht wordt dan als het ware meer naar beneden gericht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |