abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14423591
Lees Lukas 21 vers 24 t/m 28 eens:
quote:
Vreemde volken zullen Jeruzalem overwinnen en vertrappen tot aan hun tijd een einde komt en Gods nieuwe wereld begint. 21:25 Er zullen vreemde verschijnselen in het heelal zijn: waarschuwingen en tekenen van de zon, maan en sterren. De volken op aarde zullen in paniek raken. Ze zullen helemaal overstuur raken door het gebulder van de zee en de branding. 21:26 De mensen zullen het besterven van angst, omdat ze denken dat de wereld vergaat. Want de krachten van het heelal zullen uit hun balans raken. 21:27 En dan, dan zullen zij Mij zien komen in een wolk, met macht en schitterende majesteit. 21:28 Dus als deze dingen beginnen, ga dan rechtop staan en kijk omhoog! Want je verlossing is niet ver meer!"
Vers 25: "Waarschuwingen en tekenen van de zon, maan en sterren." Misschien de zeer bijzondere uitbarstingen van de laatste paar dagen? De maan die van 8 op 9 november rood wordt. Een aantal sterren die als een davidster om de aarde heen zullen staan. De polen van de aarde die op het punt staan om te gaan draaien?
Denk aan de duim :)
  donderdag 6 november 2003 @ 09:34:06 #2
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_14423630
het einde van de wereld komt elke dag dichterbij.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_14423650
*SLAPP !

word eens wakker.nl

pi_14423660
Ik geloof ook niet dat het nog zo heel lang duurt. Maargoed, dat dachten de apostelen ook. En wat is dichtbij? 10 jaar, 100 jaar, 500 jaar?

Maar je kan idd wel aan Israël zien in welke fase we zitten. Als de tempel straks weer is herbouwd dan ga ik echt omhoog kijken.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  donderdag 6 november 2003 @ 09:38:18 #5
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_14423698
Volgens mij is die tekst van Lucas al zo'n 1900 jaar oud, en is er elk jaar wel een aantal argumenten te bedenken waarom het waar zou kunnen zijn. Met andere woorden: je bent weer eens niet origineel, je zit weer eens te preken, je hebt weer eens niets te melden.

Slotje!

'Nuff said
pi_14423699
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:35 schreef Kogando het volgende:
Ik geloof ook niet dat het nog zo heel lang duurt. Maargoed, dat dachten de apostelen ook. En wat is dichtbij? 10 jaar, 100 jaar, 500 jaar?

Maar je kan idd wel aan Israël zien in welke fase we zitten. Als de tempel straks weer is herbouwd dan ga ik echt omhoog kijken.

Ik denk niet dat het conflict van Israël nog 100 jaar zal duren. 20 jaar to the max denk ik. Het moet op een gegeven moment gewoon ontploffen daar.
pi_14423706
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:31 schreef nEDerland het volgende:
Lees Lukas 21 vers 24 t/m 28 eens:
[..]

Vers 25: "Waarschuwingen en tekenen van de zon, maan en sterren." Misschien de zeer bijzondere uitbarstingen van de laatste paar dagen? De maan die van 8 op 9 november rood wordt. Een aantal sterren die als een davidster om de aarde heen zullen staan. De polen van de aarde die op het punt staan om te gaan draaien?

kijk . .dit soort bullshit maakt christenen dus zo populair bij atheisten .. .

Religion : Mankind's worst invention !
pi_14423714
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:38 schreef Doffy het volgende:
Volgens mij is die tekst van Lucas al zo'n 1900 jaar oud, en is er elk jaar wel een aantal argumenten te bedenken waarom het waar zou kunnen zijn. Met andere woorden: je bent weer eens niet origineel, je zit weer eens te preken, je hebt weer eens niets te melden.

Slotje!

Ik ben gewoon benieuwd hoe andere fokkers dit zien...
  donderdag 6 november 2003 @ 09:39:41 #9
27698 Doffy
pi_14423724
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:39 schreef nEDerland het volgende:
Ik ben gewoon benieuwd hoe andere fokkers dit zien...
Zoals je ziet: als onzin.
'Nuff said
pi_14423730
als het zo zou zijn merken we het vroeg genoeg.
het blijft klote
pi_14423741
Waarschuw me dan effe eet ik eerst snel nog een tosti.
pi_14423742
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:39 schreef Doffy het volgende:

[..]

Zoals je ziet: als onzin.

Jouw mening weet ik nu, dank je.
pi_14423748
quote:
Het einde der tijden is dichtbij
Alweer?
pi_14423755
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:38 schreef Doffy het volgende:

Slotje!

Onzin, 60 jaar geleden kon je deze tekst nog zonder meer onlogisch en onwerkelijk verklaren omdat Israël niet eens meer bestond. Veel mensen probeerde toen krampachtig de boel te vergeestelijken om het toch nog logisch te laten lijken. Maar we zien nu dat wonder boven wonder dat de Joden weer hun eigen staat hebben. Zeer opmerkelijk en dus de moeite waard om over te denken.
pi_14423764
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:41 schreef Maichel het volgende:
Waarschuw me dan effe eet ik eerst snel nog een tosti.
  donderdag 6 november 2003 @ 09:45:20 #16
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_14423802
Was je koffie op ?
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
pi_14423821
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:42 schreef Kogando het volgende:

[..]

Onzin, 60 jaar geleden kon je deze tekst nog zonder meer onlogisch en onwerkelijk verklaren omdat Israël niet eens meer bestond. Veel mensen probeerde toen krampachtig de boel te vergeestelijken om het toch nog logisch te laten lijken. Maar we zien nu dat wonder boven wonder dat de Joden weer hun eigen staat hebben. Zeer opmerkelijk en dus de moeite waard om over te denken.

Precies. En de zon doet nu het raarst sinds dat we de zon bestuderen. En dat de polen gaan draaien vind ik ook al zo bizar.
pi_14423870
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:46 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Precies. En de zon doet nu het raarst sinds dat we de zon bestuderen. En dat de polen gaan draaien vind ik ook al zo bizar.

Het is op zich allemaal wel erg interessant, maar in hoeverre zou een pooldraaiing het einde van de wereld inluiden? In het allerergste geval dat ik kan bedenken raken we wat techniek en luxe kwijt, en zullen er erg veel mensen sterven. Maar alles en iedereen? Dat lijkt me vrij sterk. Al is het maar omdat onkruid niet vergaat.
pi_14423899
De Tekenen van Israel - De tekenen met betrekking tot de staat Israel zijn overvloedig en zeer belangrijk.

De meest veelvuldig herhaalde profetie in het Oude Testament is de voorspelling dat de Joden in de eindtijd vergaderd zullen worden uit de "vier hoeken der aarde" (Jesaja 11:10-12). De Bijbel vermeldt dat een gevolg van deze vergadering het herstel van de staat Israel zal zijn (Jesaja 66:7-8). De Bijbel zegt dat als eenmaal de Joden weer in hun land terug zijn het land zelf het wonder van ontginning zal ervaren. Jesaja 35. De woestijn zal bloeien en mensen zullen roepen: "Dit verwoestte land is geworden als de Hof van Eden." (Ezechiël 36:35}

Een ander wonder in de eindtijd zal de herleving van de Hebreeuwse taal zijn. (Sefanja 3:9). De meeste mensen zijn zich niet bewust van het feit dat toen de Joden in 70 AD werden verstrooid uit hun land ze ophielden de Hebreeuwse taal te spreken. De Joden die zich in Europa vestigden ontwikkelde een nieuwe taal, Jiddish genaamd, een combinatie van Hebreeuws en Duits. De Joden die naar het Middellandse zee gebied trokken creëerden een taal, Ladino genoemd, een combinatie van Hebreeuws en Spaans.

Andere belangrijke tekenen waarop we moeten letten in de eindtijd mbt Israel omvat het weer innemen van Jeruzalem (Lukas 21:24), herrijzing van Israel's militaire kracht (Zacharia 12:6), en het opnieuw in het brandpunt komen van de wereldpolitiek inzake Israel.

Al deze tekenen zijn vervuld in deze eeuw. De natie is hersteld, het land is teruggevorderd, de oude taal herleeft. De Joden zijn terug in Jeruzalem, en Israel is het brandpunt van de wereldpolitiek.

Jezus zegt in Lukas 21:28 dat wannneer deze dingen beginnen te geschieden, we ons op moeten richten en onze hoofden omhoog moeten heffen omdat "onze verlossing genaakt"

pi_14424035
Ook het feit dat de poolkappen, nu misschien sneller dan enkele jaren geleden, smelten kan wellicht desastreuze gevolgen hebben. Zeker voor Nederland. Ik las een paar dagen geleden dat de grootste ijsberg in tweeën is gesplits?
  donderdag 6 november 2003 @ 09:59:03 #21
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_14424040
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:41 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Alweer?

nee, nogsteeds.
het blijft maar dichter bij komen.
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_14424089
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:58 schreef nEDerland het volgende:
Ook het feit dat de poolkappen, nu misschien sneller dan enkele jaren geleden, smelten kan wellicht desastreuze gevolgen hebben. Zeker voor Nederland. Ik las een paar dagen geleden dat de grootste ijsberg in tweeën is gesplits?
Vooral voor Nederland ja, maar vergeleken met het wereldoppervlak stelt Nederland geen ruk voor. Het einde van de wereld is wel flink overtrokken in dat geval
  donderdag 6 november 2003 @ 10:01:53 #23
27698 Doffy
pi_14424095
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:42 schreef Kogando het volgende:
Het woord 'Israel' is door de eeuwen heen op steeds andere wijze geinterpreteerd, en dat ligt nogal voor de hand. Immers, je kan ook 'spiritueel' 'thuis' komen. Daarbij staat "Israel" in de Bijbel zo'n beetje op elke pagina voor iets anders; doorgaans in elk geval niet als autonome staat.

Dat er zonnevlammen zijn, och tsja, het is weer de piek van de 11-jarige cyclus. Inderdaad lekker fel deze keer, maar och, niet bijzonder spannend, afgezien van wat uitvallende satellieten en wat mooi Noorderlicht.

Pooldraaiingen zijn in het verleden ook bijzonder regelmatig voorgekomen, en zijn, hoewel bijzonder vervelend voor onze electronica-gerichte samenleving, nooit een grote ramp geweest.

'Nuff said
pi_14424101
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:58 schreef nEDerland het volgende:
Ik zou het niet al teveel proberen te concretiseren, want daar gaan we al 2000 jaar mee de mist in. Wat Israël betreft kan je vrij goed zijn waar de voorspellingen betrekking op hebben. Maar zulke algemene dingen blijft toch gokken.
pi_14424119
quote:
Op donderdag 6 november 2003 09:51 schreef Kogando het volgende:
De Tekenen van Israel - De tekenen met betrekking tot de staat Israel zijn overvloedig en zeer belangrijk.

De meest veelvuldig herhaalde profetie in het Oude Testament is de voorspelling dat de Joden in de eindtijd vergaderd zullen worden uit de "vier hoeken der aarde" (Jesaja 11:10-12). De Bijbel vermeldt dat een gevolg van deze vergadering het herstel van de staat Israel zal zijn (Jesaja 66:7-8). De Bijbel zegt dat als eenmaal de Joden weer in hun land terug zijn het land zelf het wonder van ontginning zal ervaren. Jesaja 35. De woestijn zal bloeien en mensen zullen roepen: "Dit verwoestte land is geworden als de Hof van Eden." (Ezechiël 36:35}

Een ander wonder in de eindtijd zal de herleving van de Hebreeuwse taal zijn. (Sefanja 3:9). De meeste mensen zijn zich niet bewust van het feit dat toen de Joden in 70 AD werden verstrooid uit hun land ze ophielden de Hebreeuwse taal te spreken. De Joden die zich in Europa vestigden ontwikkelde een nieuwe taal, Jiddish genaamd, een combinatie van Hebreeuws en Duits. De Joden die naar het Middellandse zee gebied trokken creëerden een taal, Ladino genoemd, een combinatie van Hebreeuws en Spaans.

Andere belangrijke tekenen waarop we moeten letten in de eindtijd mbt Israel omvat het weer innemen van Jeruzalem (Lukas 21:24), herrijzing van Israel's militaire kracht (Zacharia 12:6), en het opnieuw in het brandpunt komen van de wereldpolitiek inzake Israel.

Al deze tekenen zijn vervuld in deze eeuw. De natie is hersteld, het land is teruggevorderd, de oude taal herleeft. De Joden zijn terug in Jeruzalem, en Israel is het brandpunt van de wereldpolitiek.

Jezus zegt in Lukas 21:28 dat wannneer deze dingen beginnen te geschieden, we ons op moeten richten en onze hoofden omhoog moeten heffen omdat "onze verlossing genaakt"

Klinkt mij meer als een Self-fulfilling Prophecy.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')