Het idee is: Je mailt mij even dat je mee doet (of je post het hier als je denkt dat ik je mailadres wel heb of het in je profiel staat ofzo), laten we zeggen voor de 13e dan krijgt iedereen dan een mailtje terug met daarin de persoon voorwie hij/zij iets leuks moet doen
dan zijn er nog een paar weken om dat te doen, moet lukken lijkt me
Als dan de 4e de boel bij mij ligt, plaats ik het dan op het forum
Eilander zijn is een must natuurlijk En een surprise zonder gedicht kan natuurlijk niet. En een 'Ik zal laatst te denken, wat ik ... zou schenken'-gedicht is ook niet echt het idee
Wij eilanders zijn toch wel zo creatief om iets persoonlijks te maken
En het moet je geen geld gaan kosten natuurlijk
En wees vooral lekker creatief zodat er nog wat te lachten valt
Owja en bij een praatje hoort een plaatje
En dan maar hopen dat die goede Sint mag komen
De plaatselijke zanger treed naar voren, pakt de microfoon in handen en begint melangolisch te zingen.
Hoor de wind waait door de bomen,
hier in huis daar waait de wind.
Zou de goede Sint wel komen,
nu hij het weer zo lelijk vindt?
Nu hij het weer zo lelijk vindt.
Als hij komt in donkere nachten,
op zijn paardje o zo snel,
als hij wist hoe zeer wij wachten,
ja gewis dan kwam hij wel,
ja gewis dan kwam hij wel.
* Ondertussen komt er een dame met een klein wit schortje voor met een kan koffie rond. Ze schenkt iedereen bij in de typerende kleine feestzaaltjes-koffiekopjes en zet dan de typerende grotehoeveelhedenkoffiepot weer aan de kant. De aanwezige gasten praten onzeker met elkaar. Men kent mekaar wel, maar het is toch wat onwennig als je zit te wachten en je weet niet echt of je wel op je plaats bent. De verbleekte slingers van het vorige verjaarsfeestje zijn onderwerp van gesprek en al snel valt de zanger in het niets. De banketstaaf wordt in stukjes gesnede en uitgedeeld.
Absoluut geen tijd voor... maar ach... dan máák ik er gewoon tijd voor!!
Je weet mijn e-mail adres wel, hè, SinterDagoKlaas??
quote:Omdat het niet duidelijk schijnt te zijn
Op donderdag 14 november 2002 12:15 schreef pluisje het volgende:
[[Volgende week]] Zaterdag komt de Goed Heilig man aan op het vaste land. Aangezien de eilandertjes over het algemeen gezien best braaf zijn geweest dit jaar, zal hij wellicht ook ons wel op een bezoekje trakteren.Eerdere jaren bleken er op het eiland genoeg feestnummers rond te lopen om een gezellig Sinterklaasfeest te vieren. Online werden er lootjes getrokken, en ook online werden er gedichtjes met een virtueel kadootje gegeven.
Een mooie eilandtraditie die een vervolg verdient! Daarom ook de volgende vraag: Wie hebben er zin om op of rond 5 december online Sinterklaas te vieren?
Meedoen betekent dat je een gedichtje maakt voor de persoon wiens lootje je hebt, en er een virtueel kadootje bij verzint. Dit kan een tekening zijn, een plaatje van een een product (bv een witte jas voor Kasper) of wat dan ook.Je hoeft niet heel de dag van de viering online te zijn, zodra je gedicht en kado af is, mail je het naar mij (of een andere vrijwilliger). Op 5 december komt er een topic op het eiland, waarin alle gedichtjes en kadootjes geplaatst zullen worden. Anoniem dus
Wil je meedoen? Laat het dan in dit topic weten
Mijn planning is om uiterlijk volgend [[volgend]] weekend lootjes te trekken, zodat iedereen genoeg tijd heeft om een mooi gedicht te schrijven
(Wat maakt ik weer een typisch topic
)
quote:
Op woensdag 5 november 2003 22:51 schreef AirRaid het volgende:
ik doet ook mee
[Dit bericht is gewijzigd door Jan-jaap op 06-11-2003 07:42]
Zijn knecht staat te lachten en roept ons reeds toe :
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is de roe!
Och lieve Sint Nicolaas, och kom ook bij mij.
En rij dan niet stilletjes ons huisje voorbij.
Sint Nicolaas, de bisschop, schrijft op in zijn boek
al wat hij gehoord heeft bij 't jaarlijks bezoek
Wie zoet was, wie stout was hij schrijft het er bij.
Wat zou hij wel schrijven van jou en van mij?
En of het nou zo handig is om het hiet neer te zetten
DAT WIE ZICH OPGEEFT OOK ZIJN AFSPRAKEN NAKOMT!!!!
Hoe voor de hand liggend dit ook mag lijken elk jaar blijken er weer
van die van de pot gerukte kotsmongolen tussen te zitten die dat niet doen!!
Ja, ik scheld ze nu alvast even uit, ik wilde eens proberen om deze
Sinterklaasviering door te komen zonder boos te worden op wie dan ook
Ik ben er ook voor om mensen die zich 2 of 3 keer op het eiland hebben laten zien
en zich nu opgeven voor Sinterklaas even een extra mailtje te sturen of ze goed
begrijpen wat het inhoudt en echt mee willen doen, zodat we dit jaar niet 3 mensen
overhouden die de pineut zijn en hun best doen, maar vervolgens zelf niets krijgen.
Tuurlijk was het leuk opgelost door de hulpsinterklaas en de hulppiet door snel nog
wat algemene gedichtjes en surprises te maken, maar ik vond het zwaar minder.
Zeg maar van: KLEUTERNIVEAU!!
Bij deze dus nogmaals, weet je zeker dat je meewilt doen geef je dan op,
weet je het niet zeker: GEEF JE DAN OOK NIET OP!
Je zou het misschien na deze post van mij niet zeggen, maar ik ben een stuk minder gestresst
dan vorig jaar en heb wel wat tijd ervoor dus ik geef me bij deze dan ook op, mail is bekend
Ik weet niet of wij trouwens s'avonds op 5 december online kunnen zijn en die zaterdagavond erna zeker niet. Maakt dat nog uit als je daarvoor eventueel alles al hebt geregeld?
quote:Ik ben een newbie Dago... Hoe ging dat vorig jaar?
Op woensdag 5 november 2003 22:51 schreef Dagobert het volgende:[..]
Omdat het niet duidelijk schijnt te zijn
Net als vorig jaar dus
quote:Nee, dat maakt niet uit als je het maar voor die tijd ingeleverd hebt, de dagen
Op donderdag 6 november 2003 08:32 schreef Werik het volgende:
Dus als ik het goed begrijp mag het ook iets zijn wat je eventueel bij die persoon vind passen en hoef je het niet perse zelf gemaakt te hebben? Hoewel dat natuurlijk wel altijd leuker is. Maar het maken van een gedicht is voor mij eigenlijk al een hel.Ik weet niet of wij trouwens s'avonds op 5 december online kunnen zijn en die zaterdagavond erna zeker niet. Maakt dat nog uit als je daarvoor eventueel alles al hebt geregeld?
Wat betreft het zelfmaak gedeelte, tja je moet wel een beetje je best doen natuurlijk.
Stel je trekt mij: Faat, je denkt ha leuk daar past een faatwasser bij
Je zoekt een plaatje op het net van een afwasmachine en tikt erboven van Sinterklaas voor
Faat, wat vind je zelf daarvan dan? Getuigt niet echt van inspiratie en creativiteit toch?
Dus er wordt wel iets meer verwacht, maar ik vind een mooie zelfgemaakte tekening
ook dikke prima hoor. En eventueel kun je voor een (klein) gedichtje altijd de hulp
inschakelen van een gedichtenmachine/rijmmachine etc. die op het net staan
quote:Op een aantal niet meewerkende mensen na ging het hardstikke leuk
Op donderdag 6 november 2003 08:35 schreef Lelijke_Aap het volgende:
Ik ben een newbie Dago... Hoe ging dat vorig jaar?
quote:Gedichtje zelf maken is mooier en ik had aan die Faatwasmachine
Op donderdag 6 november 2003 08:38 schreef Faat het volgende:[..]
Nee, dat maakt niet uit als je het maar voor die tijd ingeleverd hebt, de dagen
daarna kun je altijd nog in het topic lezen wat er voor wie allemaal gepost is.Wat betreft het zelfmaak gedeelte, tja je moet wel een beetje je best doen natuurlijk.
Stel je trekt mij: Faat, je denkt ha leuk daar past een faatwasser bijJe zoekt een plaatje op het net van een afwasmachine en tikt erboven van Sinterklaas voor
Faat, wat vind je zelf daarvan dan? Getuigt niet echt van inspiratie en creativiteit toch?Dus er wordt wel iets meer verwacht, maar ik vind een mooie zelfgemaakte tekening
ook dikke prima hoor. En eventueel kun je voor een (klein) gedichtje altijd de hulp
inschakelen van een gedichtenmachine/rijmmachine etc. die op het net staan
Dus bij deze, count me in. E-mail is terug te vinden in het profiel van de DM
quote:Doe maar weer moeilijk
Op donderdag 6 november 2003 08:47 schreef Werik het volgende:[..]
Dus bij deze, count me in. E-mail is terug te vinden in het profiel van de DM
Lelijke_Aap, er staat in die post van pluis die ik quotte hoe het vorig jaar ging
En er wordt trouwens selctief geloot om de sintvreugde te vergroten Zodat iedereen wel een beetje een idee heeft wie degene is die op zijn/haar lootje staat
quote:Nee
Op donderdag 6 november 2003 12:28 schreef TheScienceMan het volgende:
count me in!
denkdenk, staat mijn e-mailadres nou wel of niet in mijn profiel:?
Je had ook zelf ff kunnen kijken
Als je je opgeefd komt er een cadeautje van jou richting mij voor 5 december en daar mee uit.
quote:Sorry, heb maar een mailtje gestuurd.
Op donderdag 6 november 2003 13:20 schreef Dagobert het volgende:[..]
Nee
Je had ook zelf ff kunnen kijken
quote:kan ook zijn dat de rest gemaild heeft naar Dago
Op dinsdag 11 november 2003 19:36 schreef Faat het volgende:
Wat doen er weinig mensen mee dit jaar
Toch? ... toch?
Toch, dago?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |