abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2003 @ 22:24:35 #151
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_14566208
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 21:21 schreef Youssef het volgende:

bron?

Na de laatste aardbevingen in Algerije stroomde de fundi's de getroffen wijken binnen om jacht te maken op vrouwen zonder hoofddoekje.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  dinsdag 11 november 2003 @ 22:26:44 #152
60090 Akkersloot
pi_14566259
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 21:30 schreef Youssef het volgende:
daw'ah
Kijk Christine, er is zelfs een woord voor.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  dinsdag 11 november 2003 @ 22:29:03 #153
60090 Akkersloot
pi_14566344
In een videoboodschap na de aanslagen van 11 september pochde Bin Laden over het feit dat in Nederland na 11 september meer korans zijn gekocht. (volgens mij door mensen die alleen maar willen weten hoe het komt dat mensen zich zo kunnen vergissen, maar goed)
pi_14566682
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 22:24 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Na de laatste aardbevingen in Algerije stroomde de fundi's de getroffen wijken binnen om jacht te maken op vrouwen zonder hoofddoekje.

Dat is geen vraag op mijn antwoord, hieruit concludeer ik namelijk niet dat ongelovigen verderf brengen. De vrouwen kunnen immers gelovig zijn of de 'fundi's' bevatten opgekropte haat over het feit dat hun linkerteennagel is ingegroeid...

Of durf je niet meer naar je verzonnen en verdraaide koranteksten uit jouw 'koran' te verwijzen?

[Dit bericht is gewijzigd door Youssef op 11-11-2003 22:46]

pi_14566822
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 22:26 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Kijk Christine, er is zelfs een woord voor.

Dawah betekent naar mijn idee (maar spijker me er niet aan vast) gewoon het verkondigen van het woord. Laten merken dat het er is, laten zien dat het goed is... etc. etc. Dat is de betekenis die ik er momenteel aan kan geven. Maar ik zou zeggen, probeer het eens na te trekken, momenteel kan ik het even niet vinden.
pi_14567668
Ja Akkersloot, laat eens zien waar je dat vandaan hebt, dus dat ongelovigen verderf brengen.
pi_14568458
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 23:14 schreef schatje het volgende:
Ja Akkersloot, laat eens zien waar je dat vandaan hebt, dus dat ongelovigen verderf brengen.
Ik denk dat dat voortkomt uit hetgeen wat ik al tijden tegen hem zeg wat niet klopt: " Kan de sig. van Akkersloot aangepast worden. "

(sig was namelijk: "Hoe lang moet je mediteren en vasten om in te zien dat "ongelovigen brengen verderf" Mein Koran 2:12 gewoon fascisme is ?")

woensdag 12 november 2003 @ 08:58:53 #158
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14571046
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 22:44 schreef Youssef het volgende:
Dawah betekent naar mijn idee (maar spijker me er niet aan vast) gewoon het verkondigen van het woord. Laten merken dat het er is, laten zien dat het goed is... etc. etc. Dat is de betekenis die ik er momenteel aan kan geven. Maar ik zou zeggen, probeer het eens na te trekken, momenteel kan ik het even niet vinden.
Volgens mij heb ik dat moslim-meisje ook over dawah gehoord, toen ze vertelde over de Ahmadiyya moslims, ze zei dat zoiets dan vergelijkbaar kan zijn met evangelisatie bij christenen. Als je er nog iets over vind, dan zou ik het graag willen weten!

Overigens weet ik niet precies wat die Ahmadiyya moslims precies zijn, ze kwamen op mij over als een soort islamitische sekte, maar ik zal vanmiddag eens kijken of hier meer over te vinden is.

woensdag 12 november 2003 @ 09:04:47 #159
73910 Ines
weet hoe laat het is
pi_14571106
In Nederland word ik regelmatig aangesproken door christenen die het "Woord" willen verspreiden, maar nog nooit door moslims.
Moslims (in Nederland) lijken dus niet zo actief in het zieltjes winnen.
  woensdag 12 november 2003 @ 09:34:05 #160
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14571522
Ongelovigen brengen verderf? Dat is een andere discussie, luitjes. Voer die maar ergens anders
Ontopic svp.
(Un)masking for the greater good.
pi_14572574
Ik heb het even gezocht, copy/paste:
quote:
Wat is Ahmadiyya?

De Ahmadiyya Beweging onstond aan het einde van de jaren 1890 in Qadian en beschouwt haar stichter Mirza Ghulam Ahmad als de Beloofde Messias van alle godsdiensten. Tegen deze beweging onstond van meetaf aan kritiek in brede Muslimkringen (maar niet alleen daar) - dat is vandaag nog altijd zo.

Omdat Ahmadiyya genoemd werd naar Ahmad, en omdat Ahmad een andere een naam is van de Heilige Profeet Mohammed van de Islam van wie de stichter van Ahmadiyya een soort wederkomst beweerde te zijn, weigeren veel Muslims de naam Ahmadiyya te gebruiken. In de plaats daarvan gebruiken zij de term Qadianisme (brede zin) om alle volgelingen aan te duiden van Mirza Ghulam Ahmad van Qadian (d.i. zijn woonplaats).

Dit kan tot enige begripsverwarring leiden omdat Ahmadiyya (=Qadianisme in de brede zin) zichzelf in twee takken opsplitste:

de Qadiani-tak (Qadianisme in de enge zin) onder de officiële engelse naam 'Ahmadiyya Movement in Islam'(AMI) die na de split in 1914 in Qadian bleef, de aanspraken op het profeetschap van de stichter erkent en een Kalief heeft, en

de Lahore-tak die bekend is onder de naam Ahmadiyya Anjuman Ishaat Islam Lahore (AAIL ) of Lahore Ahmadiyya Movement (LAM) en die wel de openbaringen van hun stichter erkent maar zijn niet zijn aanspraken op profeetschap.

Volgens Muslims is dit verschil evenwel een zaak van interne Ahmadiyya keuken. Het al dan niet erkennen van bepaalde claims van de stichter doet volgens Muslims niets af aan het feit dat hij ze gemaakt heeft. De grote meerderheid van de Muslims beschouwt dan ook alle volgelingen van Mirza Ghulam Ahmad als niet-Muslims, ongeacht tot welke tak zij behoren. Dit is zeker het geval sedert 1974, jaar waarin de Wereld Muslim Liga een unaniem besluit aannam en Ahmadiyya in haar totaliteit (d.w.z. zowel de Qadiani als de Lahore tak) als niet-Islamitisch en zelfs anti-Islamitich bestempelde.

Wanneer Muslims het over Qadianis hebben, hebben zij dus over alle volgelingen van Mirza Ghulam van Qadian, met inbegrip van de Lahore tak, zoals ook blijkt uit volgende titel (alle citaten zijn door ons uit Engelse publicaties vertaald - de originele engelse tekst van de citaten kan u vinden in de engelstalige versie van dit artikel) :

"Stichter van Deender Anjuman had proximiteit met de Lahore tak van de Qadianis, stelt Yoginder Sikand"
(http://www.islamicvoice.com/september.2000/investigation.htm - Islamic Voice, September 2000)

Ahmadiyya, beschouwt zichzelf evenwel als de enige echte ware Islam, en meent dat Muslims de Koran verkeerd interpreteren. De Stichter van Ahmadiyya zou goddelijke inspiratie ontvangen hebben om de Muslims op hun dwalingen te wijzen en hen op het juiste pad te zetten, het enige pad dat naar verlossing leidt.

Veel publicaties over deze controverse proberen verschillen of gelijkenissen met orthodoxe Islam uit te leggen en dan vooral aangaande het al dan niet dood zijn van Jezus en het al dan niet vermeend doorbreken van de finaliteit van het Profeetschap van Profeet Mohammed.

Ik heb het vermoeden dat dit voer voor Akkersloot zal zijn .

Maar zoals Christine al zei, het lijkt een soort sekte te zijn, tevens in de sfeer van new-age.

Veel Gestelde Vragen

pi_14573091
quote:
Op woensdag 12 november 2003 09:04 schreef Ines het volgende:
In Nederland word ik regelmatig aangesproken door christenen die het "Woord" willen verspreiden, maar nog nooit door moslims.
Moslims (in Nederland) lijken dus niet zo actief in het zieltjes winnen.
Met als uitschieter Jehova's Getuigen. Toch denk ik dat het bij de doorsnee Christen niet meer zo leeft, die drang. Omdat de maatschappij veranderd is, meer individualistischer. Men pikt dat dan toch op dunkt me.
  woensdag 12 november 2003 @ 11:08:05 #163
73910 Ines
weet hoe laat het is
pi_14573432
quote:
Op woensdag 12 november 2003 10:52 schreef schatje het volgende:

[..]

Met als uitschieter Jehova's Getuigen. Toch denk ik dat het bij de doorsnee Christen niet meer zo leeft, die drang. Omdat de maatschappij veranderd is, meer individualistischer. Men pikt dat dan toch op dunkt me.

Ik voel altijd een beetje plaatsvervangende schaamte als ik de Jevoha's "aan het werk zie".

"Dunkt me" moet ik ook weer eens gaan gebruiken. Een mooie uitdrukking.

pi_14575896
Hmm, raar. Heb nog nooit van de Ahmeddiya moslims gehoord, maar volgens schatje's bron hebben ze dus zelf ook openbaraingen. Iig, hou ik het voor jou bij 'dawa'. Dat kan van alles in houden, maar langs deuren gaan doen ze volgens mij ook niet echt, moslims.

En bij iemand anders eten is gewoon gezellig

pi_14576339
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:48 schreef Youssef het volgende:
Hmm, raar. Heb nog nooit van de Ahmeddiya moslims gehoord, maar volgens schatje's bron hebben ze dus zelf ook openbaraingen. Iig, hou ik het voor jou bij 'dawa'. Dat kan van alles in houden, maar langs deuren gaan doen ze volgens mij ook niet echt, moslims.

Sssst. Straks denken ze dank moslims ook gezellig kunnen zijn.
  woensdag 12 november 2003 @ 13:31:44 #166
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14577035
quote:
Op woensdag 12 november 2003 12:48 schreef Youssef het volgende:
Verkapte uitnodiging...???
pi_14586955
quote:
Op woensdag 12 november 2003 13:31 schreef Christine het volgende:

[..]

Maar jij bent toch Christen?? Heb jij die drang of laat je mensen toch ook gewoon zeg maar met rust??
  woensdag 12 november 2003 @ 19:48:53 #168
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14587326
quote:
Op woensdag 12 november 2003 19:33 schreef schatje het volgende:
Maar jij bent toch Christen?? Heb jij die drang of laat je mensen toch ook gewoon zeg maar met rust??
Nou, als Christen heb je officieel wel de opdracht om "de blijde boodschap te verkondingen", om het zo maar te zeggen. Nu zie ik het alleen niet als mijn taak om te pas en te onpas met het evangelie rond te strooien, maar wanneer iemand aangeeft interesse te hebben in het christelijk geloof, dan zou ik hem/haar bijvoorbeeld wel wijzen op een "kennismakingscursus" die bij ons in de kerk binnenkort van start gaat.

Vroeger heb ik trouwens wel bij een christelijke zang&dans groep gezeten, waarmee ik wel eens op straat heb staan optreden. Vaak vertelde iemand dan tussen de dansjes door dat we een diepere "band" hadden dan enkel de muziek. Of iemand vertelde een "getuigenis"; bijvoorbeeld dat iemand ziek was, dat ervoor gebeden werd, en dat die persoon vervolgens genas.

Tegenwoordig probeer ik meer een soort van "anders" te zijn, bijvoorbeeld door mijn manier van leven. Door mijn geloof sta ik wel anders in het leven, dan wanneer ik niet zou geloven (dit weet ik uit de ervaring, omdat ik een aantal jaren geleden een tijdje mijn geloof "aan de wilgen heb gehangen"). Voor mijzelf vind ik "evangeliseren" dus meer dat je duidelijke standpunten hebt, en dat je op een goede manier probeert te leven. Ik denk dat daar ook meer vanuit gaat dan wanneer je in elk gesprek de heer er meteen bij haalt.

Ook wanneer ik een persoonlijk gesprek met iemand heb, vertel ik vaak wel dat mijn geloof een belangrijke invloed heeft in mijn leven. Bij sommige situaties is mijn geloof voor mij toch heel essentieël en belangrijk geweest.

Hoe de verschillende christenen het begrip "evangelisatie" invullen, mag ieder voor zich bepalen. Maar je zult mij niet op een zeepkistje op de hoek van de straat zien staan

Edit: ik vind het overigens ook gewoon heel interessant om gedachten uit te wisselen met verschillende mensen, en zal mijn geloof nooit aan iemand proberen op te dringen, puur omdat ik niet zeker weet of er één bepaalde manier van geloven is die de beste is.

woensdag 12 november 2003 @ 20:03:07 #169
60090 Akkersloot
pi_14587637
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 23:14 schreef schatje het volgende:
Ai, Schatje. Ik zeg niet dat ongelovigen verderf brengen. Ik zeg dat volgens de koran en de fundi's ongelovigen verderf brengen.
  woensdag 12 november 2003 @ 20:10:13 #170
60090 Akkersloot
pi_14587831
quote:
Op woensdag 12 november 2003 09:34 schreef Natalie het volgende:
Ongelovigen brengen verderf? Dat is een andere discussie, luitjes. Voer die maar ergens anders
Ontopic svp.
Denk je niet dat als je het idee verkondigt dat ongelovigen verderf brengen dat dat niet automatisch tot gevolg heeft dat je gelovigen een bekeringsdrang krijgen. Je wilt toch niet dat je stad getroffen wordt door een aardbeving of pest-epidemie. Dus omdat te voorkomen ga je de "oorzaak" van dat verderf bestrijden, dus ongelovigen.

"Islam is vrede". Wie is er niet voor vrede. Dus als je gelooft dat God of Allah vrede of welvaart brengt als er geen ongelovigen meer zijn wat ga je dan doen ?

In Turkije heet een fundi-partij "Islamitische Welvaarts Partij". Hoe denk je dat ze die welvaart denken te bereiken. Door mensen aan te moedigen om hard te werken of om Allah het naar zijn zin te maken ?

Niet off-topic dus.

woensdag 12 november 2003 @ 20:16:19 #171
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14588007
quote:
Op woensdag 12 november 2003 20:10 schreef Akkersloot het volgende:
Niet off-topic dus.
Misschien niet helemaal, maar wel off-topic genoeg om je discussie elders voort te zetten.
pi_14589321
quote:
Op woensdag 12 november 2003 20:03 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ai, Schatje. Ik zeg niet dat ongelovigen verderf brengen. Ik zeg dat volgens de koran en de fundi's ongelovigen verderf brengen.

Bron
quote:
Op woensdag 12 november 2003 13:31 schreef Christine het volgende:

[..]

Dat zei je toch in het begin van je topic? Jammer genoeg ken ik je niet , maar vandaag hebben we wel op school samen met de leraren het vasten verbroken. En dat is altijd leuk, en ze willen altijd ALLES proeven
  donderdag 13 november 2003 @ 08:25:00 #173
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_14596618
quote:
Op woensdag 12 november 2003 21:08 schreef Youssef het volgende:
Dat zei je toch in het begin van je topic? Jammer genoeg ken ik je niet , maar vandaag hebben we wel op school samen met de leraren het vasten verbroken. En dat is altijd leuk, en ze willen altijd ALLES proeven
Op de iftar waar ik geweest ben, was het eten ook vreselijk lekker! Ik zat echt helemaal vol na afloop.
  zaterdag 15 november 2003 @ 06:16:05 #174
60090 Akkersloot
pi_14650668
Een oorzaak waarom moslims niet zo'n bekeringsdrang zouden hebben is het simpele feit dat elke moslim gelooft dat iedereen gelooft dat Mohammed een profeet is.
Welke niet-Moslim noemt Mohammed nu een profeet ?
pi_14653839
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 06:16 schreef Akkersloot het volgende:
Een oorzaak waarom moslims niet zo'n bekeringsdrang zouden hebben is het simpele feit dat elke moslim gelooft dat iedereen gelooft dat Mohammed een profeet is.
Welke niet-Moslim noemt Mohammed nu een profeet ?
Nu hebben ze ineens geen bekeringdrang?? Je wilt gewoon weer een onderwerp aansnijden?? Vandaar die link hè??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')