Hoe heet het dan bij Moslims, koranniseren?
M'n vriend dacht dat ze het gewoon "zending" noemen.
Wie helpt ons aan het antwoord?
quote:Maar moslims hebben toch niet het evangelie?
Op woensdag 5 november 2003 08:43 schreef robh het volgende:
Gewoon evangeliseren.
Zeg dan liever niets
quote:Nee dat niet, maar dit onderwerp kwam ter sprake vanwege een uitnodiging die wij kregen, om met een aantal moslim-studenten het vasten te doorbreken en een maaltijd te vieren.
Op woensdag 5 november 2003 08:53 schreef hemmes het volgende:
Willen jullie zelf moslim worden dan? kheb verder geen idee hoe het heet.
Mijn vriend zei toen: "dit is natuurlijk wel een manier van evangeliseren"
maar toen kwamen we tot de conclusie dat moslims niet het evangelie hebben, en toen vroegen we ons dus af hoe het dan wel heet vandaar.
quote:Evangelie betekent letterlijk "de blijde boodschap". Het is de naam voor het nieuwe testament van de Bijbel.
Op woensdag 5 november 2003 09:13 schreef tupacravik het volgende:
Mag ik dan eerst weten wat evangelie is?? Misschien dat ik je het dan kan vertellen
Koranniseren lijkt me geen goed woord... Verkondiging van de Islam misschien. Ik heb geen idee of daar 1 woord voor is, en als dat er al is, is de kans natuurlijk groot dat het een Arabisch woord is.
Even voor de 'grappenmakers':
"Jihad" is natuurlijk onzin, misplaatst zelfs... Jihad is een heilige oorlog, voor zover ik heb begrepen wordt er in de Koran over een innerlijke oorlog gesproken (strijd tussen je geest en vlees). Het is door sommige extremisten echter uit z'n verband gerukt en misbruikt... net als 500 jaar geleden hier werd verkondigd dat God wilde dat je op kruistochten ging om "het beloofde land te bevrijden". Dat het in feite een rooftocht was werd er natuurlijk niet bij verteld.
Als je niet serieus en ontopic kunt reageren, surf dan aub door naar een ander topic en laat deze met rust.
En bedankt Levitation, het klinkt zo wel heel logisch dat het koranniseren oid moet heten. Dit woord lijkt alleen zo veel op tiranniseren, dus er zal vast een ander woord voor zijn? Waarschijnlijk wel arabisch dan...
Ik ben benieuwd of er moslims zijn die me het antwoord met zekerheid kunnen vertellen.
quote:Dat kan ik niet begrijpen, want elke religie wil toch groeien en meer aanhangers krijgen?
Op woensdag 5 november 2003 12:44 schreef schatje het volgende:
Hmmz, volgens mij kent de Islam geen bekeringsdrang.In de Koran staat namelijk dat er geen dwang in goddienst is.
quote:Nouja, ik weet het fijne er ook niet van hoor
Op woensdag 5 november 2003 12:52 schreef Christine het volgende:[..]
Dat kan ik niet begrijpen, want elke religie wil toch groeien en meer aanhangers krijgen?
Zoiets als Christelijke zendelingen heb je volgens mij echt niet binnen de Islam.
Maar goed, misschien dat iemand anders verheldering kan bieden .
quote:Dat denk ik ook niet, maar je hebt wel bepaalde activiteiten van moslims, zoals in mijn voorbeeld het doorbreken van het vasten, waarbij niet-moslims worden uitgenodigd om het mee te maken, sfeer te proeven, etc.
Op woensdag 5 november 2003 12:56 schreef schatje het volgende:
Zoiets als Christelijke zendelingen heb je volgens mij echt niet binnen de Islam.
quote:Je denkt dat dat een onderdeel van proberen te bekeren is??
Op woensdag 5 november 2003 12:58 schreef Christine het volgende:[..]
Dat denk ik ook niet, maar je hebt wel bepaalde activiteiten van moslims, zoals in mijn voorbeeld het doorbreken van het vasten, waarbij niet-moslims worden uitgenodigd om het mee te maken, sfeer te proeven, etc.
Ik denk dat het meer is om goed te doen.
Ik ben zelf een moslim.
En de koran zegt dat je ieder ander zo als die is moet respecteren ook zijn geloof.
En het geloof is niet op uit om uit te groeien. Al hoewel de MENS dat wel wilt.
Ik kan me niet voor stellen dat er zo iets als Evangelie in de islam is.
Althans zo als ik uit de omschrijving er van kan opmaken.
quote:Juist, maar in bijvoorbeeld in Afrika is de Islam de snelst gloeiende religie. Hoe verklaar je dat dan??
Op woensdag 5 november 2003 16:04 schreef tupacravik het volgende:
Dat kan ik niet begrijpen, want elke religie wil toch groeien en meer aanhangers krijgen?Ik ben zelf een moslim.
En de koran zegt dat je ieder ander zo als die is moet respecteren ook zijn geloof.
En het geloof is niet op uit om uit te groeien. Al hoewel de MENS dat wel wilt.
Ik kan me niet voor stellen dat er zo iets als Evangelie in de islam is.
Althans zo als ik uit de omschrijving er van kan opmaken.
quote:Daar kennen ze nog geen geboortebeperking
Op woensdag 5 november 2003 18:18 schreef schatje het volgende:
Juist, maar in bijvoorbeeld in Afrika is de Islam de snelst gloeiende religie. Hoe verklaar je dat dan??
quote:Proselitisme is in het algemeen het woord voor bekeringsdrang en zieltjeswinnerij.
Op donderdag 6 november 2003 00:33 schreef HiZ het volgende:
het gezochte woord is volgens mij proselitisme.. maar ik ben te lui om het op te zoeken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |