M'n fiancé woont in Oostenrijk. Mnjah, da's voor mij niet zo'n probleem op zich. Wat nou wel een probleem is, is dat er blijkbaar een misverstand was over iets, en dat ik dat serieus nam en er dieper op in ging. Tja, op dat moment weet je eenmaal niet beter. Dus ik kreeg een boze email met daarin wat verwijten en overpeinzingen... Nou, om een conclusie uit die email te maken; zij wilt afstand van me bewaren en onze situatie even overdenken. Tot dan toe wilt ze de relatie op een laag pitje houden, en wilt ze dat ik niet naar haar toe kom deze winter... (dan maar drie weken Italië, maar dat terzijde).
Een dag of twee geleden kreeg ik een telefoontje van een verbaasde zus van haar. Wat ik gezegd heb, en waarom ik niet kan komen, en waarom dit&dat... enz. Nou, ik vertelde haar dus dat het een flinke tijd in beslag kan nemen als ik alles wil uitleggen als ik het via email of telefonisch wil uitleggen. Dus wat doe ik? Aanstaande vrijdag en maandag vrij nemen om even heen en weer te rijden om fraulein op te zoeken. Bizar, vreemd en gestoord? Tja, dit is een vriendschap die ik niet wil laten vergaan... en daar heb ik wel even een tripje voor over.
En jullie? Wat denken jullie hiervan? Gewoon als vriendjes verdergaan, of toch maar hoop hebben op een glorieuze toekomst tesamen?
Eitherway, ik ben niet al te zeer bedroefd door haar keuze om afstand te houden. Immers, ergenst diep in m'n hart wist ik dat zoiets als dit zou kunnen gebeuren... maar zo snel al! We zullen het dit weekend wel horen...
--{-{@ Nite
quote:Na een misverstand krijg je in een boze e-mail, naast verwijten, te horen dat ze je voorlopig niet meer wil zien en dat ze jullie relatie wil overwegen?
En jullie? Wat denken jullie hiervan?
Klopt?
Zoals ik het dan lees, lijkt het dat de boze bui is overgewaaid en ze het stiekem wel heel erg fijn vind dat haar vriend naar haar toe komt om het bij te leggen.
Of hangen er al langer boze wolken boven Oostenrijk en Nederland?
quote:Het zal toch uiteindelijk een keuze van jullie beide worden, maar als je een antwoordt erop wilt. Probeer een toekomst samen op te bouwen.
Op dinsdag 4 november 2003 20:49 schreef The_NiteAngyl het volgende:
En jullie? Wat denken jullie hiervan? Gewoon als vriendjes verdergaan, of toch maar hoop hebben op een glorieuze toekomst tesamen?
Je houdt blijkbaar heel veel van haar, anders zou je er ook niet zomaar een weekendje naar toe gaan. Wens je veel geluk het komende weekend, zal wel goed komen
Ik daarentegen ben hardstikke enthousiast en zelfverzekerd om 'spontaan' langs te komen. Om mistverstanden te voorkomen; ik heb haar zus verteld dat ik langs zou komen, en zij zou het doorvertellen (ze was op dat moment niet aanwezig). Dus het is enigzins tòch een verassing dat ik langskom.
Nu maar hopen dat het een aangename verassing is.
EDIT: ow, deze quote vergeten:
quote:We zien elkaar maar zo'n drie keer per jaar (als het meezit...!) en veel tijd om ruzie te maken hebben we dan ook weer niet. Al met al zijn we dan wel een maand of korter bij elkaar, echte problemen zijn er (nog) niet geweest.
Of hangen er al langer boze wolken boven Oostenrijk en Nederland?
Tot morgen Fok...
quote:Ze bedoelen het uiteraard hardstikke goed! Het heeft toch zeker wel grote nadelen als je een relatie onderhoudt op zo'n grote afstand? In ieder geval succes ermee
Op dinsdag 4 november 2003 22:30 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Njah, zoals je ziet; so much for friendship...
Afgelopen vrijdagavond kwam ik dus in Murau, Oostenrijk aan, en ik werd warm onthaald. Ik zag Sylv' pas later in de avond; ze was nog onderweg van Wenen naar Murau. Dus eerst aan d'r zus uitgelegd wat er allemaal aan de hand was enzo. Tja, zij mag dat natuurlijk ook wel allemaal weten.
Toen Sylv' eenmaal thuiskwam heb ik de kans gehad om 'luchtig' met haar te praten; "Hoe is het", "Hoe is het op school", etc. Ze kwam best koel over, maar eigenlijk ook niet anders dan anders. Ik had wel het idee dat ze nu anders naar me keek, maar hoe bleek de daaropvolgende dag. Nog moe van de reis, ging ik vroeg naar m'n bed.
Zaterdag 'smorgens opgestaan om 6 uur 'smorgens, en samen ontbeten. Daarna gingen we met de auto naar een nabij gelegen berg (tja, elke berg ligt daar dichtbij, logisch...), de Frauen-alpe of dergelijks, en ik vertelde haar dat "als we aan de andere kant van de berg zijn, hoop ik dat het duidelijk is hoe we verder gaan; met elkaar of zonder elkaar." Nou, we hebben er zo een beetje de hele dag over gedaan om over die berg te gaan, en weer terug. Pas toen we op de top van de berg waren hadden we het over de liefde en gevoelens tussen ons gehad. Toen we terug bij de auto waren was het niet meer dan duidelijk dat we het beste als vrienden door moesten gaan, omdat een relatie tòch niet haalbaar is. En ik wist dat, hoe dan ook, zoiets niet te doen is terwijl we allebei nog aan het studeren zijn. Het vertrouwen was er wel, maar het geduld (aan haar kant, eerlijk gezegd) was er niet.
Heel lief van haar was dat ze me vertelde dat "ik het mooiste wonder ben dat haar overkomen is, maar dat een wonder maar èèn keer in je leven gebeurt."
Het viel allemaal gelukkig reuze mee; ik ben blij dat het een verstandige meid is die zoiets als een volwassene kan oplossen. Er kwam helemaal geen ruzie aan te pas en geen onbegrijpelijkheid, 'scheidingsangst' of boosheid. Begrip en vriendschap waren (zijn) de sleutelwoorden. Ik zie mijzelf als gezegend met zo'n geweldige vriendin als haar; zij was de enigste in m'n leven die licht schiep in deze eenzame duisternis. En nog steeds, als een ster, zal ze stralen boven onverkende horizons (aaaaah...).
Helaas, of gelukkig; ligt eraan hoe je het ziet, wilt ze nog steeds niet dat ik deze winter langskom. Ze wilt nog steeds deze afstand bewaren, voordat er een kans ontstaat dat het mis kan gaan-- wat gelukkig niet gebeurd is.
Zondag 'smorgens om 5 uur weer weggegaan na een wat-moeilijk afscheid. Tja, èèn dag is veel te kort om alles bij te praten, maar we hebben ieder ons leven. Zij school, ik werk. Ik nog het laatste wat ik zei voordat ik instapte en wegging: "I give my brotherlove to you, just open yourself to it."
Dus weer alleen. Njah, iets meer dan hiervoor. Maar verdomme, nog steeds hecht ik zoveel waarde aan m'n principes enzo. Jajaja, ik weet wel; nice guys finish last, maar als het zo doorgaat dan verwaarloos ik nog de gouden jaren van m'n leven.
Nou. Lang leve het vrouwvolk!
Owja, en nog even dit, als afsluiter van deze ellenlange post; dit volgende liedje is (nog steeds) -ons- nummer. Dit wou ik jullie dus even niet onthouden . Het is van de 'vergeten' artiest Dilana Smith. God, wat een vrouw...
Dilana Smith - Secret of my soul
I have this one little secret I can't keep anymore
And you're the one I wanna share it with
Back to those days I wanna go back, to the good times
When life seemed so simple, and everything was just a breeze
Babe how I miss those times when you and I were so close
We could talk all day, laught all night, never go to sleep
I have this one little secret since I met you
And I have to tell you now before I never get the chance again
I love you so much and I never wanna lose you
That's why I'll tell you the secret of my soul
Back to those times, I wanna go back to those times
Oh, I feel it when you're not here
I can feel it when you're miles away
When I hear your voice I get shivers down my spine
Just like the very first time you touched me
This feeling's so divine
I have this one little secret I've had all this time
And I have to tell you now before I never get the chance
I wanna tell you that I love you
And I never wanna lose you
Right now I'll tell you the secret of my soul
Since I met you, I've never been the same
Oh, I feel so right every day, every night, every second of the day
I have this one little secret I've had all this time
Babe, I love you, I need you, I want you
I've gotta have you for the rest of my life
And if you leave, I'll only have myself to blame
That's why I wanna tell you the secret of my soul
I feel so much better baby
Now that I've told you the secret of my soul
Een flinke roos voor de lezer,
--{-{@ Nite
quote:Als jij denkt dat dur niets aan de hand is en wilt vechten voor die meid in oostenrijk, dan zou ik zeker die auto pakken!
Op dinsdag 4 november 2003 20:49 schreef The_NiteAngyl het volgende:
En jullie? Wat denken jullie hiervan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |