abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14364111
Niet verwacht dat ik (als vrijgezel zijnde) ooit een topic zou openen in OUD

Heeft iemand zojuist ook de aflevering van Document gezien op Ned. 1 getiteld "Ongewenste Ouders?"?

De aflevering ging over Werner en Daniela, beide met een licht geestelijke handicap die een kind krijgen.

Die gozer probeerde het echt om de boel op de rails te krijgen, maar die meid is echt te stom om voor de duvel te dansen. Die zag gewoon niet wat er in het huishouden moest gebeuren.

Komt er hulpverlening, geeft ze aan dat ze wil leren koken.
Gaat ze eten klaarmaken. Blik soep opwarmen met brood.
Elke keer geen geld om zelfs maar drinken in huis te hebben.
Zitten ze water te drinken.

Op een gegeven moment schakelt ze over van borstvoeding naar flesvoeding.
Door omstandigheden valt de hulpverlening een paar dagen weg.
Binnen een week lag het kind ondervoed in het ziekenhuis!
Kind is 5 weken oud en dan al een levensbedreigende situatie.

Oorzaak: Gozer was aan het werk en die meid "was het overzicht kwijt"
Ze had het te druk met boodschappen en het huishouden en vergat gewoon het kind eten te geven.

Ik snap niet dat zulke mensen kinderen op mogen voeden!
De hulpverlening stelde intensieve zorg voor van 24 uur per week, en zei ook:
In Nederland is de wet jammer genoeg zo, dat zulke mensen, als ze de bereidheid tonen, het toegestaan wordt om zelf hun kinderen op te voeden.

Ik heb op het laatst van ergernis maar de TV uitgezet.
Ik hoop voor dat kind dat het uit huis geplaatst wordt. Met zulke ouders kan het anders nooit een gezonde toekomst tegemoet zien.

Zie ook: http://info.omroep.nl/ncrv?nav=zpgwGsHtGPHaCxB

† In Memoriam † dinsdag 4 november 2003 @ 00:31:17 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_14364205
en wie is er de dupe van.. het kind. Oke kan ook bij "normale mensen" voorkomen, maar dit is gewoon te voorspellen.

Wat mij betreft mogen ze wel een verplichte-sterilisatie-wet in dienen voor bepaalde mensen. Dan bedoel ik niet alleen zwakbegaafde. Maar ook ouders waarbij al 4 kinderen weggehaald zijn en die maar door gaan tot ze er 1 mogen houden. daar heb ik ook al eens een documentaire over gezien

Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 4 november 2003 @ 00:34:34 #3
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_14364256
Dat is erg ja

Echt slim zien ze er ook niet uit

Gekloond: ♫
pi_14364401
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 00:31 schreef moussy het volgende:
Wat mij betreft mogen ze wel een verplichte-sterilisatie-wet in dienen voor bepaalde mensen.
Wat jij nu voorstelt is iets zeer controversieels en wordt door velen als onethisch beschouwd. Wie ben jij als overheid en/of maatschappij om te beslissen of iemand kinderen mag krijgen of niet? Gedwongen sterilisatie wordt (terecht) beschouwd als een zeer grove mensenrechtenschending.

[Dit bericht is gewijzigd door motown op 04-11-2003 00:45]

Ars longa, vita brevis
pi_14364411
geef ze zelf een week geen eten, kijken wat ze doen
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_14364417
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 00:45 schreef Antagonist het volgende:
geef ze zelf een week geen eten, kijken wat ze doen
Je gaat er daarmee vanuit dat die ouders dat kind bewust slecht behandelen. Dat is niet aangetoond.
Ars longa, vita brevis
pi_14364419
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 00:44 schreef motown het volgende:

[..]

Wat jij nu voorstelt is iets zeer controversieels en wordt door velen als onethisch beschouwd. Wie ben jij als overheid en/of maatschappij om te beslissen of iemand kinderen mag krijgen of niet? Gedwongen sterilisatie wordt (terecht) beschouwd als een zeer grove mensenrechtenschending.

Pas op hé de shadow government waakt dus post niets tegen de overheid
Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_14364463
ja dit is inderdaad heel moeilijk, maar tja wie zijn wij om er over te beslissen dat deze mensen geen kind mogen opvoeden?

Moeilijk, kun je oneindige discussie's over voeren, maar je komt er nooit uit naar mijn inzien.

pi_14364489
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 00:25 schreef Swolly het volgende:
Ik heb op het laatst van ergernis maar de TV uitgezet.
Dan heb je het ergste nog gemist:
Na 3 maanden was ze wéér zwanger..
na zwaar aandringen van de hulpverlening heeft ze een abortus laten plegen..

Ook vond ik dat gedoe met die huisdieren echt idioot. Een hond hebben maar geen geld om je kind te verzorgen. De hond wegdoen en een hamster nemen. Na een tidj word ze gek van de hamster die geeeft ze weg en ze nemen een kat...én het duurste voer dat in de schappen ligt.. *zucht*

Maar ondanks dat vond ik dat ze het (met die hulp) nog best redelijk deden en het ging zoals de TS al zei mis toen de hulpverlening een week op vakantie was. Die ouders zijn niet sow slim, maar ze leerden wel het ging wel beter, maar ze konden het nog niet alleen af. Ik denk dat ze met landurige hulp nog best wel in staat zijn dat kindje op te voeden.

[Dit bericht is gewijzigd door kohinoor op 04-11-2003 00:54]

JA, IK BEN EEN POEMA MENEER!
pi_14364493
Wat voor een situatie moet dat wel niet geven als dat kind ouder is en in de pubertiet zijn eigen ouders mentaal voorbij streeft? (en dus ook God weet wat kan gaan uithalen?)

Het is een heel lastig vraagstuk, je kan mensen inderdaad niet verbieden om kinderen te krijgen. Maar toch...

Doesn't expecting the unexpected make the unexpected become the expected?
  dinsdag 4 november 2003 @ 00:56:21 #11
42133 Tinus1983
Yibbida Yibbida folks!
pi_14364562
ik heb het ook gezien. best wel aandoenlijk om te zien hoe werner toch zo zijn best doet om de boel in het gareel te krijgen, maar ook hij heeft er geen grip op.

op het laatst zag je dus ook nog in beeld dat 3 weken na de uitzending daniela opnieuw zwanger bleek te zijn, ze hebben haar gelukkig wel abortus laten doen.

"Do, or do not. There is no 'try'."
pi_14364582
quote:

[..]

Mensenrechtenschendingen?
En een kind opzadelen met ouders die het kind verwaarlozen is zeker geen schending van de rechten van dat kind?

Als het op een goede manier gebeurt is het een zeer humaan middel om meer lijden te voorkomen.

† In Memoriam † dinsdag 4 november 2003 @ 01:02:36 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_14364647
Ik weet ook wel dat het onmogelijk is om het krijgen van kinderen te laten bepalen door een ander. Maar als ze iemand kunnen aandringen om een abortus te laten plegen, kunnen ze ook aandringen om zich te laten steriliseren.

Ik snap ook niet hoe deze mensen in de schulden kunnen komen te zitten. Als zwakbegaafden op zichzelf gaan wonen krijgen ze toch eigenlijk altijd begeleiding? Of moeten ze zich (of de ouders) voor die begeleiding opgeven?

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_14364720
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 00:51 schreef kohinoor het volgende:

[..]

Dan heb je het ergste nog gemist:
Na 3 maanden was ze wéér zwanger..
na zwaar aandringen van de hulpverlening heeft ze een abortus laten plegen..

quote:
Ook vond ik dat gedoe met die huisdieren echt idioot. Een hond hebben maar geen geld om je kind te verzorgen. De hond wegdoen en een hamster nemen. Na een tidj word ze gek van de hamster die geeeft ze weg en ze nemen een kat...én het duurste voer dat in de schappen ligt.. *zucht*
Echt wel. En die beesten kregen wel te vreten, maar het kind niet
quote:
Maar ondanks dat vond ik dat ze het (met die hulp) nog best redelijk deden en het ging zoals de TS al zei mis toen de hulpverlening een week op vakantie was. Die ouders zijn niet sow slim, maar ze leerden wel het ging wel beter, maar ze konden het nog niet alleen af. Ik denk dat ze met landurige hulp nog best wel in staat zijn dat kindje op te voeden.
Ik hoop dat dat kind goed terecht komt. Maar hulp met huiswerk hoeft het later niet te verwachten van zijn ouders
  dinsdag 4 november 2003 @ 01:21:41 #15
20895 wernert2
Nu met 35% korting.
pi_14364879
[even in de kantlijn: zie je wel dat mooie en interessante tv nog gemaakt wordt.]

Ik heb helaas alleen de laatste 15 minuten gezien. Wellicht komt 'ie online via [utl]http://www.uitzendinggemist.nl[/url]

Stuitend gewoon. Voor de simpelste dingen heb je een vergunning, diploma of ander papiertje nodig, maar kinderen op de wereld zetten kan altijd.

(Niet dat ik ze dat geluk niet gun, maar enige realiteitszin zou toch wel prettig zijn.)

dinsdag 4 november 2003 @ 01:35:10 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_14364979
quote:

[..]

toch gebeurt dit in NL op grote schaal, met vriendelijke dwang. Er wordt flink druk op verstandelijk gehandicapten uitgeoefend om zich te steriliseren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_14365026
Het waren ook mensen met een licht verstandelijke handicap dus dan weet je dat ze het niet allemaal zelf kunnen. Toch vind ik het goed dat ze de kans hebben gekregen om dit kind zelf op te kunnen voeden, maar de begeleiding had beter gekund.

De ouders moeten de kans krijgen om de opvoeding zelf te doen. Ookal hebben ze een beperking. Het kind hoeft hier absoluut niet de dupe van te worden.

[Dit bericht is gewijzigd door Rood_schaap op 04-11-2003 01:43]

Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_14365047
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 01:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

toch gebeurt dit in NL op grote schaal, met vriendelijke dwang. Er wordt flink druk op verstandelijk gehandicapten uitgeoefend om zich te steriliseren.

Dat gebeurd vooral op verzoek van ouders
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_14365176
Ook gezien, en ik vond wel dat er hier in de reacties voorbij gegaan wordt aan het feit dat Werner en Daniela wel degelijk van goede wil waren. Ze stemden overal mee in, welke hulpverlening ze dan ook aangeboden kregen. Ze wilden wel, maar kónden eenvoudigweg niet door hun handicap.

[Dit bericht is gewijzigd door Tronica op 04-11-2003 14:06]

dinsdag 4 november 2003 @ 02:17:28 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_14365243
Gemist, maar aan de vorm van de postings te zien wel iets wat ik zou willen zien.
Wordt het nog herhaald?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_14365261
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 02:17 schreef golfer het volgende:
Gemist, maar aan de vorm van de postings te zien wel iets wat ik zou willen zien.
Wordt het nog herhaald?
Je kunt het online bekijken
pi_14365274
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 00:25 schreef Swolly het volgende:
maar die meid is echt te stom om voor de duvel te dansen.

die meid "was het overzicht kwijt"

Overigens erger ik me wezenloos aan de bewoordingen 'die meid' en 'te stom om voor de duvel te dansen.'

Je hebt het wel over iemand met een verstandelijke handicap!!

pi_14365665
quote:

[..]

Dit soort mensen een kind laten krijgen, dat is pas mensenrechtenschending. Van het kind!
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
  † In Memoriam † dinsdag 4 november 2003 @ 07:43:13 #24
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14365692
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 07:34 schreef Tedje_van_Es het volgende:

Dit soort mensen een kind laten krijgen, dat is pas mensenrechtenschending. Van het kind!

Deze mensen zagen wel in dat ze hulp nodig hebben en er zijn behoorlijk wat mensen, dan misschien niet van "dit soort" (zoals jij dat noemt), die ook geen kinderen zouden moeten krijgen maar die toch kinderen krijgen...

Ik heb verder de rol van de (groot)ouders gemist waarmee ik niet wil zeggen dat zij de rol van hulpverlener moeten gaan spelen.

Ik vond het een schrijnende maar toch ontroerende documentaire en ik ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk verder is gegaan of de ouders met hulp toch goed voor dit kindje kunnen blijven zorgen.

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Eindredactie Games dinsdag 4 november 2003 @ 07:45:18 #25
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_14365702
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 02:27 schreef Tronica het volgende:

[..]

Overigens erger ik me wezenloos aan de bewoordingen 'die meid' en 'te stom om voor de duvel te dansen.'

Je hebt het wel over iemand met een verstandelijke handicap!!

aan de ene kant is hetgewoon een vrouw die een kind wil en dat mag
aan de andere kan t is ze gehandicapt en is dus minder beschaaft...

0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')