Heeft iemand zojuist ook de aflevering van Document gezien op Ned. 1 getiteld "Ongewenste Ouders?"?
De aflevering ging over Werner en Daniela, beide met een licht geestelijke handicap die een kind krijgen.
Die gozer probeerde het echt om de boel op de rails te krijgen, maar die meid is echt te stom om voor de duvel te dansen. Die zag gewoon niet wat er in het huishouden moest gebeuren.
Komt er hulpverlening, geeft ze aan dat ze wil leren koken.
Gaat ze eten klaarmaken. Blik soep opwarmen met brood.
Elke keer geen geld om zelfs maar drinken in huis te hebben.
Zitten ze water te drinken.
Op een gegeven moment schakelt ze over van borstvoeding naar flesvoeding.
Door omstandigheden valt de hulpverlening een paar dagen weg.
Binnen een week lag het kind ondervoed in het ziekenhuis!
Kind is 5 weken oud en dan al een levensbedreigende situatie.
Oorzaak: Gozer was aan het werk en die meid "was het overzicht kwijt"
Ze had het te druk met boodschappen en het huishouden en vergat gewoon het kind eten te geven.
Ik snap niet dat zulke mensen kinderen op mogen voeden!
De hulpverlening stelde intensieve zorg voor van 24 uur per week, en zei ook:
In Nederland is de wet jammer genoeg zo, dat zulke mensen, als ze de bereidheid tonen, het toegestaan wordt om zelf hun kinderen op te voeden.
Ik heb op het laatst van ergernis maar de TV uitgezet.
Ik hoop voor dat kind dat het uit huis geplaatst wordt. Met zulke ouders kan het anders nooit een gezonde toekomst tegemoet zien.
Zie ook: http://info.omroep.nl/ncrv?nav=zpgwGsHtGPHaCxB
Wat mij betreft mogen ze wel een verplichte-sterilisatie-wet in dienen voor bepaalde mensen. Dan bedoel ik niet alleen zwakbegaafde. Maar ook ouders waarbij al 4 kinderen weggehaald zijn en die maar door gaan tot ze er 1 mogen houden. daar heb ik ook al eens een documentaire over gezien
quote:Wat jij nu voorstelt is iets zeer controversieels en wordt door velen als onethisch beschouwd. Wie ben jij als overheid en/of maatschappij om te beslissen of iemand kinderen mag krijgen of niet? Gedwongen sterilisatie wordt (terecht) beschouwd als een zeer grove mensenrechtenschending.
Op dinsdag 4 november 2003 00:31 schreef moussy het volgende:
Wat mij betreft mogen ze wel een verplichte-sterilisatie-wet in dienen voor bepaalde mensen.
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 04-11-2003 00:45]
quote:Je gaat er daarmee vanuit dat die ouders dat kind bewust slecht behandelen. Dat is niet aangetoond.
Op dinsdag 4 november 2003 00:45 schreef Antagonist het volgende:
geef ze zelf een week geen eten, kijken wat ze doen
quote:Pas op hé de shadow government waakt dus post niets tegen de overheid
Op dinsdag 4 november 2003 00:44 schreef motown het volgende:[..]
Wat jij nu voorstelt is iets zeer controversieels en wordt door velen als onethisch beschouwd. Wie ben jij als overheid en/of maatschappij om te beslissen of iemand kinderen mag krijgen of niet? Gedwongen sterilisatie wordt (terecht) beschouwd als een zeer grove mensenrechtenschending.
Moeilijk, kun je oneindige discussie's over voeren, maar je komt er nooit uit naar mijn inzien.
quote:Dan heb je het ergste nog gemist:
Op dinsdag 4 november 2003 00:25 schreef Swolly het volgende:
Ik heb op het laatst van ergernis maar de TV uitgezet.
Ook vond ik dat gedoe met die huisdieren echt idioot. Een hond hebben maar geen geld om je kind te verzorgen. De hond wegdoen en een hamster nemen. Na een tidj word ze gek van de hamster die geeeft ze weg en ze nemen een kat...én het duurste voer dat in de schappen ligt.. *zucht*
Maar ondanks dat vond ik dat ze het (met die hulp) nog best redelijk deden en het ging zoals de TS al zei mis toen de hulpverlening een week op vakantie was. Die ouders zijn niet sow slim, maar ze leerden wel het ging wel beter, maar ze konden het nog niet alleen af. Ik denk dat ze met landurige hulp nog best wel in staat zijn dat kindje op te voeden.
[Dit bericht is gewijzigd door kohinoor op 04-11-2003 00:54]
Het is een heel lastig vraagstuk, je kan mensen inderdaad niet verbieden om kinderen te krijgen. Maar toch...
op het laatst zag je dus ook nog in beeld dat 3 weken na de uitzending daniela opnieuw zwanger bleek te zijn, ze hebben haar gelukkig wel abortus laten doen.
quote:Mensenrechtenschendingen?
Wat jij nu voorstelt is iets zeer controversieels en wordt door velen als onethisch beschouwd. Wie ben jij als overheid en/of maatschappij om te beslissen of iemand kinderen mag krijgen of niet? Gedwongen sterilisatie wordt (terecht) beschouwd als een zeer grove mensenrechtenschending.
Als het op een goede manier gebeurt is het een zeer humaan middel om meer lijden te voorkomen.
Ik snap ook niet hoe deze mensen in de schulden kunnen komen te zitten. Als zwakbegaafden op zichzelf gaan wonen krijgen ze toch eigenlijk altijd begeleiding? Of moeten ze zich (of de ouders) voor die begeleiding opgeven?
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 00:51 schreef kohinoor het volgende:[..]
Dan heb je het ergste nog gemist:
Na 3 maanden was ze wéér zwanger..
na zwaar aandringen van de hulpverlening heeft ze een abortus laten plegen..
quote:Echt wel. En die beesten kregen wel te vreten, maar het kind niet
Ook vond ik dat gedoe met die huisdieren echt idioot. Een hond hebben maar geen geld om je kind te verzorgen. De hond wegdoen en een hamster nemen. Na een tidj word ze gek van de hamster die geeeft ze weg en ze nemen een kat...én het duurste voer dat in de schappen ligt.. *zucht*
quote:Ik hoop dat dat kind goed terecht komt. Maar hulp met huiswerk hoeft het later niet te verwachten van zijn ouders
Maar ondanks dat vond ik dat ze het (met die hulp) nog best redelijk deden en het ging zoals de TS al zei mis toen de hulpverlening een week op vakantie was. Die ouders zijn niet sow slim, maar ze leerden wel het ging wel beter, maar ze konden het nog niet alleen af. Ik denk dat ze met landurige hulp nog best wel in staat zijn dat kindje op te voeden.
Ik heb helaas alleen de laatste 15 minuten gezien. Wellicht komt 'ie online via [utl]http://www.uitzendinggemist.nl[/url]
Stuitend gewoon. Voor de simpelste dingen heb je een vergunning, diploma of ander papiertje nodig, maar kinderen op de wereld zetten kan altijd.
(Niet dat ik ze dat geluk niet gun, maar enige realiteitszin zou toch wel prettig zijn.)
quote:toch gebeurt dit in NL op grote schaal, met vriendelijke dwang. Er wordt flink druk op verstandelijk gehandicapten uitgeoefend om zich te steriliseren.
De ouders moeten de kans krijgen om de opvoeding zelf te doen. Ookal hebben ze een beperking. Het kind hoeft hier absoluut niet de dupe van te worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Rood_schaap op 04-11-2003 01:43]
quote:Dat gebeurd vooral op verzoek van ouders
Op dinsdag 4 november 2003 01:35 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
toch gebeurt dit in NL op grote schaal, met vriendelijke dwang. Er wordt flink druk op verstandelijk gehandicapten uitgeoefend om zich te steriliseren.
[Dit bericht is gewijzigd door Tronica op 04-11-2003 14:06]
quote:Je kunt het online bekijken
Op dinsdag 4 november 2003 02:17 schreef golfer het volgende:
Gemist, maar aan de vorm van de postings te zien wel iets wat ik zou willen zien.
Wordt het nog herhaald?
quote:Overigens erger ik me wezenloos aan de bewoordingen 'die meid' en 'te stom om voor de duvel te dansen.'
Op dinsdag 4 november 2003 00:25 schreef Swolly het volgende:
maar die meid is echt te stom om voor de duvel te dansen.die meid "was het overzicht kwijt"
Je hebt het wel over iemand met een verstandelijke handicap!!
quote:Dit soort mensen een kind laten krijgen, dat is pas mensenrechtenschending. Van het kind!
quote:Deze mensen zagen wel in dat ze hulp nodig hebben en er zijn behoorlijk wat mensen, dan misschien niet van "dit soort" (zoals jij dat noemt), die ook geen kinderen zouden moeten krijgen maar die toch kinderen krijgen...
Op dinsdag 4 november 2003 07:34 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Dit soort mensen een kind laten krijgen, dat is pas mensenrechtenschending. Van het kind!
Ik heb verder de rol van de (groot)ouders gemist waarmee ik niet wil zeggen dat zij de rol van hulpverlener moeten gaan spelen.
Ik vond het een schrijnende maar toch ontroerende documentaire en ik ben heel benieuwd hoe het uiteindelijk verder is gegaan of de ouders met hulp toch goed voor dit kindje kunnen blijven zorgen.
quote:aan de ene kant is hetgewoon een vrouw die een kind wil en dat mag
Op dinsdag 4 november 2003 02:27 schreef Tronica het volgende:[..]
Overigens erger ik me wezenloos aan de bewoordingen 'die meid' en 'te stom om voor de duvel te dansen.'
Je hebt het wel over iemand met een verstandelijke handicap!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |