abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14331591
quote:
Dogan Soyaslan heeft als woordvoerder van het Turkse ministerie van justitie een groot deel van de natie geschokt. Volgens hem kunnen een verkrachte vrouw en haar verkrachter samen heel gelukkig worden. Zo blijft een verkrachte vrouw ook de schande bespaard van ongehuwd blijven.
Bron en een volledig artikel in de HC van gisteren.

"Tijd heelt de wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter kunnen houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden," aldus de man.
De Turkse bevolking heeft hier geschokt op gereageerd.

Er is al een Turkse wet die bepaalt dat als een verkrachter met zijn slachtoffer trouwt, hij vrijuit gaat. . "Op deze manier redt de vrouw ook haar eer," zegt Soyaslan. "Als het echtpaar ooit besluit te scheiden, is dat niet erg, aangezien een scheiding minder erg is dan een verkrachte vrouw die alleen blijft."

Tja. .

zondag 2 november 2003 @ 22:18:24 #2
28560 toska
Let's All Chant
pi_14331615
Oud nieuws
Normaal zing ik de sterren van de hemel
  zondag 2 november 2003 @ 22:18:41 #3
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14331624
Wel, dat wordt weer twintig jaar wachten...
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_14331651
Tja, heb het ook gelezen en ernstig met de wenkbrauwen gefronst, maar het is niet iets om van wakker te liggen. Ook in ons land roepen politici weleens extreme dingen en afgaand op het weinige wat ik van Turkije weet komt zo'n voorstel er in de huidige regering en in het huidige maatschappelijke klimaat daar never nooit niet door.
  zondag 2 november 2003 @ 22:19:43 #5
14505 OProg
A Life in Music
pi_14331657
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:17 schreef Modus het volgende:

[..]

"Tijd heelt de wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter kunnen houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden," aldus de man.

Er is al een Turkse wet die bepaalt dat als een verkrachter met zijn slachtoffer trouwt, hij vrijuit gaat. . "Op deze manier redt de vrouw ook haar eer," zegt Soyaslan. "Als het echtpaar ooit besluit te scheiden, is dat niet erg, aangezien een scheiding minder erg is dan een verkrachte vrouw die alleen blijft."

Tja. .

En zo'n land wil in de EU

Vraag me af of dit een one-man actie is van zo'n figuur of dat er meer ronlopen die het al met hem eens waren.

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_14331721
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:19 schreef OProg het volgende:

[..]

En zo'n land wil in de EU

Je haalt me de woorden uit de mond. Als dit 'wet' is zou het grond genoeg moeten zijn om ze niet toe te laten tot de EU, among onther things.

Mongolen ....

zondag 2 november 2003 @ 22:23:20 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_14331743
ha leuk, zondag avond bash topic
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 2 november 2003 @ 22:24:07 #8
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_14331767
Barbaarse islamieten. Tijd voor het Turkse leger om in te grijpen
pi_14331813
Hmm, ik voorzie een allochtonen-bash-topic...

Laten we het alsjebleift een keer beschaafd houden.

Dat neemt niet weg dat ik het achterlijk vind. Ze zouden iets moeten verzinnen dat die verkrachter de doodstraf krijgt en dat daardoor de eer van de vrouw automatisch gered is.

pi_14331833
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:23 schreef Re het volgende:
ha leuk, zondag avond bash topic
Precies. Dit soort ideeën zijn goed en moeten met applaus onthaald worden.
  zondag 2 november 2003 @ 22:27:24 #11
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_14331884
quote:
Even een discussietje starten.

Hij heeft gelijk.

Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  zondag 2 november 2003 @ 22:27:25 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_14331885
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:22 schreef jlpicard het volgende:

[..]

Je haalt me de woorden uit de mond. Als dit 'wet' is zou het grond genoeg moeten zijn om ze niet toe te laten tot de EU, among onther things.

Mongolen ....

"De Turkse bevolking heeft hier geschokt op gereageerd."

Dit is al een positief iets iig

"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  zondag 2 november 2003 @ 22:28:43 #13
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_14331917
Laten we ze lid maken van de EU, dan kunnen ze wetsvoorstellen indienen die voor heel Europa gelden.

Heeft'ie ook al iets gezegd over het legaliseren van bloedwraak?

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  zondag 2 november 2003 @ 22:30:43 #14
14505 OProg
A Life in Music
pi_14331974
quote:
Dogan Soyaslan heeft als woordvoerder van het Turkse ministerie van justitie een groot deel van de natie geschokt. Volgens hem kunnen een verkrachte vrouw en haar verkrachter samen heel gelukkig worden. Zo blijft een verkrachte vrouw ook de schande bespaard van ongehuwd blijven.

ISTANBUL | Alle mannen willen een maagd trouwen. Mannen die dat ontkennen zijn hypocriet. Dogan Soyaslan, woordvoerder van het Turkse ministerie van Justitie, windt er geen doekjes om. Volgens hem moeten mannen ook niets hebben van een vrouw die is verkracht. Die kan daarom het beste met haar verkrachter trouwen. "Tijd heelt de wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden."

De Turken hebben geschokt gereageerd op de uitspraken, die professor Soyaslan deze week tijdens verscheidene commissievergaderingen deed. Turkse vrouwen zeggen dat Soyaslan een zieke geest heeft. Politici vinden het verkeerd dat Turkije, een toekomstig lidstaat van de Europese Unie, regeringswoordvoerders zoals Soyaslan heeft.

De hoofdpersoon zelf trekt zich weinig aan van de kritiek en doet er zelfs nog een schepje bovenop: "Een man die mijn zusje heeft ontvoerd en verkracht en vervolgens niet met haar wil trouwen, die schiet ik dood."

Hervorming

De discussie in de Turkse politiek over de maagdelijkheid begon met een commissievergadering over hervormingen in het Turkse wetboek van strafrecht. Ministerwoordvoerder Soyaslan is het niet eens met de parlementsleden die kritiek hebben op artikel 372. Hierin staat dat een verkrachter die zijn slachtoffer trouwt, vrijuit gaat. Soyaslan: "Het probleem wordt al opgelost met een huwelijk. Zo redt de vrouw meteen haar eer." Een foute gedachte vindt Nimet Cubukcu, afgevaardigde van de regerende AK-partij. Zij meent dat de meeste verkrachtingen in Turkije juist een 'gedwongen huwelijk' als doel hebben. "Een man verkracht een vrouw, omdat hij anders niet met haar kan trouwen. Omdat zij hem niet wil bijvoorbeeld. Of omdat haar ouders tegen het huwelijk zijn." Een vrouw die is verkracht en gedwongen moet trouwen, zal systematisch worden verkracht door haar echtgenoot, gelooft parlementariër Cubukcu.

En wat als een vrouw door meerdere mannen wordt verkracht? Soyaslan: "De man die met de vrouw wil trouwen, wordt vergeven. De andere verkrachters worden gestraft." De kans dat dat huwelijk strandt, is wel groter, geeft Soyaslan toe. De huwelijkskandidaat weet dat zijn vrouw ook door andere mannen is verkracht en hij zal haar daarom als een oneervolle vrouw zien. Als het echtpaar vervolgens besluit te scheiden, is dat geen probleem meent Soyaslan: "Een scheiding is niet zo erg als een verkrachte vrouw die ongehuwd blijft."

Op de vraag of Soyaslan zelf zou trouwen met de dader als hij een verkrachte vrouw was, antwoordt hij: "Als ik uit een rijk gezin kom, doe ik dat niet. Want de kans dat ik dan iemand vind die mij nog wil hebben is dan groter. Maar als ik financieel afhankelijk ben van mijn vader, zou ik denken: dit is mijn lot. Hopelijk word ik gelukkig." | GPD

"Turkse vrouwen zeggen dat Soyaslan een zieke geest heeft. Politici vinden het verkeerd dat Turkije, een toekomstig lidstaat van de Europese Unie, regeringswoordvoerders zoals Soyaslan heeft."

Net zoiets als iemand van de SGP hier voor zo'n taak inzetten dus

[Dit bericht is gewijzigd door OProg op 02-11-2003 22:32]

zondag 2 november 2003 @ 22:31:54 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_14332011
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:27 schreef Ype het volgende:

[..]

Even een discussietje starten.

Hij heeft gelijk.

Ik vraag me af met wie hij getrouwd is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_14332197
Opbokken.

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 02-11-2003 23:33]

| Foto's |
  zondag 2 november 2003 @ 22:38:28 #17
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_14332209
quote:
Een foute gedachte vindt Nimet Cubukcu, afgevaardigde van de regerende AK-partij.
gelukkig is de nieuwe islamitische regering het dus niet eens met die vent van Justitie ( oude seculaire garde )
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  zondag 2 november 2003 @ 22:38:50 #18
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_14332218
quote:
Op zondag 2 november 2003 22:31 schreef Re het volgende:

[..]

Ik vraag me af met wie hij getrouwd is

Ach, mannen kunnen haast niet verkracht worden. Misschien wil hij gewoon met dat lekkere chickie dat hij verkacht heeft trouwen.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  zondag 2 november 2003 @ 23:10:50 #19
20741 generalist
Watch me do it!
pi_14333249
Inhoudelijk ga ik niet reageren op dit berich, slaat kant nog wal

Wel ... dit zal verkrachters behoorlijk moeten afschrikken, vrouwen zijn dure hobbies om te trouwen

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_14333373
quote:

[..]

Tja. .

Ben erg blij dat de bevolking geschokt heeft gereageerd. Ik hoop dat die man wordt opgesloten, hoewel we in Nederland ook dit soort gekke dingen toestaan (dat mensen dat zeggen ). Hopelijk wijst de regering het streng af!
pi_14333538
quote:
'Vrouw beter af door met verkrachter te trouwen'

Istanbul - Alle mannen willen een maagd trouwen. Mannen die dat ontkennen zijn hypocriet. Dat zegt woordvoerder Dogan Soyaslan van het Turkse ministerie van justitie. Volgens Soyaslan moeten mannen ook niets hebben van een vrouw die is verkracht. Die kan daarom het beste met haar verkrachter trouwen. Soyaslan: ,,Tijd heelt de wonden. Ooit zal ze van haar verkrachter houden. Ze kunnen samen heel gelukkig worden.''

De Turken hebben geschokt gereageerd op de uitspraken van professor Soyaslan. Turkse vrouwen zeggen dat Soyaslan een zieke geest heeft. Politici vinden het verkeerd dat Turkije, een toekomstig lidstaat van de Europese Unie, regeringswoordvoerders zoals Soyaslan heeft.

De discussie in de Turkse politiek over de maagdelijkheid begon met een commissievergadering over hervormingen in het Turkse wetboek van strafrecht. Ministerwoordvoerder Soyaslan is het niet eens met de parlementsleden die kritiek hebben op artikel 372. Daarin staat dat een verkrachter die zijn slachtoffer trouwt, vrijuit gaat. Soyaslan: ,,Het probleem wordt al opgelost met een huwelijk. Zo redt de vrouw meteen haar eer.''

Een foute gedachte vindt Nimet Cubukcu, afgevaardigde van de regerende AK-partij. Zij meent dat de meeste verkrachtingen in Turkije juist een 'gedwongen huwelijk' als doel hebben. ,,Een man verkracht een vrouw, omdat hij anders niet met haar kan trouwen. Omdat zij hem niet wil bijvoorbeeld. Of omdat haar ouders tegen het huwelijk zijn.''

En wat als een vrouw door meerdere mannen wordt verkracht? Soyaslan: ,,De man die met de vrouw wil trouwen, wordt vergeven. De andere verkrachters worden gestraft.'' De kans dat dat huwelijk strandt, is wel groter geeft Soyaslan toe. De huwelijkskandidaat weet dat zijn vrouw ook door andere mannen is verkracht en hij zal haar daarom als een oneervolle vrouw zien.Op de vraag of Soyaslan zelf zou trouwen met de dader als hij een verkrachte vrouw was, antwoordt hij: ,,Als ik uit een rijk gezin kom, doe ik dat niet. Want de kans dat ik dan iemand vind die mij nog wil hebben is dan groter. Maar als ik financieel afhankelijk ben van mijn vader, zou ik denken: dit is mijn lot. Hopelijk word ik gelukkig.''

Bron: RD

Als ik Turkije was dan zou ik die minister ontslaan. Als je zo ver moet gaan om door Europa geaccepteerd te moeten worden, dan zou ik nog liever voor altijd Europesche gedachten verbannen...
  maandag 3 november 2003 @ 00:54:18 #22
14505 OProg
A Life in Music
pi_14335631
quote:
Op zondag 2 november 2003 23:21 schreef Youssef het volgende:

[..]

Als ik Turkije was dan zou ik die minister ontslaan. Als je zo ver moet gaan om door Europa geaccepteerd te moeten worden, dan zou ik nog liever voor altijd Europesche gedachten verbannen...

Kan je niet ergens anders zinloze relopmerkingen rondspuien
pi_14335848
Ik lees net op een Turkse site dat die man pas een maand in dienst was. Denk niet dat hij het nog lang blijft. Wat een zieke gast! Zeker niet representatief voor de Turkse bevolking!

desbetreffende idioot:

En de Turkse link: http://www.milliyet.com.tr/2003/10/25/guncel/agun.html

pi_14336300
quote:

[..]

Tja. .

En dat soort volk wil in de EU? Over mijn lijk!
Incidenten in Frankrijk die aangeduid worden als anti-semitisme, zijn veelal door de joden zelf gepleegd om hun slachtofferrol te versterken.
pi_14336321
quote:
Op maandag 3 november 2003 01:59 schreef onschuldig het volgende:

[..]

En dat soort volk wil in de EU? Over mijn lijk!

quote:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')