abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 november 2003 @ 23:57:47 #1
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_14310551
Sinterklaas komt er weer aan dat betekent gezelligheid, sinterklaas, pepernoten, cadeautjes en helaas...... Suprises.

Nou help hier dus je fokker, als je suprise zoekt probeer dan zoveel mogelijk te vermeleden van slachtoffer:

-Relatie met jouw
-Geslacht
-Leeftijd
-Intresses
-enz.

Hier nog wat leuke ideetjes van vorig jaar:

Breezer fles
Men neme:
1 stuk flexibel karton
1 kleiner stuk flexibel karton
1 stapel kranten
1 ballon
1 emmer
1 ding met iets van lijm
Verf
1 rond stuk karton
1 rond stukje karton
Maak een cilinder van het grote stuk karton
Blaas de ballon zo groot dattie netjes aansluit op die cilinder. Beplak dat op zn papiermachees met kranten. Hiervan maak je de ronding van de hals
Maak van het kleien stuk karton een hals. Steek deze in het gat in de ballon en knip de onderkant in. Vouw deze om en lijn het vast.

Plak nu hals+ballon op het onderstuk

Neem de ronde stukjes karton en sluit hiermee de boven en onderkant af. (Eerst kadootje erin natuurlijk

Pak een echte briezer, pak de verd en leef je uit

En tadaa! Een breezerfles (nooit gedaan, hoop dat het werkt )
------------------------------------------------------------------------------------------------
Auteur: MaxiTitan http://forum.fok.nl/profile.php?id=22136

Schatkist. Je begint met een schoenendoos.
Het deksel hiervan wordt ook het deksel van de schatkist, maar dan beter. Voor de stevigheid maak je op dit deksel de scharnieren. Pak een flink stuk karton. Met een scherp mes een stukje doorsnijden (ritsen). Dit is omdat je de vouw dan scherper kunt maken. Het is dan een reep die op de helft 'geritsd' is. Deze plak je half op het deksel en half op de doos. Dit doe je als de deksel op de doos zit. Test of de 'kist' open kant. Misschien moet je een klein randje van de deksel knippen.
Het deksel: pak een ander stuk karton en vouw dit half rond. Dit wordt de bovenkant. Vastmaken: je vouwt aan beide kanten (de 'onderkant') een centimeter om. Dit omvouwhoekje plak je op het deksel. Op deze manier zie je de randje niet. Je hebt nu nog 2 'gaten' in het deksel. Hier plak je bruin crepepapier op. Daarna plak je het op de rest van het deksel en de doos. Doe eerst de 'gaten'. Dan kun je de randjes die je daar overhoudt, mooi verstoppen.
Nu nog een slot knippen (van geel?) en opplakken. Voor de compleetheid kun je van papier nog scharnieren maken die je over de scharnieren aan de achterkan plakt. Dit is niet voor de stevigheid, maar voor het mooie.
Nu nog strepen maken (van het hout), dit kan met smalle repen papier of touwtjes. Kun je met lijm of plakband vastmaken.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Auteur yppy http://forum.fok.nl/profile.php?id=1762

"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  zondag 2 november 2003 @ 00:00:22 #2
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_14310615
Handig!
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_14310650
*terug vindt post... * Skimmer moet ook nog een surprise maken
pi_14311045
Ik kan ze meestal zelf redelijk bedenken en ook uitvoeren (dat blijft het leukste) Maar ik wil wel andere helpen whoa.. Dusse.. zeg het maar?
JA, IK BEN EEN POEMA MENEER!
  zondag 2 november 2003 @ 00:23:25 #5
34693 Beetlebug
Just walk away
pi_14311130
[offtopic]
suprise moet dus zijn surprise...mja..
[/offtopic]
~= Everyone is entitled to be stupid, but some abuse the privilege. =~
  Redactie Frontpage zondag 2 november 2003 @ 00:25:35 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_14311179
Watten, Appelstroop, Touw -----> Rollade.
  dinsdag 18 november 2003 @ 18:36:28 #7
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_14735996
Voor de liefhebbers nog even een linkje naar een inmiddels gesloten soortgelijk topic: surprise ideeen
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_14736867
Jawel een korfbal beter kan bijna niet.
Men neme:

1x Kokosnoot
1x Gips
1x Hamer

Ik heb ooit een sinterklaashoofd gemaakt en toen had ik
karton, watten voor zijn hoofd met wat verf.

Voor een korfbal doet een beetje verf voldoende!! Denk ik.....
Misschien is een meloen een wat beter idee voor een korfbal.
Is wat ronder. Maar je weet iig. welke kant je op kan.

De kokosnoot door midden zagen en daar kan het kadootje in,
maar dat spreekt voor zich. Dichtlijmen gips erover heen en laat je
fantasie helemaal gaan.

SintHint; bij het 'uitpakken' van de surprise aub. als eerste geven en na 2 minuten de volgende persoon zijn eigen kadootje laten uitpakken.
Dan na een 1 uurtje, afhankelijk van de persoon, aankloten kom jij als reddende engel met een hamer, zelf meegenomen, en een lekkere kokoscocktail (want de sap zit bij de prijs inbegrepen).

Good Luck

Hell To The Liars
  donderdag 20 november 2003 @ 11:26:38 #9
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_14783336
Heb de titel even aangepast naar centraal. Aangezien er her en der al wat meerdere soortgelijke topics opdoken, zoals bijv.:
[CENTRAAL] het grote surprise advies topic!
Surprise: blaastest
pi_14791898
1. Koop 5 bussen purschuim.

2. Ga een doos van een liter of 15 halen.

3. Maak de binnen kant van de doos nat met ene plantenspuit.

4. Spuit nu twee bussen pur leeg over de bodem.

5. leg nu de kadotjes die je goed verpakt hebt en niet breekbaarzijn op de purschuim.

6. Pak de plantenspuit en sprenkel de pas op gespoten purschuim en de kadotjes met water en spuit nu naar eigen inzicht de doos vol met de resterende bussen

Voor de verandering kan je als het schuim nog nat is er stukjes ijzerdraad en kippen gaas er door heen doen. Laat het geheel hard worden.

pi_14811538
Nou goed.. ik zal de eerste zijn die dan maar even om hulp komt vragen. :-D Ik heb namelijk voor het 2e (of 3e?) jaar mn vader getrokken en dat is dus echt niet leuk...

Nou even de vraagjes doorlopen:

-Relatie met jouw
Mn vader dus...
-Geslacht
Vaders zijn meestal mannen.. in dit geval ook...
-Leeftijd
em 50? lol
-Intresses
Nou em.. *denk* dichten, talen maken, landkaarten maken en bekijken, schrijven, lezen, internet afstruinen... en owja hij heeft net een nieuwe zaak... Ohja hij houdt ook van cognac en kaas :-D

Nou jullie horen het al.. een erg boeiend persoon om een surprise over te maken...

Anyone who has a good idea?

"Live the life you love and love the life you live"
pi_14927122
Even een vraagje, misschien dat iemand me uit de brand kan helpen.

Ik heb ene surprise, idee is eigenlijk een strand ect.
Nu zou ik dus graag een bordje willen maken met "Paradise Island" erop.
Idee is zeg maar zo'n oud wegwijsbord wat je op van die eilanden ziet van hout.
Iemand enig idee hoe ik dit kan maken, ik dacht zelf een plaatje vinden en ergens op plakken.
Maar ik kan nergens een geschikt plaatje vinden of iets.. iemand een idee hoe ik een mooi "tropish weg wijzer bord " kan maken.

gezellig...
  dinsdag 25 november 2003 @ 21:48:21 #13
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_14928253
quote:
Op vrijdag 21 november 2003 11:45 schreef Lynneke het volgende:
Nou goed.. ik zal de eerste zijn die dan maar even om hulp komt vragen. :-D Ik heb namelijk voor het 2e (of 3e?) jaar mn vader getrokken en dat is dus echt niet leuk...

Nou even de vraagjes doorlopen:

-Relatie met jouw
Mn vader dus...
-Geslacht
Vaders zijn meestal mannen.. in dit geval ook...
-Leeftijd
em 50? lol
-Intresses
Nou em.. *denk* dichten, talen maken, landkaarten maken en bekijken, schrijven, lezen, internet afstruinen... en owja hij heeft net een nieuwe zaak... Ohja hij houdt ook van cognac en kaas :-D

Nou jullie horen het al.. een erg boeiend persoon om een surprise over te maken...

Anyone who has a good idea?

hehe ik heb precies hetzelfde als jouw, ook weer mijn vader getrokken voor 2e of 3e jaar hij is dacht ik 49 of 50. geslacht: Man zijn intresse: Lezen, Voetbal kijken

Weet iemand iets?

"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  dinsdag 25 november 2003 @ 22:15:51 #14
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_14929311
maak een grote abraham pop, zodat hij zich alvast kan voorbereiden op het feest van vorig jaar...

Dan heb ik ook een probleempje, ik heb mijn moeder getrokken voor het 3e jaar op rij.....en ik zou het ook niet weten. Ze houd van volleybal, leest wel eens een beetje, doet vrijwilligerswerk op de wereldwinkel en doet het huishouden bij hun thuis. Wie o Wie kan mij helpen? alvast bedankt!

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  woensdag 26 november 2003 @ 20:24:09 #15
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_14953115
Ja, zo'n schatkist vind ik nou een geniaal idee!

Vrij simpel, toch best origineel en leuk op te vrolijken met een enorme hoeveelheid chocolademunten .

Thanks!

woensdag 26 november 2003 @ 21:20:35 #16
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_14954894
En toen zag ik het pas! Die ander was oud. [centraal] Help hier medefokkers met hun surprise dus.
pi_14962689
Ik ben bijna klaar met mijn surprise. Wie weet heeft iemand anders er ook wat aan.

Ik heb voor mijn tante die dit jaar naar Egypte op vakantie is geweest een pyramide gebouwd. Eigelijk heel eenvoudig en heel erg leuk om te maken.

Men neme een doos met gips. Bakjes om ijsklontjes te maken ( plastic)een houten plank voor de onderkant ,cement latex en zand.

Vul de bakjes met gips en hierdoor krijg je allemaal vierkante stenen. Leg je kado op de houten plaat en bouw hierom heen de vierkante stenen in een vierkant. Deze stenen op de andere stenen "plakken"met cement en dan ontstaat er vanzelf een pyramide. Even verven met latex ( doe door witte latex een beetje bruine verf en wat zand) en klaar is je cheops. Kleed de plank aan met een hoop zand en eventueel een palmboom erbij.

Ik ben nu bijna bij het verfgedeelte en ik zal als het geheel klaar is een foto maken.

Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
pi_14962723
Edit: FEE =/= Onzin

[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 27-11-2003 10:57]

pi_14962729
Edit: FEE =/= Onzin

[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 27-11-2003 10:57]

pi_14962881
Wat is dit voor flauwe puberaal gelul. Ga lekker ergens anders kinderachtig wezen. Kleuters

[Dit bericht is gewijzigd door marbe op 28-11-2003 01:55]

Als je gaat door filosoferen over iets, kom je altijd uit tot niets....probeer het maar, klopt altijd!
pi_15007586
Ik moet een suprise maken voor onze mentor. Het moet af zijn voor a.s. woensdag!
Ze houdt van lezen, zwemmen, schaatsen, naar de bios gaan, wandelen en muziek luisteren.

Iemand tips?

zaterdag 29 november 2003 @ 13:48:37 #22
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_15020450
oké ik ga denk ik een hele moeilijke vragenlijst voor mijn vader maken.

Kan iemand mij helpen?

-Hij leest véél boeken
-Hij vind lord of the rings leuk.
-Hij weet heel veel van geschiedenis
-Hij is voor feyenoord.

vb:
Waar staat J.R voor van J.R tolkien?
of
Welk jaartal ging columbus dood

Iemand nog meer breinkrakers?

zaterdag 29 november 2003 @ 16:24:39 #23
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_15022691
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 13:48 schreef HomerJ het volgende:
oké ik ga denk ik een hele moeilijke vragenlijst voor mijn vader maken.

Kan iemand mij helpen?

-Hij leest véél boeken
-Hij vind lord of the rings leuk.
-Hij weet heel veel van geschiedenis
-Hij is voor feyenoord.

vb:
Waar staat J.R voor van J.R tolkien?
of
Welk jaartal ging columbus dood

Iemand nog meer breinkrakers?

Welk jaar was de slag bij Waterloo

In welk jaar kwam Engeland aan de macht in Nederlands-Indie
In welk jaar ging Feyenoord voor het eerst naar de CL
Wat is de grootste staat van Amerika
Hoeveel inwoners heeft deze staat
etc etc.

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zondag 30 november 2003 @ 17:20:41 #24
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_15039757
Ik heb mijn cadeau's in een emmer met beton gegooit. In het beton zit nu: een kaars (zo'n dikke), een koffiefilterhouder en een bakje (gewoon plastic). Ik verwacht dat het toch wel een beetje heel blijft. En anders hebben we altijd de emmer nog waar het geheel in zit. Ik hoop alleen dat hij binnen een week droog is. Tot nu toe staat er nog een cm water op mijn beton.

Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe zorg ik ervoor dat het beton toch nog snel droogt? Ik heb er nu een straalverwarming opstaan, en ik heb er net al wat water afgeschept.

lege ton
  maandag 1 december 2003 @ 18:26:34 #25
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_15065944
Ik ben dus druk bezig met m'n schatkist. Vandaag heb ik het begin van de kist gemaakt (lees; de deksel gevormd en alles geverfd). Nu wil ik de kist dus vullen met chocolademunten en het cadeautje.. Maar weten jullie nog typische schatkistvullingen of dingen die er gewoon heel leuk bijstaan? Ik zat zelf al te denken aan nep-sieraden in de kist of misschien een doodshoofdje ernaast. Of een leuke schatkaart. Iemand meer ideeen? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')