abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14293855
Hoii

Helaas geen tijd om alle berichten over australie te lezen omdat ik op dit moment in Thailand zit.
Heb hier pas besloten om door te gaan naar Australie en heb dus nog niks geregeld. We willen iig de eerste overnachting geregeld hebben dus zijn nu op zoek naar een goedkoop guesthouse in Syney.
Iemand tips?? Alvast bedankt!!

ignorance can be such bless
pi_14293886
Ik zit nu in Lido Apartments, Kings Cross, Sydney

Het is niet echt een guest house, maar wel een van de goedkopere plaatsen waar je hier kan overnachten. Ik betaal $100 per week voor een 4 persoons dorm met eigen badkamer en "keuken".

[edit]
HEADING:
Backpackers Accommodation

ADDRESS
2 Roslyn St
Elizabeth Bay
NSW, 2011
Australia

Ph: (02) 9358 4844
[/edit]

pi_14294191
Kings Cross = De Wallen in Sidney!

Maarre; no worries, hele gezellige buurt. Heb zelf zeven jaar geleden in het 'Kings Cross Hotel' gezeten, betaalde destijds volgens mij $12 per nacht.

Veel plezier nog!

pi_14294249
quote:
Op zaterdag 1 november 2003 10:57 schreef Knockout het volgende:
Kings Cross = De Wallen in Sidney!

Maarre; no worries, hele gezellige buurt. Heb zelf zeven jaar geleden in het 'Kings Cross Hotel' gezeten, betaalde destijds volgens mij $12 per nacht.

Veel plezier nog!

Dat was vast de winterprijs ($10 per nacht als je voor een week boekt, met discount flyer). Of is de inflatie zo hard gegaan in die paar jaar?

Ze rekenen nu de zomerprijs. Gemiddeld is rond de $21 per nacht, en meestal 1 nacht 'gratis' als je voor een week boekt.

Kings Cross is gezellig!

dinsdag 4 november 2003 @ 11:17:54 #5
25563 Skuh-pank
pinguin de bom
pi_14369515
ok bedankt voor de tip!
maar wat houdt zon dorm nou precies in dan? Betaal je niet veel meer dan wanneer je gewoon 1 kamer met airco/bed/douche hebt?
(zijn die daar uberhaupt makkelijk te vinden?)
pi_14369675
Een dorm bed wil zeggen dat je met andere mensen in de kamer slaapt.
Meestal zijn het 4-, 6-, 8-, 10-, of 12-bed dorms. Hoe meer bedden in de kamer staan hoe goedkoper het is.

Een single room, al dan niet en-suite, is een stuk duurder. Dat is meestal vanaf $40 per nacht.

pi_14369688
Een dorm is een kamer waar je met meer mensen op slaapt en die hebben meestal geen badkamer/toilet erbij. Er staan alleen maar bedden in (meestal stapelbedden) en misschien een stoel. Als je een kamer met badkamer zou hebben, dan zou er 'en suite' bij staan. Daar ben ik op zich nooit zo blij mij, dan heb je 's ochtends in alle vroegte al mensen die daar vlak naast je hun tanden gaan staan poetsen.

En nee, een gewone kamer gaat niet goedkoper zijn, dorm is het goedkoopste!

dinsdag 4 november 2003 @ 14:45:54 #8
25563 Skuh-pank
pinguin de bom
pi_14375499
ok bedankt opnieuw!

klinkt wel gezellig zo'n dorm, ben nu alleen wel iets meer privacy gewend, maar dat wordt dus aanpassen.

algemene ervaring goed?

dinsdag 4 november 2003 @ 15:26:23 #9
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_14376693
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:45 schreef Skuh-pank het volgende:
ok bedankt opnieuw!

klinkt wel gezellig zo'n dorm, ben nu alleen wel iets meer privacy gewend, maar dat wordt dus aanpassen.

algemene ervaring goed?

Dorm is prima, vooral om direct mensen te leren kennen. King's Cross Hotel in King's Cross is aanrader: eigen pub, pub om de hoek (mulligan's geloof ik) en dicht bij sydneese wallen en metro. of anders in straatje haaks op king's cross hotel in Victoria road barst het van de hostels.
hope this helps.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_14384112
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 14:45 schreef Skuh-pank het volgende:
ok bedankt opnieuw!

algemene ervaring goed?

Ja slapen in een hostel is leuk hoor! Je ontmoet er veel mensen. Vooral als je alleen reist is het ideaal, omdat je soms op de meest onverwachte momenten aardige mensen ontmoet waar je een tijdje mee optrekt en misschien wel contact mee blijft houden.

Een hostel heeft ook negatieve kanten en dat is voor mij dat ik doordat ik licht slaap altijd alles en iedereen hoor. Ik kies dan meestal ook voor een vier persoons dorm als die er is, dat is toch weer rustiger dan een 8 of 12 persoons om maar wat te noemen. Siliconen oordoppen helpen ook goed. Maar in het algemeen kun je hele gezellige tijden hebben in een hostel.

Vanaf januari zal ik ook weer regelmatig in een hostel slapen, maar ik neem ook mijn tent mee (ik koop een auto). Als je nog naar Melbourne gaat, dan raad ik je Nomads Market Inn in South Melbourne aan. Mooie mix van mensen die er lang zitten en van mensen die doorreizen. Ook weinig Nederlanders. YHA hostels laat ik meestal links liggen, zooo georganiseerd en aparte dames en herenkamers. Gemengde kamers zijn gezelliger en mensen houden dan ook meer rekening met elkaar heb ik gemerkt.

zondag 9 november 2003 @ 14:44:14 #11
9772 Wozzy
fun 4 life
pi_14501438
quote:
Op dinsdag 4 november 2003 20:06 schreef BushRanger het volgende:
Nomads Market Inn in South Melbourne.
Nomads... daar heb ik geen prettige ervaringen mee. Ze zijn absoluut niet flexibel met reserveringen en als je een creditcard reservering doet, schrijven ze de rekening meteen af. Alle andere hostels gebruiken de creditcard gegevens niet, tenzij je niet komt opdagen.

Ik geef er de voorkeur aan om contant of met m'n australische bankpas te betalen ipv credit card.

zondag 9 november 2003 @ 14:53:19 #12
37305 BushRanger
in Wellington
pi_14501599
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:44 schreef Wozzy het volgende:

[..]

Nomads... daar heb ik geen prettige ervaringen mee. Ze zijn absoluut niet flexibel met reserveringen en als je een creditcard reservering doet, schrijven ze de rekening meteen af. Alle andere hostels gebruiken de creditcard gegevens niet, tenzij je niet komt opdagen.

Ik geef er de voorkeur aan om contant of met m'n australische bankpas te betalen ipv credit card.

Geen creditcard reservering doen en als je er geen morele problemen mee hebt om te liegen kun je ook een onjuist creditcard nummer opgeven. Mocht er dan iets tussen komen waardoor je niet naar het hostel kan, dan kunnen ze het ook niet afschrijven. Ik betaal altijd contact, dat levert het minste problemen op.

Over de flexibiliteit van Nomads weet ik niet veel... ik reserveer niet veel en weet alleen dat ik het in het Nomads hostel in Melbourne gewoon goed naar m'n zin had. Het is niet zo dat ik alle hostels van bijvoorbeeld Nomad, VIP of YHA afga, ik kijk meestal wat me de leukste lijkt. Meestal is dat een onafhankelijk hostel en zowieso praktisch nooit een YHA.

maandag 10 november 2003 @ 03:39:43 #13
25563 Skuh-pank
pinguin de bom
pi_14515875
oke hartstikke bedankt voor alle reacties!
Hier hebben we veel aan!
  maandag 10 november 2003 @ 16:41:41 #14
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_14528596
wanneer ga je trouwens naar Sydney? als je rond de feestdagen daar wil zijn dan heb ik slecht nieuws voor je. De meeste budget acc. zijn namelijk al volgeboekt of hebben de prijzen aangepast. Sydney is namelijk voor veel mensen te place to be met oud en nieuw (en daar kan ik me iets bij voorstellen.. wat is dat fantastisch)
pi_14530162
ik zat 2 jaar geleden in een hostel dat naast de 'pink pussycat club' zat

weet de naam niet meer uit mijn hoofd. niet de beste hostels daar, wel de goedkoopste...en je zit in de leukste buurt van Sydney natuurlijk

woensdag 12 november 2003 @ 02:58:35 #16
25563 Skuh-pank
pinguin de bom
pi_14570228
zijn net aangekomen in sidney en gaan nu op zoek naar een slaapplek. Zijn voor de feestdagen weer weg (met sinterklaas:))
  woensdag 12 november 2003 @ 03:42:54 #17
8997 tomroes
heeft altijd gelijk
pi_14570289
Het is niet Syney en ook niet Sidney.

Het is dus Sydney.

Kings Cross barst van de Internetcafés dus laat maar horen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')