Zie voor de trailer www.shrek.com
Het verhaal is heel simpel. Het gaat over een Ogre (een groen monster) genaamd Shrek (stem van Mike Meyers) die in een moeras woont en op een gegeven moment allemaal sprookjesfiguren voor z'n deur heeft (die in het moeras schuilen omdat ze anders opgepakt worden).
Hij sluit een deal met de koning dat in ruil voor het redden van prinses Fiona (stem van Cameron Diaz) z'n moeras weer leeggemaakt wordt. Samen met een pratende ezel (stem van Eddie Murphy) gaat hij op pad om de schone prinses te redden.
De film steekt compleet de draak met verscheidene disney-films en bevat ook stukken uit andere films (The Matrix, CTHD). De humor is vooral gericht op volwassenen (hoewel kinderen het denk ik ook wel leuk vinden).
Echt een aanrader om te gaan zien als hij in de bios komt (of om de VCD van te gaan zoeken ).
[Dit bericht is gewijzigd door Njit op 04-06-2001 21:03]
quote:Jeffry Katzenberger is ex-Disney. Schijnt nogal een rivaliteit te zijn tussen DreamWorks en Disney en ongeveer alle public-domain karakters (pinokio, sneeuw-witje, assepoester, etc) worden in de film (ge)(mis)bruikt. Maar dan wel op een leuke manier (hoewel de grap over het kasteel van de koning wel heel erg doet denken aan Disney's Magic Kingdom).
Op maandag 04 juni 2001 21:50 schreef NewBeatle het volgende:
Er schijnen veel verwijzingen in te zitten naar Disney-films.
Maar mijns insziens zijn de DreamWorks films altijd al wat harder/volwassener dan de Disney films (die vaak een standaard patroon volgen).
Njit
De film loopt retegoed in Amerika trouwens.
quote:Toystory 2 is ook een compleet ander type animatie..De figuren horen daar ook 'Cartoony' te zijn. Shrek probeert realistische figuren neer te zetten.
Op maandag 04 juni 2001 23:10 schreef Arcee het volgende:
Ik vond de animatie gevoelsmatig iets stijver dan bijvoorbeeld Toy Story 2 of Dinosaur.
Wat is Shrek een on-tie-ge-lijk coole film, zeg!
Kan zich meten met een animatiemeesterwerkje als Toy Story, maar Shrek is wel iets meer op volwassenen gericht.
de trailer was errug gaaf ('k heb de trailer gezien op http://www.movie-list.com , daar hebben ze ook een 'making of'-filmpje)
qua mooie animatie zit ik meer te wachten op de Final Fantasy film... toen ik daar een trailer van zag, hing m'n kin tot op m'n knieen
Ook grafisch heel mooi.
Veel humor voor volwassenen én kinderen. Lekker f*cken met Disney, John Woo, en de rest van de filmwereld
Wel een errug overheersende moraal ("It's the inside that counts").
quote:Ben ik het helemaal mee eens,
Op maandag 02 juli 2001 09:11 schreef CraZaay het volgende:
Wel een errug overheersende moraal ("It's the inside that counts").
Affijn, leuke film dus....
quote:Is dat op zich ook geen spot met Hollywood?
Op maandag 02 juli 2001 09:11 schreef CraZaay het volgende:Wel een errug overheersende moraal ("It's the inside that counts").
quote:Ja, en dan vooral moraalridder Disney
Op maandag 02 juli 2001 09:13 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Is dat op zich ook geen spot met Hollywood?
De grappen in het "Magic Kingdom" in Shrek zeg maar (uiteraard anders geheten) zijn heel sterk. "It's so clean here!"
quote:HAHA twiet twiet BENG
Op donderdag 05 juli 2001 09:30 schreef Witchfynder het volgende:
Ja en die informatiestand met die zingende poppetjes.
Mijn fav stukje was dat de prinses met dat vogeltje ging zingen...hehe
Sjeck it out!!!!
quote:en dan met die 3 eitjes
Op donderdag 05 juli 2001 09:32 schreef Jeromar het volgende:[..]
HAHA twiet twiet BENG
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |