quote:Ja inderdaad. Maar moet ook wel, want van god mag nou eenmaal niet veel.
Op zondag 26 oktober 2003 19:49 schreef Minisuisse het volgende:
De hele week leker alles doen wat God verboden heeft, en dan eens per week biechten. © Jekkers
quote:Mag je liegen van God?
Op zondag 26 oktober 2003 19:51 schreef Alicey het volgende:Maar moet ook wel, want van god mag nou eenmaal niet veel.
quote:Als je maar eerlijk bent bij het biechten dan is er niets aan de hand!
Op zondag 26 oktober 2003 19:53 schreef Fixers het volgende:
Ik nooit in de kerk, ben dan wel van katholieke komaf, maar ik vind dat het meest schijnheilige geloof wat ik ken. Oh wat heb ik nu weer gedaan, zo kom ik in het vagevuur (En getuige de Divina Komedia is daar weinig voor nodig). Of nee ik ga zondag lekker biechten en dan is alles weer goed. Kom nou zeg, dat vind wel een beetje.....
quote:Echt schuldig voel ik me niet, maar god heeft het nou eenmaal verboden, dus is het beter dat ik het gewoon eerlijk vertel tegen een pastoor, die goed contact heeft met god.
Op zondag 26 oktober 2003 19:55 schreef highwoodman het volgende:
Waarom zou ik gaan biechten? Schiet er weinig mee op, beetje dom praten tegen zo'n mannetje die jou dan weer verteld dat je vergeven bent door God. Ge-wel-dig gevoel moet dat geven. Vergeven worden door iemand die niet bestaat
Als ik me kut/schuldig voel om iets dan praat ik er wel met m'n vrienden over
quote:Maar waarom biechten? Jij voelt je er goed bij dat je dat doet wat niet mag.. Je kan het ook laten.. scheelt weer tijd
Op zondag 26 oktober 2003 20:03 schreef Alicey het volgende:[..]
Echt schuldig voel ik me niet, maar god heeft het nou eenmaal verboden, dus is het beter dat ik het gewoon eerlijk vertel tegen een pastoor, die goed contact heeft met god.
quote:Ik vind het dan zo zielig voor god. Hij heeft een perfecte wereld geschapen, en toen hebben ze een appel gegeten en gingen alles doen wat god had verboden. Als god dan zegt dat hij vergeeft als je netjes biecht, dan is dat toch niet teveel gevraagd denk ik?
Op zondag 26 oktober 2003 20:10 schreef kibber het volgende:[..]
Maar waarom biechten? Jij voelt je er goed bij dat je dat doet wat niet mag.. Je kan het ook laten.. scheelt weer tijd
quote:God heeft geen perfecte wereld geschapen.. Hoeveel oorlogen zijn er niet om geloof? of over het opeisen van grond?
Op zondag 26 oktober 2003 20:13 schreef Alicey het volgende:[..]
Ik vind het dan zo zielig voor god. Hij heeft een perfecte wereld geschapen, en toen hebben ze een appel gegeten en gingen alles doen wat god had verboden. Als god dan zegt dat hij vergeeft als je netjes biecht, dan is dat toch niet teveel gevraagd denk ik?
quote:Dat is pas gebeurd nadat de zonde is gevallen!
Op zondag 26 oktober 2003 20:19 schreef kibber het volgende:[..]
God heeft geen perfecte wereld geschapen.. Hoeveel oorlogen zijn er niet om geloof? of over het opeisen van grond?
quote:Zit wat in...
Op zondag 26 oktober 2003 20:20 schreef Alicey het volgende:[..]
Dat is pas gebeurd nadat de zonde is gevallen!
quote:Bidden is natuurlijk ook goed, ik vind het alleen een beetje overdreven om 3 keer per dag te bidden.
Op zondag 26 oktober 2003 20:22 schreef kibber het volgende:[..]
Zit wat in...
maar waarom zou god jou je zonde vergeven omdat je biecht en die mensen in israel niet? mensen in israel bidden ook tot god om dat probleem uit de wereld te helpen
quote:Dan bid je toch minder vaak?
Op zondag 26 oktober 2003 20:28 schreef Alicey het volgende:[..]
Bidden is natuurlijk ook goed, ik vind het alleen een beetje overdreven om 3 keer per dag te bidden.
Biechten is niet bedoelt voor mensen die dat vaak moeten doen, want het heeft dan immers geen effect. Het is bedoelt als een soort van schuldgevoel uitlokkend middel, waar de schuldige zichzelf dusdanig corrigeert.
quote:Maar dat was de vraag niet, waarom zou god jou je zonden vergeven en je dus ervan af helpen en waarom helpt hij neit de mensen in israel die de hele dag vrezen voor hun leven?
Op zondag 26 oktober 2003 20:28 schreef Alicey het volgende:[..]
Bidden is natuurlijk ook goed, ik vind het alleen een beetje overdreven om 3 keer per dag te bidden.
quote:De Israelieten zijn een andere kwestie, maar de Schepper is vergevingsgezind WAAR jij je schuld voelt. Hij is niet vergevingsgezind waar je niet je schuld voelt, dan is het immers van lege waarde. Je zal zelfs niet eens die vergeving nodig hebben want je draagt geen schuld. Wel zal je een correctie ondervinden waar we dit lijden noemen, hopend dat je schuld beseft.
Op maandag 27 oktober 2003 15:09 schreef kibber het volgende:[..]
Maar dat was de vraag niet, waarom zou god jou je zonden vergeven en je dus ervan af helpen en waarom helpt hij neit de mensen in israel die de hele dag vrezen voor hun leven?
[Dit bericht is gewijzigd door k3vil op 27-10-2003 15:14]
waarom biecht men eigenlijk? is dat om een voorbeeld te geven: zovan je moet vergevingsgezind zijn?
en welk geloof houdt zich bezig met biechten? alleen de katholieken?
quote:Conclusie: God is dom, Als God alles weet dan had ie die boom er toch nooit neer gezet, kom nou.
Op zondag 26 oktober 2003 20:13 schreef Alicey het volgende:[..]
Ik vind het dan zo zielig voor god. Hij heeft een perfecte wereld geschapen, en toen hebben ze een appel gegeten en gingen alles doen wat god had verboden. Als god dan zegt dat hij vergeeft als je netjes biecht, dan is dat toch niet teveel gevraagd denk ik?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |