abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14122046
Aangezien er in andere topics veel kritiek is op sportschutters cq. mensen die wapens facinerend vinden, is hier een plek om daar vooral door over te lopen praten...

men kan hier dus gezellig gaan babbelen over hoe gevaarlijk luchtbuksen zijn, een eventueel verbod op waterpistolen uitdenken, etc.

Natuurlijk kunnen vanuit hier ook bingo-avonden en theekransjen worden georganiseerd, leef je uit!
Veel plezier!

P.S. Een vriendelijk verzoek om nu dus geen topics die over wapens gaan te verstoren met opmerkingen als:
''Hoe kan iemand nou van wapens houden; wapens zijn toch gemaakt om mee te moorden?''
Dit kan vanaf nu dus in dit topic!!

Ik heb de melk wel horen klotsen maar ik weet niet waar de tepel hangt.
pi_14122057
Ik wilde al gelijk reageren en je overtuigen van de domheid van de stelling die in de topictitel gemaakt wordt, maar gelukkig blijkt dat (voor jou iig) niet nodig.
Natuurlijk zijn er altijd mensen die generaliseren, en dat zal na de viervoudige moord van gisteren die in verband staat met een fitnesschool/wapenhandel wel alleen maar erger worden.
Maar daar is toch net zo weinig aan te doen als aan de betreffende idioot die z'n schoonfamilie heeft vermoord.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_14122060
Tijd om al die wapens in de ban te doen. Ik weet iig zeker dat marinier er niet mee overweg kunnen.
pi_14122148
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 08:08 schreef Child-Of-Bodom het volgende:
''Hoe kan iemand nou van wapens houden; wapens zijn toch gemaakt om mee te moorden?''
Luchtbuksen zijn niet gemaakt om mee te moorden
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 08:54:06 #5
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_14122160
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 08:16 schreef Youssef het volgende:
Tijd om al die wapens in de ban te doen. Ik weet iig zeker dat marinier er niet mee overweg kunnen.
mwoah.. als je 4 mensen omlegt, is dat meer dan een lucky shot.

maar okee, met potentieel gevaarlijke dingen om kunnen gaan zit natuurlijk in je hoofd. wapens doden geen mensen, dat zijn mensen zelf.

all in the mind.

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_14122187
Onzin.
De gemiddelde agent is gevaarlijker met wapen dan de gemiddelde sportschutter. Dat er nu wapens misbruikt worden is jammer, en uiteraard niet de bedoeling. Maar dat gebeurt nu eenmaal, en dat is idd triest en treurig.
Kruisraketten en criminelen met wapens maken meer slachtofffers. Om nog maar niet te spreken over drank, het keukentrapje en enkele automobilisten met hun gedrag.
Tis maar een email adres. :-)
pi_14122198
fok it
pi_14122242
Wapenbezit moet gewoon streng gecontroleerd worden.
Mijn vader was altijd lid van een schietvereniging en ik ging wel eens mee.
Als je ziet wat voor malloten er soms tussen zitten schrik je je rot.
O.a. een ex-militair die in Libanon had gezeten. Die man was geflipt, maar had wel 3 wapens met vergunning.
Er moet gewoon voor gewaakt worden dat elke malloot maar een wapen kan dragen.

4 mensen omleggen kan trouwens ook heel goed met een mes of voor mijn part een deegroller. Gewoon een kwestie van wat je voor handen hebt.

pi_14122624
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 09:07 schreef dufi het volgende:
Onzin.

Kruisraketten en criminelen met wapens maken meer slachtofffers. Om nog maar niet te spreken over drank, het keukentrapje en enkele automobilisten met hun gedrag.

Dus...
Het is degene die de trekker overhaalt die de idioot is.
Of geen geweten heeft en zomaar een ander overhoop knalt.
Een wapen doet niets uit zichzelf.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 10:51:38 #10
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_14122851
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 09:22 schreef BladE-l----- het volgende:
Wapenbezit moet gewoon streng gecontroleerd worden.
Mijn vader was altijd lid van een schietvereniging en ik ging wel eens mee.
Als je ziet wat voor malloten er soms tussen zitten schrik je je rot.
O.a. een ex-militair die in Libanon had gezeten. Die man was geflipt, maar had wel 3 wapens met vergunning.
Er moet gewoon voor gewaakt worden dat elke malloot maar een wapen kan dragen.

4 mensen omleggen kan trouwens ook heel goed met een mes of voor mijn part een deegroller. Gewoon een kwestie van wat je voor handen hebt.

Blade Lang niet gezien!

On-topic: Wat is dit nou weer voor lame topic? Sommige mensen vinden racen leuk, anderen vinden schieten leuk. Ik zie het hele probleem niet eigenlijk.

Wat betreft wapenbezit is het wat mij betreft simpel: uitermate strenge psychologische test afnemen, streng controleren.

Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_14123586
Ik word een beetje doodziek van dat gezeik op schietverenigingen
Ik ben zelf al jaren lid van een vereniging, maar geloof je word niet zomaar ff lid! Je word eerst volledig gescreend en nagetrokken. Als je daar doorheen komt (je eventuele strafbladen worden nagekeken!) moet je eerst een verplichte cursus volgen. Daarna pas kun je lid worden. Voordat je uberhaupt al eens een vergunning krijgt ben je al een hele tijd verder, en daarbij kan de vereniging altijd een vergunning weigeren te verlenen. Als er aan je getwijfeld word aan je willen ze je al niet eens als lid, laat staan een vergunning. Dat terwijl je als je een wapen wilt kopen om iemand om te leggen je alleen maar de gemiddelde foute kroeg in hoeft te stappen en met geld op tafel te slaan. Denk je nou echt dat een crimineel een gegristreerd wapen gaat kopen via de offciele weg? Fijn! Kunnen we dan eindelijk deze zinloze discussie sluiten?!
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 12:51:57 #12
21876 reflection
wat je ziet ben je zelf...
pi_14124393
Komisch.. het topic wordt naar ik begrijp geopend omdat iedereen over wapens loopt te irriteren in posts die pro-wapens zijn (in de zin van verenigingen en legaal bezig zijn dan).

Dan maakt iemand een topic zodat anti-wapen mensen hun gal kunnen spuwen en dan hoor je alleen maar positieve dingen.

Het topic gaat zijn doel voorbij geloof ik TS.

Of hebben de meesten alleen een grote mond in topics waar het niet toepasselijk is?

blaet
pi_14128543
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 10:51 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Blade Lang niet gezien!

On-topic: Wat is dit nou weer voor lame topic? Sommige mensen vinden racen leuk, anderen vinden schieten leuk. Ik zie het hele probleem niet eigenlijk.

Wat betreft wapenbezit is het wat mij betreft simpel: uitermate strenge psychologische test afnemen, streng controleren.

Hey rodie.
Nog altijd aan het klantjes pesten in Zernike?
pi_14128710
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 11:51 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Ik word een beetje doodziek van dat gezeik op schietverenigingen
Ik ben zelf al jaren lid van een vereniging, maar geloof je word niet zomaar ff lid! Je word eerst volledig gescreend en nagetrokken. Als je daar doorheen komt (je eventuele strafbladen worden nagekeken!) moet je eerst een verplichte cursus volgen. Daarna pas kun je lid worden. Voordat je uberhaupt al eens een vergunning krijgt ben je al een hele tijd verder, en daarbij kan de vereniging altijd een vergunning weigeren te verlenen. Als er aan je getwijfeld word aan je willen ze je al niet eens als lid, laat staan een vergunning. Dat terwijl je als je een wapen wilt kopen om iemand om te leggen je alleen maar de gemiddelde foute kroeg in hoeft te stappen en met geld op tafel te slaan. Denk je nou echt dat een crimineel een gegristreerd wapen gaat kopen via de offciele weg? Fijn! Kunnen we dan eindelijk deze zinloze discussie sluiten?!
idd daarom heb ik dit topic ook geopend...wegblijven hierdus, ik kom net van de buitenbaan (heerlijk 100m geschoten...)
Het is idd ondenkbaar dat een crimineel zijn wapen via een schietvereniging gaat kopen, want dat staat hij/zij GEREGISTREERD en dat wil je niet als crimineel!!
Ik heb de melk wel horen klotsen maar ik weet niet waar de tepel hangt.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 17:07:16 #16
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_14128733
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 08:16 schreef Youssef het volgende:
juist wel. hij schoot toch best wat raak .
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 17:14:55 #17
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_14128863
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 16:56 schreef BladE-l----- het volgende:

[..]

Hey rodie.
Nog altijd aan het klantjes pesten in Zernike?

Ff optopic: gemiddeld genomen wel. Nu eerst ff fokken
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')