abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14077845
Daar scheelt kennelijk nogal wat aan, neem nu een topic van gisteravond over een overleden artiest.

Daar ga je niet domweg in posten na 2 pagina's vol bio's wie die persoon is, geen stupide opmerkingen maken over het wel of niet zo populair zijn van die persoon als een of andere lullige kutcanadees. Nee, in die topics denk je na, je leest je in in wat er staat, maar komt niet na 2 pagina's nog eens binnen met de opmerking: "Geen idee wie het is" (of wat dan ook).

Nee, daar blijf je uit weg wanneer je er niets te zoeken hebt, of je leest je in en je betuigt je respect. Er zijn heel wat mensen die hinder hebben ondervonden van reacties als deze gisteravond. Reacties die overigens nu verwijderd zijn.

Een ander punt zijn opmerkingen als "Trance ", "R&B " etc. etc. in topics waar het over dat soort dingen gaat. Daar hebben mensen niks aan en het is zeker niet leuk om te lezen voor mensen die wel geïnteresseerd zijn. Laat die reacties dus weg. Jij zou het zelf ook niet leuk vinden wanneer het in jouw topic zou gebeuren. Sowieso worden ze weggemod.

Ik ben overigens blij dat het aantal (persoonlijke) flames en dergelijke erg meevalt in muziek, maar hierboven staan dus twee probleempunten en daar zou ik graag vanaf willen.

Het is niet mijn bedoeling om hier een beetje meestertje gaan spelen, maar iets wat me voor iedereen wenselijk lijkt. Zeker de mensen wiens topics er hinder van ondervinden.

pi_14077965
Go! jij!
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_14078295
Heavy metal

Geintje, je heb helemaal gelijk, maar dat van trance en r&b snap ik wel.

pi_14078296
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:27 schreef Seborik het volgende:
(..) Daar ga je niet domweg in posten na 2 pagina's vol bio's wie die persoon is (..)
Heel gek, maar als ik wil weten wie één of andere artiest(e) (of wat dan ook) is dan wil ik nog wel eens, voor ik überhaupt in zo'n topic kom, Google raadplegen en eventueel KaZaA aanslingeren om te horen wat voor muziek hij/zij maakt(e).

Kortom: dat soort vragen verbaast mij eigenlijk ook altijd.

"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 23 oktober 2003 @ 14:12:54 #6
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14079077
Mooi gesproken, Sebbo.
pi_14082601
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:44 schreef dolle_hond het volgende:
ach sebbo, zo gaat dat. pubers he

Puberteit betekent natuurlijk niet dat de boel vergallen geoorloofd is.

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 23-10-2003 17:29]

pi_14082808
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:25 schreef Seborik het volgende:

Pubertijd betekent natuurlijk niet dat de boel vergallen geoorloofd is.

Oh nee?

Verder ben ik het uiteraard met je eens.

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_14082836
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 16:34 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Oh nee?

Zie sig.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 16:36:50 #10
32740 Luka
Schop kont!
pi_14082871
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 13:27 schreef Seborik het volgende:
De Waarheid
AMEN!!!
It's my world...you're just livin' in it!!!
pi_14083211
Volgens mij zijn er al redelijk wat minder van de standaard 'trance ' opmerkingen dan eerst. Of je mod ze snel weg en ik zie ze niet, dat kan ook. .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_14084026
Het hangt ook een beetje van de context van een topic af, denk ik. Als het topic bijvoorbeeld "Wat vind jij van R&B" is, dan kan iedereen wat mij betreft zijn mening daar kwijt en kun je ook best zeggen dat het je favoriete muziek niet is. Maar als het echt een topic is waarin liefhebbers tips uitwisselen (zoals bijv. Hiphop Central of het centrale Trance-topic), dan zijn zulke opmerkingen off-topic en kunnen ze wat mij betreft wel verwijderd worden.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14084133
Ja, dat blijft natuurlijk zo Zander, het draait natuurlijk altijd om de context in dat soort gevallen, maar wanneer iemand iets over Eminem zegt en er komt "Alle Hiphop is kut" dan heeft niemand er wat aan natuurlijk.
pi_14084144
Beetje veel het woord natuurlijk in die zin.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 17:31:49 #15
32740 Luka
Schop kont!
pi_14084240
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:27 schreef Seborik het volgende:
mwah, da's vrij natuurlijk, met zo'n reactie natuurlijk. Ik vind best dat mensen hun mening mogen geven maar ongefundamenteerd en dan meestal ook nog met de nodige kots-smileys vind ik een goede reden om te verwijderen.

[Dit bericht is gewijzigd door Luka op 23-10-2003 18:53]

It's my world...you're just livin' in it!!!
pi_14084864
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:27 schreef Seborik het volgende:
Natuurlijk, dat is toch natuurlijk. Verder vind ik opmerkingen als "<Vul hier de muzieksoort in> " Niet leuk. Iedereen luistert toch wat hij of zij wilt luisteren? En als je dan zegt van ... vind je dus ook dat die persoon is. Het is toch je eigen smaak, en over smaak valt niet te twisten. Simpel toch?

P.S. Er zijn uitzonderingen op de "puberteits 'regel' ", dolle_hond, genoeg.

-edit-Overkill aan smileys

Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 18:39:30 #17
3878 Vork
Manisch creatief
pi_14085622
Het simpelweg verkondigen van een mening is maximaal 3 woorden met een nare smiley om je non-argument kracht bij te zetten valt wat mij betreft niet onder een normale reactie. Muziek is een serieus forum, natuurlijk met een hoop humor, maar zonder die bovengenoemde bagger reacties.

Ook stoor ik me de laatste tijd aan alle varianten van 'wie?'. Als dat het enige is wat je hebt te melden, meldt het dan gewoon niet, als je het echt wilt weten waar het over gaat raadpleeg allmusic.com om vraag het gewoon in het topic, of lees het topic waar dat antwoord meestal al in zit. Genoeg wegen dus om aan je informatie te komen en een domme post om maar even gereageerd te hebben achterwege te laten.

Gelukkig heb ik het de laatste tijd gewoon erg druk om me er volledig aan te kunnen gaan ergeren, maar dat het plaats vindt en ontzettend irritant is, in veel gevallen totaal niets toevoegd, of juist voor meer bagger zorgt, weet ik helaas maar al te goed, want dat is al tijden het geval en in ieder subforum wel te vinden.

Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een zinnige bijdrage te leven of anders maar te kiezen voor geen bijdrage? Wat mij betreft wordt dergelijke kul gewoon verwijderd. Seborik, Summoner mijn zege hebben jullie hierin alvast. Lang leve het rode kruisje, een krachtige tool, waar menig user gelukkig niet over beschikt .

pi_14095621
"Boem boem boem" roepen in trancetopics is nog zoiets dat erg ongewenst is.
pi_14095636
Jezus, wat mag wel nog?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 00:53:59 #20
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_14095657
Nou, gewoon de rest. Wat altijd al gebeurt, maar heel af en toe niet.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 00:54:21 #21
2391 Jimmy
Door het bot
pi_14095665
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 00:52 schreef julekes het volgende:
Jezus, wat mag wel nog?
Onzin in Onzin posten
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_14095706
Dan zullen er ook wel geen topics over John Zorn meer geopend mogen worden.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 01:00:56 #23
2391 Jimmy
Door het bot
pi_14095748
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 00:57 schreef julekes het volgende:
Wie?
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_14097216
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 00:57 schreef julekes het volgende:
Avant-Garde
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 14:49:31 #25
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_14106716
Kotssmiley posts ergeren mij ook altijd. Ik geloof ook niet dat ik me daar erg vaak schuldig aan heb gemaakt. Wel eens aan opmerkingen dat ik een artiest of bepaalde muziek niet zo leuk vind. Maar ook niet zo dat ik alle topics afstruin om alleen maar dat te roepen, waar ik sommige users wel eens van verdenk.

Die 'wie?'-posts in dat Elliott Smith topic waren idd wel irritant, maar het is toch niet zo dat dat het eerste topic was waar dat in gebeurde, dacht ik? Ik geloof dat het altijd wel raak is in topics over muzikanten die zijn overleden, samen met de bijna obligate opmerking dat 'het belachelijk is om zoveel aandacht te besteden aan het overlijden van een muzikant, want gewone mensen... bla bla bla'.

Zelf plaats ik volgens mij alleen 'wie?'-posts in SunChaser-topics (al probeer ik er zelfs daar meestal wel een andere draai aan te geven). Sorry, daar kan ik echt niks aan doen.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')