Iemand anders nog valkparkieten in huis die leuke dingen doen ?
Sie kon trapjes lopen, "skaten", Die kon je zelfs mee naar de winkel nemen.
Ik ben nog steeds aan 't twijfelen of ik er weer een moet nemen, want de mijne is 28(!!) jaar geworden en kon echt overal mee naartoe.
Regelmatig was ie (tijdens mijn mavo-tijd) mee naar school en ook naar de winkel en zo.
Een kooi had ie niet, meer zo'n papagaaisteun met eten en drinken eraan.
Heel aanhankelijke beesten.
quote:Dat is wel oud !
Op donderdag 23 oktober 2003 10:27 schreef Peewee het volgende:
* Peewee heeft er ook een gehad.Ik ben nog steeds aan 't twijfelen of ik er weer een moet nemen, want de mijne is 28(!!) jaar geworden en kon echt overal mee naartoe.
Regelmatig was ie (tijdens mijn mavo-tijd) mee naar school en ook naar de winkel en zo.Een kooi had ie niet, meer zo'n papagaaisteun met eten en drinken eraan.
Heel aanhankelijke beesten.
quote:Die van mij is eena door de kat aangevallen, en daardoor issie altijd in de buurt van thuis gebleven. Had er een kale plek op de vleugen aan over gehouden.
Op donderdag 23 oktober 2003 10:42 schreef Lithius het volgende:[..]
Dat is wel oud !
De mijne is nu 2 jaar oud maar naar buiten ermee durf ik nog niet aan.
Ik ben bang dat wanneer ik naar buiten gaat dat ie een end wegvliegt en dat een of andere kat hem eerder vind dan ik
quote:Ja leuk
Op donderdag 23 oktober 2003 11:16 schreef Peewee het volgende:[..]
Die van mij is eena door de kat aangevallen, en daardoor issie altijd in de buurt van thuis gebleven. Had er een kale plek op de vleugen aan over gehouden.
Ik kijk of ik nog een foto vind,.. scan ik 'm effe in.
quote:Ze zijn rond de 30-40 Euro geloof ik.
Op donderdag 23 oktober 2003 12:43 schreef lavapredator het volgende:
Dat lijken me geweldige beesten, hoe duur kosten ze in de winkel? Zijn ze moeilijk te verzorgen?
Als je besluit er eentje te nemen:
Een mannetje praat meestal makkelijker dan een vrouwtje en hij is muzikaler.(dit omdat hij in de natuur het vrouwtje moet imponeren)
Maar dat is niet altijd zo, en ik heb ook weleens een vrouwtje gehad die was een stuk slimmer dan dat mannetje.
Minder muzikaal, praten deed ze niet, maar elke toontje dat ze floot had een betekenis. Dus in communiceren was ze uiteindelijk wel beter.
[Dit bericht is gewijzigd door Lithius op 23-10-2003 13:09]
Hm maar ik begon 5-6 jaar geleden met een mannetjes valkparkiet..en na een kleine jaar kon hij een woordje in het turks een deuntje zingen blabla. Hij haat het om aangeraakt te worden..erg dominant totaal niet bang van iemand...hij valt je gewoon aan als je iets doet wat hem niet bevalt. Slapen op mijn schouder vind hij altijd leuk.
Na dat jaartje had ik een vrouwtje voor hem erbij gekocht..Hij was in het begin zo bang van dat beest heheh..maarja na een tijdje ging het dus goed..iets te goed...hij ging het turkse woordje schreeuwen als hij op haar zat heheh
maarja toen gaf ik ze een broedkastje...5 bb-valkjes gekregen..allemaal netjes opgegroeid..daarvan had ik er 2 gehouden..derest weggegeven...Hmm..een daarvan is onlangs weggevlogen(niet mijn schuld)en de andere heb ik nog..die kan het turkse woordje ook..geleerd van zijn papa...hmm sinds die tijd heb ik er 1 vrouwtje bij gekocht...en laatst kwam buiten bij me voilere een andere mannetjes valkparkiet..die was bij iemand weggevlogen ofzo..heb hem toen gevangen...bij me eigen birdies gedaan..dierenambulance gebeld van uhh mocht de eigenaar er naar opzoek zijn kan ie hem komen ophalen..maar niet gebeurd..tja hehe dan is ie van mij..
Heb van me lieve vriendin een vrouwtjes valkparkiet gekregen...hehe actief beestje hehe slaapt overdag speelt in de nacht en maakt de rest helemaal gek...gek op speelgoed...hehe maarja
Valkparkieten zijn top...mocht je er 2 hebben...lekker voor 1 keer laten broeden is prachtig om te zien...
quote:Omdat die van mij alleen is zet ik af en toe een grote spiegel op de bank, daar istie dol op, als ie er dan voor staat dan gaat ie ook breed staan en haalt die ook alles uit de kast
Op donderdag 23 oktober 2003 13:34 schreef aakab het volgende:
Helemaal leuk is als ze tegen het tralies gaan tikken hehehe met hun vleugeltjes beetje opgetild..of als je een partner erbij heb hehe dat ze het vrouwtje helemaal gek maken met die deuntjes en het wijfje steeds nix doet en wilt slapen hehhehe
quote:Ik vind dat altijd zo zielug...denkt ie dat er een ander is en dan hmm...zielug
Op donderdag 23 oktober 2003 13:49 schreef Lithius het volgende:[..]
Omdat die van mij alleen is zet ik af en toe een grote spiegel op de bank, daar istie dol op, als ie er dan voor staat dan gaat ie ook breed staan en haalt die ook alles uit de kast
quote:Hij begrijpt wel dat het een spiegel is denk ik.. als ik de spiegel pak begint ie al vrolijk te doen voordat ie zichzelf heeft gezien !
Op donderdag 23 oktober 2003 13:52 schreef aakab het volgende:[..]
Ik vind dat altijd zo zielug...denkt ie dat er een ander is en dan hmm...zielug
quote:Dat doet die van mij ook ja, dat fietfieuw !
Op donderdag 23 oktober 2003 13:53 schreef marchien het volgende:
wij hadden er ook 1! nico! is 25 geworden!
ehm hij kon "nico" zeggen en "verrek" hij floot naar mensen op de bouwvakkers manier!
hij had een (best grote) spiegel en dat vontie geweldig, ging die een rondje lopen, stoppen bij de spiegel. dan boog hij en riep *nico fietfieuw!* heel cool!
Leuke beestjes.. dat vrouwtje wat ik toendertijd verzorgde had ik geleerd om te paraderen op commando
Als ik tegen haar zei: wie is er mooi dan ?
Dan sloeg ze d'r vleugels open en floot dan keihard fietfieuw
Hij is trouwens helemaal dol op het scrollwieltje van mijn muis (en het snoer).
quote:Een spiegeltje is meestal de favoriet !!
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:02 schreef lavapredator het volgende:
Wat moeten die beestjes nog meer in hun kooi hebben anders dan een paar houten stokken, bodem en speeltjes?
Maar hoe krijg je het voor mekaar dat je m mee kan nemen naar buiten enz. en dat ie echt bij je blijft. Lijkt me toch supereng!
quote:Wat was dat een leuk beest zeg!!
Op maandag 27 oktober 2003 12:01 schreef Sorella het volgende:
Die van ons is maar 3 geworden
Floot vader jacob, het huis was van hem inclusief hond en katten,
Was de hele dag los, alleen s'nachts niet.
Was ook verliefd op 1 van onze kattenDat is een leuk gezicht al fluitend en met de vleugels wijd achter de kat aan en zij wist niet waar zij het zoeken moest.
Ze aten samen kattenvoer, zag je alleen nog een stukje parkietenstaart onder de kat vandaan komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |