quote:Calls neem ik nooit mee overnight. Gekke Osama......
Op woensdag 19 november 2003 22:45 schreef Koos Voos het volgende:[..]
professionals zullen deze (verwachte) bounce gebruiken om hun longposities af te bouwen.. kortom, koop morgen eind van de middag goedkoop wat puts, ga je volgende week veel meer plezier aan beleven.
Verlies in een half uurtje: ¤ 1600.-
quote:Morgen expiratie van de November series... de verwachting lag rond de 330.
Op donderdag 20 november 2003 11:10 schreef WorstKaas het volgende:
Daarom ben ik zo huiverig voor calls!
1 bomaanslag en de beurzen dalen scherp.Verlies in een half uurtje: ¤ 1600.-
quote:Vorige maand hadden we een enorm expiratiegeweld.
Op donderdag 20 november 2003 13:15 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Morgen expiratie van de November series... de verwachting lag rond de 330.
Die aanslagen gooien wellicht roet in het eten maar misschien trekt de boel nog wat aan.
Hoe dan ook, de stieren worden weer angstig en de beren ruiken bloed.
Er gaan plannen rond in de VS om het shortselling vanaf januari te gaan verbieden, wederom een teken dat koste wat het kost de markten moeten worden beschermt in het belangrijke verkiezingsjaar.
heeft iemand hier een url waar ik gratis de (historische) koersdata van de Amerikaanse indices kan downloaden? (voor Metastock)
quote:je kan ze met stockbrowser wegzuigen en dan exporteren naar metastock,...
Op maandag 5 januari 2004 23:29 schreef yozd het volgende:
End-of-day data downloadheeft iemand hier een url waar ik gratis de (historische) koersdata van de Amerikaanse indices kan downloaden? (voor Metastock)
[TK] Beleggers Belangen jaren '95 t/m '03
misschien leuk voor een beginnende belegger of een andere in aandelen geinteresseerde fokkers
Lekkere stijging vandaag van de AEX. Had ik niet verwacht.
In Metastock krijg ik nog geen duidelijke signalen (wat betreft de AEX), dus eigenlijk zou ik niks moeten doen. Maar gewoon voor het spelletje toch wat putjes jan. 04 330 gekocht...
- edit -
vergeten erbij te vermelden: @ 0,40
[Dit bericht is gewijzigd door yozd op 08-01-2004 16:30]
dollar voltooid hogere bodem->(zou) negatief moeten zijn
dubbele intraday top AEX
stijgingen met lage volumes AEX
Nasdaq en Dow extreem overbought...
quote:ik doe mee zij het dat ik ipv puts kopen 5 calls 350 schrijf
Op donderdag 8 januari 2004 17:03 schreef devilish1980 het volgende:
leuk om te weten...
optimale AEX januari expiratie koers voor de handelaren ligt op 320....
dit is berekent omdat de handelaren(vaak de schrijvers) hier de meeste inkomsten hebben...
quote:En "hoe" is dit dan berekend? Kijkt men gewoon naar het aantal openstaande contracten?
Op donderdag 8 januari 2004 17:03 schreef devilish1980 het volgende:
leuk om te weten...
optimale AEX januari expiratie koers voor de handelaren ligt op 320....
dit is berekent omdat de handelaren(vaak de schrijvers) hier de meeste inkomsten hebben...
quote:ze kijken naar t aantal puts die open staan en op welke koers die waardeloos aflopen (hoe hoger de AEX hoe meer waardeloze puts...)
Op donderdag 8 januari 2004 17:44 schreef yozd het volgende:[..]
En "hoe" is dit dan berekend? Kijkt men gewoon naar het aantal openstaande contracten?
en dan ga je bij elke stand van de aex kijken waar de meeste waardeloze contracten zitten...
wordt helemaal uitgelegd op http://www.night-trading.com/
hier staan ook put call ratio's, open interest indicatoren...
Als ik mbv 'The Downloader' de end-of-day data van de Amerikaanse indices download, dan krijg ik ze soms verkeerd binnen.
- de DOW: klopt helemaal.
- de S&P 500 : de normale close price van dag (N - 1), is bij mij de opening price van dag N. De echte opening price in mijn grafieken klopt dus niet
- de Nasdaq: het verloop van de grafieken klopt, maar de getallen zijn verkeerd. Je zou in principe dus wel weerstanden en steunen kunnen berekenen, maar het werkt toch fijner met de normale data.
Kent iemand dit probleem?
[Dit bericht is gewijzigd door yozd op 08-01-2004 19:59]
quote:idd negatieve divergentie
Op donderdag 8 januari 2004 19:48 schreef devilish1980 het volgende:
[afbeelding]negatieve divergentie's...
quote:1 positief aspect dan
Op donderdag 8 januari 2004 20:34 schreef yozd het volgende:[..]
idd negatieve divergentie
Maar ook... een opwaartse kruising van de MACD door de nullijn én trigger, wat voor een stijging pleit. Het kan verschillende kanten op.
quote:haha ja idd!
Op donderdag 8 januari 2004 20:50 schreef devilish1980 het volgende:1 positief aspect dan
Ik las net op technischeanalyse.nl dat veel technische instrumenten in deze markt de prullenbak inkunnen.
Ineens weet ik weer waarom ik een paar weken geleden ben gestopt met opties traden...
quote:Yeah
Op donderdag 8 januari 2004 19:48 schreef devilish1980 het volgende:
[afbeelding]negatieve divergentie's...
AEX DOWN!!!
quote:onder de 344 ligt de weg vrij tot 338
Op vrijdag 9 januari 2004 14:44 schreef yozd het volgende:
Dollar daalt lekker snel!
Werkgelegenheidscijfers vallen tegen.AEX DOWN!!!
[Dit bericht is gewijzigd door devilish1980 op 09-01-2004 14:53]
quote:Heb je nou al eens gebenchmarked wat de voorspellende waarde van die dingen is?
Op donderdag 8 januari 2004 20:34 schreef yozd het volgende:een opwaartse kruising van de MACD door de nullijn én trigger, wat voor een stijging pleit. Het kan verschillende kanten op
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |