abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14037956
Ik vond het wel eens tijd voor een topic voor dit prachtige programma Wat het programma doet? Muziek afspelen! En wel heel veel formaten en wel heel erg goed Standaard is FooBar heel simpel qua uiterlijk maar er zijn diverse projecten bezig om dit te veranderen en FooBar skinnable te maken, kijk maar eens op http://www.foobarlooks.tk/

Links:

http://www.foobarlooks.tk/

Meer info over FooBar:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=782808

En natuurlijke de officiele site:
http://www.foobar2000.org

Probeer het eens zou ik zeggen!

dinsdag 21 oktober 2003 @ 20:24:10 #2
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_14038600
wat een geweldig nerd-programma

Zo op het eerste gezicht het eerste programma sinds de 4 jaar (ofzo) dat ik mp3's gebruik dat Winamp overtreft.

Licht, no nonsense, skinless, geavanceerd en highly customizable

Ik ga het eens een tijdje proberen.

dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:27:32 #3
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_14041333
Relax baas al je playlists bij elkaar in tabblaadjes.
en die global keyboard shortcuts staan mij ook wel aan
pi_14042760
Zo, 1 user erbij
  woensdag 22 oktober 2003 @ 12:19:41 #5
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14049031
Ik heb gehoord dat de geluidkwaliteit van deze speler beter is dan Winamp.

Vind dat maar een beetje vaag hoor. Dat kun je toch niet echt merken? En hoe wou ie dat doen dan? Is ie een betere mp3 encoder?

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 12:47:00 #6
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_14049661
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 12:19 schreef Hare het volgende:
Ik heb gehoord dat de geluidkwaliteit van deze speler beter is dan Winamp.

Vind dat maar een beetje vaag hoor. Dat kun je toch niet echt merken? En hoe wou ie dat doen dan? Is ie een betere mp3 encoder?

Staat ook iets over in op die Tweakers link die in de opeingspost is gegeven.
quote:
Foobar2000 gebruikt weliswaar de meest geavanceerde audio engine van het moment, maar je moet nu niet gaan veronderstellen dat de muziek er véél beter van gaat klinken. Het verschil tussen klassieke 16-bit decoders en de foobar2000 64-bit decoder uit zich enkel in verschillen op het 16de en soms 15de minst beduidende bit (bij 16-bit audio). Dit is het gevolg van de geavanceerde dithering met noise shaping die foobar2000 toepast. Deze geluidsverbetering is voor de overgrote meerderheid absoluut onhoorbaar!

[...]

Een knappe plugin in foobar2000 is de Resampler. Zoals sommigen mogelijk al weten hebben vele kaarten gebaseerd op AC97 en soortgelijke chipsets (zoals de Creative SoundBlaster Live! en Audigy series) een interne samplerate conversie naar 48 kHz. Dit terwijl de meeste muziek die je speelt doorgaans 44.1 kHz is. De muziek komt dus nooit onaangepast op de uitgang van deze kaarten. Foobar2000 kan hieraan niets veranderen, maar de hardware resampler op de kaarten zijn doorgaans van erg belabberde kwaliteit. Foobar2000's resampler gebruikt een superieur algoritme dat in real-time de samplerate omzet tot 48 kHz zodat de hardware resampler het signaal verder met rust laat.

woensdag 22 oktober 2003 @ 14:09:42 #7
4180 Hare
Come fly with me!
pi_14051791
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 12:47 schreef CreativeMind het volgende:

[..]

Staat ook iets over in op die Tweakers link die in de opeingspost is gegeven.
[..]

Maar je hoort dus niks van dat verschil?

Waarom zou je dat progje dan moeten nemen ipv winamp? Is ie makkelijker in gebruik?

[Dit bericht is gewijzigd door Hare op 22-10-2003 16:47]

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_14053816
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:09 schreef Hare het volgende:

[..]

Ga eens naar de sites en ik heb de voordelen al opgenoemd

Nog 1 keer dan:

Simpel, maar heel erg uitgebreid
Klein, maar krachtig
Als je 1 van de gelukkigen bent, een betere geluidskwaliteit
Heel makkelijk aan te passen, er zijn allerlei "plug-ins" voor (die "" omdat het niet echt plug-ins zijn), ik heb zelf ook een skin gemaakt, als het goed is komt die ook op Foobarlooks.tk. En ik kan je zeggen dat het erg makkelijk is.

pi_14053897
ik heb t ff gedownload.. maar t is dus een soort mediaplayer vervanging als ik het goed begrijp?
pi_14054364
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:26 schreef VeerMans het volgende:
ik heb t ff gedownload.. maar t is dus een soort mediaplayer vervanging als ik het goed begrijp?
O nee, hij speelt alleen maar muziek af (gelukkig). En je moet het echt niet zien als een vervanging hoor.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 15:49:37 #11
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_14054591
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:26 schreef VeerMans het volgende:
Nee. Zeker niet. Sowieso is het alleen bedoeld voor geluid, en daarbij maakt hij géén gebruik van Microsoft DirectShow decoders, alleen van ingebouwde decoders of die als plugin zijn geladen natuurlijk (dit is wel hetzelfde als in Winamp)

En het type mensen dat gelukkig is met Windows Media Player moet zeker niet aan foobar beginnen want dat geeft alleen maar een stortvloed aan topics hier dat ze er geen reet van snappen en dat het kut is en dat ze skins willen en DivX en weet ik veel allemaal

pi_14054661
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:49 schreef CreativeMind het volgende:

[..]

Nee. Zeker niet. Sowieso is het alleen bedoeld voor geluid, en daarbij maakt hij géén gebruik van Microsoft DirectShow decoders, alleen van ingebouwde decoders of die als plugin zijn geladen natuurlijk (dit is wel hetzelfde als in Winamp)

En het type mensen dat gelukkig is met Windows Media Player moet zeker niet aan foobar beginnen want dat geeft alleen maar een stortvloed aan topics hier dat ze er geen reet van snappen en dat het kut is en dat ze skins willen en DivX en weet ik veel allemaal

meer een vervanging van winamp 2 dus
ik zal er thuis nog eens naar kijken, zit hier op me werk dus kan dr niet echt veel aan uitproberen
pi_21618894
Iemand die me hiermee kan helpen?

Ik heb al op enkele plaatsen gelezen dat dit mogelijk hoort te zijn, maar het is mij nog niet gelukt... is er iemand die me hiermee misschien kan helpen?

Ik heb Columns UI geinstalleerd, en ook UIE DB Explorer...
Hier gehaald: http://members.lycos.co.uk/musicf/temp/

Maar wat moet ik precies instellen om dit voor elkaar te krijgen?
Ik snap ook niet echt wat ik met die UIE DB Explorer zip aanmoet... daar zit een file in die albumlist heet, maar waar moet die naartoe? Ik heb hem in de root folder en de components folder gezet, maar dat gaf beide keren geen succes...

Ik gebruik trouwens Fubar 0.83, en heb buiten die twee components alleen nog de Id3v2 component geinstalleerd...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')