Links:
Meer info over FooBar:
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=782808
En natuurlijke de officiele site:
http://www.foobar2000.org
Probeer het eens zou ik zeggen!
Zo op het eerste gezicht het eerste programma sinds de 4 jaar (ofzo) dat ik mp3's gebruik dat Winamp overtreft.
Licht, no nonsense, skinless, geavanceerd en highly customizable
Ik ga het eens een tijdje proberen.
Vind dat maar een beetje vaag hoor. Dat kun je toch niet echt merken? En hoe wou ie dat doen dan? Is ie een betere mp3 encoder?
quote:Staat ook iets over in op die Tweakers link die in de opeingspost is gegeven.
Op woensdag 22 oktober 2003 12:19 schreef Hare het volgende:
Ik heb gehoord dat de geluidkwaliteit van deze speler beter is dan Winamp.Vind dat maar een beetje vaag hoor. Dat kun je toch niet echt merken? En hoe wou ie dat doen dan? Is ie een betere mp3 encoder?
quote:
Foobar2000 gebruikt weliswaar de meest geavanceerde audio engine van het moment, maar je moet nu niet gaan veronderstellen dat de muziek er véél beter van gaat klinken. Het verschil tussen klassieke 16-bit decoders en de foobar2000 64-bit decoder uit zich enkel in verschillen op het 16de en soms 15de minst beduidende bit (bij 16-bit audio). Dit is het gevolg van de geavanceerde dithering met noise shaping die foobar2000 toepast. Deze geluidsverbetering is voor de overgrote meerderheid absoluut onhoorbaar![...]
Een knappe plugin in foobar2000 is de Resampler. Zoals sommigen mogelijk al weten hebben vele kaarten gebaseerd op AC97 en soortgelijke chipsets (zoals de Creative SoundBlaster Live! en Audigy series) een interne samplerate conversie naar 48 kHz. Dit terwijl de meeste muziek die je speelt doorgaans 44.1 kHz is. De muziek komt dus nooit onaangepast op de uitgang van deze kaarten. Foobar2000 kan hieraan niets veranderen, maar de hardware resampler op de kaarten zijn doorgaans van erg belabberde kwaliteit. Foobar2000's resampler gebruikt een superieur algoritme dat in real-time de samplerate omzet tot 48 kHz zodat de hardware resampler het signaal verder met rust laat.
quote:Maar je hoort dus niks van dat verschil?
Op woensdag 22 oktober 2003 12:47 schreef CreativeMind het volgende:[..]
Staat ook iets over in op die Tweakers link die in de opeingspost is gegeven.
[..]
Waarom zou je dat progje dan moeten nemen ipv winamp? Is ie makkelijker in gebruik?
[Dit bericht is gewijzigd door Hare op 22-10-2003 16:47]
quote:Ga eens naar de sites en ik heb de voordelen al opgenoemd
Op woensdag 22 oktober 2003 14:09 schreef Hare het volgende:[..]
Nog 1 keer dan:
Simpel, maar heel erg uitgebreid
Klein, maar krachtig
Als je 1 van de gelukkigen bent, een betere geluidskwaliteit
Heel makkelijk aan te passen, er zijn allerlei "plug-ins" voor (die "" omdat het niet echt plug-ins zijn), ik heb zelf ook een skin gemaakt, als het goed is komt die ook op Foobarlooks.tk. En ik kan je zeggen dat het erg makkelijk is.
quote:O nee, hij speelt alleen maar muziek af (gelukkig). En je moet het echt niet zien als een vervanging hoor.
Op woensdag 22 oktober 2003 15:26 schreef VeerMans het volgende:
ik heb t ff gedownload.. maar t is dus een soort mediaplayer vervanging als ik het goed begrijp?
quote:Nee. Zeker niet. Sowieso is het alleen bedoeld voor geluid, en daarbij maakt hij géén gebruik van Microsoft DirectShow decoders, alleen van ingebouwde decoders of die als plugin zijn geladen natuurlijk (dit is wel hetzelfde als in Winamp)
Op woensdag 22 oktober 2003 15:26 schreef VeerMans het volgende:
ik heb t ff gedownload.. maar t is dus een soort mediaplayer vervanging als ik het goed begrijp?
En het type mensen dat gelukkig is met Windows Media Player moet zeker niet aan foobar beginnen want dat geeft alleen maar een stortvloed aan topics hier dat ze er geen reet van snappen en dat het kut is en dat ze skins willen en DivX en weet ik veel allemaal
quote:meer een vervanging van winamp 2 dus
Op woensdag 22 oktober 2003 15:49 schreef CreativeMind het volgende:[..]
Nee. Zeker niet. Sowieso is het alleen bedoeld voor geluid, en daarbij maakt hij géén gebruik van Microsoft DirectShow decoders, alleen van ingebouwde decoders of die als plugin zijn geladen natuurlijk (dit is wel hetzelfde als in Winamp)
En het type mensen dat gelukkig is met Windows Media Player moet zeker niet aan foobar beginnen want dat geeft alleen maar een stortvloed aan topics hier dat ze er geen reet van snappen en dat het kut is en dat ze skins willen en DivX en weet ik veel allemaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |