sterker nog ik ben er zeer gelukkig mee
Waar ik me wel om schaam is dat ik tegenwoordig aan elke nederlander moet bewijzen dat ik niet zo'n ###marokkaan ben.
Nu denk ik dat menig fokker wel geintresseerd is in een paar vragen en je mag die gerust stellen
voordat ikallerlei negatieve reacties krijg wil ik eerst meedelen daik geen beroep doe op medeleven maar begrip.
Kom niet met vragen die erniet toe doen want die beantwoord ik niet.
jusk ask , but don't be shootin' me
quote:Vraag 2 van mij idem dus...
Wat is er volgens jou de grootste oorzaak van het feit dat procentueel meer Marokkanen op het slechte pad geraken, dan andere bevolkingsgroepen?
quote:Zeg jij er wat van dan?
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:42 schreef Boondock_Saint het volgende:
De Marokkaanse gemeenschap heeft het altijd over een kleine groep die het voor de rest verpest. Als jij als 21 jarige een groepje 16 jarige Marokkanen rotzooi ziet trappen, zeg je er dan wat van? Zeggen Marrokaanse senioren en/of volwassenen daar dan wat van?
Waarom verwacht je negatieve berichtjes?
Waarom denk je dat mensen nu juist aan jou vragen willen stellen? Omdat je jong en Marokkaans bent en daardoor de Marokkanen kan vertegenwoordigen?
Je doet alsof je niet kan bevatten dat de autochtonen je ook weleens gewoon zouden kunnen accepteren ondanks je nationaliteit. Je speelt een slachtofferrol.
quote:denk dat TS in slaap is gevallen, al een tijdje geen reactie op deze "moeilijke" vragen
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:38 schreef achiedeman het volgende:
ik ben een 21 jarige marokkaan en ik schaam me er niet voor, ook woon ik in amsterdam geuzenveld/slotermeer en schaam me er niet voor, mijn ouders zijn hier gekomen voor een beter leven en daar schaam ik me ook niet voor.
Mijn vader werkt al 40 jaar bij hetzelfde bedrijf en hij schaamt zich er ook niet voor, hij heeft 5 kinderen grootgebracht en schaamt zich daar ook niet voor.sterker nog ik ben er zeer gelukkig mee
Waar ik me wel om schaam is dat ik tegenwoordig aan elke nederlander moet bewijzen dat ik niet zo'n ###marokkaan ben.
Nu denk ik dat menig fokker wel geintresseerd is in een paar vragen en je mag die gerust stellen
voordat ikallerlei negatieve reacties krijg wil ik eerst meedelen daik geen beroep doe op medeleven maar begrip.
Kom niet met vragen die erniet toe doen want die beantwoord ik niet.jusk ask , but don't be shootin' me
Kaaskoppen moeten wel over zich heen laten lopen anders krijgen ze aan Abu Jaaaahjaaaah achter zich aan die ze tot hun graf voor racist zal uitmaken.
quote:Net alsof de gemiddelde 21-jarige autochtoon/senior/volwassene zich ermee bemoeit als ie een stel 16-jarige autochtone "voetbalsupporters" zich ziet misdragen om maar even een voorbeeld te noemen...
De Marokkaanse gemeenschap heeft het altijd over een kleine groep die het voor de rest verpest. Als jij als 21 jarige een groepje 16 jarige Marokkanen rotzooi ziet trappen, zeg je er dan wat van? Zeggen Marrokaanse senioren en/of volwassenen daar dan wat van?
Die gasten moet gewoon keihard worden aangepakt, te beginne door de marokanen zelf.
quote:Ik denk het niet, vaak zijn het dikke criminelen, doen alles wat niet mag etc. etc. Maar uiteindelijk komt er een punt waarbij deze mensen trouwen en een serieuze ommekeer maken, ze zijn tenslotte volwassen geworden en zien alles wat ze vroeger deden denk ik met spijt terug. (of zagen het tot eventjes voor het trouwen als kattekwaad.
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:40 schreef Matty___ het volgende:zijn het echt een stelletjes eikels die geen toekomst hebben????
quote:(Durf) jij er wat van te zeggen? Waarom moeten we ons eigen 'volk' in bedwang houden. Je bent toch net zo goed de maatschappij als ons? Bovendien denk ik dat in veel verschillende situaties al een medelander ervoor zorgt dat een zaak niet escaleert. Maar dat merk je natuurlijk niet in het nieuws...
quote:Marokkaanse jongeren kennen het fenomeen 'bij elkaar thuis over de vloer' niet en gaan zich samenscholen op straat. Daar volgt heel makkelijk criminaliteit uit.
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:47 schreef The_Prince_of_Mu het volgende:
Wat is er volgens jou de grootste oorzaak van het feit dat procentueel meer Marokkanen op het slechte pad geraken, dan andere bevolkingsgroepen?
quote:Mooi niet, Nederlanders kunnen het vaak in een groepsgevecht gewoon niet winnen.
Op dinsdag 21 oktober 2003 05:46 schreef Vampier het volgende:
Kaaskoppen moeten wel over zich heen laten lopen anders krijgen ze aan Abu Jaaaahjaaaah achter zich aan die ze tot hun graf voor racist zal uitmaken.
quote:Is dat niet gewoon een taak van politie/justitie
Op dinsdag 21 oktober 2003 07:39 schreef kotsmongool het volgende:
Die gasten moet gewoon keihard worden aangepakt, te beginne door de marokanen zelf.
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:17 schreef Youssef het volgende:
Ik reageer niet voor de topicstarter, maar gewoon zomaar.
[..]Ik denk het niet, vaak zijn het dikke criminelen, doen alles wat niet mag etc. etc. Maar uiteindelijk komt er een punt waarbij deze mensen trouwen en een serieuze ommekeer maken, ze zijn tenslotte volwassen geworden en zien alles wat ze vroeger deden denk ik met spijt terug. (of zagen het tot eventjes voor het trouwen als kattekwaad.
)
[..](Durf) jij er wat van te zeggen? Waarom moeten we ons eigen 'volk' in bedwang houden. Je bent toch net zo goed de maatschappij als ons? Bovendien denk ik dat in veel verschillende situaties al een medelander ervoor zorgt dat een zaak niet escaleert. Maar dat merk je natuurlijk niet in het nieuws...
[..]Marokkaanse jongeren kennen het fenomeen 'bij elkaar thuis over de vloer' niet en gaan zich samenscholen op straat. Daar volgt heel makkelijk criminaliteit uit.
[..]Mooi niet, Nederlanders kunnen het vaak in een groepsgevecht gewoon niet winnen.
[..]Is dat niet gewoon een taak van politie/justitie
?
quote:Wat is dat nou weer voor kotsmongolerige opmerking? Moeten 'wij' de Marokkaanse maatschappij het probleem dan oplossen? Is het land niet verantwoordelijk voor alle problemen die zich daarbinnen spelen en oplossingen daarvoor vinden.
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:29 schreef kotsmongool het volgende:[..]
Dat is de juiste instelling, de nederlanders moeten het maar oplossen idd, net zolang tot ze het zat zijn en groepen rasisten/nazi's en andere niet allochtonen liefhebbers bezoekjes gaan brengen aan marokaanse probleem buurten waarbij er rap marakanen gaan sneuvelen en dan is het natuurlijk opeens wel iets waar iets aangedaan moet worden.
Wat ben jij snugger zeg. Laten we ook even inbrekers, verkrachters, homofielen, dieven en anders gespuis door de maatschappij laten oplossen, werkt perfect! Kunnen we ook meteen op politie bezuinigen!
quote:zeg jij er wat van?
jij bent ook verantwoordelijk voor onze gehele gemeenschap, en daar bedoel ik dus iedereen hier in Nederland mee: Allochtoon of Autochtoon...
quote:De topcstarter baalt ervan dat hij steeds moet bewijzen dat ie geen kutmarokaan is, kan ik me best wel wat bij voorstellen, het is immers maar een klein groep dat zo is. Als ik van een marokaan weet dat hij iets tegen de groep kutmarokanen doet (aangeven wat dan ook) dan weet ik dat hij niet zo is en wat aan het probleem doet. Uiteindelijk doet ie zichzelf er een plezier mee omdat er van kutmarokanen minder sprake is.
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:32 schreef Youssef het volgende:[..]
Wat is dat nou weer voor kotsmongolerige opmerking? Moeten 'wij' de Marokkaanse maatschappij het probleem dan oplossen? Is het land niet verantwoordelijk voor alle problemen die zich daarbinnen spelen en oplossingen daarvoor vinden.
Wat ben jij snugger zeg.
Laten we ook even inbrekers, verkrachters, homofielen, dieven en anders gespuis door de maatschappij laten oplossen, werkt perfect! Kunnen we ook meteen op politie bezuinigen!
Er worden trouwens zat marokanen in elkaar gemept al doen doet de media geen moeite om dat te melden, nu lijkt het net alsof ze marokanen altijd maar klappen uitdelen, terwijl ze met het incaseren zeker nie minder slecht zijn.
quote:dit is echt heel moeilijk te zeggen, er zullen veel ouderen met pensioen gaan en het is volgens onderzoek geleken dat het overgrote deel van de 1 ste generatie dan met pensioen is en dat deze terug willen keren naar marokko, een vertrekpremie is goed voor de stimulans.^)
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:40 schreef Phuturistixxx het volgende:
Hoe zie jij het "marokkanen probleem" over tien jaar?
ik denk dat na de recente gebeurtenissen er goede maatregelen zullen gaan komen. Het probleem zit in de grote steden vooral in de "verdwijnen in de anonimiteitssfeer. Daarom denk ik dat na een combinatie van goede oplossingen een verbetering tot stand kan worden gebracht. Daarbij denk ik aan bijvoorbeeld
#berechting in dezelfde buurt(met nadruk de op de ouders dan betrekken en daarin het probleem zoeken, want daar zit de oorsprong van het probleem de ouders hebben geen grip op het kind, waarom? nederlandse taal leren? cursus, voor de ouders? want als er nog meer broertjes inde opkomst zijn dan kan dit moeilijkheden tot verder gevolg hebben)
quote:op je eerste vraag: ik weet het echt niet
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:40 schreef Matty___ het volgende:
waarom verpesten het een paar kutmarokkanen het dan voor de rest?
zijn het echt een stelletjes eikels die geen toekomst hebben????
quote:Ik zelf wel, maar ik doe dit niet alleen bij marokkanen, nee bij iedereen.
quote:Hierboven staan de grootste oorzaken beschreven.
Op dinsdag 21 oktober 2003 03:47 schreef The_Prince_of_Mu het volgende:
quote:Meneer de psycholoog: Schaamte is een gevoel, dit gevoel heerst bij veel marokkanen omdat er een nou eenmaal geen goede naam
Op dinsdag 21 oktober 2003 04:41 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Waarom zou je voor je afkomst schamen in dit geval?Waarom verwacht je negatieve berichtjes?
Waarom denk je dat mensen nu juist aan jou vragen willen stellen? Omdat je jong en Marokkaans bent en daardoor de Marokkanen kan vertegenwoordigen?
Je doet alsof je niet kan bevatten dat de autochtonen je ook weleens gewoon zouden kunnen accepteren ondanks je nationaliteit. Je speelt een slachtofferrol.
als je niet weet waarom ik negatieve berichtjes verwacht dan komt het door de vele mensen die hier op het forum maar roepen en lukraak generaliseren.
Hier neem ik afstand van.
Ik kan de Marokkaanse mensen onmogelijk vertegenwoordigen. niemand kan dat omdat de marokkaanse samenleving qua opinie zo erg verschillen.Maar ik denk dat ik meer weet over wat er gaande is in de straten dan de gemm. fokker(met alle respect)
quote:idd ja,. het begon aardig laat te worden....
Op dinsdag 21 oktober 2003 04:42 schreef dr.dunno het volgende:[..]
denk dat TS in slaap is gevallen, al een tijdje geen reactie op deze "moeilijke" vragen
quote]Op dinsdag 21 oktober 2003 05:46 schreef Vampier het volgende:
Niets mis met Marokkaan zijn... maar een Marokkaan die met zijn Marokkanen vriendjes meeloopt omdat die kaaskoppen zo lekker over zich heen laten lopen is in en in triest.
[/quote]
zeker triest, dit komt mede door te lang op straat gehangen te hebben, en daar leer je niet in sommige wijken echt niet de omgangsregels.
quote:niet echt een vraag maja: hoie bedoel je met keihard laten vallen?
Op dinsdag 21 oktober 2003 07:39 schreef kotsmongool het volgende:
Als een groep blanken rotzooi zou trappen zou ik het daar nooit voor opnemen, dat moeten marokanen ook doen. Als het echt maar een klein groepje is dat dat het verpest zal de marokaanse gemeenschap zich daar ook tegen moeten verzetten en het zeker niet voor ze opnemen, als je het wel voor ze opneemt betrek je jezelf bij die groep. Dus gewoon keihard laten vallen.Die gasten moet gewoon keihard worden aangepakt, te beginne door de marokanen zelf.
quote:100% gelijk, ik doe het dan ook bij alle jochies van 16 jaar.
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:38 schreef Faithy het volgende:[..]
zeg jij er wat van?
jij bent ook verantwoordelijk voor onze gehele gemeenschap, en daar bedoel ik dus iedereen hier in Nederland mee: Allochtoon of Autochtoon...
[Dit bericht is gewijzigd door achiedeman op 21-10-2003 09:17]
quote:Ja en ik sla er meestal daarna op los als het antwoord niet begint met 'ik zal het niet meer doen, oh mijn Heer.'
Op dinsdag 21 oktober 2003 08:38 schreef Faithy het volgende:[..]
zeg jij er wat van?
quote:oh mijn heer!! hoor je de jeugd van tegenwoordig echtniet zosnel zeggen meer hoor.O-)
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:14 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Ja en ik sla er meestal daarna op los als het antwoord niet begint met 'ik zal het niet meer doen, oh mijn Heer.'
Je hoort vaak op het nieuws dat in moskeen en dergelijke wordt opgeroepen tot haat tegen ongelovigen. dat NL'ers lager zijn dan honden en varkens. Er is een boek uitgebracht over hoe je het beste je vrouw kan slaan. En de gedachte dat "opzichtige" vrouwen hoeren zijn schijnt normaal te zijn (zwembadincidenten).
Is het gevoel dat bij vele mensen heerst dat het gewoon een cultuurverschil is en dan het daardoor niet op zal lossen correct? Vind je dat dit doort preken verboden moeten worden ook al worden ze geuit in naam van god/allah? Denk je dat marrokaanse jongeren zich beinvloed voelen door de kerk/moskee/gelood/levensovertuiging?
greetz NeMe
quote:ok effe op volgorde beantwoorden
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:25 schreef Menyo het volgende:
Nog een vraag van mij:Je hoort vaak op het nieuws dat in moskeen en dergelijke wordt opgeroepen tot haat tegen ongelovigen. dat NL'ers lager zijn dan honden en varkens. Er is een boek uitgebracht over hoe je het beste je vrouw kan slaan. En de gedachte dat "opzichtige" vrouwen hoeren zijn schijnt normaal te zijn (zwembadincidenten).
Is het gevoel dat bij vele mensen heerst dat het gewoon een cultuurverschil is en dan het daardoor niet op zal lossen correct? Vind je dat dit doort preken verboden moeten worden ook al worden ze geuit in naam van god/allah? Denk je dat marrokaanse jongeren zich beinvloed voelen door de kerk/moskee/gelood/levensovertuiging?
quote:Hmmz, scheiding van kerk en staat wordt dus ook aangehangen door de *** marokkanen. Geld dat ook voor hun ouders? Of ligt daar dan een knelpunt? In de zin van, als de ouders "normaal" (naar westerse staven) zijn worden de kinderen dat ook?
Op dinsdag 21 oktober 2003 09:48 schreef achiedeman het volgende:[..]
ok effe op volgorde beantwoorden
ik denk dat het een zodanig groot cultuurverschil is dat zelfs de een overgroot deel van de marokkaanse jongeren zich niet in deze uitspraken kan vinden.
Ik kan je gerust zeggen dat er zoveel marokkaanse jongeren zijn die niet naar de moskee gaan, en als ze er naartoe gaan verstaan ze de imam vaak niet omdat deze in een arabische taal spreekt en marokkaans is niet echt arabisch, ze verstaan praktisch maar een kwart. De moskeeen waar deze uitspraken gebeuren zijn vaak de moskeeen met elke week een andere imam. Dit is helemaal niet goed, want dan krijg je elke week weer eentje die lukraak harde uitspraken zegt. (ook binnen de moskeeen vind op dit moment hevig verset plaats tegen dit soort praktijken) Minder politiek en meer geloof dat is wat de mensen willen. En als ze dat willen dan moet ze dat volgens mij krijgen van iemand met een imam-diploma.
Want het op straat hangen is niet de oorzaak, in de pijp in amsterdam was vroeger ook iedereen op straat omdat de huizen te klein waren. Daar was dit toch niet aan de hand. Zou het een combi van de 2 dingen zijn? Cultuur + straat = *** marokkaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |