dan rechter achterband ja
[Dit bericht is gewijzigd door pascalheister op 20-10-2003 23:40]
quote:rechts achter .. wil je uitleg ?
Op maandag 20 oktober 2003 23:34 schreef MariekeP het volgende:
als een auto een bocht naar rechts maakt, welk wiel slijt dan het minst?
[Dit bericht is gewijzigd door __Saviour__ op 20-10-2003 23:41]
quote:Links heeft toch minder druk?
Op maandag 20 oktober 2003 23:38 schreef DakDuuf het volgende:
links. meeste afstand meeste druk.... logisch?....
quote:Die slijt dus et hardst DROL
Op maandag 20 oktober 2003 23:38 schreef DakDuuf het volgende:
links. meeste afstand meeste druk.... logisch?....
quote:De meeste druk komt bij een bosch naar recht op et linker wiel
Op maandag 20 oktober 2003 23:39 schreef mazaru het volgende:
Als het een raadsel was geweest had ik gezegd, de reserveband.
Maar omdat die in natuurkunde staat zul je dat niet bedoelen.
Dus zou ik zeggen de linkerband, omdat de meeste druk op de rechterband komt.
quote:Dit klopt volledig
Op maandag 20 oktober 2003 23:40 schreef pche het volgende:
Ik denk je rechter achterwiel, als je een bocht naar rechts maakt zal je overhellen naar de linkerkant, daar komt dus veel druk op je banden te staan = slijtage, je stuurt ook nog in met je rechter voorwiel = slijtage
dus dan blijft je rechter achterwiel over
quote:Nee joh. Als een auto naar rechts stuurt heeft de auto de neiging om de linkerwielen "op te tillen". Dus is daar minder druk. Maar die maken wel meer afstand.
Op maandag 20 oktober 2003 23:40 schreef jackson het volgende:[..]
De meeste druk komt bij een bosch naar recht op et linker wiel
quote:onzin... als 'n auto een zeer scherpe bocht maakt, komen altijd de wielen aan de binnenbocht omhoog...
Op maandag 20 oktober 2003 23:42 schreef Bioslock het volgende:[..]
Nee joh. Als een auto naar rechts stuurt heeft de auto de neiging om de linkerwielen "op te tillen". Dus is daar minder druk. Maar die maken wel meer afstand.
quote:Jij snapt et echt niet hoor
Op maandag 20 oktober 2003 23:42 schreef Bioslock het volgende:[..]
Nee joh. Als een auto naar rechts stuurt heeft de auto de neiging om de linkerwielen "op te tillen".
quote:Psies .... En geloof me ... het rechter achterwiel heeft et minste slijtage
Op maandag 20 oktober 2003 23:43 schreef Bebop het volgende:[..]
onzin... als 'n auto een zeer scherpe bocht maakt, komen altijd de wielen aan de binnenbocht omhoog...
quote:True. Ik zei het verkeerd.
Op maandag 20 oktober 2003 23:43 schreef Bebop het volgende:[..]
onzin... als 'n auto een zeer scherpe bocht maakt, komen altijd de wielen aan de binnenbocht omhoog...
quote:Als jij met je fiets een bocht naar recht maakt, welke kant leun jij dan op? Naar links? Ik donder dan om hoor
Op maandag 20 oktober 2003 23:42 schreef Bioslock het volgende:[..]
Nee joh. Als een auto naar rechts stuurt heeft de auto de neiging om de linkerwielen "op te tillen". Dus is daar minder druk. Maar die maken wel meer afstand.
bij auto's (of elk ander object met kinetische energie) geldt hetzelfde
quote:Klopt ... er zijn modellen van bijvoorbeeld honda (prelude) die heeft meedraaiende achterwielen. Maar daar gaan ze bij de wiskunde/natuurkude les nie van uit denk
Op maandag 20 oktober 2003 23:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hangt ook nog af van de auto: er zijn auto's die de achterwielen iets meedraaien, zodat het wiel met de meeste druk er op (de buitenbocht) iets extra doet...
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 23:49 schreef Pietverdriet het volgende:
linksvoor, die heeft de druk en moet sturen heeft het meeste, dus rechtsachter het minst, logisch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |