Ik wil gewoon weten of 't werkt..iemand ervaring..
kga 'm denk ik maar gewoon aanschaffen..
niet geschoten is altijd mis..en wie weet is het wel de ideale uitvinding..
quote:yup da's dat ding..
Op zaterdag 02 juni 2001 00:58 schreef Aernout het volgende:
Is dat dat ding waarvan je billen gaan trillen?
mooi wel 250 piek
dus beter weet ik of het werkt voordat ik 'm koop...
Aerobed van tellsell werkt namelijk wel en is echt ideaal!
quote:pff...word al 18....tijd om dat babyvet juist te verwijderen aernoutje..
Op zaterdag 02 juni 2001 01:18 schreef Aernout het volgende:
Wel wat babyvet laten zitten hoor!
quote:wie mooi wil zijn......
Op zaterdag 02 juni 2001 01:42 schreef SuperRembo het volgende:
Die abtronic zal misschien wel werken, maar het lijkt me nou niet echt leuk om te doen. Als je resultaat wil zien dan moet je je spieren flink aanspannen. Dat gaat gewoon zeer doen.
maargoed ik weet niet of ie werkt, ik vertrouw al die aparaten niet, aangezien die Instant Fisherman ook een ding is waarvoor ik nog geen 10tje wil geven
Werken doet ie wel. Je kan wel degelijk zien dat het zaakje wat strakker wordt.
Maar.....
1) Al na 1 keer gebruiken vertoonde bij mij de rechter zilveren plak (het contactstuk voor je huid) een enorme slijtage. Dit werd alleen maar erger naarmate ik hem gebruikte. De linkerkant is overigens nog helemaal intact.
2) Ook vind ik dat de batterijtjes wel heel erg snel leegraken. Na twee weken was m'n eerste batterijtje al halfleeg, en zodoende voelde ik al bijna geen ene ruk meer toen ik het apparaat opkrikte naar de hoogste intensiteit. Daarom heb ik het tweede batterijtje er maar alweer ingefrot.
3) Ook krijg ik er soms wat uitslag van op m'n buik. Het valt gelukkig mee, want als ik even wat zalf smeer is het zo weer weg. Maar toch is het niet fijn, want soms blijft er een klein rood pukkeltje zitten, en als ik daar m'n AbTronic weer overheen doet, gaat dat enorm irriteren. Dan moet zo'n pukkeltje eerst verdwijnen voor ik hem weer kan gebruiken.
Conclusie:
Het idee is goed, en er kan ook resultaat mee worden behaald. Hij gaat echter niet lang genoeg mee om echt 'value-for-money' te kunnen zijn. Dit ligt zowel aan de kwaliteit van het ding zelf (snelle slijtage) als de power die erin zit (batterijtje met te weinig juice).
Ik zou jullie willen aanraden om hem na 6 weken terug te sturen om je geld terug te kunnen krijgen en doodleuk een nieuwe te bestellen.
Ikzelf ga een nieuw exemplaar aanvragen met als rede dat hij te snel versleten is (maar dat doe ik wel pas als ik het tweede batterijtje er doorheen heb gewerkt ).
quote:Goede review! Kijk daar hebben we nog eens iets aan. Ik heb nog wel een paar vragen:
Op zaterdag 02 juni 2001 18:31 schreef Codin het volgende:
-- verhaal --
1. De 'slijtage' waar je het over hebt, is dat oxidatie van een van de elektroden ofzo? Is dat niet schoon te poetsen/ poleisten dan? Is daar verder zelf nog wat aan te doen, vervangen, aluminiumfolie er omheen, dat soort dingen?
2. Het lijkt mij dat dit alleen op heel specifieke spieren werkt (alleen die toevallig tussen de elektroden zitten) of is dat niet zo?
3. Is dat niet een enorm kutgevoel? Als die spieren zich flink aanspannen word je toch net zo goed moe enzo?
quote:moet honger lijden.
Op zaterdag 02 juni 2001 02:26 schreef Qarinx het volgende:
wie mooi wil zijn......
quote:Dacht ik ook gelijk aan. Toch nog wat aan scheikunde gehad dus
Op zaterdag 02 juni 2001 18:42 schreef Aernout het volgende:
1. De 'slijtage' waar je het over hebt, is dat oxidatie van een van de elektroden ofzo? Is dat niet schoon te poetsen/ poleisten dan? Is daar verder zelf nog wat aan te doen, vervangen, aluminiumfolie er omheen, dat soort dingen?
Kun je vaststellen op welke elektrode aanslag vormt?
quote:Wat er waarschijnlijk gebeurt is dat er een dun laagje zweet zit tussen de huid en de electrode. Zweet bevat allerlei zouten, voornamelijk NaCl en KCl opgelost in water. Er treedt electrolyse op aan de electrodes waardoor er aan de ene kant waterstofgas ontstaat (geen probleem) en aan de andere kant Chloorgas (dat zo aggressief is dat het meteen een verbinding vormt met andere stoffen in de omgeving zoals het electrode materiaal) en NaClO3 (ook een agressief goedje). Hij schrijft ook dat de electrode maar aan één kant is aangetast en dat is ook logisch. Platina electrodes zou het electrode-corrosie probleem oplossen (beetje kostbaar alleen). Ik kan me voorstellen dat de huidirritatie ook maar aan één kant zit. Klopt dat?
Op zaterdag 02 juni 2001 19:29 schreef MacBeth het volgende:[..]
Dacht ik ook gelijk aan. Toch nog wat aan scheikunde gehad dus
Maar in het algemeen zullen er geen irritaties op treden
quote:1: Ik weet niet precies wat het is. Ik ben zelf een software-man, en heb weinig kaas gegeten van alles wat met hardware te maken heeft. Maar de rechterkant zit dus propvol met, wat ik alleen kan omschrijven als, donkerkleurige sporen en spikkels.
Op zaterdag 02 juni 2001 18:42 schreef Aernout het volgende:[..]
Goede review! Kijk daar hebben we nog eens iets aan. Ik heb nog wel een paar vragen:
2. Het lijkt mij dat dit alleen op heel specifieke spieren werkt (alleen die toevallig tussen de elektroden zitten) of is dat niet zo?
3. Is dat niet een enorm kutgevoel? Als die spieren zich flink aanspannen word je toch net zo goed moe enzo?
Ik voel (op sommige plaatsen duidelijker dan anderen) dat de rechterkant gewoon minder goed geleid.
2: Het werkt op zo'n beetje alles wat in de nabije omgeving zit van de zilverkleurige contactstukken.
3: In het begin is het gevoel heel kut wanneer je hem naar allerhoogste intensiteit krikt. Hier moet je dan ook niet gelijk mee beginnen. Wat ze in de reclame zeggen, over dat je er zo mee voor de klas kan staan, en dat je het kan dragen tijdens boodschappen doen, is niet waar.
Het apparaat doet het immers maar 10 minuten (auto-timer) op elke plek, en wanneer je dus met de AbTronic boodschappen gaat doen (en we gaan er even vanuit dat dat 60 minuten duurt) dan loop je dus voor niks met dat ding om gedurende 50 minuten (tenzij je hem schaamteloos ergens anders kom kan binden waar al die mensen bij zijn).
Verder, wanneer je hem op hoge intensiteit zet, is de kracht van dat ding zo groot, dat je hele lichaam er gewoon helemaal van kromgetrokken wordt.
En zo wil je echt niet voor de klas staan...
Dat gedeelte is complete bullshit. Wanneer je de AbTronic gebruikt, mag je er gerust even voor gaan zitten. Het is inderdaad best wel een inspanning.
Het apparaat werkt wel, maar het is bij lange na niet het zaligmakende produkt zoals men het aanprijst in de reclame.
Ook wil ik nog dit kwijt:
In de reclame wordt gezegd dat 10 minuten AbTronic gelijk staat aan 600 crunches.
Ontevreden over de lastibility van dat beestje, besloot ik om helemaal zelf 750 crunches te doen op fitness. En wat bleek? 750 eigen crunches zijn heel erg effectief -=> m'n toch al zo kleine omvang is weer een tikkeltje afgenomen (ben 35 kilo afgevallen, ben nog altijd bezig de zaak helemaal strak te trainen). Wanneer je echt slank wilt worden, is de AbTronic (voor zolang als ie meegaat) een leuk hulpmiddeltje, maar dan alleen wanneer je zelf al fanatiek traint. Uiteindelijk komt het toch neer op je eigen inzet.
quote:Nee, de huid-irritatie is aan beide kanten.
Op zaterdag 02 juni 2001 20:10 schreef Aernout het volgende:[..]
Wat er waarschijnlijk gebeurt is dat er een dun laagje zweet zit tussen de huid en de electrode. Zweet bevat allerlei zouten, voornamelijk NaCl en KCl opgelost in water. Er treedt electrolyse op aan de electrodes waardoor er aan de ene kant waterstofgas ontstaat (geen probleem) en aan de andere kant Chloorgas (dat zo aggressief is dat het meteen een verbinding vormt met andere stoffen in de omgeving zoals het electrode materiaal) en NaClO3 (ook een agressief goedje). Hij schrijft ook dat de electrode maar aan één kant is aangetast en dat is ook logisch. Platina electrodes zou het electrode-corrosie probleem oplossen (beetje kostbaar alleen). Ik kan me voorstellen dat de huidirritatie ook maar aan één kant zit. Klopt dat?
Nu zeg ik er ook bij dat ik een hele gevoelige gozer ben... niet om de nicht uit te hangen, maar zo is mijn lichaam nu eenmaal. M'n huid is heel gevoelig.
Het vreemde is dat ik het alleen heb wanneer ik in bad ga, en niet direct wanneer ik de AbTronic van m'n buik afhaal.
Op een keer voelde ik aan m'n buik een glibberig iets, wat me deed denken aan de gel die ik ertussen smeer bij het gebruik van de AbTronic, net alsof m'n huid die gel aan het afstoten was.
Dus wellicht is het de gel waar mijn huid niet tegen kan... zeker weten doe ik het niet.
En da's nog zoiets he... je hebt er gel op waterbasis bij nodig, en die wordt niet meegeleverd.
In de reclame wordt het op een halfuur AbTronic-brainwashing ook maar 1 keer gezegd overigens...... stel hypocrieten dat het er zijn.
quote:Dan zou ik hem open moeten sloten.....
Op zaterdag 02 juni 2001 19:29 schreef MacBeth het volgende:[..]
Dacht ik ook gelijk aan. Toch nog wat aan scheikunde gehad dus
En dan nog, ik ben niet echt een hardware-gozertje.
[offtopic]
Hoe is het met je gehoor MacBeth? Is de pieptoon al pleite?
[/offtopic]
quote:Klopt wel denk ik. 600x in 10 minuten is 60x per minuut, oftewel 1x per seconde. Het apparaat zou dus 1 stroomstoot per seconde moeten geven.
Op zaterdag 02 juni 2001 21:13 schreef Codin het volgende:In de reclame wordt gezegd dat 10 minuten AbTronic gelijk staat aan 600 crunches.
Is zoiets niet makkelijk zelf te bouwen? Met 220 Volt ofzo, 50Hz = 100 crunches per seconde
quote:Nope, ik heb de moed al opgegeven
Op zaterdag 02 juni 2001 21:29 schreef Codin het volgende:
[offtopic]Hoe is het met je gehoor MacBeth? Is de pieptoon al pleite?
[/offtopic]
quote:Er zijn 6 verschillende modi. Bij elke mode is het weer anders, maar volgens mij is er geen mode waarbij je elke seconde in stoot krijgt.
Op zondag 03 juni 2001 14:22 schreef Dr_Greene het volgende:[..]
Klopt wel denk ik. 600x in 10 minuten is 60x per minuut, oftewel 1x per seconde. Het apparaat zou dus 1 stroomstoot per seconde moeten geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |