abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:10:30 #1
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_14007075
Gisteravond reed ik in mijn auto naar de plaatselijke videotheek. Ik parkeerde hem naast een politiebusje dat met een draaiende motor stond te wachten. De agenten hielden de overkant van het plein in de gaten.
Ik dacht nog: "Er zal wel wat aan de hand zijn bij de shoarma- annex pizzeriazaak die de videotheek belendt."
Maar goed, ik loop naar binnen, huur "Not another teen movie", loop naar buiten en stap weer in mijn auto. Ik rijd van het plein af en zie dat de agenten achter twee fietsers van circa 20 jaar oud -- die ook net een dvd gehuurd hadden -- zijn aangereden en ze aangehouden hebben omdat hun fietslampje(s) niet branden.

Hebben die agenten verdorie niets beters te doen? Ze hebben natuurlijk de fietsers eerder gezien -- en de wederrechtelijke overtreding geconstateerd -- en ze achtervolgd tot op het plein, alwaar de onverlaten en rascriminelen hun fiets netjes parkeerden en over gingen tot het huren van een dvd. Om te voorkomen dat de potentiėle moordenaars en verkrachters vervolgens toch nog zouden ontkomen, lieten de agenten de motor van hun arrestantenbusje draaien. Toen de delinquenten vervolgens hun stalen rossen bestegen om hun zojuiste legaal verworven dvd thuis te gaan bekijken, grepen de koddebeiers in. Jaja, de stoere Bromsnorren reden er fluks achteraan en sneden het gajes de pas af. Vervolgens werden zij gewezen op het ontbreken en niet voeren van een fatsoenlijke en deugdelijke lichtinstallatie. Nou, het angstzweet stond op de voorhoofden van de sjampetters.

Sjongejongejonge, waar zijn die agenten toch mee bezig. Laten ze echte criminelen achtervolgen en vangen. Op dezelfde avond nota bene, werd er in een paar dorpen verderop iemand doodgeschoten.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
pi_14007102
Vind jij het erg als een fietser wordt aangereden in het donker?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:13:18 #3
56951 Najra
---------------
pi_14007138
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Is dit een strikvraag?
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:13:27 #4
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_14007144
That's not the point.

Het was trouwens in de straalverlichte bebouwde kom van een middelgroot dorp.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:13:45 #5
34693 Beetlebug
Just walk away
pi_14007151
quote:
~= Everyone is entitled to be stupid, but some abuse the privilege. =~
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:14:16 #6
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_14007166
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:13 schreef Eye_of_god het volgende:
That's not the point.

That's not the point!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_14007193
quote:
Als die agenten de jongens METEEN hadden aangesproken over het licht, hadden ze niet hoeven wachten en hadden ze de resterende tijd beter kunnen besteden.

Maar.. de.. politie.. heeft.. geen.. haast..

pi_14007197
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:13 schreef Eye_of_god het volgende:
That's not the point.

Dan nog, fietsers die zonder licht rijden zijn zeer kwetsbare weggebruikers. Een waarschuwing in de vorm van een boete is uitermate lullig, maar wel redelijk effectief, me dunkt. Je licht laten repareren (of aandoen de volgende keer) is goedkoper dan nog een bon.
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:16:23 #9
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_14007218
Grappig ik reed over 1 of ander landweggetje met m'n vriend, die eigenlijk altijd de fietser is zonder licht, maar dit keer zat hij naast me.

We passeerde een 2-tal fietsers zonder licht. "Goh", zegt tie "Het valt me op hoe ongelovelijk slecht zichtbaar je als fietser bent zonder licht, nog nooit over nagedacht eigenlijk, maar het is best gevaarlijk."

Maar goed...wat ik hiermee wilt zeggen, volgens mij deden de heren politie gewoon een keer goed hun werk....tja.....

Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:16:56 #10
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_14007233
De politie! Nee, daar kan ik geen respect voor hebben.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_14007236
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:15 schreef TripleM het volgende:
Als die agenten de jongens METEEN hadden aangesproken over het licht, hadden ze niet hoeven wachten en hadden ze de resterende tijd beter kunnen besteden.

Maar.. de.. politie.. heeft.. geen.. haast..

De TS suggereert dat de politie een wilde achtervolging heeft gehouden en drie dagen op stake-out heeft gestaan om de fietser te kunnen bekeuren. Of dat echt zo is...
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:17:34 #12
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_14007264
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan nog, fietsers die zonder licht rijden zijn zeer kwetsbare weggebruikers. Een waarschuwing in de vorm van een boete is uitermate lullig, maar wel redelijk effectief, me dunkt. Je licht laten repareren (of aandoen de volgende keer) is goedkoper dan nog een bon.

Het gaat er me niet zozeer om, dat de fietser bekeurd of gewaarschuwd zijn.
Maar de manier waarop.
Benjamin Franklin
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:21:21 #13
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_14007374
[woeps] verkeerde icon geklikt.
Benjamin Franklin
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:23:01 #14
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_14007430
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:16 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
De TS suggereert dat de politie een wilde achtervolging heeft gehouden en drie dagen op stake-out heeft gestaan om de fietser te kunnen bekeuren. Of dat echt zo is...
Jij overdrijft meer dan de TS hoor...
pi_14007466
bij mij worden die lampen er altijd af gejat, dus heb tegenwoordig nooit licht
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_14007495
Opzich is het wel terecht.... kijk maar in het grote boek der wetten...
Een dag niet geleefd is een dag niet gelachen.
pi_14007550
Nou ja, ze hebben die fietsers iig nog een dvd laten halen... Ik bedoel, stel, ze krijgen eerst de bekeuring, dan bestaat het risico dat de videotheek dan dicht is (bijv. vlak voor sluitingstijd). Dus ze zijn imo behoorlijk schappelijk geweest
pi_14007560
Vind het nog netjes.. Als die jongens goed gekeken en opgelet hadden was die politiebus hun wel opgevallen en hadden ze hun licht aan kunnen doen... Ze kunnen je ook direct een boete geven
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:29:22 #19
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_14007619
Dat deden ze allemaal om jou te straffen omdat je een kutfilm gehuurd had.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:34:04 #20
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_14007759
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:29 schreef Oosthoek het volgende:
Dat deden ze allemaal om jou te straffen omdat je een kutfilm gehuurd had.
Nou. Ik heb er toch om kunnen lachen. Wel 2x!
Benjamin Franklin
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:34:51 #21
55074 ClickClick
Not The Mama !
pi_14007778
Ik weet niet hoe vaak jullie de politie in "actie" hebben gezien, maar tegenwoordig is het een armoedige verzameling angsthazen en schijters. Hier in Den Bosch hebben ze een aantal jaar geleden met z'n 7-en staan kijken hoe een "echte" crimineel verzoop in de haven. Ze durfden hem niet achterna te springen omdat hij misschien een mes bij had (wat overigens voor meer dan 50% van de mensen tussen de 15 en 35 geldt)
Of die dikke politiekoe die bij een vechtpartij voor een discotheek eerst staat te kijken hoe iemand in elkaar wordt getrapt zonder maar een hand uit te steken "jongens doe dat nou niet" en toen het er vervolgens echt losbarste wist ze niet hoe snel ze met haar dikke reet naar het politie busje moest rennen en snel de deur achter haar dicht moest doen.
politie = Laffe angsthazen, mietjes, broekpoepers
- It's better to burn up, than to fade away -
  maandag 20 oktober 2003 @ 15:36:44 #22
28560 toska
Let's All Chant
pi_14007832
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 15:10 schreef Eye_of_god het volgende:

Sjongejongejonge, waar zijn die agenten toch mee bezig.
Ehm , met hun werk?
Normaal zing ik de sterren van de hemel
pi_14008450
Het enige waar de politie mee bezig is, is het geld vangen van bekeuringen omdat ze per jaar per district een bepaald quotum moeten halen. Als je zelf wat overkomt, of je wordt bestolen, denk maar niet dat ze dat doen, want dat levert nix op. Het gaat ze alleen puur om het geld dat ze binnen brengen en al die verdomde snelheidscontroles midden in de nacht op een f**** lege snelweg........... ik op de politie, laat ze hun echte werk maar eens doen, (heel goed ja, boeven vangen en dat soort dingen).
pi_14008530
Hele goede zaak!

Als automobilist erger ik me dood aan die fietsers zonder licht. En owee als ik ereen aanrij, ben ik nog schuldig ook
Van mij mogen ze die fietsers allemaal aanpakken!

pi_14009019
Wat moesten ze eigenlijk in een shoarmatent onder werktijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')