quote:Ben jij een kloon van Robh of die andere mod? Of sla je om een andere reden zo'n hoge toon aan. Waarom ga je niet in op wat die Gelly zegt, daar was ik nieuwsgierig naar.
Op maandag 20 oktober 2003 17:03 schreef Lithion het volgende:[..]
Wat heb ik met die andere topics te maken? Ik wil het hier hebben over het gebrek aan introspectie bij veel Marokkaanse organisaties. Als je het wil hebben over de sociaal-economische achterstand die veel allochtonen ondervinden dan open je daar toch een topic over? Sim-pel.
quote:Dat die reltrappers er naar verwijzen, daar kan de rest van de Marokkaanse gemeenschap niks aandoen. Als jij als Marokkaanse jongen studeert, een baan hebt of weet ik op welke manier je meedraait in de samenleving, moet je dus telkens verantwoording afleggen voor dat groepje dodo's? Dat lijkt me nogal vreemd.
Op maandag 20 oktober 2003 17:04 schreef Jerruh het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, ..]Ik snap die voortdurende oproep aan de gehele Marokkaanse gemeenschap niet. Mag ik jou ter verantwoording roepen voor degenen die de Ajax-bus in brand hebben gestoken?<hr></blockquote>pff dat vind ik onzin: het feit dat die reltrappers als ze er op aangesproken worden nog altijd verwijzen naar het feit dat we dan discirmineren omdat ze marokkaan zijn, geeft mij het beeld dat ze bij zwakte terugvallen op deze marokkaanse gemeenschap, als een soort verdediging. Wat zou sterker zijn als juist deze gemeenschap deze verdediging ontkracht waardoor de verantwoordelijkheid voor de daden niet meer bij het marokkaan zijn ligt.
quote:off-topic
Op maandag 20 oktober 2003 17:08 schreef Rebound het volgende:
Ben jij een kloon van Robh of die andere mod? Of sla je om een andere reden zo'n hoge toon aan. Waarom ga je niet in op wat die Gelly zegt, daar was ik nieuwsgierig naar. .
Hihi, .
quote:Je hebt maar zeer ten dele gelijk en gebruikt deze meneer om blijkbaar de andere organisaties te stigmatiseren. Er is wel degelijk intern heel veel kritiek. Hoe kom je er nou bij dat dat niet zo is? Praat je met die mensen? Ik weet van organisaties als Forum en van mensen als David Pinto en Karacaer en andere mensen uit die clubs hoe er wordt gesproken. Dat is niet te zuinig. En nogmaals: die organisaties kun je niet verantwoordelijk stellen voor de daden van een kleine groep.
Op maandag 20 oktober 2003 17:07 schreef Lithion het volgende:[..]
Het gaat om Marokkaanse belangenorganisaties, díe weigeren vaak eens kritisch binnen de eigen gelederen te kijken. Zij pretenderen voor een (groot) deel van een bepaalde groep Marokkanen te spreken, dan verwacht ik van hen ook dat ze eens een kritische blik over die eigen groep kunnen werpen, maar de persoon uit het artikel laat dat duidelijk na. In plaats daarvan schuift hij het geheel af op de Amsterdamse samenleving.
Vind je het gek dat ze naar buiten toe het ook nog wel eens wat genuanceerder willen laten horen? Vind ik geen probleem.
quote:Eikel, je topic voegt niks nieuws toe en je trapt totnutoe alleen maar open deuren in, het zou de discussie juist goed doen als ook het sociale achterstand probleem werd meegenomen. Eenzijdige praatjes van jou.
Op maandag 20 oktober 2003 17:03 schreef Lithion het volgende:Wat heb ik met die andere topics te maken? Ik wil het hier hebben over het gebrek aan introspectie bij veel Marokkaanse organisaties. Als je het wil hebben over de sociaal-economische achterstand die veel allochtonen ondervinden dan open je daar toch een topic over? Sim-pel.
quote:Maar wat nou als er 30 supportersverenigingen zijn en veel supporters zelf niet aangesloten zijn bij deze groepen.
Op maandag 20 oktober 2003 17:07 schreef Lithion het volgende:[..]
<knip>
[..]
Als ik voorzitter was van de supportersvereniging van een andere club (waarvan de brandstichter bijvoorbeeld zegt supporter van te zijn) zou ik een dergelijke actie afkeuren, ja.
Dan het JIJ het gedaan in deze stelling
quote:het wordt anders constant gedaan: kijk naar de homotopics: hoe vaak moeten veel gewone doodnormale homoseksuelen zich gaan verantwoorden omdat er een hoop hetero's zijn die het nichtenbeeld hebben?
Op maandag 20 oktober 2003 17:08 schreef Rebound het volgende:[..]
Ben jij een kloon van Robh of die andere mod? Of sla je om een andere reden zo'n hoge toon aan. Waarom ga je niet in op wat die Gelly zegt, daar was ik nieuwsgierig naar.
[..]Dat die reltrappers er naar verwijzen, daar kan de rest van de Marokkaanse gemeenschap niks aandoen. Als jij als Marokkaanse jongen studeert, een baan hebt of weet ik op welke manier je meedraait in de samenleving, moet je dus telkens verantwoording afleggen voor dat groepje dodo's? Dat lijkt me nogal vreemd.
met de gemeenschap bedoel ik de mensen die zich in deze kwestie mengen en die invloed hebben in de marokkaanse huishoudens, bijvoorbeeld gelovige leiders of hoogstaande leiders. deze mensen veroordelen altijd de autochtone kant, en juist deze meningen zijn van invloed op de marokkaanse huishoudens die meer meekrijgen van deze mensen dan van wat er in nederland echt gebeurt.
Het feit dat juist deze invloedrijke mensen hun ogen verstoppen achter donkere brilglazen en die pas opendoen als in feite de reltrappers worden "aangevallen" vind ik betreurenswaardig.
Ik ga niet verlangen van een marokkaanse moeder met tien kinderen dat z ezich constant verantwoord voor wat een andere reltrappende marokkaan doet, maar van invloedrijke mensen die deze mensen wel kan bereiken en die e in feite wel een stokje voor kunnen steken verlang ik dat wel, net zoals ik er van verlang dat invloedrijke autochtonen wat doen aan autochtone reltrappers.
quote:Je doet niets. Je geeft geen enkele oplossing alleen je DENKT een oorzaak te benoemen.
Op maandag 20 oktober 2003 16:39 schreef gelly het volgende:[..]
Het is altijd makkelijk te zeggen dat een ander de problemen niet wil zien, al weet je zelf wel beter. Ik zeg nergens dat er geen problemen zijn. Maar in tegenstelling tot jou zoek ik de oorzaken, en benoem ik het probleem niet alleen. Want daar schiet je geen hol mee op. Maar het is wel lekker populair natuurlijk.
Nee, daar schiet je wel mee op zeg. Poeh hee. Het is al opgelost.
Maar ja, zo kan je natuurlijk wel zelf even doen alsof jij wel constructief bezig bent. Jammer dat je je stopwoordje 'populist' hebt vervangen door populair. Is toch net iets minder vind ik.
quote:Doe eens gek Tedje, leef je uit...noem een oorzaak
Op maandag 20 oktober 2003 17:16 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
je DENKT een oorzaak te benoemen.
Op school heb ik altijd geleerd dat je dat door alvorens je een oplossing aandraagt.
quote:Nee, die oplossing van jou, alleen het harder aanpakken zonder te kijken naar achterstandsproblemen, lost iets structureels op wil je zeggen.
Op maandag 20 oktober 2003 17:16 schreef Tedje_van_Es het volgende:Nee, daar schiet je wel mee op zeg. Poeh hee. Het is al opgelost.
quote:Goed voorbeeld inderdaad. Dat vind ik dus ook belachelijk.
Op maandag 20 oktober 2003 17:15 schreef Jerruh het volgende:[..]
het wordt anders constant gedaan: kijk naar de homotopics: hoe vaak moeten veel gewone doodnormale homoseksuelen zich gaan verantwoorden omdat er een hoop hetero's zijn die het nichtenbeeld hebben?
quote:Ik ben van mening dat heel veel van deze mensen er ook regelmatig harde dingen over zeggen. Maar ze zitten in een lastige positie, ze moeten zich ook niet vervreemden van hun eigen mensen.
met de gemeenschap bedoel ik de mensen die zich in deze kwestie mengen en die invloed hebben in de marokkaanse huishoudens, bijvoorbeeld gelovige leiders of hoogstaande leiders. deze mensen veroordelen altijd de autochtone kant, en juist deze meningen zijn van invloed op de marokkaanse huishoudens die meer meekrijgen van deze mensen dan van wat er in nederland echt gebeurt.
quote:*vinger omhoog steekt*
Op maandag 20 oktober 2003 17:23 schreef Koos Voos het volgende:
Het probleem met die relschoppende Marokkaanse jeugd is niet 'typisch Amsterdams', het is zelfs niet typisch Nederlands.
Overal in Europa gebeurd dit momenteel, toeval ? ik denk het niet.
Oh ... oh ... magik, magik?
Er was een complot. Het was in een heel grooooot land, dat land heette Europa en een heeeele boze meneer El Kwaaida had als zijn boze Marok-mannen opdracht gegeven zich te gedragen als boefjes om zo het groooote land boos te maken en op die manier een heeeele hoge bloeddruk te krijgen.
Zo, dat zal ze leren !!
~ toch ~
quote:het gebeurt te los: als ze het nou met zijn allen tegelijk doen bereikt dat wat!
Op maandag 20 oktober 2003 17:26 schreef Rebound het volgende:[..]
Goed voorbeeld inderdaad. Dat vind ik dus ook belachelijk.
[..]Ik ben van mening dat heel veel van deze mensen er ook regelmatig harde dingen over zeggen. Maar ze zitten in een lastige positie, ze moeten zich ook niet vervreemden van hun eigen mensen.
quote:Ah en gelukkig dat iedereen zo denkt!
Op maandag 20 oktober 2003 16:26 schreef Gia het volgende:[..]
En dus....gewoon de dubbele nationaliteit afnemen, weten ze meteen wie en wat ze zijn en hoeven ze niet meer te twijfelen.
[..]Wat een onzin.
Ik zie Antillianen gewoon als Nederlanders, en die zijn nog veel donkerder.
quote:Het overgrote deel van die 'kut Marokkaantjes' die ik vaak zie rondlopen in Amsterdam west spreken toch echt allemaal vloeiend Nederlands. Meestal gaat het hier om 2e of 3e generatie jongeren. Natuurlijk is A'dam west niet representatief voor heel Nederland, maar ik heb zo mijn twijfels of het in de rest van Nederland echt heel anders is, waar haalt iedereen dat toch vandaan?
Alleen de meeste Marokkanen gedragen zich niet als Nederlander, spreken slecht Nederlands en blijven vastklampen aan het Marokkaan-zijn. Dat heeft dus helemaal niks met hun uiterlijk te maken, maar met hun gedrag.
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 16:36 schreef gelly het volgende:[..]
Ja, in de grote steden. Gek genoeg leven daar ook veel marokkanen in achterbuurten en leven op het bestaans minimum. Je snapt wel wat ik bedoel..
[..]Ik vind het gevaarlijk dat je consequent alles wat maar met kritiek tov de criminele marokkanen afwijst en excuses voor verzint.
Door mensen zoals jij escaleert de boel en halen we op deze manier het paard van troje binnen.
En dan over 20 jaar roepen Wir haben es nicht gewust! Riepen de duisters ook na WO II.
Kom denk eens na!In de grote steden ja.
Dan zijn ze meteen van de straat af en heeft de politie geen tekorten meer, plus wordt het aantal "probleembegrijpende allochtonen" binnen de politie drastisch verhoogd.
Gevolg : de politie-Marokkanen gaan hun eigen probleemjongeren tegenmoet in de straat, en weten veel beter te communiceren met ze. De criminele jongeren kunnen meteen niet meer klagen over racisme. Bovendien zijn ze vaak fysiek niet al te bang om handjes te laten wapperen, zoals veel NL'se agenten wel, dus op gebied van zelfverdediging zijn ze al voldoende onderlegd...
Het enige wat je moet doen is het beleid versoepelen dat deze gasten heel snel aankunnen worden genomen en een opleiding in praktijk krijgen. Ze hoeven alleen de straten en probleemwijken te patrouileren, doen de mensen van de politieschool wel inbraken en diefstal e.d. Bovendien stelt die politieschool toch bar weinig voor, dus een versnelde leerprocedure voor straatpatrouilles moet mogelijk zijn.
Make it so.
[Dit bericht is gewijzigd door LordOfThePings op 20-10-2003 17:37]
quote:Ja.. die boze meneer El Kwaaida had al snel door dat die Marokjes nogal snel waren te beinvloeden.
Op maandag 20 oktober 2003 17:28 schreef generalist het volgende:[..]
*vinger omhoog steekt*
Oh ... oh ... magik, magik?
Er was een complot. Het was in een heel grooooot land, dat land heette Europa en een heeeele boze meneer El Kwaaida had als zijn boze Marok-mannen opdracht gegeven zich te gedragen als boefjes om zo het groooote land boos te maken en op die manier een heeeele hoge bloeddruk te krijgen.
Zo, dat zal ze leren !!
~ toch ~
quote:Wat hij zegt klinkt wel leuk, helaas in NL niet haalbaar, maar als buurtproject zou het wel kunnen werken.
Op maandag 20 oktober 2003 17:35 schreef LordOfThePings het volgende:<knip>
Make it so.
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 17:36 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Ja.. die boze meneer El Kwaaida had al snel door dat die Marokjes nogal snel waren te beinvloeden.
Je beloofd ze gewoon wat maagden en ze pakken de bus naar Kasmir, om te strijden voor de Islam en tegen het verdeefelijke westen.
Koosje is een beetje snel te beïnvloeden door Dhr Fortuyn gok ik
quote:* wacht
Op maandag 20 oktober 2003 17:19 schreef theofiel172 het volgende:[..]
Doe eens gek Tedje, leef je uit...noem een oorzaak
Op school heb ik altijd geleerd dat je dat door alvorens je een oplossing aandraagt.
quote:Waarom niet haalbaar in NL? Omdat men een opleiding verplicht. En omdat die specifieke probleem-Marokkanen een hekel hebben daaraan gezien hun structurele sociale achterstand/educatie waar ze niet uitkomen. Ze zijn echter bij uitstek geschikt om hun eigen jongeren aan te pakken. Dat gebeurt nu ook al succesvol met buurtwachten ofzo, maar dat wordt niet of zelden betaald. Je moet ze natuurlijk ook een inkomen geven, anders blijven ze jatten.
Op maandag 20 oktober 2003 17:39 schreef generalist het volgende:[..]
Wat hij zegt klinkt wel leuk, helaas in NL niet haalbaar, maar als buurtproject zou het wel kunnen werken.
Maar voor alleen de straten veilig te houden hoef je alleen goed met de mond te zijn en niet al te bang. Hup meteen een politiepakje aan, 1 echte opgeleide agent mee in een groepje van 3 als opleider, en hup de wijken in. Laat ze maar zelf orde handhaven.
quote:Ach ja..
Op maandag 20 oktober 2003 17:12 schreef klumsie24 het volgende:[..]
Eikel, je topic voegt niks nieuws toe en je trapt totnutoe alleen maar open deuren in, het zou de discussie juist goed doen als ook het sociale achterstand probleem werd meegenomen. Eenzijdige praatjes van jou.
quote:Wat ik bedoelde was enigzins tweeledig:
Op maandag 20 oktober 2003 17:45 schreef LordOfThePings het volgende:[..]
Waarom niet haalbaar in NL? Omdat men een opleiding verplicht. En omdat die specifieke probleem-Marokkanen een hekel hebben daaraan gezien hun structurele sociale achterstand/educatie waar ze niet uitkomen. Ze zijn echter bij uitstek geschikt om hun eigen jongeren aan te pakken. Dat gebeurt nu ook al succesvol met buurtwachten ofzo, maar dat wordt niet of zelden betaald. Je moet ze natuurlijk ook een inkomen geven, anders blijven ze jatten.
Maar voor alleen de straten veilig te houden hoef je alleen goed met de mond te zijn en niet al te bang. Hup meteen een politiepakje aan, 1 echte opgeleide agent mee in een groepje van 3 als opleider, en hup de wijken in. Laat ze maar zelf orde handhaven.
1 - Landelijk invoeren geeft een hoop ambtenarij, laat de politieregio's dit oppakken en uitvoeren, grotere slagkracht
2 - "Incubatietijd" van de opleiding zorgt voor een vertragende factor, je hebt een dergelijke opleiding pas na 1 jaar af, tot die tijd blijft het probleem.
Aanstellen als stadswacht zal moeilijk gaan, aangezien dat geen rechten geeft en dus ook geen dwangmogelijkheden biedt
Verder vind ik het plan nog steeds wel goed.
quote:Misschien krijgt de doelgroep die jij erbij betrekt om de problematiek te bagataliseren thuis dermate ongenadig op hun kloten als ze op de onzalige ideeën komen om bejaarden te terroriseren, kinderen hun snoep af te pakken en af te persen, burgers te beroven, middenstanders te treiteren, meisjes voor zich te laten werken in de prostitutie en zich op straat als een eersteklas hufter te gedragen dat zij dit wel uit het hoofd laten.
Op maandag 20 oktober 2003 15:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Misschien is de politie wat racistisch / vooringenomen / bevooroordeeld en pakt eerder uitheems ogende jongeren op dan hun blonde, blauwogige leeftijdgenoten?
Misschien komen ze niet eens op dergelijke ideeën...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |