abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13989037
M'n oude Kadett heeft gister de geest gegeven, iig, hij start niet meer. Er is wel een klik van een of ander relais te horen, maar meer gebeurd er niet. Duwen/ startkabels hielpen ook niet. APK loopt tot april, daarna ben ik 'm sowieso kwijt denk ik.

Aangezien ik een auto n00b ben, heb ik geen idee wat er kapot zou kunnen zijn, en hoe een garage hier mee om gaat. Op de roest na issie nog prima. Ik heb er in totaal ongeveer 400 euro ingestopt, 50 aanschaf en 350 voor reparaties en apk. Na twee situaties met blonde vrouwen heeftie 600 opgeleverd

Iemand een idee wat er kapot kan zijn, en of het zin heeft te repareren?

  zondag 19 oktober 2003 @ 18:47:03 #2
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13989090
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 18:44 schreef elguapo het volgende:
. Na twee situaties met blonde vrouwen heeftie 600 opgeleverd
OMFG

Misschien stroomverdeler kapot? (bobine ???)

  zondag 19 oktober 2003 @ 18:48:42 #3
66117 ExOdus
May U live 2 see the dawn
pi_13989115
Startmotor, accu?

Zo te horen draait hij niet rond, dus moet het een van die 2 zijn.

In 1968 it took the computing power of 2 C-64's to fly a rocket to the moon.in 1998 it takes the Power of a Pentium 200 to run Microsoft Windows 95.Something must have gone wrong
  Redactie Frontpage zondag 19 oktober 2003 @ 18:51:25 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_13989162
Het kan de startmotor zijn die er een tikje naast zit, alhoewel dat met duwen alweer opgelost had moeten zijn. Kan dan ook nog kaduuk zijn
Accu nog goed? kun je natuurlijk testen met je koplampen
Zekeringen allemaal ff checke (vooral die voor het onstekingsysteem)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_13989178
Kunnen startmotoren van de ene op de andere dag het loodje leggen? Vrijdag nog Groningen-Nieuwegein gereden, zonder enig probleem. Zaterdag gebeurde er niks meer.

Wat kost zo'n startmotor eigenlijk?

  zondag 19 oktober 2003 @ 18:52:21 #6
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13989182
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 18:48 schreef ExOdus het volgende:
Startmotor, accu?

Zo te horen draait hij niet rond, dus moet het een van die 2 zijn.


Dat moet opgelost zijn na het duwen. er is iets meer/vitaals kapot denk ik.
  zondag 19 oktober 2003 @ 18:55:52 #7
66117 ExOdus
May U live 2 see the dawn
pi_13989246
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 18:52 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Dat moet opgelost zijn na het duwen. er is iets meer/vitaals kapot denk ik.


GOED lezen!

Hij draait niet meer rond, kweet nie waar je op school heb gezeten, maare als hij niet ronddraait kan het niet je bobine of verdeler zijn.

Aanduwen, heeft hij niets over gezegd of hij dat geprobeerd heeft, dus blijft het tot nu toe bij bovenstaande.

startmotor, of relais die blijft hangen, of accu.

In 1968 it took the computing power of 2 C-64's to fly a rocket to the moon.in 1998 it takes the Power of a Pentium 200 to run Microsoft Windows 95.Something must have gone wrong
  zondag 19 oktober 2003 @ 18:58:04 #8
66117 ExOdus
May U live 2 see the dawn
pi_13989291
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 18:52 schreef elguapo het volgende:
Kunnen startmotoren van de ene op de andere dag het loodje leggen? Vrijdag nog Groningen-Nieuwegein gereden, zonder enig probleem. Zaterdag gebeurde er niks meer.

Wat kost zo'n startmotor eigenlijk?


ja, jij kan ook van de een op andere dag een hartstilstand krijgen.

Heb je nog spanning op je accu?(doet je verlichting het nog goed?)
Geef met een hamer een voorzichtige tik op de startmotor als je spanning hebt, als het je relais is, kan hij weleens losschieten en weer voor rotatie van je startmotor zorgen.

In 1968 it took the computing power of 2 C-64's to fly a rocket to the moon.in 1998 it takes the Power of a Pentium 200 to run Microsoft Windows 95.Something must have gone wrong
pi_13989303
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 18:44 schreef elguapo het volgende:
-knip-

Duwen/ startkabels hielpen ook niet. APK loopt tot april, daarna ben ik 'm sowieso kwijt denk ik.

- knip -


Wie moet er nou goed lezen? Dus accu en startmotor zijn het niet.


Ik hou' het op een defecte ontstekingsmodule. Als dat al in dat type Kadett zit

[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 19-10-2003 19:06]

Calm down, please!
  zondag 19 oktober 2003 @ 19:00:53 #10
66117 ExOdus
May U live 2 see the dawn
pi_13989351
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 18:58 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Wie moet er nou goed lezen? Dus accu en startmotor zijn het niet.



dan nog, zijn startmotor draait niet rond.... dus moet je het toch in de dynamo/accu zoeken.
Zonder spanning niet starten, ook bij aanduwen niet!!!!.

Blijft alleen de kwestei startkabels over....... dan heb je wel spanning, maar misschien toen al teveel geprobeerd en verzopen?

[Dit bericht is gewijzigd door ExOdus op 19-10-2003 19:07]

In 1968 it took the computing power of 2 C-64's to fly a rocket to the moon.in 1998 it takes the Power of a Pentium 200 to run Microsoft Windows 95.Something must have gone wrong
pi_13989689
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 19:00 schreef ExOdus het volgende:

[..]


dan nog, zijn startmotor draait niet rond.... dus moet je het toch in de dynamo/accu zoeken.
Zonder spanning niet starten, ook bij aanduwen niet!!!!.

Blijft alleen de kwestei startkabels over....... dan heb je wel spanning, maar misschien toen al teveel geprobeerd en verzopen?


Geen spanning toch starten na duwen als er iets mis is met de accu. Dynamo kan ook niet want dan zou íe wel starten met startkabels. Ontstekingsmodule trouwens ook niet want dan zou íe nog wel ronddraaien, dacht ik.

Misschien de min van de verdeelkap los? Oh nee... dan draait íe ook nog rond

[Dit bericht is gewijzigd door Googolplexian op 19-10-2003 19:20]

Calm down, please!
  zondag 19 oktober 2003 @ 19:17:58 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13989788
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 18:55 schreef ExOdus het volgende:

[..]

GOED lezen!

Hij draait niet meer rond, kweet nie waar je op school heb gezeten, maare als hij niet ronddraait kan het niet je bobine of verdeler zijn.

Aanduwen, heeft hij niets over gezegd of hij dat geprobeerd heeft, dus blijft het tot nu toe bij bovenstaande.

startmotor, of relais die blijft hangen, of accu.


EDIT: en toen ging het mis

en nu, ontopic:

Daarom gokte ik dat het met de stroom te maken heeft, iets dat googolplex trouwens ook denkt. ik ben misschien geen automonteur, maar met goed lezen en nadenken kom je een heel eind.

[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 19-10-2003 21:29]

  zondag 19 oktober 2003 @ 19:22:21 #13
66117 ExOdus
May U live 2 see the dawn
pi_13989885
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 19:17 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

EDIT: en toen ging het mis

en nu, ontopic


EDIT: en toen ging het mis
quote:
ik ben misschien geen automonteur
het verschil.......

Zie mijn vorige posts, alleen klik, dus geen draaien van de motor= nooit niet starten!

Probeer eens een auto zonder/lege accu en defecte dynamo te starten... nope, geen starten....( geen spanning = geen vonk, accu leeg, omdat hij niet opgeladen wordt door dynamo)

dus als de motor niet ronddraait, ligt het aan de verdeler......

[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 19-10-2003 21:31]

In 1968 it took the computing power of 2 C-64's to fly a rocket to the moon.in 1998 it takes the Power of a Pentium 200 to run Microsoft Windows 95.Something must have gone wrong
pi_13989981
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 19:22 schreef ExOdus het volgende:

[..]

CENSUUR
[..]

het verschil.......

Zie mijn vorige posts, alleen klik, dus geen draaien van de motor= nooit niet starten!

Probeer eens een auto zonder/lege accu en defecte dynamo te starten... nope, geen starten....( geen spanning = geen vonk, accu leeg, omdat hij niet opgeladen wordt door dynamo)

dus als de motor niet ronddraait, ligt het aan de verdeler


WEL .. NA .. DUWEN!

En een beetje relaxed man! En met een kapotte verdeler draait de motor nog wel rond... Daar hebben we dus weer de startmotor voor.

[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 19-10-2003 21:33]

Calm down, please!
pi_13990108
Huishoudelijk mededeling!

Hier kan íe 't lezen.

Back to ontopic.

Calm down, please!
  zondag 19 oktober 2003 @ 19:32:55 #16
66117 ExOdus
May U live 2 see the dawn
pi_13990111
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 19:26 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

WEL .. NA .. DUWEN!


N.E.E!!!

Geen spanning, door middel van accu of dynamo... waar haal jij je spanning voor je bobine oftewel je vonk vandaan?????????

als je dynamo kapoet is, bouw je geen spanning meer op...
geen opbouw van spanning, betekent een lege accu....
geen dynamo-spanning en een lege accu.....is geen spanning voor bobine...
Geen spanning voor bobine=.....Geen vonk!!!!!!!!!

en dan proberen met je startkabels..... grote kans op verzopen zijn, dus nog nie starten.....

In 1968 it took the computing power of 2 C-64's to fly a rocket to the moon.in 1998 it takes the Power of a Pentium 200 to run Microsoft Windows 95.Something must have gone wrong
pi_13990338
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 18:44 schreef elguapo het volgende:
M'n oude Kadett heeft gister de geest gegeven, iig, hij start niet meer. Er is wel een klik van een of ander relais te horen, maar meer gebeurd er niet. Duwen/ startkabels hielpen ook niet. APK loopt tot april, daarna ben ik 'm sowieso kwijt denk ik.

Aangezien ik een auto n00b ben, heb ik geen idee wat er kapot zou kunnen zijn, en hoe een garage hier mee om gaat. Op de roest na issie nog prima. Ik heb er in totaal ongeveer 400 euro ingestopt, 50 aanschaf en 350 voor reparaties en apk. Na twee situaties met blonde vrouwen heeftie 600 opgeleverd

Iemand een idee wat er kapot kan zijn, en of het zin heeft te repareren?


Hmm, ik heb dit ook welens bij me kever, draai ik me contactsleutel om hoor ik alleen 'klik'. Meestal zet ik dan het contact aan en wacht even tot de benzinemeter op peil is, etc. Dan draai ik de contactsleutel weer om en dan doet ie meestal wel weer, soms moet ik dit echter een keer of 3 doen wil de startmotor het doen. Ik heb het eens aan de garage gevraagd wat het nou kan zijn, zei zeggen dat het iig aan de startmotor ligt, maar ja ik heb er verder geen problemen mee dus laat ik die ook niet vervangen.
pi_13990394
Zijn we klaar hier?

Waarschijnlijk zijn je koolborstels in je dynamo kapot, ik heb dit ook al verscheidene keren bij verscheidende kadettilacs gehad. Dan hoor je wel een klik, dat is restspanning in de accu, net genoeg voor het relais.

Dynamo losmaken, netjes openschroeven. Nieuwe koolborsteltjes erin en weer op de zelfde manier dichtschroeven, dynamo erop en dan even aanduwen. Denk dat het dan opgelost is.

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_13990584
Startkabels en duwen zijn geprobeerd. Dus dan kan het de dynamo niet meer zijn. Ook een verzopen motor start als je 3 - 4 keer contact maakt zonder extra gas bij te geven (en zonder choke) met startkabels. Of hij draait dan in elk geval rond... maar dat doet deze dus ook niet meer.

dus gaan we elimineren:
Aan de benzine toevoer ligt het niet (dan zou íe ook nog ronddraaien);
aan de luchttoevoer ook niet (zelfde verhaal);
mechanisch is het ook niet want dat zou je wel wat horen ratelen (behalve bij geknapte distributie-snaren, maar dat geeft weer hetzelfde effect als een kapotte startmotor of een defecte dynamo. Een complete vastloper is ook mechanisch maar daar ga ik even niet van uit);
Dus is het een elektra-probleem. Ok, vastgesteld.

Accu is het niet want hij doet 't ook niet met startkabels;
startmotor is het niet want hij laat zich niet aanduwen;
dynamo kan het niet zijn omdat hij 't niet doet met startkabels;
verdeelkap/rotor ook niet want hij draait niet rond;
ontstekingsmodule ook niet (zelfde verhaal, maar hou me hier niet aan);
bougiekabels/bougies dus ook niet;
contact ook niet want je hoort een tik;
computer niet want die zit daar nog niet in;
relais? nope... we horen wel een tik dus iets krijgt stroom...

Ik sluit me aan bij Tjabbo... maar ook ik ben geen monteur, slechts een hobbyist.

Calm down, please!
  zondag 19 oktober 2003 @ 20:52:18 #20
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_13992111
stroomverdeler gok ik.
dat was bij mijn colt het geval. de dynamo trok mijn accu leeg en hij kon ook niet meer aangeduwd worden omdat dat ding ook een onderbreking in de ontsteking was

isn't that cute

zou maar even naar laten kijken dus

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 19 oktober 2003 @ 21:13:10 #21
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_13992703
heb ik dat. Ben ik effe weg. Moet ik dit alles missen!!!!
Kunnen we gewoon niet even normaal reageren. Door dit soort simpele reactie,s die nergens over gaan word PTA verkracht. Dus of gedraag je. Of tieft op

En met duwen kan het dus wel

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 19 oktober 2003 @ 21:36:42 #22
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13993269
Heb weer een aantal reply's geëdit of verwijderd. En wil het graag daarbij laten. Dus iedereen in het vervolg even goed lezen
Japanese Car Lifestyle blog
Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
pi_13999383
Hmm, ik heb een heftige discussie losgemaakt zie ik

Heb net ff geprobeerd, en m'n lichten doen het nog gewoon. Accu lijkt me dus nog in orde. Heb vandaag helaas geen tijd om er goed naar te kijken. Die truc met de hamer wil ik zeker even proberen natuurlijk

Aan de andere kant, als iemand in Groningen een mannetje weet die dit soort dingen elcheapo op kan knappen, dan hou ik me aanbevolen.

Mss handig om te weten: het is een 1.2 E Kadett, de laatste met contactpuntjes. Een elektronische ontsteking zit er niet in, dus daar kan niks kapot aan zijn.

  maandag 20 oktober 2003 @ 09:04:58 #24
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13999604
Maar het aandrukken helpt echt niet?
Is het geen automaat toevallig?

De klik die je hoort moet de relais zijn voor je startmotor. Als die het niet doet, dan moet het met aandrukken alsnog gaan. Als er wel stroom in de accu zit, moet je startmotor eigenlijk wel aanslaan. doet hij dat niet, dan is er een kapot/los contact, of de startmotor is defect.

Aangezien je met aandrukken niet de auto aan de gang krijgt, lijkt het me toe, dat de startmotor minder relevant is. (misschien krijgt deze gewoon geen stroom.) Het begint er meer op te lijken dat er iets met je motor niet goed is. verzopen misschien, of bougies kapot, of de stroom die naarde bougies toe loopt natuurlijk.

Ik heb trouwens eens meegemaakt met een E--kadett, dat het contact welke ervoor zorgt dat je accu wordt opgeladen, vastgemaakt is met hard plastic (af fabriek!). Dit was zo heet geworden dat het smolt, en uiteindelijk ervoor zorgde dat er geen stroom meer door de auto ging. niet naar de accu, niet naar de motor.

was binnen een paar minuten opgelost door de anwb trouwens.

pi_13999665
Het is geen automaat

Ik kan vanmiddag nog wel eens proberen te duwen, maar verzopen lijkt 'ie me nu niet. Ik ben er zaterdagmiddag achter gekomen, toen heb ik geduwd. Verder is er niks mee gedaan, tot een uurtje geleden dan.

Probleem met de ANWB is dat ik 'm dan eerst buiten de gemeentegrens moet duwen

Stel dat ik 'm aangeduwd krijg, betekend dat dan dat ik elke keer als ik weg wil rijden moet duwen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')