abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 oktober 2003 @ 12:51:10 #1
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_13981502
Even ter verduidelijking dat gabbers die Lonsdale dragen niet gelijk nazi's zijn!

Iedereen die kleding koopt of draagt van dat merk zijn voor mij racisten, verklaarde een 15-jarige jongen aan collegas, nadat hij met twee vrienden een medescholier in elkaar had geslagen die een trui van het populaire merk Lonsdale droeg. Maar waarom Lonsdale een racistenmerk was kon hij niet uitleggen. Het slachtoffer was zich van geen kwaad bewust, de trui was een cadeautje van zijn moeder.

-------------------------------------------------------------------------------------------
In de midden jaren zestig werd het merk Lonsdale ook erg populair bij de opkomende groep skinheads, het merk was goedkoop en paste goed bij hun straatvechtsmentaliteit. De skinheads hadden kaal geschoren hoofden, droegen Dr. Martens, rolde hun broekpijpen op en daarbij droegen ze Lonsdale, Fred Perry of Ben Sherman. Eind jaren zestig bloedde de skinhead beweging langzaam dood.

Eind jaren 70 kwam er een heropleving van de skinheads, maar dit keer de racistische en rechts-extremistische skinheads, deze leken op de vorige skinheads alleen droegen ze kisten met witte veters, zwarte of donker groene bomberjacks en legerkleding. Ook deze groep skinheads droegen kleding van de merken Lonsdale, Fred Perry en Ben Sherman. Ze droegen Lonsdale t-shirts onder een open jack, zodat er gelezen kon worden: NSDA, National Sozialistische Deutsche Arbeiter, bijna de naam van Hitler’s nazi partij. De mouwen waren afgezet met witte en rode bies. Zwart wit rood zijn de kleuren van de oude keizerlijke vlag van Duitsland.

Door deze groep skinheads, hebben de kledingmerken Lonsdale, Fred Perry en Ben Sherman een racistische reputatie gekregen, terwijl het merk begonnen is met een boksmerk wat vooral gedragen werd door gekleurde mensen.

De reden dat er nu zo veel jongeren in Lonsdale rondlopen is niet weer een heropleving van de skinheads, maar van de gabbers. Vroeger liepen gabbers rond met glad kaal geschoren koppies, aussies en nikies, de Top 40 hardcore is toen dood gebloed, maar de echte hardcore is nooit weg geweest, de gabbers zijn alleen veranderd sinds die tijd, ze hebben de kledingstijl van de skinheads gedeeltelijk over genomen en dan vooral kleding van het merk Lonsdale.
Dat veel mensen denken dat gabbers rechts extremistisch zijn is niet zo gek, aangezien zij de kledingstijl van de skinheads hebben overgenomen, wat mensen alleen niet weten is dat het alleen de kledingstijl is die ze overnemen en niet de gedachtes. Je hebt natuurlijk wel gabbers die rechts extremistisch zijn, maar die verpesten het alleen voor de anderen. Mensen die Lonsdale dragen zijn dus niet meteen nazi’s.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Ook de jongeren die wél een Lonsdale dragen als politieke uiting zijn volgens mij niet werkelijk racistisch. Wel zijn de denkbeelden van de Nederlandse jeugd ten aanzien van allochtonen en integratie radicaler aan het worden. In de eerste plaats zijn jongeren sowieso radicaler in hun denken dan volwassenen en is de neiging tot het doen van ongenuanceerde uitspraken groter. In de tweede plaats is de hele Nederlandse samenleving radicaler gaan denken. Sinds de opkomst en ondergang van Pim Fortuyn is het zelfs niet eens ongewoon om de lijsttrekkers van de grote partijen de vraag voor te leggen of Nederland al dan niet vol is. Iets wat enkele jaren geleden ondenkbaar zou zijn geweest. Jongeren geven af op allochtonen, spreken hun bewondering uit voor Pim Fortuyn en kicken op de skinheadfilm American History X, waarvan ze de antiracistische boodschap grotendeels missen of gewoon negeren.

[Dit bericht is gewijzigd door DooZjUh op 19-10-2003 13:05]

Naarmate het niveau daalt, stijgt de stemming.
  zondag 19 oktober 2003 @ 12:51:49 #2
57971 Wrinex
Caught beneath the landslide
pi_13981514
Helaas

gdnz

pi_13981526
Ik snap niet dat er niks gedaan word aan die nazi subculturen
pi_13981529
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:51 schreef DooZjUh het volgende:
Even ter verduidelijking dat gabbers die Lonsdale dragen niet gelijk nazi's zijn!
Klopt. Maar veel hebben toch een wat minder frisse mening over allochtonen. Maar dat is gelukkig niet de meerderheid.
pi_13981543
Grote discussie in dit (inmiddels gesloten) topic

Lonsdale, wat vinden we ervan?

zelf vindt ik het ook jammer dat er zo gedacht wordt

zondag 19 oktober 2003 @ 12:53:56 #6
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_13981560
gelukkig lezen mensen het ook eerst voordat ze posten
pi_13981570
Dragen ze niet juist Lonsdale omdat ze het eens zijn met de denkbeelden van (ook een beperkte groep) skinheads?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  zondag 19 oktober 2003 @ 12:55:14 #8
63269 N1nj4
... Smult van bagger!
pi_13981577
Zitten een hoop minder goeie gasten bij
uitslapen - eten - dod - sex
  zondag 19 oktober 2003 @ 12:56:03 #9
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_13981600
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:52 schreef gelly het volgende:
Klopt. Maar veel hebben toch een wat minder frisse mening over allochtonen........
In dat geval is de helft van de bezoekers van Fok ook nazi
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_13981614
O.MIJN.GOD.WEER?
pi_13981632
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:56 schreef Faat het volgende:

[..]

In dat geval is de helft van de bezoekers van Fok ook nazi

Ik heb het woord Nazi nergens gebruikt.
  zondag 19 oktober 2003 @ 12:57:27 #12
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_13981634
het zijn gewoon stakkers.
pi_13981652
Laatst stond ik met 2 negers te praten komt er zo'n gastje langs, "eej jij draagt lonsdale, jij bent racist, toch?"

Hoe DOM kan je zijn

pi_13981660
vind ut mooie kleding maar het heeft nou eenmaal een slechte naam
  zondag 19 oktober 2003 @ 12:59:02 #15
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_13981670
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:57 schreef gelly het volgende:
Ik heb het woord Nazi nergens gebruikt.
Dat sloeg weer op de quote die je aanhaalde, maar goed je begrijpt welicht mijn punt (hoop ik)
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  zondag 19 oktober 2003 @ 13:00:34 #16
38302 DooZjUh
Malajusted freak.
pi_13981712
een kale gast met een lonsdale trui is meteen een nazi
maar een kale gast met een timberland trui niet, terwijl het net zo goed andersom kan zijn, het slaat dus gewoon nergens op
pi_13981714
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:59 schreef Faat het volgende:

[..]

Dat sloeg weer op de quote die je aanhaalde, maar goed je begrijpt welicht mijn punt (hoop ik)

Ja, het is een trend om af te geven op allochtonen, dat is onder gabbers niet anders. Misschien dat het juist onder gabbers wel erger is, het zijn vaak laagopgeleide jongeren. Althans, dat is mijn ervaring. Maar nazi's zijn het niet. Ze zijn gewoon erg dom en kortzichtig.
pi_13981780
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:58 schreef Luvinsio het volgende:
vind ut mooie kleding maar het heeft nou eenmaal een slechte naam
Ik wil niet lullig doen ofzo, maar koop dan gewoon een witte trui bij de wibra en laat je moeder er de letters op naaien
  zondag 19 oktober 2003 @ 13:04:24 #19
65477 Bill.Lumbergh
Thanks a bunch...
pi_13981795
Toch ik zie te veel rood-wit-blauw bij die Lonsdale gastjes...

Ook te veel pupil btw...

Whaaaaat's happening?
  zondag 19 oktober 2003 @ 13:04:40 #20
63269 N1nj4
... Smult van bagger!
pi_13981800
los van de slechte reputatie vind ik het niet eens mooi
Maar ik snap echt niet dat mensen zich (willen) laten asocieren met Nazi's
uitslapen - eten - dod - sex
pi_13981805
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 13:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, het is een trend om af te geven op allochtonen, dat is onder gabbers niet anders. Misschien dat het juist onder gabbers wel erger is, het zijn vaak laagopgeleide jongeren. Althans, dat is mijn ervaring. Maar nazi's zijn het niet. Ze zijn gewoon erg dom en kortzichtig.

Tja krijg je he als ze de hele dag pillen slikken en naar zulke muziek luisterr, dan moet je wel brainless zijn.
pi_13981828
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 13:00 schreef DooZjUh het volgende:
een kale gast met een lonsdale trui is meteen een nazi
maar een kale gast met een timberland trui niet, terwijl het net zo goed andersom kan zijn, het slaat dus gewoon nergens op
Een kale gast heeft het overigens toch koud met dit weer, dus wrom zou je je kopf kaal willen hebben ?
pi_13981835
helaas is het nu toch zo dat als ik iemand met londsdale kleding rondzie lopen ik het met discriminatie vergelijk.
*** Lamer (~SomePunk@AOL.com) has joined #Team-brabant
[10:24] <Lamer> How do i [Your obvious/lame question]?
[10:25] <@Ch1n00Kr> RTFM bitch
*** Lamer was kicked by @Ch1n00K (screw u!)
  zondag 19 oktober 2003 @ 13:06:45 #24
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_13981843
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 13:00 schreef gelly het volgende:
...... Maar nazi's zijn het niet......
Dat vind ik ook niet
quote:
..... Ze zijn gewoon erg dom en kortzichtig...
Precies, zoals een groot deel van de bezoekers van Fok dus
(zal wel minder dan de helft zijn, maar iig diegene die het hardst en domst brullen in allochtonen-topics)
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_13981848
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 13:04 schreef PoisonouS het volgende:

[..]

Tja krijg je he als ze de hele dag pillen slikken en naar zulke muziek luisterr, dan moet je wel brainless zijn.

En ook te veel < havo
"We hebben nooit domme dingen gedaan van onze uitkering, en waren nooit te beroerd om er wat bij te verdienen" (F. Jacobse)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')