quote:Dit moet toch niet kunnen? Waarom kunnen mensen zich niet normaal gedragen? Of in ieder geval snappen dat hun gedrag niet normaal is. Gebrek aan opvoeding, normen- en waardenbesef? Waar ligt dat aan?
Jeugdbendes in A'dam vormen groot probleem.
vrijdag 17 oktober 2003 @ 13:36 - Bron: FPMarokkaanse jongens in Amsterdam blijken zich veel vaker schuldig te maken aan wangedrag en criminaliteit dan tot nu toe werd aangenomen. Zowel de politie en justitie alsmede het gemeentebestuur zeggen dat het probleem ''buitenproportioneel'' is.
In heel Amsterdam plegen jongerenbendes delicten, variërend van hinderlijk gedrag tot het plegen van gewapende overvallen en ramkraken. Daartussen zit openlijke geweldpleging, verkeersgeweld, antisemitisme, aanranding, homohaat, bedreiging en meer. Alleen al in Amsterdam-West zijn 30 jeugdgroepen actief.
De groepen bestaan voor 70% uit Marokkanen, de rest zijn Antillianen, Surinamers en autochtone Nederlanders.
Tot voor kort wisten politie en gemeente niet dat de situatie zo ernstig was. Dat komt omdat uit angst voor represailles veel slachtoffers vaak geen aangifte durven te doen. Na de rel in 1998 tussen Marokkaanse jongens en politie in West werden miljoenen geïnvesteerd in projecten voor de Marokkaanse jeugd. Vorig jaar erkende burgemeester Job Cohen het falen ervan. Al in augustus 2002 kondigde Cohen een harder optreden tegen Marokkaanse reljongeren aan.
Uit onderzoek van de gemeente Amsterdam blijkt dat veel jongeren werkloos zijn en verslaafd aan softdrugs. Een flink aantal lijdt aan een psychische stoornis. Volgens een Amsterdamse politierechercheur bestaat voor veel jongens hun enige belevingswereld uit stelen: ''Vaak zijn ze ook gewetenloos. Het maakt hun niet uit om iemand met een mes te steken als zij maar krijgen wat ze willen''.
En wat misschien nog wel erger is, is dat er niet grondig tegen wordt opgetreden. Ik ben niet gewelddadig aangelegd, maar dit soort praktijken mag van mij hard de kop worden ingedrukt, zonder dat een agent die zn wapenstok stevig gebruikt wordt aangeklaagd en het 'slachtoffer' vrijuit gaat.
Laat die mensen maar lekker een tijdje in de cel zitten, en dan niet zo'n luxeding als gebruikelij kis. Gewoon een kale ruimte met een bed, toilet en eten/drinken. Goed straffen en niet meer het huidige draaideurcrimineelbeleid voeren.
quote:bron: nieuws.nl
Jongeren grijpen agenten bij de strot 17-10-2003
De politie in Amsterdam heeft woensdagavond drie jongeren aangehouden nadat zij twee agenten bij de keel hadden gegrepen. Eén agent raakte hierbij licht gewond. Het incident deed zich voor bij het Veiligheidssteunpunt, een coördinatiecentrum voor toezichthouders, in de wijk Osdorp.Een groep van ongeveer tien jongeren vernielde volgens politiewoordvoerder Robert Meulenbroek een aantal ruiten van het steunpunt. Dit was eerder deze week ook het geval. Agenten die ter plaatse polshoogte gingen nemen, werden vervolgens door de jongeren bedreigd en vastgepakt. Daarop werden drie jongeren in de leeftijd van 15 tot 17 jaar aangehouden.
[Copyright 2003, Novum]
Van mij mogen dit soort gasten wat steviger worden aangepakt dan enkel met wat woorden. Op straat wordt respect verdiend door je wat minder tolerant op te stellen en meteen tot actie over te gaan.
Mensen die moedwillig uit zijn op vernieling van gemeenschapsgoederen en vervolgens agenten aanvallen mogen best even kennismaken met een politieknuppel om hen te verhelderen dat er wat grenzen zijn overschreden.
quote:Met de nadruk op "SCHOPPEN". Landverziekkers...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:05 schreef Strolie75 het volgende:
Ik ben ondertussen op het punt beland dat ik terugschoppen naar land van herkomst nog de mildste optie vindt.
Ze hebben het gewoon hartstikke moeilijk omdat ze tussen 2 culturen vallen enzo! Laten we ze nu gewoon ipv meteen te willen straffen uitnodigen voor een goed gesprek!
Je moet het natuurlijk wel relatief bekijken..
Tssss, sukkels.
Allah is groot!
quote:Optieffe, jij snapt er dus helemaal niets van! Laat ze lekker de tering genieten en terugtrappen naar het land waar ze horen!
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:12 schreef Mr.J het volgende:
Kap nou eens met die Marokaan-bash-topics!Ze hebben het gewoon hartstikke moeilijk omdat ze tussen 2 culturen vallen enzo! Laten we ze nu gewoon ipv meteen te willen straffen uitnodigen voor een goed gesprek!
ik zou ook een uitzettings beleid gaan voeren
quote:Gisteren was dit ook op TV. En die buurtbewoners (lees ook ouders) maar klagen: "zulke jongens zo hard aangepakt" en "rustigste buurt van heel Amsterdam"
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:11 schreef sjun het volgende:
Nog weer zo'n 'opwekkend' berichtje
[..]bron: nieuws.nl
Van mij mogen dit soort gasten wat steviger worden aangepakt dan enkel met wat woorden. Op straat wordt respect verdiend door je wat minder tolerant op te stellen en meteen tot actie over te gaan.
Mensen die moedwillig uit zijn op vernieling van gemeenschapsgoederen en vervolgens agenten aanvallen mogen best even kennismaken met een politieknuppel om hen te verhelderen dat er wat grenzen zijn overschreden.
Ammehoela!! Je wordt niet voor jan met de korte achternaam hardhandig door de politie opgepakt!
*zucht* De meeste mensen snappen het ook helemaal echt niet he.....
quote:Bewijs dan. Dit gaat alleen over een klein groepje in a'dam, de rest doet wel normaal hoor.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:14 schreef BunnyHunter het volgende:
jonge het is gewoon een feit dat allochtonen meer delicten plegen dan autochtonen .. dus hou bloos je bek dicht ..ik zou ook een uitzettings beleid gaan voeren
quote:Denk je????? lekker seniel ben je dan!
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:16 schreef Kogando het volgende:[..]
Bewijs dan. Dit gaat alleen over een klein groepje in a'dam, de rest doet wel normaal hoor.
quote:Niet alleen de 70% Marokkanen mogen van mij hard worden aangepakt, ook die Nederlanders, Antillianen en Surinamers die de boel verzieken...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:12 schreef Mr.J het volgende:
Kap nou eens met die Marokaan-bash-topics!Ze hebben het gewoon hartstikke moeilijk omdat ze tussen 2 culturen vallen enzo! Laten we ze nu gewoon ipv meteen te willen straffen uitnodigen voor een goed gesprek!
:typo
[Dit bericht is gewijzigd door blablable op 17-10-2003 14:20]
quote:Nee door dat soort opmerkingen zullen er zeker minder allochtonen bash topics komen
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:12 schreef Kogando het volgende:
Tssss, sukkels.Allah is groot!
quote:Niet overal in hun eigenlandje worden ze op water en schimmel gezet als ze doen als ze hier doen ..
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:19 schreef blablable het volgende:
Het OVERAL hetzelfde met die gasten. Overal!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door yvonne op 17-10-2003 14:42]
quote:Allah is niet groot, hij is een POOT!!!!!!
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:21 schreef Kogando het volgende:
[afbeelding]Dít is de oplossing!
En btw, Allah is een hoer!
quote:Zoiets ja. En komt men dan de volgende keer met 60 man opdraven, dan sturen we dr 120 man ME op af. Simple as that.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:23 schreef ShaoliN het volgende:
Tijd voor operation clean sweep. Als een jeugdbende bestaande uit 30 jongeren voor overlast zorgt, dan stuur je een peleton van 60 tot de tand gewapende M.E. ers die ze helemaal naar de tering schoppen. Er moet eens duidelijk gemaakt worden dat de maat zo'n beetje vol is.
En het is niet de bedoeling om hier God en/of Allah af te gaan kraken....
quote:Ja, maar zo simpel is het niet. Het is natuurlijk niet zo dat al die jongeren in een groepje op straat staan. Het zijn gewoon criminelen waarvoor recherche nodig is om ze op te pakken.
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:26 schreef WheeleE het volgende:
Zoiets ja. En komt men dan de volgende keer met 60 man opdraven, dan sturen we dr 120 man ME op af. Simple as that.En het is niet de bedoeling om hier God en/of Allah af te gaan kraken....
quote:Ik weet niet in welk boerengat jij woont, maar waar ik vandaan kom, Roosendaal, hebben we ook last van Marokkaansejeugd... Dat dit toevallig op het nieuws komt, tja...
Op vrijdag 17 oktober 2003 14:16 schreef Kogando het volgende:[..]
Bewijs dan. Dit gaat alleen over een klein groepje in a'dam, de rest doet wel normaal hoor.
Ik weet ook wel dat niet alle buitenlanders crimineel zijn, maar veel wel. Allochtonen die hier gewoon hun brood verdienen en zich aan de regels houden, geen probleem mee. Dit geldt dus ook voor Autochtonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |