When the concert began, Flake was the only band member on stage. He was standing next to his keyboard and he had a small light turned on. He was hitting notes with the keyboard that sounded very eerie.On each side of the stage were deformed figures in a glass case wit hair tubes and hoses sticking in them. Above the stage was Olli, Christoph, Richard, and Paul in what appeared to be a giant uterus hung from the ceiling and they were moving around in it. It very slowly lowered and out slipped Christoph,Olli, Paul, and Richard came out last, and all of them were wearing what appeared to be white boxer shorts like in the cd booklet. As each member popped out, they walked over to a scientist and he flashed some light on them and they walked over to where their usual places were. They walked very Frankenstein/Robot like. Christoph sat down and then picked up his drum sticks and he started playing the drum part to "Mein Herz brennt" and then three scientists came out, and one brought Olli his base and the other two brought Richard and Paul their guitars.They played for about 30 seconds and then they all ran off the stage and the music started which was followed by Till's voice....."Nun liebe Kinder gebt fein acht" and then when he got to "mit diesem Herz hab ich die Macht" he kind of liked popped up like Dracula does in the movies. And then the song began. The huge barrage of flames everytime the crowd screamed, " Mein Herz brennt!" Later in the song, he had some sort of red light were his heart was and it would glow at every drum beat, and then he struck the flare on his fingers and raised his hand as if he ripped his heart from his chest. I'd say it was a great opener for the concert. After that they performed Links 2-3-4 and then they jumeped around a bit. Till pulled out his flame thrower for "Feuer frei." It was pretty sweet. Then they jumped again to Adios. which after that was followed by an old favorite, Weisses Fleisch, und then by Sehnsucht. after that they returned to songs from the Mutter albulm.
First came Spieluhr then Mutter and Rein Raus and then by Zwitter. And then out of my surprise came "Stripped" and I was very shocked. After a song in english the band decided to perform Du Hast which got the crowd all pumped up. And funally Engel followed and closed out the concert. After about 5 minutes the bnd came back on and performed three more songs. First "Nebel, then Sonne and they ended with "Ich Will", but all in all it was the best concert I have ever seen. The lighting effects and fire were great, but nothing compared to the music of Rammstein. Any fan better make sure they can make it to a concert, or they're missing one of the best things in life.
Zow, iets terug
en op www.wilder-engel.de staan concert foto's.
Verder ben ik benieuwd naar P.C.Simonis zijn ervaring in Dortmund
Vroeg opgestaan en met een groep met de ICE richting Dortmund gescheurd. Daar aangekomen bleek dat het Hotel de boeking niet had verwerkt en vol zat, maar gelukkig konden we ander Hotel vinden, die nog genoeg bedden had. Overdag wat gewinkeld en uiteraard veel Weizenbier gedronken, nog wat bekende plekken in Dortmund bezocht, waaronder het voetbalstadion en de televisiemast in het westfalenpark.
En 's avonds was het dan zover.. RAMMSTEIN!! Vantevoren had ik gelezen, dat er een gastoptreden was van Clawfinger. Heb wel van de band gehoord, maar ze nog nooit zien optreden eigenlijk. Wij er dus heen, veeel Nederlanders tegengekomen, met de skinheads viel het nogal mee, op wat zielige figuren met een hakenkruis hangertje om .
En toen was het 8 uur .. Tijd voor Clawfinger. Ik dacht eerst dat het meer een soundtest zou zijn, maar het klonk zo goed, dat ik al zoiets had: Tsjonge jonge, kan Rammstein dit nog wel overtreffen En de muziek was gewoon ook heel goed. Lekker opwarmertje dus en een uur lang staan hossen met z'n allen. Na Clawfinger hebben we nog wat pizza en bier genuttigd in de westfalenhalle, leuke merchandise was er ook te koop, maar goed ik had net al 4 t-shirts bij large besteld
Om half 10 eindelijk het grote moment.. Een grote baarmoeder zakte naar beneden, waaruit de bandleden één voor één uit gleden. Ze maakten er wel een show van. Niet kort daarna schalde het "Mein Herz brennt" door de zaal. Klonk nog een beetje brak, maar dat zal wel komen omdat er geen echt orkest bij was
Daarna volgde er uiteraard een hele rits nummers van de nieuwe CD op een rap tempo, dus we hadden al zoiets van euhm.. als dat zo doorgaat zijn we gauw klaar hier. Maar niets was minder waar. Ook enkele nummers van de oude CD's werden gespeeld, zoals Sehnsucht, Weisses Fleisch, Asche zu Asche, Du Hast en Engel.
Uiteraard ging het geheel weer gepaard met veel lichtwerk, vuurwerk en rook. Echt helemaal te gek. Kon het al wel van de DVD en zo, maar zelf meemaken is echt helemaal te gek. Vooral bij Engel. Grote vlammen die omhoog knalden bij elke vuurzee voelde je de hitte over je heen komen. Bij Du Hast vloog er een vuurpijl het publiek in (wel aan een touwtje, dat had ik vantevoren al gespot )
Na de wat oudere nummers, was het toen nog tijd voor een toegift. Dus werden er nog 2 ontbrekende nummers van de nieuwe CD gespeeld, het engelstalige nummer Stripped werd nog even uit de kast getrokken.
Als afsluiter werd er door Rammstein en Clawfinger gezamenlijk een nummer opgevoerd. Goed nummer, waarvan ik de titel nog steeds niet weer ..
Dus de totale playlist: De complete CD Mutter, Sehnsucht, Engel, Du Hast, Stripped, Asche zu Asche, Weisses Fleisch, en nummer samen met Clawfinger.. Goed voor dus 19 nummers in zo'n 1,5 uur tijd.
Na het concert weer na het Hotel om de roes uit te slapen. Ik zit nu met wat spierpijn in m'n benen en nek van het hossen en headbangen, maar ja ik neem aan, dat het binnen 2 dagen weer over zal zijn. In ieder geval geen piepende oren 's nachts (gelukkig).. Vandaag nog even snel wat gewinkeld (Uiteraard ook meteen de nieuwe DVD van Rammstein gehaald en de CD hochzeit van Subway to sally ) en vanmiddag om 3 uur op de ICE terug gestapt. Ik ben wel moe, dus ik maak het niet te laat vandaag.
En om het in cijfers uit te drukken:
Sfeer: 8 (de sfeer zat er goed in op wat dronkenlappen na)
Organisatie: 9 (alles zeer goed georganiseerd moet ik zeggen)
Kwaliteit muziek: 8,5 (klonk allemaal heel goed op een paar noten na)
Uitvoering show: 10+ heb nog nooit zo'n spectakel mee gemaakt zeg
Groet,
Patrick
PS: En verdorie ik maar twijfelen of ik m'n digitale fotocamera mee zo nemen of niet. Heb al zo vaak meegemaakt, dat ie ingeleverd moest worden,.. Maar ja uiteindelijk dus niet gedaan, omdat ie in principe al gerepareerd moet worden, maar het had dus mooi wel gekund, iedereen was aan het flitsen.
[Dit bericht is gewijzigd door P.C.Simonis op 01-06-2001 18:43]
Het nummer dat je niet kende was Pet Cemetery van The Ramones
Volgende keer weer
De laatste 2 keren was dat in Auckland.
19-01 Tijdens de Big Day Out (1 Dags festival).
18-01 Powerstation (Concertzaal).
Daarvoor had ik ze gezien op Lowlands en Waldrock.
De 19e speelden ze goed (zoals normaal) echter vanwege drukte, klote pubers, en minder geluid was de sfeer voor mij niet optimaal. Ze speelden dacht ik ongeveer 60 min. Vrij kort dus. Rammstein speelde een aantal nieuwe nummers en de krakers. Geen bijzondere dingen verder alleen het gebruikelijke vuurwerk.
Na Rammstein speelde Limp Bizkit als main act (Limp speelde beroerd).
Gelukkig was ik de dag daarvoor al naar de Powerstation geweest Entree was 15 piek voor mensen die een kaartje hadden voor de Big Day out.
Het begon met een uurtje wachten buiten, er moest een keyboard aangevoerd worden per taxi.
De Powerstation is niet zo groot (vergelijkbaar met Effenaar) dus vuurwerk ed zat er niet in. Lekker intiem zaaltje. Het was helemaal niet druk waardoor we goed zicht hadden en vrij dicht bij het podium stonden en toch nog redelijk bier konden aanvoeren.
Fatastisch concert, de kiwi's flipten helemaal. Ze speelden erg strak, hoog tempo. Veel nummers van het nieuwe album, die ik toen nog niet kende. De bekendere nummers kwamen ook voorbij en werden zeer gewaardeerd door het publiek. Al met al een perfecte avond.
quote:
Op zondag 03 juni 2001 15:33 schreef P.C.Simonis het volgende:
Ahum.. wat moet ik verstaan onder Rammsteinen?
quote:in duitsland wordt de muziek van de nieuwe cd mutter veel gebruikt om op te neuken.
Op maandag 04 juni 2001 10:38 schreef yvonne het volgende:[..]
Ik ben altijd in voor rammsteinen.
quote:buck dich
Op woensdag 06 juni 2001 16:03 schreef P.C.Simonis het volgende:
Hehheh ja Rein Raus is daar zo'n lekker nummer voor
zo afgezaagd, krijg ik eerder de slappe lach van
kaartjes heb ik.....en ik kan niet wachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |