De rolverdeling tussen mannen en vrouwen is in de loop van onze evolutie, dus gedurende miljoenen jaren, gevormd. Zonder twijfel hangt die rolverdeling samen met de voortplanting zelf, dus met het feit dat de vrouwen kinderen baren en daarmee een hechtingsband aangaan en in eerste instantie voor de kinderen zorgen. Daarnaast hebben vrouwen ook verantwoordelijkheid en dus macht in het grotere verband van de stam. Een stam kan soms ook onder leiding van een vrouw staan.
Bron: http://www.nvsh.nl/Pages/Seks_Samenleving/Individueleontwikkeling/Volwassenheid_2.htm#rolverdeling
Dus zoals je ziet is het eigenlijk veel natuurlijker als moeder zijnde om je kind alleen op te voeden in plaats van samen met je partner.
[Dit bericht is gewijzigd door Angel22 op 16-10-2003 17:08]
quote:Wie heeft het over bijstandsmoeders, die gescheiden zijn, ik heb het over bewust alleenstaande ouders, die dus een kind hebben genomen zonder huwelijk, dus die zijn niet gescheiden.
Op donderdag 16 oktober 2003 16:52 schreef Rewimo het volgende:[..]
Dat zullen vooral gescheiden bijstandsmoeders erg prettig vinden, dat voorstel van jou
Jij hebt zeker het idee dat je van de kinderbijslag riant kunt leven of zo
Enig idee hoeveel dat is, kinderbijslag?
quote:Zonder mannen, ook geen bewust alleenstaande moeders
Goh, en zou het niet een zegen zijn als er alleen moeders waren. Een wereld zonder mannen, stel je voor...
quote:Het gezin is voor mij inderdaad een ideaal, die dient te worden na gestreeft. Als mensen elkaar de hersenen inslaan, moeten ze niet trouwen en kinderen gaan krijgen, maar op zoek gaan naar iemand die wel bij je past.
Op donderdag 16 oktober 2003 16:56 schreef easy-going het volgende:[..]
Waar sláát dit op
Dus een gezin met vader en moeder is heilig voor jou.
Ook al slaan die elkaar de hersens in, dat maakt niet uit, (als ze het tenminste niet te hard doen want ze moeten allebei wel blijven leven, anders zijn ze niet meer met zijn 2en) dan is het dus beter voor het kind dan wanneer iemand weloverwogen het besluit neemt om het alleen te gaan doen.Kom eens uit je ei, en ga eens mee leven in de 21e eeuw in plaats van in de 18e.
quote:En hoe ga JIJ iemand vinden die bij JOU past
Op donderdag 16 oktober 2003 17:08 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Het gezin is voor mij inderdaad een ideaal, die dient te worden na gestreeft. Als mensen elkaar de hersenen inslaan, moeten ze niet trouwen en kinderen gaan krijgen, maar op zoek gaan naar iemand die wel bij je past.
quote:Fijn dat je het zelf even opmerkt. Bescherming, inderdaad, daar is een man ook voor. Een man hoort z'n vrouw en kroost te beschermen tegen gevaarlijke invloeden van buitenaf.
Op donderdag 16 oktober 2003 17:02 schreef basset het volgende:[..]
Vind jij niet natuurlijk? Mensen zijn ook niet "natuurlijk" .In een overgroot deel van de dierenwereld is de vader maar goed voor 2 dingen. Zaad en soms bescherming.
quote:Er moeten inderdaad zoveel mogelijk kinderen "gemaakt" worden, das goed voor onze soort. In het dierenrijk gaat het anders al tienduizenden jaren goed, das ook niet achterhaalt, waarom iets vernaderen wat goed is. Bij de vikingen gingen de mannen inderdaad op plunder tochten, maar er bleven wel degelijk mannen achter!
Jij moet het dan ook geen probleem vinden om meerdere vrouwen met kinderen te hebben, want ook dat is natuurlijk in ons dierenrijk (waar wij ook toe behoren)
De mensen hebben dit allemaal redelijk achterhaald gemaakt, dus begin nou niet over natuurlijk. Opvoeding is ook heel relatief. Vroeger bemoeide vaders zich niet eens met hun kinderen. (Of zeevaarders die nooit thuis waren)
quote:Je moet het als een stimulans voor het gezin en kinderen krijgen zien, niets engs aan, in Europa eerder een noodzaak aan het worden imho.
Waar jij je nogal in vergist is dat de mens heel goed in staat is om zich aan verschillende situaties aan te passenWettelijk regelen om mensen anders te behandelen? Ik vind je nu een beetje eng worden. Zo begon het ongeveer 70 jaar terug ook in Duitsland. Of tot laat in deze eeuw met de negers in Amerika.
quote:Ik woon al bijna 4 jaar gelukkig samen
Op donderdag 16 oktober 2003 17:09 schreef Rewimo het volgende:[..]
En hoe ga JIJ iemand vinden die bij JOU past
Lijkt me een zware taak
quote:Ik ga echt compleet offtopic, maar ik lig in een scheur
Op donderdag 16 oktober 2003 17:15 schreef pro_jeex het volgende:Fijn dat je het zelf even opmerkt. Bescherming, inderdaad, daar is een man ook voor. Een man hoort z'n vrouw en kroost te beschermen tegen gevaarlijke invloeden van buitenaf.
quote:Of niet... Je kunt zo een soortement van varkenscyclus krijgen. Of gewoon die mooie theorie van Malthus...
Er moeten inderdaad zoveel mogelijk kinderen "gemaakt" worden, das goed voor onze soort.
quote:Oh jeetje, ik ben toch zo kwetsbaar! Gelukkig zijn er mannen zoals jij om me te beschermen! Anders zou ik radeloos zijn!
Op donderdag 16 oktober 2003 17:15 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Fijn dat je het zelf even opmerkt. Bescherming, inderdaad, daar is een man ook voor. Een man hoort z'n vrouw en kroost te beschermen tegen gevaarlijke invloeden van buitenaf.
[..]
quote:Zoveel mogelijk kinderen is alleen maar goed voor overbevolking. Ik kijk liever naar kwaliteit dan naar kwantiteit.
Er moeten inderdaad zoveel mogelijk kinderen "gemaakt" worden, das goed voor onze soort. In het dierenrijk gaat het anders al tienduizenden jaren goed, das ook niet achterhaalt, waarom iets vernaderen wat goed is. Bij de vikingen gingen de mannen inderdaad op plunder tochten, maar er bleven wel degelijk mannen achter!
[..]
quote:Thanks
Op donderdag 16 oktober 2003 16:17 schreef basset het volgende:
Brighteyes: Dapper hoor! Maar maak je niet druk! Jij komt de juiste ongetwijfeld wel tegen voor die tijd hoor! Zo niet en je wordt alleen mama: Er is altijd wel een oppasadresje bij ons hoor
Jullie staan op de 2e plek om langs te gaan over opvang en back-up zeg maar. Maar zoals gezegd, ik ga toch eerst nog een paar jaar voor die ridder op het witte paard.
Ik geloof absoluut dat het kan, ik denk niet dat een kind met een liefhebbende ouder ook maar iets te kort komt.
Vrij snel daarna kwam ik Hub tegen en toen ik 33 was is Freek geboren.
Voor de goede orde, ik was in de stellige veronderstelling dat Hub geen kinderen meer kon/wilde krijgen en had mij neergelegd bij een kinderloos bestaan omdat deze man het voor mij was!
Nu Freek er is denk ik daar nog weleens aan, en ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik het alleen had willen doen. Ik heb een makkelijk en zonnig kind en een echtgenoot die vanwege zijn werk erg veel weg is. Maar toch... Hub neemt het regelmatig even over, doet hem in bad of houdt hem een poosje bezig en dat geeft mij dan even de tijd om iets te doen waarbij ik beide handen nodig heb, al is het maar zoiets simpels als koken.
Het zal ook ongetwijfeld liggen aan het soort kind dat ik heb (hij sloopt, hij heeft gesloopt, of hij wil gaan slopen), maar het lijkt me wel verdomd zwaar in je eentje.
Toch denk ik dat het je moet doen, als je daar aan toe bent. Een kinderwens zit zo diep en als je dat alleen gaat doen betekent dat alleen maar dat je je ten volle bewust bent waar je aan begint.
En ja, ik had natuurlijk ook een meisje kunnen krijgen maar dat vergeet ik maar even voor het gemak
quote:En hoe had Christan dan geheten? Ben ik zo benieuwd naar....
Op donderdag 16 oktober 2003 21:15 schreef Rewimo het volgende:
En ja, ik had natuurlijk ook een meisje kunnen krijgen maar dat vergeet ik maar even voor het gemak![]()
quote:Dat mag je best weten: Jorinde
Op donderdag 16 oktober 2003 21:19 schreef Leah het volgende:[..]
En hoe had Christan dan geheten? Ben ik zo benieuwd naar....
quote:Komt uit een sprookje van Grimm. Deze namen stonden voor mij al heel lang vast
Op donderdag 16 oktober 2003 21:22 schreef Leah het volgende:
Ook mooi!
Wel heel anders dan Christan vind ik (dit zeg ik raar, maar ik weet niet hoe ik het uit moet leggen).
Sorry voor het off topic
quote:*hahahahaa* Ja dat vond ik ook wel een fijn voordeel. Vooral omdat mijn huidige (goede) vriend Sean leuk vind voor een jongen (en hij heet zelf Jean, lekker verwarrend).
Op donderdag 16 oktober 2003 21:25 schreef Rewimo het volgende:[..]
Komt uit een sprookje van Grimm. Deze namen stonden voor mij al heel lang vast
Dat is wel leuk als je het alleen doet: je krijgt geen ruzie om de naam die je wilt kiezen
En zo zijn we weer on topic
![]()
Hm, daar gaan we mooi over bekvechten op vakantie volgende week
(De zwangerschap gaat helaas niet zo goed, ik was/ben nu zwanger dmv van zelfinseminatie, maar het vruchtje is bij 9 weken gestopt met groeien en ik wacht nu op de miskraam. (Zie topic "miskraam")
Maar ik ga het daarna gewoon weer proberen!)
quote:He, dit is ook een hele bijzondere vorm. Ik vind het wel heel mooi!
Op donderdag 23 oktober 2003 16:09 schreef Caroline38 het volgende:
Ik ben 38 en wil co-ouderschap met een homostel. Ik wil geen relatie zoeken omdat ik zo nodig een kind wil en 38 ben, ik wil de vader van mijn kind heel zorgvuldig uitzoeken. En om in mijn eentje een kind groot te brengen dat is niets voor mij. Daar word ik niet gelukkig van en het kind dus ook niet. Het kind krijgt maarliefst 3 ouders die heel veel om hem/haar zullen geven en om elkaar.
Er zullen vast veel mensen zijn die dit plan helemaal niets vinden, maar misschien is er wel iemand die dit leest die ik net een beetje help in hun eigen gedachten of heeft iemand vragen.
Voor mij is het in ieder geval absoluut wat ik wil en het gaat heel goed tussen mij en de 2 jongens!(De zwangerschap gaat helaas niet zo goed, ik was/ben nu zwanger dmv van zelfinseminatie, maar het vruchtje is bij 9 weken gestopt met groeien en ik wacht nu op de miskraam. (Zie topic "miskraam")
Maar ik ga het daarna gewoon weer proberen!)
quote:Ja, dat is beslist waar, als vrouw kun je dat een stuk makkelijker realiseren dan als man.
Op vrijdag 24 oktober 2003 10:10 schreef sioux_ het volgende:
jammer dat wij mannen die optie niet hebben
Heb nog steeds buikpijn trouwens. En pukkels
En door de vakantie erachter gekomen dat samenwonen met deze man absoluut niet gaat werken! We werken elkaar na drie dagen al compleet op de zenuwen. Achteraf grappig (mwoh), vorige week wilde ik alleen maar naar huis, en snel!
Dus, ben nog (weer?) op zoek naar Mr. Right. Maar nu werkt er hiernaast een leuke IT-jongen.....
Verder qua inhoud niks bij te dragen, geen zin om op Mr. Pro-Jeex te reageren.
Maar omdat het net na 5 jaar relatie over is, zou ik als ik jou was eerst een stabiele basis voor jezelf zoeken. Ik weet er alles van. Ik was weliswaar degene die de boel dumpte, maar ook ik moest weer op zoek naar een stabiele basis. Toen was ik zeker niet in staat om een kind op te voeden. Als ik nu alleen was, zou ik het BAM-schap waarschijnlijk overwogen hebben. Maar toen nu heb ik een lieve partner die ik helaas even moet laten afstuderen voordat we aan de kids beginnen (en ik ben verdorie al 31, maar ja, da's mijn schuld dan moet ik maar niet aan een jongere partner beginnen...)
En effe reactie op ene manmensch hier: mag ik even lachen, moet ik me veiliger voelen met een man in de buurt? Ahum... als ik dit tegen mijn vriend zeg, lacht ie me hard zeg, kom nou. Denk even wat moderner en laat iedereen in zijn of haar waarde...
quote:O jee, is het nu 'uit' dan?
Op dinsdag 28 oktober 2003 17:25 schreef Syrena het volgende:En door de vakantie erachter gekomen dat samenwonen met deze man absoluut niet gaat werken! We werken elkaar na drie dagen al compleet op de zenuwen. Achteraf grappig (mwoh), vorige week wilde ik alleen maar naar huis, en snel!
Dus, ben nog (weer?) op zoek naar Mr. Right. Maar nu werkt er hiernaast een leuke IT-jongen.....
Succes met je zoektocht. Ik ben mijn voelhorens ook wel weer een beetje aan het uitslaan, hoewel ik af en toe nog wel heel er aan mijn ex moet denken.
quote:Thanks, wat een superlieve reactie!
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:05 schreef Pandorah het volgende:
Brighteyes: ik zou het gewoon doen als ik jou was! Waarom niet? Als die mr. right er niet is, gewoon doen als jij dat wil
Ik zie niet in wat er mis is met een bewust alleenstaande moeder wat bepaalde ouderwetsche mannen hier ook mogen beweren. Zolang je weet dat je je kind een stabiele basis kan bieden, moet je het vooral doen. Ik snap je volledig.. ik zie ook vriendinnen met een kleine lopen, ik wil voelen hoe het ís om zwanger te zijn, ik wil ook zwijmelend over de stoere dame of knul kunnen praten...Maar omdat het net na 5 jaar relatie over is, zou ik als ik jou was eerst een stabiele basis voor jezelf zoeken. Ik weet er alles van. Ik was weliswaar degene die de boel dumpte, maar ook ik moest weer op zoek naar een stabiele basis. Toen was ik zeker niet in staat om een kind op te voeden. Als ik nu alleen was, zou ik het BAM-schap waarschijnlijk overwogen hebben. Maar toen nu heb ik een lieve partner
die ik helaas even moet laten afstuderen voordat we aan de kids beginnen (en ik ben verdorie al 31, maar ja, da's mijn schuld dan moet ik maar niet aan een jongere partner beginnen...)
En effe reactie op ene manmensch hier: mag ik even lachen, moet ik me veiliger voelen met een man in de buurt?
Ahum... als ik dit tegen mijn vriend zeg, lacht ie me hard zeg, kom nou. Denk even wat moderner en laat iedereen in zijn of haar waarde...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |