http://www.cpb.nl/nl/news/2002_38.html
Nu ben ik het duidelijk niet eens met de hervorming van de studiefinanciering. Als nadeel noem ik bijvoorbeeld dat de drempelwaarde van het gaan studeren hoger wordt. Dit zal leiden tot minder mensen die het hoger onderwijs ingaan en op langer termijn dus een beperking wordt voor de economische groei. Een voordeel is natuurlijk dat dit tot megabesparingen leidt.
Wat vinden jullie van de hervorming? Ik verwacht natuurlijk hoogstaande reacties met goed beargumenteerde meningen. Zou er misschien ergens een rapport zijn die deze hervorming 'afkraakt/afraad'? Lijkt mij wel intressant...
quote:Ik Heb Stufi en wil dat het geen lening wordt klaar
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:16 schreef FreakXL het volgende:
Goed beargumenteerde meningen! Klasse! Maar ff ontopic mensen die er verstand van hebben?
quote:Oh, en waarom niet?
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:19 schreef Steve-O het volgende:[..]
Ik Heb Stufi en wil dat het geen lening wordt klaar
quote:omdat je het dan moet terugbetalen misschien...
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:20 schreef veldmuis het volgende:[..]
Oh, en waarom niet?
quote:Ok. Mijn mening. Als ik klaar ben met studeren, mogen ze er een lening van maken. Stukken beter voor het landbelang, maar nu nog ff niet!
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:20 schreef FreakXL het volgende:
Kan je die mening ook onderbouwen want als je het CPB rapport leest blijkt tog duidelijk dat een lening misschien beter is. Daarvoor moet je ook naar landbelang kijken en niet naar eigen belang
[Dit bericht is gewijzigd door FreakXL op 14-10-2003 16:27]
Het ouder zijn als je afstudeert wordt niet als probleem gezien omdat je tijdens je studeren al relevante werkervaring hebt opgedaan (als je slim bent).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |