In Nederland is de groep Rooms-Katholieken het grootst. Zo gaf op 1 januari 31 procent van de bevolking van achttien jaar en ouder aan Rooms-Katholiek te zijn. Veertien Procent is Nederlands hervormd en zeven procent is gereformeerd. De Islam staat inmiddels op de vierde plaats, met zo'n vijf procent. Het aantal niet-kerkelijken in Nederland bedraagt bijna veertig procent
920 duizend islamieten in Nederland
Op 1 januari 2003 woonden er in totaal bijna 920 duizend islamieten in Nederland, 33 duizend meer dan een jaar eerder en 294 duizend meer dan in 1995. Dit komt overeen met 5,7 procent van de totale bevolking van Nederland tegen 4,1 in 1995.
Het aantal is sterk toegenomen door de groei van het aantal niet-westerse allochtonen. Meer dan 95 procent van de islamieten heeft een niet-westerse herkomst. Dit betekent overigens niet dat de overgrote meerderheid van de niet-westerse allochtonen islamiet is. Zon 54 procent van de niet-westerse allochtonen in Nederland is islamiet.
De meeste islamieten zijn oorspronkelijk afkomstig uit Turkije (bijna 320 duizend) en Marokko (285 duizend). Samen maken zij tweederde deel uit van het totale aantal islamieten in Nederland.
http://www.cbs.nl/nl/publicaties/artikelen/algemeen/webmagazine/artikelen/2003/1298k.htm
Meer informatie kun je hier vinden op de site van het CBS.
----------------------------------------------------------
Zo, als iemand weer begint te miepen over Staphorst en zo als er commentaar op ouderwetse gebruiken vd islam is, kan hij mooi dit topic even nalezen. Eveneens als mensen beginnen dat het gros der niet-westerse allochtonen geen islamiet is, want deze cijfers tonen anders aan.
Het aantal islamieten blijft explosief groeien in Nederland, meer dan een verdubbeling in 10 jaar tijd en nog een veel grotere groei wordt verwacht de komende 10 jaar door massaal inhuwelijken en kinderen krijgen gaat het dus naar de 2 a 3 miljoen...
De islam wordt zo een wel eeeeeeerg grote factor in NL op deze manier
[Dit bericht is gewijzigd door Tedje_van_Es op 14-10-2003 14:01]
quote:Die had ik niet gezien
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:01 schreef Posdnous het volgende:
Dit is dus deel 2 van Islam in opkomst ?
quote:Maakt niet uit, die was toch al vol
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:02 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Die had ik niet gezien
quote:Vorige topic sprak over 5%?
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:02 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Die had ik niet gezien
[Dit bericht is gewijzigd door Frans_O op 14-10-2003 14:09]
quote:Als 920.000 5% vd Nederlandse bevolking is dan hebben we er miraculeus 2.400.000 inwoners bij gekregen
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:04 schreef yvonne het volgende:[..]
Vorige topic sprak over 5%?
NL telt ruim 16.000.000 inwoners, geen 18.400.000
En dan... ben jij zo fundamenteel in je geloof dat jij er mee zit dat je het als een wedstrijd tussen geloven ziet?
Ga een kruistocht beginnen, zou ik zeggen! Lekker een groep mensen bij elkaar schrapen, ze bewapenen en dan islamieten in de pan hakken! Yaaaay! Eindelijk weer terug naar de oude tradities! Weg met dat progressieve! Islamieten zijn ook niet progressief, dus waarom zouden wij het zijn!
Tsk, sukkel, donder op met je suggestieve gequote. Ga een andere zondebok zoeken.
Edit:
Christelijk deel van de bevolking van 18 jaar en ouder: 31 + 14 + 7 = 52%
Islamitisch deel van de bevolking: 5%
Niet-kerkelijk deel van de bevolking: 40%
Ja, ik voel me echt bedreigd door die 5% islamieten hoor! Persoonlijk vind ik die 52% christenen nogal wat bedreigender, want die worden natuurlijk steeds fundamenteler hoe meer islamieten er hier komen. Als er een burgeroorlog of andere bullshit komt, zullen het de christenen tegen de islamieten zijn. Well, daar heeft 40% van de bevolking dan dus duidelijk VEEL meer last van dan van die 5% islamieten die er nu zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 14-10-2003 14:12]
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:08 schreef RetepV het volgende:
Wat zit je nou met je bold tekst te zeuren? Probeer je daarmee ons jouw conclusie op te dringen?En dan... ben jij zo fundamenteel in je geloof dat jij er mee zit dat je het als een wedstrijd tussen geloven ziet?
Ga een kruistocht beginnen, zou ik zeggen! Lekker een groep mensen bij elkaar schrapen, ze bewapenen en dan islamieten in de pan hakken! Yaaaay! Eindelijk weer terug naar de oude tradities! Weg met dat progressieve! Islamieten zijn ook niet progressief, dus waarom zouden wij het zijn!
Tsk, sukkel, donder op met je suggestieve gequote. Ga een andere zondebok zoeken.
quote:Heel apart een ander beschuldigen van overdreven reacties, maar zoals uit het bovenstaande blijkt lijkt het alsof jij daar zelf patent op hebt aangevraagd! Ongelooflijk dit!!!
Wat zit je nou met je bold tekst te zeuren? Probeer je daarmee ons jouw conclusie op te dringen?En dan... ben jij zo fundamenteel in je geloof dat jij er mee zit dat je het als een wedstrijd tussen geloven ziet?
quote:neemt niet weg dat ie wel gelijk heeft...
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:11 schreef Frans_O het volgende:[..]
Heel apart een ander beschuldigen van overdreven reacties, maar zoals uit het bovenstaande blijkt lijkt het alsof jij daar zelf patent op hebt aangevraagd! Ongelooflijk dit!!!
quote:holy fuck, wat ben jij een zielig mannetje
quote:Kun je nagaan hoe hard het gaat
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:04 schreef yvonne het volgende:[..]
Vorige topic sprak over 5%?
quote:je zegt het verkeerd, jij denkt dat hij gelijk heeft! En dat is als ik je zo hoor héél wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is!!!
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:12 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
neemt niet weg dat ie wel gelijk heeft...
quote:mensen kunnen alleen maar huilen, als je er zo tegen bent ga er dan wat aan doen, of donder lekker een end op...
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:14 schreef Frans_O het volgende:[..]
je zegt het verkeerd, jij denkt dat hij gelijk heeft! En dat is als ik je zo hoor héél wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is!!!
quote:Typisch CBS dus
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:08 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Als 920.000 5% vd Nederlandse bevolking is dan hebben we er miraculeus 2.400.000 inwoners bij gekregen
.
NL telt ruim 16.000.000 inwoners, geen 18.400.000
quote:Helemaal niks ongeloofelijks. Quote zuiver of quote helemaal niet. Mensen die niet zuiver kunnen of willen quoten zijn mensen met een bijbedoeling. En mensen met een bijbedoeling heb ik niks aan. Ik heb mijn eigen mening en die is al gekleurd genoeg. Iemand anders hoeft die niet ook nog eens verder voor mij te kleuren.
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:11 schreef Frans_O het volgende:[..]
Heel apart een ander beschuldigen van overdreven reacties, maar zoals uit het bovenstaande blijkt lijkt het alsof jij daar zelf patent op hebt aangevraagd! Ongelooflijk dit!!!
Snap je? Ik ben niet de eerste de beste figuur met een IQ van 90 ofzo. Maar goed, ik snap ook wel dat jullie dat ook niet aan mijn reply kunnen ruiken.
Maar ik viel dus over die stukken bold die in het originele artikel niet bold zijn. Dat is dus een invulling van de quoter, en dat KAN gewoon niet, dan ben je niet objectief meer.
Ik geef toe dat ik wel andere bewoording kon gebruiken.
quote:Idd, zo had ik het nog niet bekeken
Persoonlijk vind ik die 52% christenen nogal wat bedreigender, want die worden natuurlijk steeds fundamenteler hoe meer islamieten er hier komen. Als er een burgeroorlog of andere bullshit komt, zullen het de christenen tegen de islamieten zijn. Well, daar heeft 40% van de bevolking dan dus duidelijk VEEL meer last van dan van die 5% islamieten die er nu zijn.
quote:Als jij deze mening aan hangt, dan geef je mij dus gelijk met mijn eerste posting.
Op dinsdag 14 oktober 2003 14:14 schreef Frans_O het volgende:[..]
je zegt het verkeerd, jij denkt dat hij gelijk heeft! En dat is als ik je zo hoor héél wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is!!!
quote:Natuurlijk? O? Waar blijkt dat uit dan?
Persoonlijk vind ik die 52% christenen nogal wat bedreigender, want die worden natuurlijk steeds fundamenteler hoe meer islamieten er hier komen.
Doe je een eerlijke vergelijking vergelijk je het christendom met de islam
en kom je er achter dat er nog heel wat moslims bij moeten komen willen
ze de christenen inhalen.
Eerst moeten de atheisten de christenen nog maar inhalen...
Die hoeven nog maar 10%.
Dat zou wel een aardige topic zijn.
Atheisten halen christenen in! O nee! Kut atheisten :-)
quote:Ik verduidelijk de kernpunten voor simpele zielen als jij die moeite met lezen hebben.
Wat zit je nou met je bold tekst te zeuren? Probeer je daarmee ons jouw conclusie op te dringen?
quote:Ik ben atheist.
En dan... ben jij zo fundamenteel in je geloof dat jij er mee zit dat je het als een wedstrijd tussen geloven ziet?
quote:Vooralsnog worden de wapens vooral door Mohammed en friends opgepakt.
quote:Je moeder, kneus.
Tsk, sukkel,
quote:Misschien mag ik jou daarvoor gebruiken?
donder op met je suggestieve gequote. Ga een andere zondebok zoeken.
Je jankt namelijk wel lekker.
quote:De christenen nemen af en af. Nederland ontkerkt al meer dan een halve eeuw.
Edit:Christelijk deel van de bevolking van 18 jaar en ouder: 31 + 14 + 7 = 52%
Islamitisch deel van de bevolking: 5%
Niet-kerkelijk deel van de bevolking: 40%
Ja, ik voel me echt bedreigd door die 5% islamieten hoor! Persoonlijk vind ik die 52% christenen nogal wat bedreigender, want die worden natuurlijk steeds fundamenteler hoe meer islamieten er hier komen. Als er een burgeroorlog of andere bullshit komt, zullen het de christenen tegen de islamieten zijn. Well, daar heeft 40% van de bevolking dan dus duidelijk VEEL meer last van dan van die 5% islamieten die er nu zijn.
De islam groeit echter supersnel. Een verdubbeling in 10 jaar, en die groei zet door. Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen of ben je gewoon zoooo bang om het erover te hebben dat je gelijk begint te bleren als een imam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |