En voor alle zwangeren: schaf inderdaad maar zo'n babybjorn aan! (Of beter: vraag er een kado, want die dingen zijn redelijk prijzig (150 gulden)). Maar wel heel erg handig.
Op aanraden van Lois heb ik een paar dagen geleden ook de babybjorn gekocht (nee voor zover ik weet worden Lois noch ik door babybjorn gesponsord...).
(gekopieerd uit mijn mail aan Lois, goed voorbeeld doet goed volgen): Geweldig! Wat een vrijheid! En echt goede kwaliteit, waarover is nagedacht. Ik had namelijk ooit een buikdrager bij de Hema gekocht, en al eens geprobeerd om Jorden erin te stoppen. Dat was me toch een gehannes, verschrikkelijk. En zijn hoofdje rolde alle kanten op, dus niet echt voor herhaling vatbaar. Wat een verschil met de babybjorn. Daar zit-ie lekker stevig in. En idd ook knus, zo met zijn tweeen.
Vanochtend heb ik 'm echt uitgeprobeerd door lekker een stukje te gaan lopen. Jorden vond het prima volgens mij. Eerst ging hij nog even gezellig om zich heen kijken, maar vervolgens viel hij toch ook in slaap. Zo ben ik ongeveer 2 uur met hem aan het wandelen geweest. Heerlijk zeg, zo zonder soms erg onhandige kinderwagen, en zonder loeizware maxicosi (niet echt handig om een stuk mee te gaan lopen). Helaas helaas, toen ik de sleutel in het slot van de voordeur stak (letterlijk) was de pret voorbij, en begon Jorden te huilen. Nou ja, hij had honger, daar zal ik het maar op houden (al zijn er hier dus idd ook momenten waarop ik geen idee heb waarom hij huilt, en hij soms ook niet te troosten is. Het is echt een vak hoor, dat moeder zijn!). (einde citaat).
Maar goed, dit was gisterochtend. Maar het huilen van Jorden ging gistermiddag helaas door (niets voor Jorden, want normaal gesproken huilt hij echt niet aan een stuk). En gisteravond ook nog. Echt, gek werden we er van. Want honger had-ie niet (hij spuugde een beetje van zijn eten zelfs weer uit), en de luiers verschonen we ook wel op tijd. We werden zelfs een beetje wanhopig. Marco heeft hem nog getemperatuurd; ook niks, dus ziek zal hij ook wel niet zijn. Wat dan??
Toen toch maar de moderne Dokter Spock uit de kast gehaald: het boek "Oei ik groei". Ooit heb ik gezworen de inhoud hiervan niet serieus te nemen, want het boek is op zijn minst nogal omstreden (de auteur doet alsof de inhoud op een wetenschappelijk onderzoek gebaseerd is, maar in werkelijkheid bestond de onderzoeksgroep maar uit 8 kids geloof ik, en zijn bovendien de gegevens die klopten met de theorie van deze man uit het onderzoek geschrapt, kortom errug wetenschappelijk, not).
Maar ja, in times of desperation wil je wel wat. En wat blijkt: wat Jorden doormaakt is h-e-e-l normaal. Rond de 5 weken kondigt zich namelijk een "mentale groeisprong" aan (ik verzin het niet), en dat uit zich vooral in hangerigheid (tranen met tuiten, werkelijk!), en voortdurend dicht bij de moeder willen zijn (vooral voor dat laatste is de babybjorn geweldig).
Nou ja, zo zaten wij gisteravond met een blerende baby op schoot, terwijl we elkaar (over het kabaal heenschreeuwend...) uit Oei ik groei aan het voorlezen waren. Een feest der herkenning zeg maar. We hoeven er niet onzeker door te worden, ons kind is niet gek geworden, en het gaat vanzelf over.
Alleen vandaag nog niet. Ook nu zit ik weer met Jorden op de arm te typen (gaat steeds beter ). Hij slaapt nu, maar even op het bed naast me leggen, en hij wordt onmiddellijk wakker. Ach het hoort er dus bij. We leren elke dag....
Oh, ben jij dat trouwens, op een van de foto's met een Penn State trui aan?
en op het moment dat ik op het send-knopje drukte liet mijn 16-jarige zoon een bijna vol pak joho-jogho uit zijn handen vallen zo door de hele keuken heen
ooit wordt het dus beter
[Dit bericht is gewijzigd door just me op 28-06-2001 14:26]
* Lois geeft alle buikjes even een en wenst alle as. mama's veel sterkte.
Dank voor je aanbod Lois. En ja, als je wat boeken zou kunnen aanraden, zou ik daar erg blij mee zijn. We kunnen ze dan gewoon zelf uit Nederland meenemen, als we daar in september zijn (ik moet toch zeker nog wel een keer m'n buik showen bij vrienden en familie ). Ondertussen hebben we al lang wat Amerikaanse boeken gekocht, maar zo af en toe zijn ze wel erg... uhhh.... Amerikaans. Aan de andere kant is het enorm goed voor m'n woordenschat.
* Veilig zwanger - B. Smulders, M. Croon, M. Freema
* Veilig bevallen - B. Smulders
Beide boeken zijn zeer uitgebreid, vrijwel elk aspect komt aan bod en de inhoud is niet hopeloos verouderd zoals bij sommige boeken het geval is.
Ook worden er veel misverstanden en fabeltjes uit de weg geruimd waardoor een hoop onzekerheid wordt weggenomen.
Veel leesplezier
quote:Carita Salome. Het is een heel handig boekje met tips hoe je het beste kan tillen, in en uit bed stappen en, nog belangrijker, hoe je het beste je weeeën kan opvangen.
Op zaterdag 30 juni 2001 11:15 schreef moussy het volgende:
Duik in je weeën (van![]()
)
is ook wel een mooi boek
Het grote wonder - L. Nilsson
Werkelijk prachtig boek met foto's. Zo kan je elke fase van je baby in kleur bekijken.
Veilig zwanger en veilig bevallen.
Hele mooie boeken, alles heel duidelijk omschreven.
Vooral veilig zwanger heb ik heel veel aan gehad. Alles wat ik tegen kwam qua kwaaltjes e.d. kon ik daar in terug vinden en dat maakte het een stuk duidelijker.
Geboorte van een moeder - Daphne Deckers.
Een heel leuk boekje, heel onderhoudend geschreven. Het eerste boekje waar ik het gevoel kreeg dat je niet altijd op een roze wolk kan zitten als je zwanger bent en dat dat meerdere vrouwen overkomt.
Voeg toe aan het lijstje:
Rosa Evita: uitgerekend 2 december 2001
quote:ehm.....baby'SSSSS
Op maandag 02 juli 2001 15:07 schreef Catootje het volgende:
Oeoeoeoeoeoe!!!! Gefeli Rosa![]()
![]()
![]()
Een Irish baby?
ennuh.... nope,geen Irish twins, ze zijn gemaakt in Nederland en ze zullen ws ook geboren worden in Nederland.
Eindelijk begin je mijn buik ook te zien. Beetje stom, ik vond me buik al wat groeien, maar dacht dat het lager moest zitten (net boven je schaambeen ofzo, daar was het wel hard en opgezet, maar groeit niet. Nu hoor ik dus van anderen dat het wat hoger zit.(3 vingers boven mijn schaambeen) Gelukkig maar. Ik ben wel flink van mezelf en was al bang dat ik een nog dikkere buik van het eten had gekregen ofzo. Lekker naief he. Maar ja, voor mij ook allemaal voor het eerst. Ben dus nu heeeeel blij dat je het gaat zien en hoef eindelijk mijn buik eens niet in te houden, hahaha.
Net met mijn vriendin wat gewinkelt en ik kreeg van haar een heel leuk boxkleed (leuk joh andere zwangeren , 26.95 bij het kruidvat) Heb er zelf de bijpassende muziekdoos bijgekocht. Heb inmiddels al veel kadootjes gehad voor de kleine, echt leuk voel me elke dag een beetje jarig ofzo
Slik nu ruim een week mijn ijzertabletten en krijg weer wat meer energie. Dat is wel lekker, want mijn vakantie zit er weer op en moet morgen weer gaan werken. (in mijn vakantie geklust in ons nieuwe huis, we gaan 18 Juli over)
Ben blij als het 20 Juli is zodat ik naar mijn kleine op de echo kan gluren en weer naar het hartje kan luisteren. Het liefst zou ik dat wel elke dag willen, haha.
Groetjes
Vanmiddag weer gaan werken echt geen zin (werk met verstandelijk gehandicapten) Werk is erg leuk, maar het is een zooitje bij ons. Ga er denk ik ook weg na de geboorte van ons kleintje en zoek dan wel weer wat anders. Tja de gezondheidszorg he
quote:De trouwdag van Willem-Alexander en Maxima
Op donderdag 28 juni 2001 09:33 schreef Gaoxing het volgende:
2 februari 2002: Gaoxing
wordt een leuk zwangeren clubje zo he, straks een hele stoet fok-babies!
Jessie, ik heb ook een boxkleed gekocht bij het Kruidvat, met allemaal doe-dingetjes erop en aan, die geluid maken en knisperen, een spiegeltje enz. Misschien dezelfde als de jouwe??
Ik heb net een afspraak gemaakt voor een pret-echo op 10 augustus. Ik ben dan geloof ik in de 22e week. We willen dan ook wel weten wat het wordt. Mijn gevoel zegt me dat ik een jongetje krijg, maar ik heb eigenlijk geen vookeur.
volgende week voor de tweede keer naar de verloskundige, dan kunnen we hopelijk hartje weer horen........
Hoi Dinus,
Ja deze heb ik gehad van mijn vriendin, leuk is ie he!!!!!!!!!
quote:Dat was zo ongeveer het eerste wat onze beide moeders zeiden toen ze op de hoogte gebracht werden. Overigens is dit onze zelf-uitgerekende datum. De gynaecoloog en de radioloog hebben allebei nog een andere datum gegeven, plus dat de datum n.a.v. de echo ook weer wat anders was. We zullen zien welke van de 4 het wordt. 02-02-02 zou wel verbazend makkelijk zijn
Op dinsdag 03 juli 2001 17:27 schreef Barb het volgende:De trouwdag van Willem-Alexander en Maxima
Roos: gefeliciteerd!
Lois, Meaghan en Moussy: dank voor de tips. Dat maakt mij speurtochten door de Nederlandse boekenwinkels weer een beetje makkelijker dalijk (en bovendien kan Catoot zich vast inlezen ).
Lois: hoe mijn arts over 'natural childbirth' denkt, weet ik nog helemaal niet. Het leek me een goed idee eerst even de eerste drie maanden zwangerschap af te wachten . Eigenlijk denk ik er zelf heel makkelijk over: je geeft me maar waar ik om vraag, en als ik geen ruggeprik wil, probeer dan maar met die naald bij me in de buurt te komen.... Amerikaanse artsen kennende zullen ze dat niet proberen: ze zijn zoooooo vreselijk doodsbang voor een proces aan hun broek. Of ik wel of niet een ruggeprik zal willen weet ik ook nog niet, daarvoor moet ik eerst nog eens wat rondlezen, denk ik.
Nog even wat anders: hebben jullie al moeten kiezen voor prenatale tests? Ik heb eigenlijk geen idee hoe daarmee in Nederland wordt omgegaan. Mij werd in ieder geval een 'triple screen test' aangeboden, die kan uitwijzen of er een verhoogd risico is dat het kindje bijvoorbeeld spina bifida of down syndroom zou kunnen hebben. Enorm nadeel van de test is dat 'ie vele malen vaker een positief resultaat geeft (dus aangeeft dat er iets mis zou zijn), dan dat er daadwerkelijk iets mis is. Echo's en een vruchtwaterpunctie kunnen dan meer duidelijkheid geven. De test moet tussen de 15e en 20e week van de zwangerschap uitgevoerd worden.
Ik ben er nog steeds niet helemaal uit of ik het wil, om 1 reden: mocht er iets mis zijn, dan zou het verstandig kunnen zijn toch in Nederland te bevallen. Aan de andere kant: spina bifida zou op een echo zichtbaar moeten zijn. En waar ik het meest bang voor ben wat Down Syndroom betreft, is een gerelateerde hartafwijking, maar daar komen we dan voor de geboorte ws toch niet achter. Dus wat zouden we dan aan die test hebben, anders dan dat we ons alleen maar extra zorgen maken? Of mis ik iets?
Ik kan natuurlijk alleen maar voor mezelf spreken, maar ik denk dat ik die test wel zou doen: komt ook door mijn fam hoor, ik heb dan die oom, en mijn broer heeft een bijna-open ruggetje (hij heeft een harige plek op zijn rug die heeel gevoelig is)....ik ken jouw familie's gezondheid niet, ik denk dat ik het daarvan af zou laten hangen? Verder veel broccoli eten, zit daar geen foliumzuur in?
Ik heb begrepen dat ze met een "nekmeting" via een echo ook een hoop kunnen zien ivm met het down syndroom
quote:Jawel, ik ben ook erg gek op mijn oom: het idee dat ikhem zou verliezen...maar goed, wat als het niet zo'n leuke 'mongool' wordt als dat wij hebben? Maar enniewee, dit is allemaal wel een beetje redeneren vooraf.... Hopelijk is het, zoals voor zovelen, het kindje gewoon perfect gezond (niet vergeten twee niertjes te maken hee baby!!) en hoeft Gaoxing e.a. hier niet over na te denken.
Op donderdag 05 juli 2001 10:16 schreef Fannetje het volgende:
Ik zou zelf nooit aan zo'n test beginnen, alleen al omdat het zoveel risico's met zich meebrengt en idd andere resultaten kan laten zien dan dat er in werkelijkheid aan de hand is.
En stel dat je nu zou weten dat het een kindje met Down Syndroom zou worden, zou je het dan weg laten halen? Dat vind ik eerlijk gezegd zo'n vreselijke gedachte... zelf heb ik een zusje met Down Syndroom en dat is zo'n fantastisch kind
quote:Roos??
Op maandag 02 juli 2001 15:01 schreef Rosa Evita het volgende:
Even terug in Holland en dan weer snel terug naar good old Ireland.Voeg toe aan het lijstje:
Rosa Evita: uitgerekend 2 december 2001
Rosa van harte gefeliciteerd Geweldig 2 huppelende baby's in je buik. Wat zal dat druk worden zeg
.
Gaoxing ( en Catoot) ik vergat nog een boekje.
Baby's van Desmond Morris. Dat is een heel leuk boekje wat het gedrag van baby's verklaard en waar ik vreselijk van genoten heb en ook een hoop geleerd.
Afgelopen maandag moesten wij voor de 1e keer naar de arts van het consultatiebureau. Eva is helemaal nagekeken en gewogen en gemeten. Ze weegt nu 4410 gram en is 55 cm. Ook is ze helemaal gezond verklaard.
Echt leuk vond ze het allemaal niet, ze heeft de hele tijd woedend liggen brullen. Dus dat haar longetjes goed werkten was gauw geconcludeerd .
In augustus moeten we terug komen voor de 1e inenting.
Ik denk dat ik dan maar iemand meeneem want ik ben niet zo'n held wat dat aangaat .
Gisteren was de kraamperiode officieel voorbij (6 weken). Clark heeft het Nijntje bord uit de tuin gehaald en vanmiddag gaan de slingers en ballonnen uit de kamer. De tijd dat er elke dag kaarten bij de post zaten is ook voorbij. Ik werd er een beetje verdrietig van maar om me te troosten heeft Clark Nijntje nog even in de achtertuin gezet. Ik kon er nog geen afstand van doen. Gelukkig is de aanloop van visite nog lang niet over want dan zou het helemaal zo'n gat zijn waar je in valt. Het lijkt wel of er een soort 2e golf van visite zich ontwikkeld, allemaal mensen die de 1e drukte wilden afwachten en dus nu pas komen. Gezellig hoor, zo eten wij al weken beschuit met muisjes .
* Lois gaat nog even van de zon genieten voordat Eva weer wakker word.
Ik wil graag meedoen! Slinger ik gelijk Christans site op het forum: http://christan.qltel.org
Hij is nu 8,5 maand en ik ben apetrots want sinds maandag zit hij!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |